Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “23” березня 2007 року № 242
Про програму інформатизації
освітньо-виховної діяльності
навчальних закладів області
на 2006 - 2010 роки
На виконання Закону України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки», постанови Кабінету Міністрів України від 7.12.2005 №1153 „Про затвердження Державної програми „Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці на 2006 - 2010 роки”, відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України „Назустріч людям” щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти, керуючись пунктом 1.16. статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Бюджетним кодексом України, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області на 2006 - 2010 роки (далі - Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 30 листопада 2006 року № 534, (додається).
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
- передбачати відповідні кошти в обласному бюджеті на виконання заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів;
- інформувати обласну раду про хід виконання заходів Програми щороку до 1 січня.
3. Рекомендувати районним і міським (міст обласного значення) радам затвердити відповідні регіональні Програми та передбачати фінансування їх заходів.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту (Кривко М.П.).
Голова ради О. Данильчук
СХВАЛЕНО розпорядженням голови облдержадміністрації від 30 листопада 2006 року № 534
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням обласної ради від “23” березня 2007 року № 242 |
Програма
інформатизації освітньо-виховної діяльності
навчальних закладів області на 2006 - 2010 роки
Загальні положення
Однією з найважливіших особливостей нашого часу є перехід розвинутих країн світу від постіндустріального до інформаційного суспільства, що зумовлює необхідність вжиття невідкладних заходів із впровадження інформаційних та комунікаційних технологій у сфері освіти і науки. Створення глобальних відкритих освітніх та наукових систем, з одного боку, сприятиме накопиченню наукових знань, а з другого - розширенню доступу широких верств населення до різноманітних інформаційних ресурсів. Не менш важливим завданням в умовах інформаційного суспільства є навчити дітей користуватися інформаційними технологіями. Від успішного його вирішення визначальною мірою залежатиме розвиток країни і її місце у світовій спільноті.
Інформаційні та комунікаційні технології становлять вагому частку світового виробництва, що спричиняє глобальний перерозподіл як ринку праці, так і ринку освітніх послуг. Крім того, створення єдиного європейського освітнього простору в рамках Болонського процесу істотно підвищує їх роль в освіті, сприяє розвитку так званих відкритих університетів.
Інформатизація при цьому розуміється, як упорядкована сукупність взаємопов’язаних організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-методичних, науково-технічних, виробничих та управлінських процесів, спрямованих на задоволення освітніх, інформаційних, обчислювальних і телекомунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу. Програма розроблена на підставах оцінки та аналізу нинішнього стану теорії і практики впровадження та використання засобів інформаційних технологій у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів. Вона, у цілому та в основній її частині, визначає зміст та систему створення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів освіти Рівненщини, які базуються на широкому використанні засобів інформаційних технологій та відповідають сучасному рівню розвитку науки і техніки, досягненням у галузях педагогіки, психології, новітніх методик навчання.
Мета та основні завдання Програми
Головною метою інформатизації освітньо-виховної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів є підготовка підростаючого покоління до повноцінної та плідної життєдіяльності в інформатизованому суспільстві, підвищення якості, доступності та ефективності освіти.
Реалізація головної мети інформатизації передбачає формування інформаційної культури учнів, педагогічних працівників, рівневу та профільну диференціацію навчально-виховного процесу, удосконалення управління освітою, підвищення ефективності наукових досліджень у галузях педагогіки та педагогічної психології.
Основними завданнями Програми є:
розроблення нормативно-правового забезпечення інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, включаючи методичні рекомендації щодо обладнання комп’ютерного класу, уточнення стандартів освіти з урахуванням інформатизації навчання, стандарту щодо інженерно-педагогічних вимог до комп’ютерних класів та техніки;
створення комп’ютерної мережі загальноосвітніх навчальних закладів, з метою відпрацювання новітніх високоефективних інформаційних та телекомунікаційних технологій навчання;
оснащення шкіл навчальними комп’ютерними комплексами, об’єднання їх у локальну мережу класу або навчального закладу, телекомунікаційну мережу району та області;
забезпечення каналами зв’язку та підключення до глобальної мережі Інтернет сільських загальноосвітніх навчальних закладів;
створення розгалуженої мережі Web - сторінок відділів освіти та загальноосвітніх навчальних закладів;
удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів із впровадженням дистанційних технологій навчання;
створення дидактичних програмних засобів для викладання, за допомогою новітніх інформаційних технологій, інших навчальних предметів;
розроблення інформаційного, навчального та методичного забезпечення дистанційної освіти.
Джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюватиметься в установленому порядку за рахунок видатків обласного та місцевих бюджетів, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. У 2006 - 2010 роках видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених в обласному та місцевих бюджетах на відповідні роки.
Очікувані результати виконання Програми
У результаті здійснення визначених у Програмі заходів буде створено умови для:
збільшення кількості навчальних закладів, підключених до мережі Інтернет, та покращення якості доступу до сучасних інформаційних технологій;
створення інформаційного ресурсу в системі навчально-виховної роботи шкіл;
запровадження нових підходів до організації навчально-виховного процесу шляхом використання сучасних засобів інформатизації та забезпечення доступу до вітчизняного і світового інформаційного ресурсу;
створення обласної системи інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів з централізованим інформаційним ресурсом;
запровадження дистанційного навчання у системі загальноосвітніх навчальних закладів області та перепідготовки педагогічних кадрів;
покращення роботи з творчо обдарованими учнями, учасниками різноманітних олімпіад та конкурсів;
створення пунктів колективного доступу до сучасних інформаційних ресурсів як для учнів, вчителів, так і для сільських жителів.
Заходи щодо виконання
Програми інформатизації освітньо-виховної діяльності
навчальних закладів області на 2006 - 2010 роки
Забезпечити:
1. Створення та інформаційне забезпечення WEB-порталу освітянської галузі області „Освіта Рівненщини“.
Управління освіти і науки облдержадміністрації.
Упродовж 2006 - 2010 років
2. Створення районних (міських) вузлів освітянської Інтернет-мережі.
Районні державні адміністрації, виконавчі
комітети рад міст обласного значення.
Упродовж 2006 - 2010 років
3. Обладнання та модернізація навчально-комп’ютерних комплексів, існуючих локальних мереж у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до діючих вимог.
Районні державні адміністрації, виконавчі
комітети рад міст обласного значення.
Упродовж 2006 - 2010 років
4. Надання освітнім закладам області безлімітного високошвидкісного доступу до обласних, українських та всесвітніх Інтернет-ресурсів.
Районні державні адміністрації, виконавчі
комітети рад міст обласного значення.
Упродовж 2006 - 2010 років
5. Створення WEB-сторінок відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного значення, загальноосвітніх навчальних закладів, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів та інформаційне їх оновлення.
Районні державні адміністрації, виконавчі
комітети рад міст обласного значення.
Упродовж 2006 - 2010 років
6. Створення центрів мультимедійного забезпечення при Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, районних (міських) методичних кабінетах системи освіти.
Управління освіти і науки облдержадміністрації,
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
Упродовж 2006 - 2008 років
7. Створення та придбання дидактичних програмних засобів для викладання навчальних предметів з використанням новітніх інформаційних технологій.
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти, районні державні
адміністрації, виконавчі комітети рад міст
обласного значення.
Упродовж 2006 - 2010 років
8. Розроблення інформаційного забезпечення системи дистанційного навчання учнів шкіл, членів секцій Малої академії наук України, учасників різноманітних олімпіад.
Управління освіти і науки облдержадміністрації,
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
Упродовж 2007 - 2010 років
9. Удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів за допомогою впровадження технологій дистанційного навчання.
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
Упродовж 2006 - 2010 років
10. Створення розгалуженої інформаційно-методичної мережі закладів освіти області.
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
Упродовж 2006 - 2010 років
11. Організацію та проведення різноманітних Інтернет-олімпіад та конкурсів.
Управління освіти і науки облдержадміністрації,
Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
Упродовж 2009 - 2010 років