Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від «16» січня 2008 року № 615
Про звернення депутатів Рівненської
обласної ради до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України щодо
забезпечення діяльності органів
місцевого самоврядування
Підтримуючи звернення рад різних рівнів, що надходять до обласної ради, з метою забезпечення здійснення повноважень органів місцевого самоврядування, у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України 28 грудня 2007 року № 107-VI Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України”, обласна рада
в и р і ш и л а :
Доручити голові обласної ради підготувати та надіслати звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення зменшення повноважень, прав та гарантій органів місцевого самоврядування в частині визначення структури і чисельності виконавчих апаратів рад та про необхідність внесення відповідних змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України”.
Голова ради О.Данильчук
З В Е Р Н Е Н Н Я
депутатів Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України
щодо забезпечення діяльності
органів місцевого самоврядування
З прийняттям Верховною Радою України Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-VI „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” виникають проблемні питання у забезпеченні діяльності органів місцевого самоврядування всіх рівнів.
Розвиток держави, орієнтація на європейські демократичні стандарти вимагає негайного вирішення питання щодо внесення змін до чинного законодавства в частині розширення повноважень органів місцевого самоврядування зі здійснення контрольних функцій за надходженням та використанням бюджетних коштів, дотриманням законодавства про працю, за використанням земельних, водних ресурсів, майна територіальних громад, захистом прав споживачів, наданням послуг у сфері торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, закріплення відповідних повноважень за органами місцевого самоврядування у сфері державних закупівель, що здійснюються на території відповідних громад.
Посилення ролі органів місцевого самоврядування збільшує вимоги до посадових осіб щодо їх компетентності, професійності, вміння працювати з людьми, а це, в свою чергу, передбачає достойну заробітну плату, розмір якої має забезпечувати достатній життєвий рівень.
Стаття 6 Європейської хартії місцевого самоврядування містить положення про можливість органів місцевого самоврядування самостійно визначати свої власні адміністративні структури з урахуванням місцевих потреб і необхідності забезпечення ефективного управління.
Саме тому ми, депутати Рівненської обласної ради V скликання, звертаємось до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з клопотанням не допустити зменшення повноважень, прав та гарантій органів місцевого самоврядування в частині забезпечення оплати праці, визначення структури і чисельності виконавчих апаратів рад.
Зазначена проблема є найбільш системною при формуванні і виконанні місцевих бюджетів як в нашій, так і в інших областях України. Обраховані Міністерством фінансів України обсяги видатків з року в рік забезпечують потребу в коштах для органів місцевого самоврядування лише на 40-50 відсотків.
При формульному розрахунку обсягу видатків на утримання обласної ради враховуються показники чисельності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.00 №890. Розрахунковий обсяг видатків для сіл, селищ, визначається за формулою, одним із чинників якої є нормативна чисельність працівників, визначена постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.97 №1349. Дані нормативні акти носять рекомендаційний характер і при цьому не враховують чисельність виконавчих органів міст обласного значення, на які покладено виконання як власних, так і делегованих повноважень.
Адже незалежно від кількості жителів адміністративно-територіальної одиниці та кількісного складу депутатського корпусу, в структурі кожного органу місцевого самоврядування, окрім основних посадових осіб, які здійснюють організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, повинні бути спеціалісти, кожен з яких забезпечував би виконання обов’язків згідно з вимогами відповідного закону для певної сфери діяльності.
Так, виконання повноважень з питань земельних відносин відповідно до статті 12 Земельного кодексу України та статті 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" привело до необхідності введення посад спеціалістів-землевпорядників, а у сфері соціального захисту населення - посад соціальних працівників тощо.
Така потреба не може бути врегульована Типовими штатами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, оскільки загальна чисельність відповідальних посадових осіб повинна забезпечувати в повному обсязі виконання власних та делегованих повноважень, якими наділені органи місцевого самоврядування.
Для врегулювання порушених питань у законодавчому порядку вважаємо за доцільне доручити Кабінету Міністрів України розробити і затвердити рекомендований перелік обов’язкових посад місцевого самоврядування.
При цьому, повноваження щодо затвердження структури, загальної чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату повинні залишатися виключними повноваженнями місцевих рад і остаточно вирішуватися на їх пленарних засіданнях.
Крім того, не повинні порушуватися гарантії щодо умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування, виходячи з умов оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і посад.
Виходячи з вищевикладеного, переконливо просимо Вас захистити права та гарантії посадових осіб місцевого самоврядування, визначених Конституцією та законами України, виключивши із Розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» в повному обсязі частину 59, частину 89 (пункти 1-5), і внести відповідні зміни до Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-VI „Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України”.