Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від «16» січня 2008 року № 610
Про програму науково-технічного
та інноваційного розвитку
Рівненської області на 2008 - 2010 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити Програму науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2008-2010 роки, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 28 грудня 2007 року № 636 (додається).
2. Облдержадміністрації забезпечити виконання Програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2008-2010 роки та проінформувати обласну раду про хід виконання рішення за підсумками 2010 року.
3. Звіт облдержадміністрації про хід виконання рішення обласної ради від 22 грудня 2004 року № 439 «Про регіональну програму науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2004-2007 роки» заслухати на наступній сесії.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій (Кучерук М.Г.) та з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.).
Голова ради О. Данильчук
С х в а л е н о Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації 28.12.2007 № 636 |
З а т в е р д ж е н о Рішення Рівненської обласної ради 16 .01. 2008 № 610 |
Програма науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2008 - 2010 роки
Зміст
Мета програми |
3 |
|
|
Система державного регулювання і підтримки розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності |
3 |
|
|
Стан розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності в Рівненській області |
4 |
|
|
Пріоритетні напрями інноваційної діяльності в області та основні завдання з їх реалізації |
11 |
|
|
Очікувані результати |
14 |
|
|
Обсяги і джерела фінансування |
14 |
|
|
Заходи з виконання програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2008 - 2010 роки |
15 |
|
|
1. Мета Програми
Метою Програми є створення сприятливих умов для активізації в області інноваційної та науково-технічної діяльності, надання організаційної і фінансової підтримки підприємствам, установам, організаціям, фізичним особам, задіяним у цьому процесі, а також вдосконалення інфраструктури і системи координації науково-технічної та інноваційної діяльності.
2. Система державного регулювання і підтримки розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності
Законом України „Про інноваційну діяльність” поняття інновації формулюється як: „новостворені (застосовані) і (або) вдосконалені конкурентноздатні технології, продукція або послуги, а також організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що істотно поліпшують структуру та якість виробництва і (або) соціальної сфери”.
Відповідно, інноваційна діяльність – це діяльність, що спрямована на використання і комерціалізацію результатів наукових досліджень та розробок і зумовлює випуск на ринок нових конкурентноздатних товарів і послуг.
Зазначена діяльність – це комплекс взаємовідносин між розробниками інноваційної продукції (або власниками об'єктів інтелектуальної власності), виробниками та споживачами цієї продукції.
Інноваційна діяльність тісно пов’язана із науково-технічною діяльністю, яка визначається як інтелектуальна творча діяльність, спрямована на одержання і використання нових знань у всіх галузях техніки і технологій. Її основними формами (видами) є науково-дослідні, дослідно-конструкторські, проектно-конструкторські, технологічні, пошукові та проектно-пошукові роботи, виготовлення дослідних зразків або партій науково-технічної продукції, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання.
Інноваційна діяльність у нашій державі регулюється Законами України „Про інноваційну діяльність”, „Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні”, „Про Загальнодержавну комплексну програму розвитку високих наукоємних технологій”, „Про спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків”, „Про наукову і науково-технічну діяльність”.
У загальнодержавній системі координації інноваційної та науково-технічної діяльності задіяні: Міністерство освіти і науки, Міністерство економіки, Міністерство промислової політики, Державне агентство України з інвестицій та інновацій, Національна академія наук України, Державна інноваційна фінансово-кредитна установа. Спеціально уповноваженими органами з цих питань визначені Міністерство освіти і науки України та Державне агентство України з інвестицій та інновацій.
Разом з тим, досвід свідчить про недостатню ефективність та зайву забюрократизованість зазначеної системи та наявність суттєвих міжвідомчих бар’єрів. Особливо негативно це впливає на процес комерціалізації та впровадження у виробництво розробок вітчизняних науковців.
Державна підтримка науково-технічної та інноваційної діяльності здійснюється через відповідні загальнодержавні програми. Зокрема, Постановою Верховної Ради України від 13.07.1999 № 916 XIV затверджена Концепція науково-технологічного та інноваційного розвитку України.
В Державному бюджеті на 2007 рік передбачені цільові кошти у сумі близько 900 млн. грн. для фінансування та фінансової підтримки інноваційних проектів.
З врахуванням світового досвіду в Україні створюються технологічні парки (технопарки), тобто юридична особа або група юридичних осіб, що діють відповідно до договору про спільну діяльність без створення юридичної особи та без об'єднання вкладів з метою створення організаційних засад виконання проектів технологічних парків з виробничого впровадження наукоємних розробок, високих технологій та забезпечення промислового випуску конкурентоспроможної на світовому ринку продукції.
Наявність певних пільг із оподаткування та митного оформлення для технопарків стимулює суб’єктів господарювання реалізовувати через технопарки інноваційні проекти.
На сьогоднішній день в Україні зареєстровано 16 технопарків, хоча повноцінно працює не більше третини із них.
3. Стан розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності в Рівненській області
На регіональному рівні в системі координації науково-технічної та інноваційної діяльності задіяні: головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки, головне управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації, Північно-західний регіональний центр інноваційного розвитку, Центр науково-технічної та економічної інформації, Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи, інші державні установи.
Реалізується регіональна програма науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2004 - 2007 роки.
Активними партнерами облдержадміністрації в реалізації заходів вищезазначеної програми є Рівненська обласна організація Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу”, Рівненська агенція із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne”, Молодіжний бізнес-інкубатор, філія технопарку „Машинобудівні технології Полісся”.
Схема координації інноваційної та науково-технічної діяльності в Рівненській області
Головне управління статистики в області |
Головне управління промисловості та розвитку інфраструктури, головне управління агропромислового розвитку, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації, інші |
- координація діяльності
- функціональні зв’язки
- система статистичної звітності |
Північно-західний регіональний центр інноваційного розвитку |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації |
Управління освіти і науки облдержадміністрації |
Суб’єкти господарювання |
Галузеві науково-дослідні та дослідно-конструкторські установи |
Вищі навчальні заклади |
Центр науково-технічної та економічної інформації |
Агенція „InvestInRivne” |
РОО ВГО «Українська асоціація маркетингу» |
Кластер «Впровадження» |
Філія технопарку |
Молодіжний бізнес-інкубатор |
Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи |
Виконанням наукових та науково-інноваційних робіт в області займається 13 підприємств та організацій, у тому числі 7 – галузевого сектору науки, 3 – академічного, 2 – вищої освіти та 1 – заводського сектору.
У січні - вересні 2007 року згідно зі статистичними даними інноваційною діяльністю в області займалось 7 промислових підприємств, або 2,8 відс. загальної кількості обстежених промислових підприємств (у січні - вересні
2006 року – відповідно 6 і 2,4 відс.).
Разом з тим, як свідчить аналіз, такі показники значно занижені і не відповідають реальному стану справ.
Це пов’язано із недоліками статистичної звітності з цих питань, критерії якої щодо визнання продукції і технологій інноваційними можуть по-різному трактуватись суб’єктами господарювання.
Для виправлення ситуації необхідно забезпечити відповідну організаційно-роз’яснювальну роботу та поліпшити координацію з цих питань між органами статистики, причетними структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями, міськвиконкомами та промисловими підприємствами області.
За січень - вересень 2007 року промисловими підприємствами області реалізовано інноваційної продукції на 15,7 млн. грн.
За 9 місяців 2007 року промисловими підприємствами області впроваджено у виробництво 53 найменування інноваційних видів продукції, з яких 11 видів інноваційної техніки.
В рамках реалізації програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2004 - 2007 роки в області створено філію технопарку „Машинобудівні технології Полісся”. Створення філії технопарку стимулюватиме промислові підприємства області до активізації інноваційно-інвестиційної діяльності.
За період реалізації регіональної програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2004–2007 роки на Рівненщині налагоджено виробництво сучасних енергозберігаючих матеріалів, виробів та конструкцій (плити пінополістирольні, блоки з пінобетону, сухі будівельні суміші, теплоефективні вікна і двері зі склопакетами, теплоізоляційні матеріали на основі базальтового волокна, побутові та промислові газові котли та конвектори, лічильники газу, води, теплової енергії тощо).
Крім того, активізувалась інноваційна діяльність промислових підприємств області.
Зокрема, на ВАТ „Рівненський завод високовольтної апаратури”,
ЗАТ „Агроресурс”, ЗАТ „Рівненський ливарний завод”, ТзОВ „Свиспан Лімітед”, ТзОВ „ОДЕК Україна” ”, ЗАТ „Рівненський домобудівний комбінат”, ВАТ „Завод залізобетонних виробів”, ЗАТ „Консюмерс-Скло-Зоря”,
ВАТ „Рокитнівський склозавод”, ТзОВ „Газотрон-Люкс”, ДП „Бурштин України” та інших підприємствах налагоджено випуск нової продукції.
У 2007 році два підприємства Рівненської області (ТзОВ „Укртехнофос” та ВАТ „Газотрон-Люкс”) отримували відшкодування з державного бюджету відсотків за користування кредитами банків, отриманими на реалізацію інноваційних проектів. Крім того, ВАТ „Рівненська фабрика нетканих матеріалів” та АТВТ „Рівневтормет” подали документи для участі у конкурсі, який передбачає фінансування інноваційних проектів за рахунок коштів державного бюджету.
У 2006 році наукові та науково-технічні роботи підприємств, установ та організацій області з місцевих бюджетів не фінансувались. Були відсутні й іноземні замовлення на цю продукцію. Не здійснювалось кредитування зазначених робіт установами банків та венчурних компаній. Разом з тим, у
2007 році на реалізацію інноваційних проектів та науково-технічних розробок і досліджень, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів інноваційної діяльності в Рівненській області, в обласному бюджеті передбачено 125 тис. грн.
За час реалізації регіональної програми науково-технічного та інноваційного розвитку на 2004 - 2007 роки в області суттєво (більш ніж вдвічі) зросли обсяги наукових та науково-дослідних робіт. В цілому підвищився їх рівень. Значною мірою це пов’язано із зростанням в регіоні кількості науковців вищої кваліфікації (докторів та кандидатів наук).
Однак, тематика багатьох наукових досліджень і розробок, особливо в державних вищих навчальних закладах, не відповідає реальним потребам економіки України та області. Фактично впроваджується у виробництво не більше десяти відсотків завершених розробок науковців регіону.
В державних наукових закладах на вкрай низькому рівні питання комерціалізації наукових розробок. Є дефіцит ефективних менеджерів від науки.
Для покращення ситуації необхідна реалізація відповідних спільних заходів.
За останні роки дещо поліпшилась ситуація із впровадженням у виробництво винаходів.
Разом з тим, питання інтелектуальної (в т.ч. промислової) власності набувають все більшої актуальності і для їх вирішення необхідні відповідні узгоджені дії причетних місцевих органів влади, спеціалізованих установ та суб’єктів господарювання.
SWOT-аналіз
стану і перспектив інноваційного та науково-технічного розвитку
Рівненської області
Переваги:
1. Стала динаміка розвитку господарського комплексу.
2. Випереджаючі темпи зростання обсягу іноземних інвестицій, спрямованих, перш за все, на впровадження сучасних технологій та освоєння нових видів продукції, конкурентоспроможної на внутрішньому та зовнішньому ринках.
3. Наявність розвиненої мережі науково-дослідних і дослідно-конструкторських установ, сервісних організацій з висококваліфікованим персоналом.
4. Наявність в області філії технопарку.
5. Наявність регіональної програми науково-технічного та інноваційного розвитку та цільових видатків з обласного бюджету на її реалізацію.
6. Наявність природних сировинних ресурсів, в т.ч. унікальних, комплексна переробка яких потребує інноваційних підходів.
Недоліки:
1. Можливості місцевих бюджетів області недостатні для фінансування значних наукових розробок.
2. Недосконалість системи державної, а відповідно і регіональної підтримки науково-технічної та інноваційної діяльності. Ускладненість та зайва забюрократизованість порядку отримання фінансової допомоги з державного бюджету для реалізації інноваційних проектів.
3. Відсутність у регіоні потужних галузевих науково-дослідних установ.
4. Нерозвиненість в Україні мережі недержавних венчурних компаній (фондів) та повна відсутність філій компаній у Рівненській області.
5. Тематика досліджень місцевих вчених у більшості випадків не відповідає стратегічним пріоритетам соціально-економічного та інноваційного розвитку області і не має реального практичного значення.
6. Низький рівень комерціалізації наукових розробок місцевих вчених та їх невідповідність вимогам ринку.
7. Неврегульованість багатьох питань інтелектуальної, зокрема, промислової власності та практична відсутність в області належним чином підготовлених фахівців цього профілю.
8. Недосконала система статистичної звітності щодо інноваційної діяльності та відсутність належної взаємодії з цих питань між органами статистики, галузевими підрозділами облдержадміністрації та суб’єктами господарювання.
Можливості і перспективи:
1. Створення ефективної регіональної системи взаємодії органів місцевої влади, територіальних відділень міністерств та інших центральних органів влади, освітніх закладів, науково-дослідних, дослідно-конструкторських установ, вчених, винахідників та раціоналізаторів, фінансово-кредитних установ, сервісних організацій, суб’єктів господарювання з метою реалізації пріоритетів соціально-економічного та інноваційного розвитку Рівненської області.
2. Впровадження сучасних форм виробничої кооперації між розробниками, виробниками та реалізаторами інноваційної продукції.
3. Формування та вдосконалення мережі спеціалізованих установ з підтримки, в т.ч. фінансової, науково-технічного та інноваційного розвитку.
4. Створення повноцінного самостійного регіонального технологічного парку на базі існуючої філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся”.
5. Активізація діяльності галузевих науково-дослідних і дослідно-конструкторських установ на сучасній організаційно-маркетинговій основі та широке впровадження їх розробок в господарському комплексі області.
6. Впровадження в області ефективної системи формування та захисту прав інтелектуальної, в т.ч. промислової, власності.
7. Суттєве збільшення обсягів поставок в інші регіони України та експорту інноваційної продукції суб’єктів господарювання області.
Ризики:
1. Можливі зміни до чинного законодавства стосовно ліквідації або зменшення пільг для технологічних парків.
2. Зменшення обсягів фінансування реалізації інноваційних програм і проектів з державного та обласного бюджетів.
3. Подальше ускладнення бюрократичних перепон для отримання суб’єктами господарювання та науковими установами фінансової підтримки з державного бюджету для реалізації інноваційних проектів і програм.
Пріоритетні напрями інноваційної діяльності в області та основні завдання з їх реалізації
Стратегією економічного та соціального розвитку Рівненської області на період до 2015 року, схваленою розпорядженням голови облдержадміністрації від 30 жовтня 2006 року № 498 та затвердженою рішенням обласної ради
від 29 грудня 2006 року № 199, визначено пріоритети та стратегічні завдання розвитку господарського комплексу, соціальної та гуманітарної сфер області
до 2015 року.
На основі вищевказаних обласних стратегічних пріоритетів і завдань, а також загальнодержавних пріоритетів інноваційної діяльності в Україні, передбачених Законом України „Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні”, основними пріоритетними напрямами інноваційної діяльності в Рівненській області на 2008 - 2010 роки є:
1. Модернізація електростанцій та електромереж; нові та відновлювальні джерела енергії; новітні енергоресурсозберігаючі технології:
енергоекономні джерела світла та системи освітлення; функціональна та силова електроніка в енергетичній галузі; новітнє електротехнічне обладнання;
технології спалювання низькосортного твердого, рідкого та газоподібного палива;
обладнання і технології для використання альтернативних джерел енергії;
мала гідроенергетика та біоенергетика.
2. Машинобудування та приладобудування як основа високотехнологічного оновлення всіх галузей виробництва; розвиток високоякісної металургії:
системні засоби технологічного проектування, виробництва і логістичної підтримки процесів створення техніки нового покоління; засоби діагностики, агрегати, прилади та комплектуючі техніки нового покоління;
обладнання, матеріали та новітні технології для антикорозійного захисту;
обладнання, комплектуючі та новітні технології для складання та виробництва автомобілів і сільськогосподарської техніки;
комбайни і трактори, агрегати тракторів середньої потужності, кормозбиральна та бурякозбиральна техніка;
обладнання та спеціальні технології металургійного виробництва; технології безвідходного видобутку міді і цінних мінералів; технології переробки вторинної сировини чорних і кольорових металів;
новітні технології та високопродуктивне обладнання з видобування та безвідходної переробки місцевих сировинних ресурсів;
сучасна побутова і комунальна електронна техніка та технологічні процеси виготовлення її елементів.
3. Нанотехнології, мікроелектроніка, інформаційні технології, телекомунікації:
лазерна техніка та обладнання, технологічні процеси їх застосування;
електронна база систем зв’язку, комп’ютерні та телекомунікаційні технології; волокнисто-оптичні системи; світлосигнальна та інформаційна апаратура.
4. Удосконалення хімічних технологій, нові матеріали, розвиток біотехнологій:
сучасні конструкційні та лицювальні матеріали (в першу чергу, з місцевої сировини), технології їх виробництва та застосування;
керамічні матеріали широкого спектра застосування;
матеріали та речовини малотоннажного хімічного виробництва; органічні люмінофори та барвники;
імунобіологічні препарати та біосумісні матеріали.
5. Високотехнологічний розвиток сільського господарства і переробної промисловості:
біодобрива; органо-мінеральні добрива та меліоранти з місцевої сировини; регулятори росту; технології відновлення родючості грунтів, у т.ч. радіоактивно забруднених;
засоби захисту рослин і тварин;
обладнання для глибинної переробки рослинної та тваринної продукції;
сучасні технології вирощування, збирання, зберігання та транспортування сільськогосподарської продукції; матеріали, технології та обладнання для фасування, пакування і маркування продуктів харчування і напоїв;
екологічно чисті харчові продукти та продукти з високими оздоровчими властивостями.
6. Транспортні системи:
інноваційні технології будівництва і реконструкції доріг, мостів та транспортних систем;
регіональні системи радіонавігації транспортних засобів з використанням супутникового та наземного обладнання;
реконструкція аеропорту;
модернізація систем транспортування газу, нафти і нафтопродуктів.
7. Охорона і оздоровлення людини та навколишнього середовища:
діагностичні та лікувальні програмно-технічні комплекси;
лікарські засоби для лікування цукрового діабету, астми, серцево-судинних, онкологічних та інфекційних хвороб (СНІД, туберкульоз тощо);
енергоефективне, ресурсозберігаюче, модульне, екологічно безпечне обладнання та устаткування для здійснення процесів водопідготовки, очищення води, теплопостачання та засоби управління цими процесами;
новітні технології і обладнання зі збирання, сортування, транспортування, переробки і утилізації відходів як вторинної сировини;
створення регіональних лікувально-рекреаційних зон з використанням лікувальних властивостей природного середовища та мінеральних ресурсів області.
8. Розвиток інноваційної інфраструктури та підвищення інноваційної культури суспільства:
технологічний парк;
регіональний індустріальний парк;
інноваційний кластер;
сучасні комп’ютерні та телекомунікаційні технології і системи для наукових розробок, їх комерціалізації та впровадження.
Для реалізації зазначених пріоритетних напрямів інноваційної діяльності в Рівненській області на 2008 - 2010 роки необхідно вирішити такі завдання:
1. Вдосконалення інфраструктури і системи координації науково-технічної та інноваційної діяльності.
2. Забезпечення організаційної, навчально-методичної, інформаційно-консультативної підтримки установ, організацій, підприємств, фізичних осіб, задіяних у реалізації пріоритетних напрямів інноваційної діяльності.
3. Формування бази даних місцевих наукових розробок, їх комерціалізація, розроблення на цій основі інноваційних проектів, поширення проектів серед потенційних інвесторів, супровід підготовки та реалізації проектів.
4. Сприяння фінансово-кредитному забезпеченню реалізації пілотних наукових розробок та інноваційних проектів у пріоритетних напрямах інноваційної діяльності в області.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість створити ефективну систему координації дій органів місцевої влади, підприємств, установ та організацій з питань науково-технічної та інноваційної діяльності.
Будуть створені нові та вдосконалять свої діяльність існуючі елементи відповідної інфраструктури.
Поліпшиться доступ наукових установ та суб’єктів господарювання до спеціалізованих інформаційних баз, а також фінансово-кредитних ресурсів.
Підвищиться кваліфікаційний рівень фахівців у сфері інноваційної діяльності.
Будуть оперативно врегульовуватись питання інтелектуальної (в т.ч. промислової) власності.
Підвищиться ефективність досліджень місцевих вчених, винахідників та раціоналізаторів, поліпшаться умови їх впровадження у виробництво.
Частка інноваційно активних промислових підприємств області зросте до 20 відсотків загальної чисельності.
Обсяги і джерела фінансування
Заходи з реалізації програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області на 2008 - 2010 роки передбачається фінансувати за рахунок цільових видатків державного та обласного бюджетів, власних коштів виконавців, вітчизняних та іноземних інвестицій, кредитів і позик фінансових установ, міжнародної технічної допомоги.
Необхідні обсяги фінансування з обласного бюджету:
2008 рік – 740 тис. грн.;
2009 рік – 760 тис. грн.;
2010 рік – 825 тис. грн.
Заходи з виконання програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області
на 2008 - 2010 роки
№ пор |
Найменування заходів |
Відповідальні виконавці |
Термін виконання |
Обсяги фінансування за рахунок цільових коштів обласного бюджету, тис. гривень |
||
2008 рік |
2009 рік |
2010 рік |
||||
Вдосконалення інфраструктури і системи координації науково-технічної та інноваційної діяльності |
||||||
1. |
Створення обласної координаційної ради з питань науково-технічного та інноваційного розвитку |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки облдержадміністрації |
І півріччя 2008 року |
- |
- |
- |
2. |
Організація технологічного парку на базі філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації за участю: філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою)
|
2008 - 2009 роки |
15 |
15 |
- |
3. |
Впровадження сучасних форм співробітництва і виробничої кооперації науково-дослідних установ, сервісних організацій та суб’єктів господарювання; активізація діяльності інноваційного кластеру „Впровадження” |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, головне управління промисловості та розвитку інфраструктури, управління освіти і науки облдержадміністрації за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою)
|
Постійно |
10 |
10 |
10 |
4. |
Проведення аналізу існуючої нормативної бази з питань науково-технічного розвитку та інноваційної діяльності; підготовка проектів відповідних розпорядчих документів облдержадміністрації та пропозицій центральним органам влади |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки облдержадміністрації, головне управління статистики у Рівненській області за участю: філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
- |
- |
- |
5. |
Сприяння діяльності існуючих та створенню нових елементів інфраструктури підтримки науково-технічної та інноваційної діяльності в області, а також активізації роботи науково-дослідних, дослідно-конструкторських, проектних установ, інженерних центрів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки облдержадміністрації за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою) |
Постійно |
20 |
30 |
40 |
6. |
Забезпечення координації дій причетних структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів рад міст обласного значення, органів статистики, суб’єктів господарювання щодо формування об’єктивної статистичної звітності з питань інноваційної діяльності |
Головне управління промисловості та розвитку інфраструктури, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, головне управління статистики в Рівненській області |
Постійно |
- |
- |
- |
Забезпечення організаційної, навчально-методичної, інформаційно-консультативної підтримки установ, організацій, підприємств, фізичних осіб, задіяних у реалізації пріоритетних напрямів інноваційної діяльності |
||||||
7. |
Розроблення і впровадження методики підготовки та перепідготовки кадрів для інноваційного процесу; проведення циклів спеціалізованих навчань-тренінгів для осіб, задіяних в реалізації пріоритетних напрямів інноваційної діяльності в області |
Управління освіти і науки, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора
|
Постійно |
20 |
30 |
40 |
8. |
Надання науковим установам та суб’єктам господарювання області організаційної, методичної та консультаційної підтримки для участі в конкурсах на отримання фінансової підтримки за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів для здійснення наукових розробок та реалізації інноваційних проектів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки облдержадміністрації, Національний університет водного господарства та природокористування, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
15 |
20 |
30 |
9. |
Сприяння підготовці, виданню та поширенню інформаційних матеріалів з питань інноваційної та науково-технічної діяльності в області |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора |
Постійно |
20 |
20 |
30 |
10. |
Сприяння регулярному проведенню наукових конференцій, семінарів, нарад, презентацій з питань науково-технічного розвитку та інноваційної діяльності, в т.ч. на базі обласного виставково-ділового центру, а також виїзних семінарів в районах та містах області |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Національний університет водного господарства та природокористування, Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи за участю: Рівненської обласної організація Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
25 |
30 |
35 |
11. |
Надання територіальним громадам, науковим установам, суб’єктам господарювання, вченим, винахідникам та раціоналізаторам області організаційної, інформаційної та методичної допомоги з питань інтелектуальної (в т.ч. промислової) власності |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: Молодіжного бізнес-інкубатора |
Постійно |
20 |
30 |
30 |
12. |
Проведення інвентаризації інноваційного потенціалу районів і міст, галузей господарського комплексу та провідних підприємств області, підготовка рекомендацій місцевим органам влади та керівникам зазначених підприємств щодо використання цього потенціалу, а також випуск відповідних інформаційних довідників та презентаційних матеріалів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора |
Постійно |
20 |
20 |
20 |
Формування бази даних місцевих наукових розробок, їх комерціалізація, розробка на їх основі інноваційних проектів, поширення проектів серед потенційних інвесторів, супровід підготовки та реалізації проектів |
||||||
13. |
Формування та постійне оновлення бази даних наукових, науково-технічних та інженерних розробок місцевих вчених, винахідників і раціоналізаторів, науково-дослідних та дослідно-конструкторських установ, підприємств і організацій; тиражування та поширення зазначеної інформації серед потенційних інвесторів і ділових партнерів (в т.ч. зарубіжних) |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою) |
Постійно |
15 |
10 |
10 |
14. |
Надання науковцям області, науково-дослідним та дослідно-конструкторським установам, підприємствам і організаціям, вченим, винахідникам та раціоналізаторам методичної допомоги з питань комерціалізації їх наукових і науково-технічних розробок, а також розроблення на їх основі інноваційних проектів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
15 |
20 |
30 |
15. |
Забезпечення супроводу підготовки та реалізації пріоритетних для області інноваційних проектів із залученням спеціалізованих установ та організацій |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), Молодіжного бізнес-інкубатора (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою) |
Постійно |
25 |
30 |
40 |
16. |
Сприяння просуванню інноваційної продукції (товарів, робіт і послуг) підприємств, установ та організацій Рівненської області на внутрішньому та зовнішньому ринках, у т.ч. із залученням спеціалізованих маркетингових установ, а також торговельних представництв України за кордоном |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, головне управління промисловості та розвитку інфраструктури, відділ міжнародного співробітництва та європейської інтеграції облдержадміністрації за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Рівненської торгово-промислової палати |
Постійно |
10 |
15 |
15 |
Сприяння фінансово-кредитному забезпеченню реалізації пілотних наукових розробок та інноваційних проектів у пріоритетних напрямах інноваційної діяльності в області
|
||||||
17. |
Формування та постійне оновлення бази даних установ (банків, венчурних фондів, страхових компаній тощо), які займаються фінансуванням наукових розробок та інноваційних проектів, а також поширення зазначеної інформації серед зацікавлених підприємств, установ, організацій, фізичних осіб області |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненський державний центр науково-технічної і економічної інформації за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою) |
Постійно |
- |
- |
- |
18. |
Розроблення і впровадження системи конкурсного відбору наукових розробок та інноваційних проектів у пріоритетних напрямах інноваційної діяльності області, для фінансування підготовки і реалізації яких можуть залучатись цільові кошти обласного бюджету |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, Рівненське регіональне відділення державної фінансово-кредитної установи за участю: Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
І півріччя 2008 року |
5 |
- |
- |
19. |
Фінансова підтримка за рахунок цільових коштів обласного бюджету підготовки та реалізації наукових розробок та інноваційних проектів, відібраних на конкурсних засадах |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації |
Постійно |
465 |
420 |
405 |
20. |
Сприяння створенню в регіоні спеціалізованих установ з фінансово-кредитної підтримки наукових розробок та інноваційних проектів, а також відкриттю в області філій зазначених установ (вітчизняних та зарубіжних) |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, управління Національного банку України в Рівненській області за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою), філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
- |
- |
- |
21. |
Сприяння залученню іноземних інвестицій та міжнародної технічної допомоги до реалізації пріоритетних для області інноваційних проектів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою), Рівненської обласної організації Всеукраїнської громадської організації „Українська асоціація маркетингу” (за згодою)
|
Постійно |
10 |
10 |
20 |
22. |
Сприяння реалізації в Рівненському регіональному індустріальному парку інноваційних проектів |
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації за участю: Рівненської агенції із залучення інвестицій та обслуговування інвесторів „InvestInRivne” (за згодою) |
Постійно |
10 |
20 |
30 |
23. |
Сприяння реалізації інноваційних проектів підприємств, установ та організацій через регіональний технологічний парк та філію технопарку „Машинобудівні технології Полісся” з врахуванням пільг, передбачених для технологічних парків |
Головне управління економіки та інвестиційної політики, управління освіти і науки облдержадміністрації за участю: філії технопарку „Машинобудівні технології Полісся” (за згодою) |
Постійно |
20 |
30 |
40 |
Всього |
740 |
760 |
825 |