Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “23” березня 2007 року № 268
Про Звернення депутатів Рівненської обласної ради
до Президента України, Голови Верховної Ради
України, Прем'єр-міністра України, Генеральної
прокуратури України, Антимонопольного Комітету
України щодо допущених порушень чинного
законодавства Мінпраці України при проведенні
централізованого тендеру з визначення
для області організаторів безплатного
харчування дітей, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи
Розглянувши текст Звернення депутатів Рівненської обласної ради до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, Генеральної прокуратури України, Антимонопольного Комітету України щодо допущених порушень чинного законодавства Мінпраці України при проведенні централізованого тендеру з визначення для області організаторів безплатного харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити текст Звернення депутатів Рівненської обласної ради до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, Генеральної прокуратури України, Антимонопольного Комітету України щодо допущених порушень чинного законодавства Мінпраці України при проведенні централізованого тендеру з визначення для області організаторів безплатного харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
2. Доручити голові Рівненської обласної ради пану Олександру Данильчуку направити зазначене Звернення Президенту України, Голові Верховної Ради, Прем'єр-міністру України, Генеральній прокуратурі України, Антимонопольному Комітету України.
Голова ради О.Данильчук
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Рівненської обласної ради
до Президента України, Голови Верховної Ради України,
Прем'єр-міністра України, Генеральної прокуратури України, Антимонопольного Комітету України щодо допущених порушень
чинного законодавства Мінпраці України при проведенні
централізованого тендеру з визначення для області
організаторів безплатного харчування дітей,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
Вимушені повторно звернутися до Вас у зв'язку з тим, що Міністерством праці та соціальної політики України проігноровані наші застереження, висловлені у зверненні від 15 грудня 2006 року до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо принципової незгоди на централізоване проведення цим Міністерством тендерних процедур з визначення для області організаторів безплатного харчування учнів на території радіоактивного забруднення.
Міністерство праці та соціальної політики України не лише не зважило на виважені пропозиції депутатів обласної та Сарненської районної рад, Рівненської та Житомирської облдержадміністрацій, але поспішно, без будь-яких консультацій з регіонами, вивчення їх позитивного досвіду з цих питань, без внесення змін до норм чинного законодавства і нормативних документів Кабінету Міністрів України провело централізовано тендер з визначення організаторів безплатного харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
В результаті поспішних дій з боку Мінпраці було допущено такі порушення норм чинного законодавства і нормативних документів Кабінету Міністрів України:
1. Згідно із Законом України "Про Державний бюджет на 2006 рік" головним розпорядником коштів за КПКВ 3201040 "Компенсація сім'ям з дітьми та видатки на безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визначено МНС України. Тому Мінпраці України без внесення змін до вищезазначеного закону України не мало законних підстав вчиняти будь-які розпорядчі дії замість головного розпорядника цих коштів в рамках 2006 року. Такі дії Мінпраці України отримало право здійснювати з моменту набрання чинності Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік". А тендер Мінпраці України було проведено 25 грудня 2006 року. Отже, він не є легітимним.
2. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.1992 року №258 "Про норми харчування та часткову компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", у пункті 2 встановлено таку норму: "Надати... обласним державним адміністраціям право визначати... розміри грошової компенсації вартості продуктів харчування...". Зміни до п. 2 цієї постанови внесено лише новою постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 року №211, де слова "обласним державним адміністраціям" замінено словами "Міністерству праці та соціальної політики". Отже, усунення обласних державних адміністрацій від наданого їм права визначати розміри грошової компенсації вартості продуктів харчування до 14 лютого 2007 року теж проведено безпідставно. Така норма набирає чинності з 14.02.2007 року.
Більше того, за свідченням безпосередніх учасників торгів від Рівненської області, тендерним комітетом Мінпраці України було допущено грубі порушення Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" при проведенні процедури розкриття тендерних пропозицій учасників та визначенні переможців відкритих торгів. Зокрема, учасникам торгів не видані протоколи розкриття тендерних пропозицій, взагалі не розкривалась тендерна пропозиція київського приватного підприємства "Зодчий Київ", а про його участь учасники торгів довідались на наступний день по телефону. Виходить, був тендер, була певна процедура, не було у протоколі розкриття тендерних пропозицій приватного підприємства "Зодчий Київ", і раптом це підприємство виграло тендер.
Такі дії зі сторони посадових осіб тендерного комітету Мінпраці суперечать Законам України "Про державну службу України" та "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Як же посередник, приватне підприємство "Зодчий Київ", не маючи на території області своєї матеріально-технічної бази, кадрового потенціалу, кваліфікованих спеціалістів, розраховувало потягнути „непрофільний" бізнес – забезпечувати продуктами харчування та приготування їжі десяткам тисяч учнів?! Ніяк. Саме воно цим не займається. Головне - це вміння виграти тендер і отримати доступ до коштів. З 86 млн. грн., які з Держбюджету виділяються на безплатне харчування постраждалих дітей Рівненщини, 35 мільйонів гривень тепер, передусім, отримуватиме ПП "Зодчий Київ", а вже потім вирішуватиме, що і скільки виділити тим, хто безпосередньо харчуватиме дітей. З цією метою ПП "Зодчий Київ" уклало угоди на харчування з Сарненським комбінатом громадського харчування, Зарічненською райспоживспілкою та чотирма приватними підприємцями з м.Кузнецовська.
Тобто тут дітей фактично годуватимуть ті ж, що й раніше, але гроші до них надходитимуть не напряму, а через таку посередницьку структуру, як ПП "Зодчий Київ". Але перший отримувач держбюджетних грошей - не благодійник, щоб не залишити в себе нічого. Так, наприклад, в прямій угоді між Мінпраці та переможцем тендеру за лотом №46 від області - комбінатом громадського харчування Березнівської райспоживспілки, середня ціна харчування одного учня на день складає 7 грн. 41 коп., тоді як в угоді між посередником, ПП "Зодчий Київ" і Зарічненською райспоживспілкою середня ціна харчування одного учня на день складає вже 6 грн. 67 копійок, або на 74 копійки на одного учня в день менше. А якщо врахувати, що у Сарненському та Зарічненському районах ПП "Зодчий Київ" так "харчуватиме" щодня 23527 учнів, то лише ці регіони недоотримують 17410 грн. щоденно, або 3 млн. 177 тис. грн. за час дії угоди. І це лише по двох районах Рівненської області, тоді як ПП "Зодчий Київ" стало переможцем у 18 районах України. Неважко підрахувати який "навар" за "виконану роботу" отримає вказана приватна фірма.
Ми висловлюємо своє занепокоєння і з приводу того, що у січні цього року від Міністерства праці та соціальної політики України, як головного розпорядника коштів, не надходило фінансування на організацію харчування дітей в області.
У зв’язку з вищевикладеним просимо Вас доручити відповідним структурам вжити заходи щодо усунення посередників з процесу фінансування "чорнобильських" програм.
Вносимо пропозицію доручити проводити тендерний відбір організаторів безплатного харчування дітей на території радіоактивного забруднення та санаторно-оздоровчих закладів органам виконавчої влади в регіонах.
Пропонуємо контроль та методичне керівництво за виконанням соціально значимих "чорнобильських" програм покласти на МНС України.
У разі внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та при розробці Державного бюджету України на 2008 рік, передбачити виділення коштів на організацію безплатного харчування та оздоровлення дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у видатковій частині місцевих бюджетів при розрахунку міжбюджетних трансфертів.
С х в а л е н о
рішенням обласної ради
від «23» березня 2007 року
№ 268