Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “14” грудня 2007 року № 544
Про стан промислової безпеки,
охорони праці, виробничого травматизму
в установах, організаціях і підприємствах
області та завдання органів виконавчої
влади і місцевого самоврядування
щодо забезпечення безпечних умов праці
Розглянувши інформацію про стан промислової безпеки, охорони праці, виробничого травматизму в установах, організаціях і підприємствах області та виконання завдань місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, наглядовими органами щодо забезпечення безпечних умов праці, обласна рада зазначає, що впродовж останніх років здійснювалася певна робота щодо провадження державної політики у сфері охорони праці, запобігання виробничому травматизму, створення належних умов праці, забезпечення соціального захисту працюючих.
За результатами комплексних перевірок стану охорони праці на підприємствах, установах та організаціях області видавались доручення щодо посилення роботи з профілактики виробничого травматизму в області. Проте його рівень залишається високим, особливо із смертельним наслідком.
Протягом 9 місяців 2007 року стався 181 нещасний випадок на виробництві (за аналогічний період минулого року – 191 нещасний випадок на виробництві), в тому числі – 18(11) нещасних випадків із смертельними наслідками.
Несприятливі умови праці, незадовільне забезпечення працівників багатьох підприємств засобами індивідуального захисту призвели до того, що в області щорічно реєструється біля 10 випадків профзахворювань та понад 40 нещасних випадків, що призводять до стійкої втрати працездатності (інвалідності).
На багатьох підприємствах понад 80 відсотків основних виробничих фондів експлуатується з істотними відхиленнями від вимог безпеки, що створює потенційну загрозу для працюючих. Такий стан значною мірою є наслідком залишкового принципу фінансування профілактичних заходів з охорони праці.
Негативно позначається на стані охорони праці незадовільне вирішення організаційних заходів, які, як правило, спрямовуються не на профілактику і мінімізацію професійних ризиків, а на компенсацію та відшкодування втрат працездатності потерпілим на виробництві, сума яких за останні п'ять років зросла майже у 3 рази (2002 р. - 3266 тис. грн., 2006 р. - 9217 тис. грн.). За 9 місяців 2007 року компенсація та відшкодування втрат працездатності потерпілим на виробництві становить 8735 тис.грн.
На багатьох підприємствах, в установах та організаціях не створено дієвої системи управління охороною праці, не визначено функціональних обов'язків посадових осіб, не укомплектовано відповідними спеціалістами служби охорони праці, до виконання робіт підвищеної небезпеки допускаються працівники без проведення навчання і перевірки знань з охорони праці.
Не відповідає вимогам часу рівень контролю за створенням належних і безпечних умов праці з боку органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 16 частини 1 та частини 2 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України „Про охорону праці", з метою забезпечення конституційного права громадян на безпечні та нешкідливі умови праці, запобігання виробничому травматизму та професійним захворювання, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Інформацію про стан промислової безпеки, охорони праці, виробничого травматизму в установах, організаціях і підприємствах області та завдання органів виконавчої влади і місцевого самоврядування щодо забезпечення безпечних умов праці взяти до відома (додається).
2. Погодити заходи, спрямовані на поліпшення промислової безпеки, охорони праці, зниження виробничого травматизму області, та рекомендувати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування забезпечити їх виконання (заходи додаються). Керівникам бюджетних установ при формуванні бюджетів передбачати відповідні кошти згідно зі статтею 19 Закону України «Про охорону праці».
3. Рекомендувати засобам масової інформації систематично інформувати населення області про стан охорони праці та рівень виробничого травматизму на підприємствах області.
4. Схвалити текст звернення до Кабінету Міністрів України щодо прискорення запровадження механізму економічного стимулювання суб’єктів господарювання до поліпшення умов і охорони праці.
5. Інформацію про стан виконання рішення заслухати на сесії обласної
ради в І півріччі 2009 року.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.)
Перший заступник
голови ради В.Королюк
П о г о д ж е н о
рішенням Рівненської
обласної ради
від «14» грудня 2007 року
№ 544
З а х о д и,
спрямовані на поліпшення промислової безпеки,
охорони праці, зниження виробничого травматизму в області
№ з/п |
Назва заходу |
Виконавці |
Термін виконання |
1. |
Розробити обласну Програму поліпшення стану безпеки, гігієни |
Територіальне управління Держгірпромнагляду по Рівненській області |
Грудень 2007 року – січень 2008 року |
2. |
Розглянути на сесіях місцевих рад стан охорони праці та виробничого травматизму на підприємствах, в установах та організаціях, розташованих на відповідній території, та розробити аналогічні регіональні програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2008-2010 роки, передбачити кошти на їх реалізацію. |
Органи місцевого самоврядування області |
Протягом І кварталу 2008 року |
3. |
Забезпечити виконання статті 35 Закону України „Про охорону праці" в частині створення служб охорони праці, в тому числі на підприємствах, в установах та організаціях - об'єктах комунальної власності. |
Міські, селищні, сільські ради |
Протягом 1 півріччя 2008 року |
4. |
Забезпечити виконання п. 8, 9 частини 1 статті 34 Закону України |
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад |
Постійно |
5. |
Перевірити стан справ та виконання колективних договорів в частині створення безпечних умов для здоров'я працюючих на підприємствах, в установах та організаціях. |
Федерація профспілок області, органи державного нагляду, служби охорони праці місцевих органів виконавчої влади |
Протягом 2008 року |
6. |
Сприяти лікувальним закладам області та роботодавцям у |
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад спільно з управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації |
Постійно |
7. |
За результатами медичних оглядів вести окремий реєстр груп ризику |
Управління охорони здоров'я облдержадміністрації |
Постійно |
8. |
При проведенні тендерів щодо залучення суб’єктів господарювання до виконання будівельно-монтажних робіт за рахунок державного бюджету враховувати наявність у них дозволів Держгірпромнагляду на право виконання робіт підвищеної небезпеки. |
Місцеві органи виконавчої влади |
Протягом 2008 року |
9. |
Посилити державний нагляд за виконанням законодавства |
Територіальне управління Держгірпромнагляду по Рівненській області |
Постійно |
10. |
Вжити невідкладних заходів щодо виконання рішень обласної ради від 25 квітня 2003 року №161 “Про програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства Рівненської області на 2003-2008 роки та перспективу до 2010 року”, від 28 травня 2004 року №362 “Про внесення змін до рішення обласної ради від 25 квітня 2003 року №161 в частині відновлення ліфтового господарства. |
Управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації |
Протягом І кварталу 2008 року |
11. |
Провести паспортизацію будівель і споруд комунальної власності, які перебувають у незадовільному технічному стані, у встановленому законодавством порядку |
Головне управління праці та соціального захисту населення, управління освіти і науки, управління охорони здоров'я, управління культури і туризму облдержадміністрації |
Протягом 2008 року |
12. |
Здійснювати постійний контроль за роботою первинних організацій профспілок щодо впровадження механізмів колдоговірного регулювання питань охорони праці згідно з рекомендаціями Федерації профспілок України про порядок формування відповідних двосторонніх зобов'язань, у тому числі про забезпечення цільового фінансування комплексних заходів, спрямованих на досягнення рівня охорони праці. |
Федерація профспілок області |
Протягом 2008 року |
13. |
Проводити навчання осіб, відповідальних за охорону праці на підприємствах області, на базі обласного центру екстреної медичної допомоги. |
Управління охорони здоров'я облдержадміністрації спільно з територіальним управлінням Держгірпромнагляду по Рівненській області |
|
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Рівненської обласної ради п’ятого скликання
до Кабінету Міністрів України щодо прискорення запровадження механізму економічного стимулювання суб’єктів господарювання до поліпшення умов і охорони праці
Ми, депутати Рівненської обласної ради, звертаємося до Кабінету Міністрів України та Прем’єр-міністра України з проханням прискорити розгляд та прийняття нормативно-правового акту щодо диференціації страхових тарифів на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання залежно від стану умов і безпеки праці, рівня виробничого травматизму, з метою запровадження механізму економічного стимулювання суб’єктів господарювання до поліпшення умов і охорони праці.
Рівненська область містить на своїй території значну кількість об’єктів підвищеної небезпеки (підприємства атомної енергетики, хімічної промисловості, трубопровідного транспорту та інші), недостатній рівень промислової безпеки на яких загрожує техногенними аваріями не тільки працівникам даних підприємств, але й населенню прилеглих територій. Така небезпека посилюється й тим, що на переважній більшості підприємств експлуатується гранично-зношені основні фонди та застарілі технології.
Разом з тим власники підприємств не здійснюють необхідне інвестування в їх оновлення.
Це є однією з причин того, що рівень виробничого травматизму в області залишається все ще високим. При цьому адміністративні методи впливу на роботодавців не дають належного ефекту.
В умовах ринкової економіки, коли на перше місце виходять економічні методи управління, прийняття вищезазначених нормативних актів буде потужним важелем економічного впливу на роботодавців та власників підприємств і призведе до покращення стану промислової безпеки та охорони праці на підприємствах, а відтак – безпеки населення області.
Тому просимо дати доручення компетентним органам центральної виконавчої влади та організаціям щодо термінової розробки Порядку встановлення знижок та надбавок до страхових тарифів, як це передбачено статтею 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», а також прискорити їх розгляд та введення в дію.
Схвалено
рішенням обласної ради
від «14» грудня 2007 року
№ 544
ДОВІДКА
”Про стан промислової безпеки, охорони праці, виробничого травматизму в установах, організаціях і підприємствах області та завдання органів виконавчої влади і місцевого самоврядування щодо забезпечення безпечних умов праці ”
Аналіз стану промислової безпеки свідчить, що в Рівненській області протягом 9 місяців поточного року зменшився рівень виробничого травматизму, в порівнянні з аналогічним періодом 2006 року на 10 випадків, або на 5,2% (181 проти 191 за 9 місяців 2006 року).
Кількість нещасних випадків із смертельними наслідками збільшилась на 64% у порівнянні з аналогічним періодом 2006 року (18 проти 11 за 9 місяців 2006 року).
За 9 місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом 2006 року зменшився коефіцієнт частоти нещасних випадків (0.54 проти 0.59), зменшився коефіцієнт тяжкості (11.01 проти 20.58). Однак, разом з тим, збільшився коефіцієнт частоти нещасних випадків із смертельними наслідками (99.45 проти 57.59).
За галузями виробництва протягом 9 місяців 2007 року найбільше працівників травмовано :
в соціально-культурній сфері – 36 (43),
в будівництві та промисловості будматеріалів - 31 (24),
у виробництві деревини та виробів з деревини – 21(20),
у лісовому господарстві – 17 (19),
в харчовій промисловості – 14 (12)
на транспорті – 13 (8),
в сільському господарстві – 10 (30)
в гірничорудній і нерудній промисловості – 9 (3).
Протягом 9 місяців поточного року збільшилась кількість нещасних випадків на виробництві в порівнянні з аналогічним періодом 2006 року в м. Кузнецовську на 5 нещасних випадків, у Сарненському районі на 12 нещасних випадків, у Дубенському районі на 4 нещасні випадки, у Корецькому районі на 3 нещасні випадки, у Зарічненському та Березнівському районах на 1 нещасний випадок.
Збільшилась кількість нещасних випадків із смертельними наслідками в наступних галузях:
соціально-культурна сфера та торгівля – 9 ( за 9 міс. 2006 -6),
будівництво та промисловость будматеріалів - 4 (0),
лісове господарство -1 (0),
виробництво деревини та виробів з деревини – 1 (0),
автодорожній транспорт – 1 (0),
пошта, зв’язок – 1 (0),
хімічна промисловість – 1 (0).
За 9 місяців 2007 року збільшилась кількість нещасних випадків із смертельними наслідками у таких районах: Сарненському 3(1), Дубровицькому 1(0), Здолбунівському 1(0), Корецькому 1(0), Рівненський 1(0).
Причинами нещасних випадків із смертельним наслідками були: порушення правил дорожнього руху (4 випадки), порушення вимог технологічного процесу (4 випадки), незадовільний технічний стан засобів виробництва (3 випадки), допуск до роботи без навчання та перевірки знань з
охорони праці (2 випадки), невиконання вимог інструкцій з охорони праці (2 випадки), невикористання засобів захисту (1 випадок), порушення вимог безпеки при експлуатації електроприладів (1 випадок), незадовільний технічний стан транспортних засобів (1 випадок).
Стан травматизму в Рівненській області за 2002-2006 роки за класифікацією Міжнародної організації праці вважається задовільний.
Дані про травматизм за останні 5 років та смертельний травматизм в розрізі районів наведений в таблицях 1, 2.
Таблиця 1
ТРАВМАТИЗМ
на підприємствах, установах, організаціях Рівненської області
Роки |
Всього травмовано |
В т.ч. смертельно |
Чисельність працюючих (тис. осіб) |
Кч |
Кт |
Кчс |
2002 |
282 |
10 |
504,5 |
0,56 |
10,05 |
35,46 |
2003 |
280 |
16 |
513,6 |
0,55 |
14,01 |
57,14 |
2004 |
251 |
16 |
437,8 |
0,57 |
26,68 |
63,75 |
2005 |
257 |
12 |
426,5 |
0,60 |
27,07 |
46,69 |
2006 |
256 |
17 |
325,8 |
0,79 |
24,68 |
66,41 |
9 місяців 2007 року |
181 |
18 |
333,1 |
0,54 |
11,01 |
99,45 |
Примітка: Кч – кількість потерпілих на середньооблікову кількість працюючих, Кт – кількість людино-днів непрацездатності на кількість потерпілих, Кчс – (кількість потерпілих із смертельним наслідком на кількість потерпілих) х1000
Динаміка Таблиця 2
смертельного травматизму в розрізі районів
Райони, міста обласного значення |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
9 місяців 2007р. |
м. Рівне |
1 |
4 |
7 |
2 |
6 |
7 |
м. Кузнецовськ |
|
|
|
2 |
1 |
|
м. Дубно |
1 |
2 |
2 |
1 |
|
|
м. Острог |
|
|
|
|
|
|
Березнівський р-н |
|
|
|
1 |
|
|
Володимирецький р-н |
|
|
1 |
|
1 |
|
Гощанський р-н |
|
|
|
|
|
2 |
Демидівський р-н |
|
|
|
|
|
|
Дубенський р-н |
|
1 |
1 |
|
|
|
Дубровицький р-н |
|
1 |
|
2 |
|
1 |
Зарічненський р-н |
|
|
1 |
|
1 |
1 |
Здолбунівський р-н |
|
1 |
|
2 |
|
1 |
Корецький р-н |
|
|
1 |
|
|
1 |
Костопільський р-н |
2 |
2 |
1 |
|
2 |
1 |
Млинівський р-н |
1 |
|
|
|
|
|
Острозький р-н |
|
|
|
|
1 |
|
Радивилівський р-н |
|
|
|
|
|
|
Рівненський р-н |
3 |
|
1 |
1 |
2 |
1 |
Рокитнівський р-н |
2 |
|
1 |
|
2 |
|
Сарненський р-н |
|
5 |
|
1 |
1 |
3 |
В С Ь О Г О |
10 |
16 |
16 |
12 |
17 |
18 |
Виплати на відшкодування шкоди потерпілим.
Відшкодування шкоди внаслідок втрати працездатності здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, який створений у 2001 році.
Впродовж 2002-2007 років спостерігалося зростання усіх видів страхових виплат (таблиця 3). Загальна сума страхових виплат за 5 років зросла в 2,8 рази, в тому числі на відшкодування шкоди – в 2,8 рази, на реабілітацію потерпілих – в 2,6 рази.
Таблиця 3
Динаміка виплат на відшкодування шкоди потерпілим
по Рівненській області за 2002-2007 роки
тис.грн.
№ п/п |
Види страхових виплат |
2002 рік |
2003 рік |
2004 рік |
2005 рік |
2006 рік |
9 міс. 2007 |
1. |
Допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності |
- |
21,076 |
17,580 |
28,388 |
43,913 |
48,0 |
2. |
Одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності потерпілому |
609,322 |
607,706 |
827,449 |
1067,096 |
1743,531 |
1261,4 |
3. |
Щомісячна грошова сума в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого |
2217,065 |
2788,552 |
3339,048 |
4521,969 |
5940,051 |
5558,0 |
4. |
Одноразова допомога в разі смерті потерпілого |
169,884 |
312,534 |
616,820 |
630,343 |
874,987 |
1321,5 |
5. |
Щомісячні страхові виплати особам, які мають на це право в разі втрати годувальника |
265,182 |
302,987 |
345,029 |
412,014 |
571,639 |
525,1 |
6. |
Грошові суми за моральну (немайнову) шкоду за наявності факту заподіяння цієї шкоди потерпілому |
- |
- |
40,7 |
41,5 |
21,275 |
12,4 |
7. |
Виплати на поховання потерпілого |
4,596 |
5,277 |
6,977 |
8,696 |
15,438 |
8,3 |
|
ВСЬОГО на відшкодування шкоди |
3266,5 |
4042,5 |
5193,6 |
6710,0 |
9216,8 |
8734,7 |
Найбільш вагомі виплати пов’язані з відшкодуванням щомісячної грошової суми в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого. Сумарний коефіцієнт зростання щомісячної страхової виплати за 5 років склав 2,68.
Зросли також виплати одноразової допомоги в разі стійкої втрати професійної працездатності
Виплати одноразової допомоги в зв’язку зі смертю потерпілого збільшувались як за рахунок зростання середньомісячної заробітної плати в галузях національної економіки, так і за рахунок зростання смертельного травматизму.
Робоча група з підготовки питання на розгляд сесії обласної ради