Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “25” травня 2007 року № 295
Про звіт голови обласної ради
про діяльність з 29 квітня 2006 року
по травень 2007 року
Заслухавши та обговоривши звіт голови обласної ради про свою діяльність за період з 29 квітня 2006 року по травень 2007 року, відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Звіт голови обласної ради Данильчука О.Ю. взяти до відома (додається).
2. Депутатам обласної ради згідно зі статтею 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» в місячний термін відзвітуватися перед виборцями про свою діяльність з початку скликання та проінформувати раду про результати обговорення звітів, зауваження і пропозиції, висловлені виборцями на адресу ради та її органів.
Голова ради О.Данильчук
Звіт голови обласної ради
про діяльність з 29 квітня 2006 року по травень 2007 року
Відповідно до ст.55 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” інформую депутатів та виборців про проведену роботу з початку діяльності обласної ради п’ятого скликання.
Звітую з розумінням того, що результати діяльності голови обласної ради визначаються ефективністю роботи колективу представницького органу в цілому і кожного депутата зокрема. Саме від цього залежать результати наших спільних зусиль та оцінка їх виборцями.
З перших днів своєї діяльності як голови обласної ради намагався знайти спільну мову з депутатами, налагодити співпрацю, зробити так, щоб обласна рада працювала ефективно і злагоджено в рамках правового поля. На початку роботи давались взнаки політичні амбіції, оскільки цей склад ради обраний за пропорційною системою і сформований із представників семи політичних партій і блоків. Але вже сьогодні можу сказати, що у найвідповідальніших ситуаціях обласна рада знаходила компромісні виважені рішення і при їх прийнятті керувалася здоровим глуздом, демонструвала єдність і взаєморозуміння.
Хотів би разом з вами проаналізувати, що вдалося зробити у звітному періоді, над вирішенням яких проблем необхідно працювати надалі, які корективи вносити.
Зазначу, що діяльність обласної ради здійснювалась у межах повноважень, визначених Конституцією України, законами України, відповідними нормативно-правовими актами, Регламентом обласної ради.
За порівняно невеликий період рада проявила себе цілком зрілим, кваліфікованим і працездатним представницьким органом. Проведені сесії, діяльність постійних комісій, депутатських фракцій, та робочих груп підтверджують високий професійний, діловий та інтелектуальний потенціал депутатського корпусу.
Обрано склад і голів десяти постійних комісій, президію обласної ради, затверджено відповідні положення та Регламент, до якого внесено зміни з врахуванням вимог нового Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”. Робота над вдосконаленням Регламенту обласної ради триває.
В обласній раді сформовано шість депутатських фракцій: «Блок Юлії Тимошенко», «Наша Україна», Української Народної партії, Соціалістичної партії, Народної партії, Партії регіонів України. Позафракційними є депутати від партії «Відродження».
Для вирішення нагальних проблем територіальних громад обласною радою створювались комісії з питань: вивчення екологічної ситуації в смт Клевань Рівненського району; загрози відключення від теплопостачання мешканців та підприємств Рівненської області; передачі цілісних майнових комплексів КП «Теплотранссервіс» Рівненської обласної ради та КТП «Комуненергія»; передачі у комунальну власність територіальної громади міста Рівне ОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»; стану справ на дільниці з виробництва базальтових теплоізоляційних матеріалів КП «Теплокомунсервіс» Рівненської обласної ради та пошуку інвестора; організації проїзду через річку Случ у місті Сарни. Триває робота комісії для здійснення перевірки стану збереження та використання об’єктів спільної власності територіальних громад області.
Крім цього, працювали спеціальні робочі групи: для підготовки тексту звернення до Президента України щодо підтримки української мови; для вирішення питання налагодження роботи обласного дитячого туберкульозного санаторію «Новостав».
Хочу зауважити, що до складу зазначених робочих груп і комісій залучаються не тільки депутати обласної ради, але і представники облдержадміністрації, територіальних управлінь, фахівці відповідних сфер діяльності. Це сприяє оперативній роботі, прийняттю кваліфікованих рішень. Про ситуацію в кожному конкретному випадку проінформовано депутатів, прийняті відповідні рішення.
За звітний період на чотирнадцяти пленарних засіданнях десяти сесій розглянуто 293 питання, з них 16 відхилено, з 277 прийнято рішення. Всі вони стосуються актуальних проблем життєдіяльності територіальних громад області.
Розглянуто 70 депутатських запитів, 66 із них підтримано.
Згідно з вимогами чинного законодавства та у встановлені Бюджетним кодексом терміни затверджено обласний бюджет та програму соціально-економічного розвитку області на 2007 рік. Затверджено Стратегію економічного та соціального розвитку Рівненської області до 2015 року. Прийняті відповідні рішення щодо інноваційно-інвестиційної діяльності, розвитку малого підприємництва, освіти, охорони здоров'я, розвитку та промислового освоєння мінерально-сировинних ресурсів, реалізації земельної відносин, використання майна спільної власності територіальних громад, екології, функціонування соціальної сфери, розвитку культури, туризму, міжнародного співробітництва, забезпечення житлом молодих сімей і багато інших.
З початку скликання затверджено 25 регіональних програм, внесено ряд доповнень і змін до 10 раніше прийнятих; у порядку контролю розглянуто хід виконання 9.
Враховуючи, що низку проблемних питань соціально-економічного розвитку необхідно вирішувати на загальнодержавному рівні, на сесіях обласної ради прийнято 20 звернень до Верховної Ради України, Президента та Кабінету Міністрів, частина з них підтримана для відображення в законодавчих та нормативних документах, на вирішення окремих порушених проблем надійшла фінансова допомога. Тричі обласна рада зверталася щодо врегулювання суспільно-політичної ситуації в Україні.
Всі сесійні засідання проходили організовано, відкрито і гласно, із залученням відповідних фахівців, запрошенням представників засобів масової інформації. Цьому сприяє робота і постійних комісій, і депутатських фракцій, які попередньо детально вивчають всі питання, передбачені для розгляду на сесіях. У звітному періоді постійні комісії обласної ради провели 100 засідань, на яких проаналізували понад півтори тисячі питань.
За ініціативою депутатських комісій підтримана практика попередніх скликань і передбачені видатки з обласного бюджету для надання допомоги репресованим громадянам, на утримання обласного соціального медичного центру професійної реабілітації інвалідів та інших найбільш незахищених верств населення, пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на видання Книги Пам’яті і слави Волині.
Виважений підхід депутатів до розв’язання проблеми тепло- та водозабезпечення населених пунктів стимулював пошук шляхів вдосконалення діяльності підприємств сфери житлово-комунального господарства, в тому числі сприяв розробці і прийняттю додаткових заходів до відповідної програми для сільських населених пунктів.
Конкретизуючи зазначу, що постійна комісія з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.) на 15 засіданнях розглянула і підготувала рекомендації з понад 350 актуальних питань бюджетного процесу, податкової політики та фінансування програм і заходів. Відповідно до Бюджетного кодексу заслуховувались звіти облдержадміністрації, головних розпорядників коштів про виконання показників обласного бюджету. Важливими аспектами є узгодження переліків об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок цільових державних субвенцій; розгляд пропозицій щодо стану фінансування обласних програм, окремі звернення від суб’єктів господарювання щодо надання фінансової допомоги або окремих пільг.
Протягом року бюджетна комісія працювала над пропозиціями територіальних громад області щодо внесення змін до законодавства в частині зміцнення та розширення податкової бази місцевих бюджетів. Частково вони враховані в «Концепції реформування місцевих бюджетів». Голова ради і голова комісії взяли участь у тематичній конференції Міністерства фінансів України, за підсумками якої були враховані пропозиції територіальних громад щодо внесення змін в податкове законодавство України.
На 11 засіданнях постійної комісії з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.) розглянуто 244 питання. Саме ця комісія та новостворений відділ з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату ради визначає стратегію дій у цьому напрямі на основі вивчення стану об’єктів права комунальної власності, співпраці із структурними підрозділами облдержадміністрації, регіональним відділенням Фонду державного майна України в Рівненській області.
За результатами інвентаризації, яка здійснена на виконання рішення обласної ради від 16 червня 2006 року №49 «Про інвентаризацію об’єктів спільної власності територіальних громад області», проведено аналіз фінансово-господарської діяльності комерційних комунальних підприємств. За поданими висновками та пропозиціями прийнято відповідні рішення.
Триває незалежна аудиторська перевірка комунальних підприємств. Депутати спільно з виконавчим апаратом працюють над розробкою нормативних документів, які регламентують здійснення відповідних повноважень обласної ради та формуванням Єдиного реєстру об’єктів спільної власності територіальних громад області
Постійна комісія з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій (Кучерук М.Г.) з початку скликання провела 6 засідань, на яких розглянула 149 питань. За рекомендаціями комісії до ряду проектів рішень і програм внесені принципово важливі зміни і доповнення.
Практично на кожній сесії підтримуються рішення, участь у підготовці яких бере постійна комісія з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села (Варфалюк В.О.). На 7-ми її засіданнях розглянуто 157 питань.
Зважаючи на стан сільськогосподарського виробництва, члени комісії ініціювали низку звернень до Кабінету Міністрів, Верховної Ради щодо врегулювання ситуації в агропромисловому комплексі, лісовому господарстві.
Заступник голови комісії Черняга П.Г. виступив на слуханнях, проведених Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин та вніс пропозиції щодо законодавчого забезпечення ринку землі в Україні.
У тісній співпраці з державним управлінням екології та природних ресурсів, управліннями у справах захисту населення від наслідків аварії на ЧАЕС, з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, іншими організаціями, науковцями вирішувала питання постійна комісія з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.). На 10 засіданнях розглянуто понад 250 питань. Заслухано запити з екологічних і природоохоронних проблем та визначено найактуальніші для внесення до Переліку природоохоронних заходів, які виконуватимуться за рахунок коштів обласного природоохоронного фонду в 2007 році.
За ініціативою цієї комісії та висновками тимчасової контрольної комісії, створеної із залученням фахівців, захищені права територіальної громади селища Клевань. Хоча питання щодо господарської діяльності ДП «ОПТІМА-770-р» до кінця ще не вирішене, але активна позиція тимчасової контрольної комісії (голова – депутат Савінський С.С.) допомогла депутатам на сесії обласної ради підтримати громаду смт Клевань.
За висновками постійної комісії та за участю інших профільних комісій прийнято рішення щодо перегляду і відміни погодження ТОВ «Мінерал» надання спеціального дозволу на користування ділянкою надр з метою геологічного вивчення прояву бурштину, в тому числі дослідно-промислової розробки, в урочищі «Крючкова-Березина» Сарненського району. Однак такі питання потребують остаточного врегулювання на державному рівні.
124 проблемних питання розвитку освіти та соціального захисту населення були предметом уваги на 9 засіданнях постійної комісії з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту (Кривко М.П.). Члени комісії виїжджали у Сарненський район для врегулювання ситуації у Тинненській загальноосвітній школі, знайомилися з будівництвом дитячого майданчика в селі Олександрія Рівненського району.
За ініціативою комісії були розглянуті питання щодо: стану справ у сфері книговидавництва в області, виконання обласної програми забезпечення молоді житлом на 2003-2012 роки, розвитку фізичної культури та спорту.
Сесія обласної ради підтримала ініціативу депутата Кузьмук Л.І. і прийняла звернення до Міністерства освіти та науки України щодо врегулювання ситуації з видачею дипломів випускникам Малої академії управління персоналом (МАУП).
153 актуальні проблеми галузі охорони здоров’я, розвитку її матеріально-технічної бази були в полі зору постійної комісії з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.). На 11 засіданнях підтримано 9 обласних галузевих програм. Члени комісії виїжджали безпосередньо на місця для вивчення стану медицини в Рокитнівському, Рівненському районах, обласному онкологічному диспансері, Рівненській центральній міській лікарні. Засвідчена тісна співпраця з депутатами районних рад.
Варто зазначити, що ця комісія була найбільш ініціативною щодо порушення і прийняття ряду важливих рішень. Так, сесія обласної ради підтримала пропозиції комісії щодо виділення коштів з обласного бюджету для Рівненської обласної клінічної лікарні в сумі 205,0 тис.грн. на капітальний ремонт, придбання нового обладнання та розхідних матеріалів для відділення серцево-судинної хірургії, для Рівненської міської лікарні – на дооснащення блоку інтервенційної кардіології. Підтримано звернення до Кабінету Міністрів України щодо виділення додаткових коштів на добудову Рівненського обласного онкологічного диспансеру в 2007 і наступних роках і створення лікарні-хоспісу.
В обласному бюджеті на 2007 рік передбачені 40 тис. гривень на фінансування обласної програми реформування первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики/сімейної медицини на 2005-2010 роки та на збільшення оплати праці лікарів-фтизіатрів ТМО «Фтизіатрія».
За ініціативою голови комісії Кобилянської В.Г. та за моєю підтримкою як голови обласної ради було підготовлено та прийнято рішення «Про кооперативне будівництво для медичних працівників у Рівненській області».
Постійна комісія з питань духовності, культури та соціальної політики (Жуковський А.П.) провела 6 засідань, на яких розглянула 99 питань.
З метою аналізу причин та пошуку ефективних методів профілактики та упередження злочинності серед молоді створена робоча група на чолі із заступником голови комісії Кульчинською Г.Г. У своїй роботі депутати тісно співпрацюють із відділом управління Міністерства внутрішніх справ України в Рівненській області, службою у справах неповнолітніх облдержадміністрації, іншими структурними підрозділами.
Комісія ініціювала звернення депутатів обласної ради до Верховної Ради України щодо святкування у 2007 році 500-річчя з дня отримання містом Дубно Магдебурзького права.
Протягом звітного періоду постійною комісією з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (Диновський Д.М.) проведено 7 засідань, на яких розглянуто 172 питання.
За ініціативою голови комісії Диновського Д.М. направлено звернення депутатів до Верховної Ради України щодо необхідності проведення синхронізації чинного законодавства з питань місцевого самоврядування та внесення відповідних змін.
Члени комісії брали участь у семінарі з питань підготовки проектів та програм розвитку місцевого самоврядування для Всеукраїнського конкурсу.
Понад 220 важливих питань розглянуто на 11 засіданнях постійної комісії з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.).
Особливу увагу депутати приділяли відповідності чинному законодавству поданих на розгляд питань, та нормативних документів, правовим питанням, що належать до компетенції комісії.
Детально опрацьовані пропозиції депутатських фракцій Української Народної Партії, «Наша Україна», Блоку Юлії Тимошенко щодо внесення змін до Регламенту обласної ради, внесені відповідні зміни.
Предметом ретельного вивчення були протести прокурора області, які надійшли на 4 рішення обласної ради. За рекомендаціями комісії 1 протест задоволений, 1 частково задоволений, 2 відхилено.
Голова комісії Вдовиченко В.В. узяв участь у виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на тему дотримання законності в установах виконання покарань.
Активну позицію у розгляді та вирішенні нагальних питань займали депутатські фракції обласної ради БЮТ(керівник Ю.В.Прокопчук), УНП (М.М. Семанів), «Наша Україна» (А.П.Жуковський). За їх ініціативою розглянуто 33 подання та прийнято 66 депутатських запитів, які стосувалися соціально-економічного розвитку та суспільно-політичної ситуації в області та країні. Зокрема, підтримана пропозиція депутатської фракції Блоку Юліі Тимошенко щодо продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення на конкурентних засадах, яка на сьогодні успішно втілюється територіальними громадами та є джерелом додаткових надходжень до місцевих бюджетів.
Проведені організаційні заходи, спільні зусилля обласної ради та облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, депутатів рад всіх рівнів, колективів підприємств, установ та організацій сприяли стабілізації соціально-економічної ситуації в області.
В першому кварталі 2007 року приріст обсягів випуску промислової продукції становив 31,4 відсотка. Це друге місце в Україні.
Зріс випуск продукції в 14 регіонах із 20. Найбільше – в промисловості міст Рівне - 55,6 відс. та Кузнецовськ - 13,1 відс., Рівненського – 32,2 відс., Костопільського – 30,6 відс. та Здолбунівського – 47,8 відс. районів.
За темпами приросту виробництва валової продукції сільського господарства в усіх категоріях господарств у І кварталі 2007 року область займає 14 місці в Україні, за обсягами виробництва у розрахунку на 1 особу - 8 місце.
Збільшуються обсяги зовнішньо-торговельного обороту, показники роботи транспорту, торговельних організацій та підприємств громадського харчування, розширюється їх мережа.
У 2006 році за рахунок усіх джерел фінансування в регіон залучено 2,1 млрд.грн. інвестицій в основний капітал, що на 63,4 відс. більше, ніж за весь 2005 рік. Це 2 місце серед регіонів України.
Обсяг інвестицій у житлове будівництво зріс на 21,5 відс. і склав 354,6 млн.грн. Введено в експлуатацію житлові будинки загальною площею
234,4 тис. кв. метрів, що на 62 відс. більше ніж у 2005 році. Це 1 місце в Україні.
За І квартал 2007 року підприємства виконали будівельних робіт на 14,9 відс. більше ніж за відповідний період 2006 року.
Триває газифікація населених пунктів. Протяжність розподільчих газопроводів збільшилась за І квартал на 214,5 км або на 13,7 відс. проти відповідного періоду минулого року. Газифіковано 3,6 тис.квартир, що на 7,1 відс. більше ніж за І квартал 2006 року. Природний газ підведено до 8 сіл Гощанського, Здолбунівського, Сарненського, Костопільського та Дубенського районів.
Дорожніми організаціями області за І квартал 2007 року на будівництві під’їзних доріг до сільських населених пунктів освоєно капіталовкладень на суму 1,4 млн.грн., що на 17 відс. більше ніж за відповідний період 2006 року. Виконано планові показники з будівництва (реконструкції), поточного ремонту та експлуатаційного утримання доріг
Активізовано продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення на конкурентних засадах. Зокрема, в І кварталі 2007 року на торгах продано 15 ділянок шляхом проведення аукціонів та 1 шляхом конкурсу.
В результаті вартість земельних ділянок проти початкової ціни зросла в середньому в 3,2 раза, що поповнило державний та місцеві бюджети на 2,4 млн. грн. (За 2006 рік на торгах продано 19 земельних ділянок на суму 1,1 млн.грн.). На даний час триває підготовка матеріалів до продажу 302 ділянок.
Зростає кількість суб‘єктів підприємницької діяльності, серед яких понад 5 тис. малих підприємств. Загалом у малому бізнесі офіційно працює понад 100 тис.осіб, тобто майже чверть всіх зайнятих в області.
Надходження до Зведеного бюджету області від діяльності суб’єктів малого підприємництва за І квартал 2007 року на 45,8 відс. більше відповідного періоду минулого року. Частка надходжень від діяльності малого підприємництва до Зведеного бюджету складає 16,7 відс. загальної суми надходжень, до місцевих бюджетів – 17,4 відс.
За допомогою малого і середнього бізнесу вирішено проблему пасажирських перевезень, торговельного та побутового обслуговування населення.
Економічне зростання в регіоні позитивно впливає на покращення фінансового стану підприємств.
Власні доходи місцевих бюджетів зросли в порівнянні з І кварталом 2006 року на 35,9 млн.грн. або на 36,3 відс. і склали 134,6 млн.грн. Завдання з надходження платежів виконано на 114,6 відс.
До Пенсійного фонду понад завдання в І кварталі 2007 року надійшло 15,7 млн.грн.
Податковий борг до Зведеного бюджету зменшився протягом січня – березня 2007 року на 3,4 млн.грн. і станом на 01.04.2007 склав 44,9 млн.грн.
Кредитні вкладення в економіку області станом на 01.04.2007 склали 2,7 млрд.грн. і зросли в 1,6 раза .
Середньомісячна заробітна плата за січень-березень 2007 року склала 971,7 грн. і збільшилась проти відповідного періоду 2006 року на 20,8 відс. та майже вдвічі перевищила прожитковий мінімум для працездатних осіб (525 грн.).
Поступово стабілізується ситуація на ринку праці. Чисельність незайнятих громадян станом на 01.04.2007 складає 35,6 тис. осіб, в тому числі безробітних – 34,9 тис. осіб і в порівнянні з 01.04.2006 зменшилась відповідно на 8,5 відс. та 8,3 відс. Зокрема, на новостворені робочі місця за січень – березень 2007 року працевлаштовано 6,5 тис. незайнятих громадян, квартальне завдання програми зайнятості виконано на 119,6 відс. Рівень зареєстрованого безробіття станом на 01.04.2007 зменшився і склав 5,1 відс.
У той же час мені, як голові обласної ради, головам постійних комісій не сповна вдалося забезпечити виконання вимог чинного законодавства, Регламенту обласної ради щодо сесійної діяльності та підвищення ефективності роботи постійних комісій. Мали місце випадки подання облдержадміністрацією, якій делеговано ряд повноважень, неякісно підготовлених проектів документів, які відправлялися на доопрацювання.
Окремі відділи та управління облдержадміністрації, обласні організації порушували визначені регламентом терміни подання матеріалів та проектів рішень, що не давало можливості постійним комісіям та юридичній службі своєчасно їх розглядати. Однак, варто зауважити, що недоліки поступово усуваються.
Незважаючи на те, що середня відвідуваність депутатами сесій та засідань комісій становить 70,8 відсотка, нас не задовольняє ставлення до виконання своїх повноважень окремих депутатів, які не регулярно брали участь в пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій. Через їх неявку порушувався графік проведення засідань окремих постійних комісій. Це питання було предметом серйозного аналізу на президії обласної ради та в депутатських фракціях. Вважаю, що кожен депутат зобов’язаний виконувати сповна свої повноваження.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кожен депутат зобов’язаний прозвітувати перед виборцями про свою роботу. Сподіваюсь, що депутати проінформують раду про результати звітів, зауваження і пропозиції, висловлені виборцями на адресу ради та її органів.
Не всі можливості використані і в роботі постійних комісій. Зокрема, на їх засіданнях рідко аналізується хід виконання рішень та регіональних програм, недостатньо на місцях вивчається стан справ.
Вважаю, що і я, як голова обласної ради, який відповідно до чинного законодавства координує діяльність постійних комісій, і мої заступники, вживали недостатньо заходів для підвищення ефективності їх роботи. У підготовці матеріалів варто бути більш наполегливим і принциповим і першому заступнику голови обласної ради, і заступнику голови з питань роботи виконавчого апарату. Необхідно активізувати практику звітів голів постійних комісій на сесіях та засіданнях президії.
Відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Регламенту з початку скликання обласна рада здійснювала роботу щодо регуляторних актів, запланованих попереднімо та нинішнім скликаннями у встановлені законодавством терміни. План і зміни до нього були опубліковані в газеті обласної ради «Вісті Рівненщини».
У 2006 році розглянуто і затверджено 6 регуляторних актів:
– Регуляторний акт „Про внесення змін до методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад області (комунальної власності області)” прийнятий з метою збільшення ефективності використання нерухомого майна спільної власності територіальних громад області та надходжень до обласного бюджету від надання в оренду майна. Попередня методика встановлювала фіксовані орендні ставки у відсотках до вартості орендованого майна, визначеної експертним шляхом. Експертна оцінка нерухомого майна проводилась бюджетними організаціями самостійно відповідно до Порядку її проведення, затвердженого рішенням обласної ради, а іншими підприємствами, організаціями та установами здійснювалась незалежна оцінка майна.
Розмір плати за оренду приміщень інших форм власності подібного функціонального призначення, які розташовані на відповідній території, у багатьох випадках є більшим, ніж в попередній Методиці. Нині введені мінімальні ставки за оренду нерухомого майна і надано можливість орендодавцям збільшувати їх розмір. Крім цього, передбачено застосування положень методики у випадках разової здачі в оренду приміщень для проведення масових заходів.
– рішення обласної ради «Про затвердження лімітів на спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення на 2006 рік» прийнято з метою встановлення лімітів на збір природних рослинних ресурсів місцевого значення та для забезпечення раціонального невиснажливого використання та відтворення відновлювальних природних ресурсів. Ліміти на 2006 рік встановлені відповідно до обсягів заявлених постійними лісокористувачами – Рівненським обласним управлінням лісового господарства, головним управлінням агропромислового розвитку та Костопільським військовим лісгоспом.
– на виконання вимог Законів України “Про плату за землю”, “Про внесення змін і доповнень до Закону України “Про оренду землі”, “Про Державний бюджет України на 2006 рік”, “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, Земельного кодексу України, з метою поліпшення організації роботи із справляння плати за землю, повного обліку землекористувачів та збільшення доходної частини обласного та місцевих бюджетів прийнято рішення «Про проведення обліку платників і нарахування плати за землю в 2006 році». Даний регуляторний акт дав змогу забезпечити належний облік платників, повне і своєчасне надходження плати за землю у 2006 році.
– з метою врегулювання процедури проведення земельних торгів та забезпечення прозорості у формуванні і регулюванні ринку земель відповідним рішенням було затверджено «Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області». Це сприятиме залученню коштів до місцевих бюджетів.
– рішення «Про затвердження тарифів з водопостачання та водовідведення» та «Про затвердження тарифів на надання послуг з теплопостачання (централізованого опалення та підігріву води)» були прийняті на основі економічно об╜рунтованих витрат, які отримує ОВКП ВКГ “Рівнеоблводоканал” при наданні послуг з водопостачання та водовідведення за діючими тарифами та у зв’язку з неповним відшкодуванням витрат, які несуть комунальні теплопостачальні підприємства області при наданні послуг з теплопостачання (централізованого опалення та підігріву води) за діючими тарифами.
Щодо тарифів на надання послуг з теплопостачання, то варто відмітити, що теплопостачальні обласні комунальні підприємства передані в комунальну власність м. Рівне. Але зважаючи на тривалість процесу передачі та загрозу відключення від теплопостачання жителів та підприємств Рівненської області наприкінці 2006 року, обласна рада створила тимчасову контрольну комісію для вивчення ситуації.
В план підготовки проектів регуляторних актів на 2007 рік внесені:
– Про порядок і умови спеціального використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та організації справляння збору за їх використання,
– Про внесення змін до методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад області (комунальної власності області),
– Про внесення змін до тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення,
– Про затвердження тарифів з водопостачання та водовідведення,
– Про порядок надання в оренду нерухомого майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад області,
– Про затвердження положення про порядок відчуження на аукціонах майна, яке перебуває у спільній власності територіальних громад області,
– Про затвердження порядку відрахування до місцевого бюджету частини чистого прибутку (доходу) господарськими організаціями, які перебувають у спільній власності територіальних громад області,
– Про погодження максимальних норм безоплатного збору дикорослих трав’яних рослин, квітів, ягід, горіхів, грибів, тощо.
З метою забезпечення кваліфікованої оцінки обласна рада делегувала повноваження щодо відстеження результативності прийнятих регуляторних актів головним розробникам документів.
Повноваженням голови обласної ради є забезпечення роботи президії як дорадчого органу. Проведено 17 засідань, на яких обговорено плани роботи обласної ради, підготовки і проведення сесій, формування порядку денного, узгоджено шляхи вирішення соціально-економічних та суспільно-політичних проблем, діяльності представницького органу та організації роботи депутатів, дано відповідні доручення.
Однак, на жаль, були і виняткові ситуації, коли у зв’язку з недотриманням термінів подачі пропозицій щодо порядку денного та проектів рішень ми змушені були порушувати регламент і надавати матеріали депутатам для опрацювання в більш стислі терміни.
Проводилась робота з налагодження системи контролю за виконанням прийнятих рішень, аналізу стану їх реалізації постійними комісіями та виконавчим апаратом. Узагальнена інформація про хід виконання рішень, депутатських запитів і звернень заслуховувалась практично на кожній сесії. На даний час на контролі перебуває 235 рішень ради нинішнього та 174 минулого скликань. З них – 54 депутатські запити, 87 обласних та регіональних програм. З початку року знято з контролю як такі, що виконані або втратили чинність 143 рішення.
Стан справ у галузях господарського комплексу, соціальній сфері та ситуація на місцях свідчать, що мені як голові ради, постійним комісіям, виконавчому апарату не вдалося домогтися виконання в повному обсязі прийнятих рішень, а контроль за їх реалізацією залишається недостатнім.
В окремих регіонах триває спад промислового виробництва. Залишається значною заборгованість за спожиті енергоносії, житлово-комунальні послуги, по заробітній платі, з виплати компенсацій та надання пільг громадянам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС.
Значним залишається рівень безробіття, особливо в сільській місцевості. Багато невирішених проблем є в галузі освіти, охорони здоров’я, культури.
Над вирішенням цих проблем слід активніше працювати мені, депутатам, головам постійних комісій, виконавчому апарату обласної ради.
Проводилась робота в питаннях налагодження співпраці з органами місцевого самоврядування інших областей, народними депутатами. Ряд проблем ми вирішуємо в центральних органах влади з участю і при підтримці народних депутатів. Зокрема, вдалося відстояти інтереси області при перегляді Держбюджету на 2006 рік та формуванні основних показників на 2007 рік.
На відкритій сесії Житомирської обласної ради за участю Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи депутати Рівненщини та 5 сусідніх областей обговорили проблеми радіоактивно забруднених районів, фінансування добудови незавершених об’єктів Чорнобильської програми, виплати пільг та компенсацій постраждалому населенню. Прийнято ряд звернень до центральних органів влади.
Укладено договір на надання Рівненською обласною радою субвенції загального фонду обласного бюджету Волинській області для проведення розрахунків за лікування психічно хворих з Рівненської області.
З метою налагодження більш тісних зв’язків із сільськими, селищними, міськими, районними радами, для ознайомлення із станом справ на місцях проводив робочі поїздки до Володимирецького, Зарічненського, Рокитнівського, Сарненського, Млинівського, Демидівського, Березнівського, Костопільського районів та м.Кузнецовськ.
Позитивом у налагодженні співпраці з органами місцевого самоврядування є створення Координаційно-консультативної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради. До її складу увійшли 42 представники органів місцевого самоврядування, в тому числі всі голови районних рад, міські голови. Вперше до її складу введено по одному представнику від кожного з районів із числа селищних, сільських, міських голів. Робота Координаційно-консультативної ради дає можливість оперативно вивчати існуючі проблеми територіальних громад, визначати найактуальніші та спрямовувати спільні зусилля для їх вирішення.
Так, зважаючи на скарги населення з приводу незадовільного надання послуг з електропостачання ЗАТ «Ей-І-Ес» Рівнеенерго», за пропозицією Координаційно-консультативної ради на сесії було розглянуто питання про стан надання якісних послуг з електропостачання. За результатами роботи спеціально створеної комісії прийнято рішення щодо усунення недоліків та порушень в роботі компанії. Направлено відповідне звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національної комісії регулювання електроенергетики.
Прикладом співпраці органів виконавчої влади, депутатів рад різних рівнів стало вирішення ряду соціально-економічних питань за зверненнями селищних та сільських рад. Зокрема, безкоштовно передано Зірненській сільській раді Березнівського району приміщення 1-го відділення Зірненської протитуберкульозної лікарні для створення будинку домашнього типу для пристарілих, інвалідів, одиноких громадян та дітей-сиріт. Підтримано звернення депутатів Смизької селищної ради Дубенського району щодо недопущення закриття амбулаторії Смизької дільничної лікарні та виділення коштів для переобладнання колишнього приміщення адмінбудинку ВАТ «Смига» під амбулаторію та стаціонарне відділення Смизької дільничної лікарні тощо.
Вирішенню життєво важливих проблем області сприяли зустрічі з Президентом України, керівництвом Верховної Ради, Кабінету Міністрів, інших центральних органів влади.
У звітному періоді обласна та місцеві ради тісно співпрацювали з комітетами та Апаратом Верховної Ради України, Українською асоціацією місцевих та регіональних влад щодо удосконалення чинного законодавства. З врахуванням інтересів та специфіки розвитку області вносилися пропозиції до ряду законопроектів.
Як голова обласної ради брав участь у засіданнях Консультативно-дорадчої ради з питань законодавчого забезпечення місцевого самоврядування та регіонального розвитку при Голові Верховної Ради України; у міжнародному семінарі «Практичні підходи до розробки рамкового законодавства про місцеве самоврядування: досвід країн – членів ЄС та пропозиції для України», організованому в рамках реалізації проекту ЄС «Сприяння регіональному розвитку в Україні».
Депутати обласної ради: Диновський Д.М., Хомич О.В., Черняга П.Г., Гарват П.О., Середюк П.Л., Кінах Л.Я. – брали участь у парламентських слуханнях Верховної Ради України, засіданнях-нарадах Комітетів Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки, з питань соціальної політики та праці, з питань аграрної політики та земельних відносин, а також у громадських слуханнях. Обговорювали питання: формування бюджетів, соціальної політики, стану підготовки вступу України до Світової організації торгівлі, проблеми та перспективи; особливості організації та функціонування самоврядування на регіональному рівні; вдосконалення законодавства щодо вирішення земельних відносин; щодо практичного застосування Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту населення, яке проживає у зонах спостереження»; щодо інтенсифікації співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва тощо.
Депутати обласної ради спільно з представниками органів місцевого самоврядування Рівненської області (44 чол.) взяли участь у семінарі-тренінгу в м.Тернопіль з питання: «Конкурсний відбір проектів та програм розвитку місцевого самоврядування у 2007 році: вимоги та особливості», організованому Фондом сприяння місцевому самоврядуванню України. Делегація обласної ради у складі 21 чол. взяла участь у громадських слуханнях на тему: «Європейське покликання України: нові моделі інтеграції».
Триває співпраця та вивчається практика діяльності органів місцевого самоврядування Варміно-Мазурського воєводства Республіки Польща.
Обласною радою запроваджена комплексна система навчання працівників органів місцевого самоврядування. Спільно з центром підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств установ, організацій проведено навчання з новообраними сільськими, селищними та міськими головами міст районного значення та секретарями цих рад, працівниками виконавчих апаратів районних та міських рад. За звітний період тут підвищили кваліфікацію 1253 працівники органів місцевого самоврядування.
Я особисто, мої заступники, працівники виконавчого апарату часто виступають з проблемних питань в регіональному центрі підвищення кваліфікації, беруть участь у роботі сесій районних, міських рад, семінарів, надають практичну та методичну допомогу місцевим радам.
Організовано навчання в Інституті підвищення кваліфікації кадрів Української Академії державного управління при Президентові України, Львівському філіалі Української Академії державного управління при Президентові України. У звітному періоді відповідну перепідготовку пройшли всі новообрані голови районних рад, більша частина їх заступників.
Згідно з вимогами Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», “Про звернення громадян” організовано розгляд звернень громадян. Визначені дні та години прийому з особистих питань головою та заступниками голови, депутатами обласної ради.
Протягом звітного періоду до керівництва обласної ради звернулось з листами та побувало на особистому прийомі 1085 громадян. У їх зверненнях було порушено 1146 питань. Зокрема, до мене як до голови обласної ради звернулось 792 жителя області (276 чол. на особистому прийомі, 516 з письмовими зверненнями). Розглянуто 57 колективних звернень.
Керівництвом обласної ради проведено 48 прийомів громадян з особистих питань. Зокрема, 10 головою обласної ради.
Жодне звернення не залишилось поза увагою. Порушувались питання збільшення розміру пенсії і прискорення призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною; надання матеріальної допомоги на оплату складного оперативного лікування; отримання державних актів на земельні ділянки; навчання дітей у вищих навчальних закладах; ремонту доріг, газифікації населених пунктів, окремих вулиць та ін. Усі звернення відповідно до чинного законодавства розглянуті, надані ╜рунтовні відповіді і роз'яснення заявникам
Керівництвом, депутатами обласної ради в 2006 році надано матеріальної допомоги 1173 громадянам на суму майже 260 тис.грн., протягом чотирьох місяців 2007 року –майже 93 тис.грн.
Проводить прийом виборців і переважна більшість депутатів обласної ради. Розглядається пропозиція депутатів щодо перегляду розміру матеріальної допомоги, яку вони можуть надавати найбільш незахищеним верствам населення. З цього питання буде прийнято відповідне рішення, передбачені видатки в обласному бюджеті, розроблено положення.
За звітний період на адресу обласної ради надійшло 2346 документів від Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та ряду міністерств і відомств, органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємців, релігійних, громадських організацій, установ області з найрізноманітніших питань, вирішення яких належить до компетенції обласної ради. Від народних депутатів України – 71, від депутатів обласної ради – 108, від депутатських фракцій – 33.
Більша частина з них розглянута на засіданнях профільних комісій, заявникам надіслані аргументовані відповіді. Зокрема, у Верховну Раду України – 38, народним депутатам – 11, Президенту України – 7, в Кабінет Міністрів України – 29, іншим органам вищого рівня – 77.
Прийнято 266 розпоряджень голови обласної ради. Всі вони стосуються нагальних питань функціонування ради, створення робочих груп, роботи господарського комплексу області.
Як голова обласної ради прагну співпрацювати з усіма осередками політичних партій, громадських і творчих організацій. Керуюсь принципом неприпустимості надання переваг представникам тих чи інших політичних сил. Бачу своє завдання в тому, щоб ця співпраця сприяла консолідації зусиль у подоланні економічних і фінансових труднощів, поліпшенні добробуту жителів.
У звітному періоді намагався працювати так, щоб діяльність обласної ради була відкритою і прозорою. Представники засобів масової інформації мають можливість бувати на сесіях обласної ради, засіданнях комісій. Для висвітлення роботи обласної ради створено тематичні програми на місцевих телевізійних каналах.
Відповідно до Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласною радою утворений виконавчий апарат. У його структурі діє 6 відділів, в яких працюють 36 чоловік. Всі посадові особи є фахівцями з вищою освітою.
За висновками депутатів виконавчий апарат професійно підготовлений, відповідальний, успішно здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення діяльності ради, сприяє взаємодії та зв'язкам з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Проведена комп'ютеризація обласної ради, її підключено до мережі “Інтернет”, що в свою чергу дає можливість постійно оновлювати законодавчу базу даних, оперативно отримувати потрібні для роботи депутатів матеріали та інформувати громадськість. Триває робота над створенням веб-сайту обласної ради. Завершується реконструкція кабінетів, планується виділити приміщення для роботи депутатських фракцій.
Сьогодні важливо проаналізувати свої дії відповідно до сучасних вимог, а зауваження і пропозиції, висловлені під час зустрічей з виборцями, врахувати в депутатській діяльності.
Вважаю, що задіявши потужний потенціал рад усіх рівнів, високий професіоналізм депутатів та об’єднавши зусилля депутатських фракцій і постійних комісій, бажання працювати для людей, ми можемо спільно з органами виконавчої влади більш ефективно розв’язувати проблеми життєдіяльності територіальних громад, прискорювати їх соціально-економічний розвиток. З цією метою ми готові зміцнювати співпрацю зі всіма, хто вболіває за нашу Рівненщину.
Голова обласної ради О.Данильчук