Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 28-10-2007У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “25” жовтня 2007 року №493
Про Порядок організації та здійснення
контролю за використанням та збереженням
майна комунальних підприємств, що перебувають
в управлінні Рівненської обласної ради
Для забезпечення організації та здійснення контролю за використанням та збереженням майна комунальних підприємств, що перебувають в управлінні Рівненської обласної ради, покращення управління майном спільної власності територіальних громад області, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, рішенням обласної ради від 23.03.2007 №239 “Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад області”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Порядок організації та здійснення контролю за використанням та збереженням майна комунальних підприємств, що перебувають в управлінні Рівненської обласної ради (додається).
2. Контроль за виконання рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А. та постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради О.Данильчук
П о р я д о к
організації та здійснення контролю за використанням та збереженням майна
комунальних підприємств, що перебувають в управлінні Рівненської обласної ради
1. Цей Порядок визначає єдиний підхід до організації та здійснення контролю за використанням та збереженням майна комунальних підприємств, управління якими здійснює Рівненська обласна рада (далі - орган управління).
2. З метою здійснення контролю за розпорядженням голови обласної ради утворюється робоча група на чолі з керівником робочої групи.
До складу робочої групи можуть бути включені:
- депутати обласної ради;
- представник профільної постійної комісії обласної ради;
- представники відділу з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради;
- представники органу виконавчої влади (за згодою);
- представники підприємства щодо якого здійснюється контроль.
3. У розпорядженні голови обласної ради щодо організації контролю передбачається:
- повна назва суб’єкта господарювання щодо якого буде здійснено контроль (далі – об’єкт контролю);
- мета контролю;
- період, за який здійснюється контроль;
- терміни подання звіту за результатами вжитих заходів щодо контролю за використанням та збереженням майна.
4. Керівник робочої групи готує програму контролю об’єкта, у якій передбачає:
- цілі контролю відповідно до визначеної органом управління мети;
- перелік підрозділів, які перевірятимуться, підпорядкованих чи підвідомчих об’єкту контролю;
- період, за який необхідно здійснити контроль;
- питання, що підлягають перевірці.
5. На підставі програми контролю керівник робочої групи складає і підписує робочий план, яким визначаються завдання контролю в розрізі кожного учасника робочої групи та терміни виконання завдань.
6. Програма і робочий план контролю доводяться до учасників робочої групи не пізніш як за два робочих дні до початку здійснення контролю.
7. У випадку залучення до здійснення контролю органу виконавчої влади, визначається координатор зі складу керівництва, який забезпечує узгодженість дій залучених спеціалістів та розгляд питань, що виникатимуть при проведенні контролю та реалізації його матеріалів.
8. Контроль здійснюється у встановлені в робочому плані терміни з обов’язковим виїздом на об’єкт контролю.
Підставою допуску на об’єкт контролю є розпорядження голови обласної ради та робочий план із зазначенням в ньому посад та прізвищ всіх співвиконавців, що братимуть участь у перевірці.
9. Склад робочої групи може бути змінений, про що голова обласної ради видає відповідне розпорядження. Про зміну складу робочої групи обов’язково повідомляється об’єкт контролю.
10. Керівник робочої групи має право:
- координувати роботу робочої групи;
- інформувати орган управління у разі неналежного виконання учасником робочої групи визначених робочим планом завдань;
- порушувати питання щодо відповідальності посадових осіб об’єкта контролю, які в будь-який спосіб перешкоджають робочій групі у його здійсненні;
- отримувати необхідну інформацію від експертів, інших спеціалістів державних установ, які не були залучені до здійснення контролю як учасники робочої групи;
- вимагати у керівництва об’єкта контролю надання необхідних документів стосовно періоду, за який здійснюється контроль, та створення належних умов для їх дослідження (безперешкодного доступу робочої групи на територію об’єкта контролю, в службові та виробничі приміщення, надання для роботи службового приміщення, закріплення для постійного зв’язку з робочою групою відповідальних посадових осіб об’єкта контролю тощо);
- ініціювати перед керівництвом об’єкта контролю проведення інвентаризацій товарно-матеріальних цінностей, сировини, матеріалів і розрахунків;
- в межах термінів, визначених у робочому плані, вимагати розгляд і підписання керівництвом об’єкта контролю документів, якими фіксуються результати контрольних заходів; надання, за наявності, в ці ж терміни письмових зауважень до них;
- одержувати від посадових осіб об’єкта контролю пояснення з питань, що стосуються програми контролю;
- ініціювати відсторонення посадових осіб об’єкта контролю, які перешкоджають здійсненню контролю, від виконання своїх обов’язків;
- вимагати виконання інших законних вимог з метою своєчасного здійснення контролю;
- ініціювати звернення органу управління щодо залучення спеціалістів інших органів виконавчої влади та правоохоронних органів з метою забезпечення належного здійснення контролю.
11. У разі неможливості здійснення контролю у повному обсязі та у встановлений термін керівник робочої групи не пізніше як за п’ять робочих днів до дати його закінчення звертається до органу управління із зазначенням проблемних питань та пропозицій щодо їх розв’язання.
12. За виявленими фактами порушень обраховуються фінансові втрати, втрачена вигода, збитки тощо.
13. Результати опрацювання питань, визначених у робочому плані і закріплених за відповідними виконавцями, оформляються у вигляді довідки (акта) і підписуються ними та керівником об’єкта контролю.
Заперечення до довідки (акта) надаються керівнику робочої групи, і розглядаються ним протягом 3-х робочих днів. Висновки за результатами розгляду заперечень надаються керівнику об’єкта контролю.
Довідку (акт) перевірки з визначених робочим планом питань учасники робочої групи подають керівнику робочої групи із супровідним листом (за своїм підписом), у якому наводиться стисла інформація про загальні обсяги і суть виявлених порушень, а також висновки та пропозиції.
На підставі довідок (актів) учасників робочої групи керівник робочої групи складає звіт. Звіт щодо здійснення контролю підписується керівником робочої групи та всіма її учасниками і подається керівником до органу управління, а також керівництву об’єкта контролю.
З метою недопущення внесення органу управління необ╜рунтованих висновків і пропозицій проект звіту може попередньо бути розглянутий за участю представників об’єкта контролю.
14. Обов’язковим елементом звіту є пропозиції, що відповідно до мети контролю повинні:
-бути максимально конкретизованими;
- забезпечувати вирішення проблем у діяльності об’єкта контролю;
- встановлювати чіткі завдання та визначати органи виконавчої влади, відповідальні за їх реалізацію, та терміни їх виконання.
15. Відповідальність за організацію та координацію роботи робочих
груп щодо здійснення контролю за використанням та збереженням майна комунальних підприємств, що перебувають в управлінні Рівненської обласної ради, покласти на відділ з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради в межах повноважень, закріплених за ними.
16. Передача загальної довідки (акту) перевірки іншим державним органам та оприлюднення підсумків перевірки через засоби масової інформації здійснюється органом управління.
АНАЛІЗ
регуляторного впливу (впливу регуляторного акту)
"06" липня 2007 року м. Рівне
Назва регуляторного органу |
Рівненська обласна державна адміністрація |
Назва документа |
Проект рішення обласної ради “Про організацію перевірок фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств”. |
Розробник аналізу регуляторного впливу |
Контрольно-ревізійне управління в Рівненській області |
Відповідальна особа: П.І.Б. |
Завсектором контролю в сфері державної і комунальної власності КРУ в Рівненській області Васюха Наталія Василівна |
Контактний телефон (код) № |
8 (0362) 263717 |
№ п/п |
Рубрика аналізу |
Характеристика |
1. |
Проблема, яку передбачається вирішити: а) опис проблеми та її проявів б) причини виникнення;в) чому не вирішує ринок; г) чому не діють (якщо є) НПА; д) для кого проблема має вплив |
В ході проведення комісійних перевірок у комунальних підприємств робочими групами, до складу яких входять різні органи виконавчої влади із відмінними повноваженнями виникають складнощі в організації взаємодії між ними. Рішенням Рівненської обласної ради від 23.03.2007 №239 “Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад області”, в частині реалізації повноважень обласної ради щодо здійснення контролю за збереженням і раціональним використанням комунального майна, виникла необхідність у прийнятті аналогічного порядку проведення перевірок робочими групами місцевих органів виконавчої влади підприємств комунальної власності. |
2. |
Цілі регулювання: (що передбачається зробити для вирішення проблеми) |
Даним рішенням буде визначено єдиний підхід до організації перевірок фінансово-господарської діяльності комунальної власності робочими групами місцевих органів виконавчої влади, що забезпечить комплексність та всебічність проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, виявлення фінансових та матеріальних втрат та резервів, дасть змогу прийняти органами виконавчої влади об’єктивні рішення щодо підвищення фінансового - господарського стану підприємств. |
3. |
Альтернативи та їх оцінки: (описати не менше 2-х альтернатив) • оцінка кожної альтернативи; • причини відмови або вибору |
1. Прийняття регуляторного акту окремо кожним органом виконавчої влади. Зазначена альтернатива не забезпечить достатньої взаємодії між членами робочих груп – спеціалістами різних органів виконавчої влади із відмінними повноваженнями та призведе до неузгодженості контрольних дій. 2. Неприйняття відповідного регуляторного акту. Дана альтернатива негативно вплине на виконання територіальними громадами області, районів, міст, сіл та селищ повноважень щодо здійснення контролю у сфері комунальної власності. |
4. |
Механізми, використані в документі• механізми, які пропонується впровадити, • основні заходи, які будуть вжиті • описи причинно-наслідкових зв'язків |
Представлений проект регуляторного акту запроваджує в області єдиний підхід щодо організації перевірок фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств. Орган управління у рішенні щодо проведення перевірки визначає: - органи виконавчої влади, яким доручається спільне проведення перевірки, - головного виконавця доручення, повну назву суб’єкта господарювання, що підлягає перевірці, - мету перевірки, період, за який необхідно дослідити фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю, - терміни інформування органу управління про результати перевірки. Керівник робочої групи готує програму перевірки конкретного об’єкта контролю, у якій передбачає: цілі перевірки відповідно до визначеної органом управління мети, перелік підрозділів, які перевірятимуться, підпорядкованих чи підвідомчих об’єкту контролю, період, за який необхідно дослідити фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю, питання, що підлягають перевірці.Виконання програми і робочого плану перевірки здійснюється за допомогою методів контролю і аналізу, самостійно визначених кожним співвиконавцем в межах компетенції відповідного органу виконавчої влади. За виявленими фактами порушень обраховуються наслідки їх впливу на розміри платежів до бюджетів і державних фондів, фінансові результати об’єкта контролю, розмір прибутку, величину активів (такі як фінансові втрати, втрачена вигода, збитки тощо).У загальній довідці зазначаються пропозиції, щодо визначення шляхів розв’язання проблем та органів виконавчої влади, відповідальних за виконання завдань, пов’язаних з усуненням цих проблем, та строків їх виконання. |
5. |
Обгрунтування можливості досягненнявстановлених цілей та оцінка можливості впровадження і виконання вимог |
У разі прийняття зазначеного регуляторного акту, підвищиться якість проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, що дасть змогу підготовити конкретні об╜рунтовані пропозиції з питань покращення фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності. |
6. |
Очікувані результати (додати таблицю АВВ) • групи на які документ має вплив; • опис впливу (позитивний / негативний);• оцінка вигод і витрат в грошовій формі; •сумування результатів. |
Зведені в таблицю вигод і витрат. |
7. |
Термін дії документа• початок дії документа; • термін дії (якщо визначено / не визначено)
|
Даний регуляторний акт вступає в дію з дня прийняття і реєстрації та діятиме постійно при умові його відповідності чинному законодавству. Зміни до акту та його відміна проводитимуться у разі зміни чинного законодавства, при потребі за підсумками аналізу відстеження його результативності. |
8. |
Визначення показників результативності акта |
1. Забезпечення дотримання інтересів територіальних громад області. 2. Покращення взаємодії між органами виконавчої влади. 3. Підвищення ефективності діяльності підприємств та рівня їх управління. |
9 |
Механізм, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження ефективності регуляторного акту |
Ефективність рішення буде визначатись на основі аналізу актів та довідок перевірок, прийнятих управлінських рішень у сфері комунальної власності, їх реалізації. |
Завсектором контролю у сфері
державної і комунальної власності
КРУ в Рівненській області Н.В.Васюха
Таблиця вигод та витрат |
|
Категорія суб’єктів, на які впливає проект рішення: |
|
Сфера інтересів територіальних громад |
|
Вигоди |
Витрати |
Опис |
Опис |
1. Визначення єдиного підходу до організації перевірок фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств за рішенням Рівненської обласної ради. 2. Підвищення рівня координації контрольних дій, що здійснюються робочими групами до складу яких входить два і більше органа виконавчої влади. 3. Підвищення рівня контролю за використанням і збереженням фінансових ресурсів, необоротних та інших активів. |
Впровадження даного нормативного акту не потребує витрат фінансових та матеріальних ресурсів з боку територіальних громад. |
Сфера інтересів підприємств |
|
Вигоди |
Витрати |
Опис |
Опис |
1. Зменшення загальної кількості ревізій та перевірок на підприємствах в результаті проведення контрольного заходу робочою групою до складу, якої відразу входить декілька органів виконавчої влади. 2. Підвищення ефективності використання фінансових та матеріальних ресурсів. 3. Підвищення якості наданих для комунальних підприємств пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. |
Впровадження даного нормативного акту не потребує витрат фінансових та матеріальних ресурсів з боку комунальних підприємств. |
Сфера інтересів громадян |
|
Даний регуляторний акт не зачіпає інтересів громадян |
Завсектором контролю у сфері
державної і комунальної власності
КРУ в Рівненській області Н.В.Васюха