Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “23” березня 2007 року № 253
Про порядок і умови виділення
лімітів та організації справляння
збору при здійсненні побічних лісових
користувань і заготівлі другорядних
лісових матеріалів
Цей Порядок та умови встановлюються на підставі статей 15, 38, 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Лісового кодексу України, статті 10 Закону України “Про рослинний світ”, статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 91 Бюджетного Кодексу України, Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”.
З метою посилення державного контролю в галузі охорони, збереження, раціонального використання лісових ресурсів, відтворення лісів, невиснажливого здійснення побічних лісових користувань, забезпечення відтворення відновлювальних природних ресурсів, повного надходження коштів від збору та податку з доходів фізичних осіб за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів до місцевих бюджетів, за погодженням з постійними комісіями, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Установити, що:
1.1. Заготівля суб’єктами підприємницької діяльності лісових ресурсів при здійснення побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів, в тому числі на спеціально створених для цього насадженнях, включаючи закупівлю у населення, для потреб виробничої та комерційної діяльності, здійснюються у порядку спеціального використання.
До побічних лісових користувань належать: заготівля дикорослих плодів, ягід, грибів, горіхів, лікарських рослин, лікарсько-технічної сировини, очерету, лісової підстилки та інше.
До другорядних лісових матеріалів належать: живиця, пні, луб та кора, деревна зелень, деревні соки та інше.
Спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів – це діяльність, пов’язана із збиранням, купівлею (в тому числі у населення), транспортуванням, зберіганням та реалізацією юридичними та фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності дикорослих плодів, ягід, грибів, горіхів, лікарських рослин та іншого.
1.2. Порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів суб’єктами підприємницької діяльності проводиться згідно із затвердженим Порядком (додаток 1).
1.3. Збір, заготівля (в тому числі закупівля у населення) лісових ресурсів проводиться лише в межах обсягів, вказаних у наданих постійними лісокористувачами дозволах на спеціальне використання лісових ресурсів.
1.4. До прийняття закону щодо наявності у суб’єкта підприємницької діяльності сертифікату про походження лісових ресурсів від здійснення побічних лісокористувань та заготівлі другорядних лісоматеріалів для забезпечення експортних операцій, здійснення екологічного і радіологічного контролю Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області та фітосанітарного контролю Рівненською обласною Державною інспекцією з карантину рослин при вивозі лісових ресурсів (дикорослих плодів, ягід, горіхів, грибів, лікарсько-технічної сировини, деревних соків та іншого або продуктів їх переробки) за межі України з території області проводиться лише при наявності у суб’єкта підприємницької діяльності перерахованих документів:
- копії лісового квитка (з обов'язковим пред'явленням оригіналу);
- документів, що підтверджують виділення ліміту на заготівлю лісових ресурсів (заявка на отримання лісового квитка з необхідними відмітками) або купівлю лісових ресурсів (з необхідними документами) в інших суб’єктів підприємницької діяльності чи заготівельників;
- документів, що підтверджують повноту сплати нормативного збору за весь виділений ліміт та податку з доходів фізичних осіб.
2. Збір за спеціальне використання лісових ресурсів зараховується в розмірі 100 відсотків до місцевих бюджетів за місцем адміністративного розташування ділянок лісового фонду в порядку, визначеному чинним законодавством.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування:
3.1.Затвердити заходи щодо виконання регіональних програм „Ліси України на 2001 – 2015 роки”.
3.2. Передбачити у видатковій частині бюджету спрямування 50 відсотків коштів, що надходять від збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів, протягом одного місяця з дня їх сплати лісогосподарським підприємствам, на території яких згідно з виданими лісовими квитками проводиться заготівля, на фінансування вищезгаданої програми з виконання робіт щодо відтворення лісів, проведення лісогосподарських заходів та утримання лісів в належному санітарному стані.
3.3. Визначити відповідальних осіб з контролю за заготівлею лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів і забезпечити виконання цього рішення.
3.4. Рекомендувати міським, сільським та селищним радам вести щоденний облік заготівлі ягід в межах адміністративних одиниць та постійний контроль за веденням журналу обліку заготівлі ягід.
4. Рекомендувати обласному та районним органам виконавчої влади створити робочі групи з контролю за використанням лімітів, заготівлею, справлянням збору за спеціальне використання лісових ресурсів.
5. Контроль за дотриманням вимог встановленого Порядку покласти на лісову охорону, податкові, природоохоронні та правоохоронні органи.
6. Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати розробнику – обласному управлінню лісового господарства.
7. Рішення оприлюднити в газеті обласної ради „Вісті Рівненщини”.
8. Визнати таким, що втратило чинність, рішення обласної ради від 20 квітня 2005 року № 560 “Про порядок виділення лімітів та організації справляння збору за спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення”.
9. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.).
Голова ради О. Данильчук
|
Додаток 1 до рішення обласної ради від “23” березня 2007 року №_253 |
ПОРЯДОК І УМОВИ
виділення лімітів та організації справляння збору
при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів
1. Збір, заготівля (в тому числі закупка у населення) з метою подальшого продажу дикорослих плодів, ягід, горіхів, грибів, лікарсько-технічної сировини та іншого або продуктів їх переробки в порядку спеціального використання проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами або власниками лісів області.
2. Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства на основі матеріалів лісовпорядкування та інших матеріалів приймає об╜рунтоване рішення щодо обсягів можливої заготівлі лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області, погоджує з територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та до 1 березня кожного року подає в орган виконавчої влади проект рішення про затвердження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області на поточний рік.
3. Суб’єкт підприємницької діяльності (надалі - СПД) щорічно до 1 лютого подає в територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства замовлення для виділення лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на поточний рік.
4. Створена робоча група з організації контролю за використанням лімітів, заготівлею лісових ресурсів, та справлянням збору за спеціальне використання лісових ресурсів при обласному органі виконавчої влади за поданням територіального органу виконавчої влади з питань лісового господарства в області розглядає замовлення кожного СПД та надає пропозиції щодо виділення лімітів кожному заявнику.
Виділення лімітів здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України.
5. Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, відповідно до узгоджених з територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та затверджених обласним органом виконавчої влади лімітів, розподіляє їх між СПД в розрізі постійних лісокористувачів або власників лісів і видає СПД, які отримали ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів, зареєстровану заявку на отримання лісового квитка в 2-х примірниках із зазначенням виділених лімітів на кожне лісове господарство за порядковим номером (додається).
6. СПД звертаються із заявкою на отримання лісового квитка у вказане в ній лісове господарство, де вона реєструється, а зазначені ліміти розподіляються по лісництвах (сторінка друга заявки - додається).
7. СПД (тимчасовий лісокористувач), який перебуває на податковому обліку в іншій державній податковій інспекції, зобов’язаний стати на облік, як платник окремого виду податку в державній податковій інспекції за місцем заготівлі лісових ресурсів відповідно до Інструкції „Про порядок обліку платників податків”, затвердженої наказом державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 року за № 80 і зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за № 172/26/12 та погодити у відповідних органах місцевого самоврядування розташування пункту прийому заготовленої сировини від населення. Відповідно до зазначених у заявці на отримання лісового квитка лімітів, СПД (тимчасовий лісокористувач) сплачує збір повністю за весь замовлений ліміт до бюджетів сільських і селищних рад (окремо за кожний вид сировини) за місцем адміністративного розташування лісових ділянок.
8. Після сплати збору за спеціальне використання лісових ресурсів, СПД подають в лісове господарство документ про його сплату до бюджету сільських (селищних) рад. Лісове господарство перевіряє повноту сплати збору і завіряє заявку на отримання лісового квитка печаткою та підписом уповноваженої особи. Один оригінал заявки залишається в постійного лісокористувача, другий оригінал засвідченої заявки СПД представляє у відповідних органах виконавчої влади при проведенні експортних операцій.
9. Спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на лісових ділянках, які виділяються для цієї мети, без вилучення земельних ділянок у постійних лісокористувачів або власників лісів. Тимчасовий користувач (СПД) не має права передавати лісові ділянки в тимчасове користування іншим особам. На виділених лісових ділянках можуть використовуватись лише ті лісові ресурси і лише у кількості, у терміни і для цілей, що передбачені спеціальним дозволом.
Спеціальний дозвіл (лісовий квиток) видається постійними лісокористувачами або власниками лісів згідно статті 69 Лісового Кодексу України на заготівлю лісових ресурсів за видами сировини у відповідності із заявкою на отримання лісового квитка, лише після: реєстрації СПД по місцю заготівлі як платника окремого виду податку; реєстрації в сільських радах заготівельних пунктів; представлення підтверджуючих документів про сплату податку з доходів фізичних осіб за попередній рік.
10. На кожному пункті заготівлі лісових ресурсів (дикорослих плодів і ягід, грибів тощо) заготівельники зобов’язані вести закупівельні відомості (в яких зазначається порядковий номер; прізвище, ім’я та по батькові здавача; його ідентифікаційний код; кількість закупленої сировини; ціна одиниці продукції; сума, нарахована за здану сировину; утримана сума податку з доходів фізичних осіб; сума до видачі здавачу продукції та його підпис (форма відомості додається), а також Журнал обліку заготівлі лісових ресурсів від здійснення побічних лісових користувань, який повинен бути пронумерований, прошнурований та засвідчений печаткою і підписом уповноваженої особи податкового органу по місцю реєстрації (реєстрації платника окремих податків) СПД (форма журналу додається ).
За відсутність податкового обліку або ведення його з порушенням встановленого порядку, а саме: неведення закупівельних відомостей, або ведення з порушенням встановленої форми суб’єкти підприємницької діяльності притягуються до відповідальності відповідно до вимог чинного адміністративного законодавства.
11. Відповідальні особи за заготівлю лісових ресурсів, призначені органами місцевого самоврядування, систематично здійснюють контроль за ходом заготівлі на кожному заготівельному пункті, про що в Журналі робиться запис. Також відповідний запис про проведену перевірку робиться працівниками контролюючих органів відповідно до їх повноважень. Відповідальні особи надають робочим групам з організації контролю за заготівлею лісових ресурсів, створених при райдержадміністраціях, інформацію про проведені перевірки.
12. Порядок обчислення збору за спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється відповідно до „Інструкції про механізм справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду”, затвердженої спільним наказом Державного комітету лісового господарства України, Державної податкової адміністрації України від 15.10.99 за №91/24/129/236/565, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 15.11.99 за № 785/4078 (далі - Інструкція) із врахуванням положень діючого Лісового Кодексу України. Платники вносять в бюджет всю нараховану суму за виділений ліміт до отримання лісового квитка.
13. У разі, якщо суб’єкт підприємницької діяльності відповідно до Указу Президента України від 28.06.99 № 746/99 „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” не є платником збору за спеціальне використання лісових ресурсів, то сплачує вказаний збір наступний господарюючий суб’єкт - платник збору, який придбає цю сировину .
14. СПД (тимчасові лісокористувачі) відповідно до Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу подають до органів державної податкової служби за місцем адміністративного розташування ділянок лісового фонду розрахунок збору за спеціальне використання лісових ресурсів.
15. Суб’єкти підприємницької діяльності відповідно до Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” при закупівлі лісових ресурсів у громадян утримують податок з доходів фізичних осіб та перераховують його в бюджет протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати (згідно з підпунктом 8.1.4 пункту 8.1 статті 8 вказаного Закону) з обов’язковим відображенням нарахованих, утриманих та перерахованих сум доходів та сум податку з доходів фізичних осіб у податковому розрахунку форми 1-ДФ, який подається щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу до органів державної податкової служби за місцем реєстрації в податковому органі.
16. За заготівлю лісових ресурсів від побічних лісових користувань та другорядних лісових матеріалів суб’єктами господарювання без спеціального дозволу лісова охорона, податкові, природоохоронні та правоохоронні органи застосовують штрафні (фінансові) санкції до вказаних суб’єктів відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 5 грудня 1996 року №1464 „Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісовому господарству” та від 29 липня 1999 року № 1378 „Про затвердження Правил відпуску деревини на пні в лісах України”.
17. За неподання (несвоєчасне подання) розрахунків збору за спеціальне використання лісових ресурсів, несплату або порушення термінів сплати збору до СПД застосовуються штрафні санкції та пеня згідно з чинним законодавством.
18. Постійні лісокористувачі або власники лісів, які видають дозволи до 1 числа кожного місяця поточного року направляють органам державної податкової служби довідку про перелік суб’єктів господарювання, яким видані лісові квитки. У разі видачі дозволів на спеціальне використання лісових ресурсів після 1 числа, дані повідомляються в 10-денний термін після видачі лісового квитка.
19. Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства:
19.1. Щорічно до 20 грудня подає звіт про фактичні обсяги використання (заготівлі) лісових ресурсів при здійснення побічних лісокористувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів державному управлінню охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області та державній податковій адміністрації в області в розрізі постійних, тимчасових лісокористувачів і заготівельників (в тому числі у населення).
19.2. Щорічно до 25 грудня інформує обласну раду про хід виконання цього рішення.
20. Збір громадянами дикорослих трав’янистих рослин, квітів, грибів, ягід, горіхів та інших плодів для власного споживання у лісах державної та комунальної власності, а також за згодою власника в лісах приватної власності належить до загального використання лісових ресурсів і провадиться безкоштовно в межах встановлених максимальних норм безоплатного збору лісових ресурсів.
Перший заступник
голови обласної ради В. Королюк