Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “25” травня 2007 року № 338
Про ситуацію, що склалася у сфері
державних закупівель у зв’язку
з внесенням змін до Закону України
«Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти»
Враховуючи кризову ситуацію внаслідок запровадженого діючим Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» складного механізму у сфері державних закупівель, підтримуючи звернення депутатів більшості обласних рад з цих питань, за рекомендаціями постійних комісій і президії обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити звернення депутатів Рівненської обласної ради до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Генеральної прокуратури, Антимонопольного комітету про ситуацію, що склалася у сфері державних закупівель у зв‘язку з внесенням змін до Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (текст звернення додається).
2. Рішення Рівненської обласної ради направити Президенту України, Кабінету Міністрів України, Верховній Раді України, Генеральній прокуратурі, Антимонопольному комітету України.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А.
Голова ради О.Данильчук
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Рівненської обласної ради п’ятого скликання
до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Генеральної прокуратури, Антимонопольного комітету
про ситуацію, що склалася у сфері державних закупівель
у зв‘язку з внесенням змін до Закону України
«Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»
Ми, депутати Рівненської обласної ради, стурбовані ситуацією у зв‘язку з набуттям чинності з березня 2007 року Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти».
На сьогодні в області склалася напружена ситуація з реалізацією положень нині діючого законодавства у сфері закупівель за державні кошти, що призводить до негативних наслідків та унеможливлює своєчасне та оперативне проведення тендерів, необхідних додаткових невиправданих витрат до 10% від вартості предмету закупівлі та практично руйнує мету Закону – раціональне використання державних коштів.
Через надання громадській організації «Тендерна палата України» та пов’язаного з нею ТОВ «Європейське консалтингове агентство» державних повноважень та безпідставно завищених вимог до розміщення інформації в мережі Інтернет практично унеможливлене проведення чесних та прозорих тендерних процедур. Здійснюється законодавчо підкріплений перерозподіл значної частки бюджетних ресурсів держави на користь єдиного монополіста.
Складність оформлення відповідних документів призводить до зменшення кола потенційних учасників торгів. При цьому розширення функцій Тендерної палати України та відсутність як механізму контролю з боку держави за її діяльністю, так і відповідальності у випадку надання помилкового висновку з питань державних закупівель збільшить кількість оскаржень щодо застосування процедур закупівель та відміни торгів.
Діючий механізм створює перепони і зволікання в освоєнні бюджетних коштів. З метою унеможливлювання перерозподілу значної частки коштів державного та місцевих бюджетів на користь окремих монополістів та для упередження безпідставного неефективного використання бюджетних коштів, вважаємо за доцільне:
- спростити діючу процедуру державних закупівель особливо на придбання медикаментів, продуктів харчування, оздоровлення тощо (соціальні програми);
- створити безкоштовний Інтернет-Портал «Державні закупівлі України»;
- визначити єдиний орган державної виконавчої влади, що регулює і контролює процес процедур державних закупівель з правом безкоштовного розміщення інформації в Інтернет-Порталі «Державні закупівлі України»;
- забезпечити сприяння держави у процесі виконання соціальних програм за державні кошти, визначивши перелік робіт і послуг, які не потребують застосування процедури закупівлі;
- збільшити розмір нижньої вартісної межі для закупівлі робіт до 500 тис.грн., для закупівлі товарів і послуг до 100 тис.грн.;
- взяти за основу європейський досвід в частині створення умов для дієвої прозорості і доступності надання та отримання інформації щодо державних закупівель, в тому числі і використанні електронних інформаційних технологій.
Враховуючи вищенаведене, Рівненська обласна рада звертається до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Генеральної прокуратури, Антимонопольного комітету з проханням розглянути можливість виходу з кризової ситуації у системі державних закупівель шляхом спрощення процесу державних закупівель, відновлення єдиного контролюючого органу центральної виконавчої влади у сфері державних закупівель, здійснення суспільного контролю не окремою організацією (Тендерна палата України), а на основі чинного законодавства.
Схвалено
рішенням Рівненської
обласної ради
від "25" травня 2007 року
№338