Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “ 15” грудня 2006 року № 178
Про підтримку рішення Житомирської
обласної ради «Про незадовільний стан
виконання Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи»
З метою вирішення проблем, пов’язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та виконання в повному обсязі статей Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», за рекомендаціями профільних постійних комісій та за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Підтримати рішення Житомирської обласної ради від 12 жовтня 2006 року №88 «Про незадовільний стан виконання Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
2. Схвалити текст звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо вирішення найважливіших Чорнобильських проблем (додається).
3. Направити звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України, які закріплені за Рівненською областю.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.).
Голова ради О.Данильчук
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Рівненської обласної ради п’ятого скликання
до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
щодо вирішення найважливіших Чорнобильських проблем
Рівненська область належить до найбільш постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи в Україні. Радіоактивно забрудненими є понад 50 відсотків її загальної території (або 11,2 тис. кв. км). Кожен третій житель області має статус постраждалого.
Найбільш проблемні питання на сьогоднішній день залишаються невирішеними. У зв’язку з цим депутати Рівненської обласної ради звертаються до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з пропозицією щодо внесення змін та доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік":
1. Вважаємо за доцільне у Законі України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” залишити порядок фінансування програми оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за рахунок міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" було змінено порядок фінансування за статтею "Оздоровлення громадян", згідно з яким фінансування здійснюється за рахунок міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами. На 2006 рік з обласного бюджету за статтею "Оздоровлення громадян" було виділено 38,25 млн.грн. Це дало змогу оздоровити протягом цього року 35100 постраждалих громадян, що в півтора рази більше порівняно з 2004 - 2005 роками, коли фінансування оздоровлення постраждалих громадян здійснювалося централізовано ( безпосередньо МНС України).
2. Необхідно виділити додаткові цільові кошти для погашення заборгованості з виплати компенсації в розмірі середньої вартості путівки за 2004 рік у сумі 14,4 млн.грн., передбачивши їх в Законі України «Про Державний бюджет України на 2007 рік».
Виплата компенсації в розмірі середньої вартості путівки за 2004 рік громадянам, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, розпочалася у грудні 2005 року в межах отриманих цільових коштів з МНС України в сумі 8,5 млн.грн. Оскільки область отримала лише близько 30 відсотків від потреби в коштах для виплати цієї компенсації, станом на 01.01.2006р. склалася вищезазначена заборгованість.
Передача існуючої заборгованості обласному бюджету з метою її погашення можлива у випадку виділення з державного бюджету додаткових цільових коштів. Адже, для оздоровлення постраждалих громадян області у 2006 році передбачені кошти, яких вистачає для оздоровлення лише 8 відсотків від загальної чисельності постраждалих громадян області, які мають право на безкоштовну чи пільгу путівку, без врахування бюджетних зобов’язань минулих років.
3. Проблемою залишається невиконання Закону України від 3 лютого 2004 року “Про віднесення деяких населених пунктів Волинської та Рівненської областей до зони гарантованого добровільного відселення”. Чотири населених пункти Дубровицького району: села Великі Озери, Великий Черемель, Різки та Шахи – було переведено із 2-ї зони – зони безумовного (обов’язкового) відселення до 3-ї зони – зони гарантованого добровільного відселення.
Проте, заходи з соціальної реабілітації цих сіл у зв’язку із зміною меж радіоактивного забруднення не фінансуються.
Необхідно передбачити фінансування заходів, направлених на соціальну реабілітацію території Великоозерянської сільської ради в зв’язку із зміною меж радіоактивного забруднення, виділивши на виконання Закону цільовим призначенням 20 млн. грн. за окремим розділом бюджету з гарантованим фінансуванням поза лімітами Рівненської облдержадміністрації на ліквідацію наслідків Чорнобильської катастрофи на 2007-2010 роки.
4. На території Рівненської області проживає найбільша кількість осіб, які мають захворювання, пов’язані з наслідками аварії на Чорнобильській АЕС. З них на обліку для забезпечення житлом та поліпшення житлових умов перебувають 3853 сім’ї.
Вважаємо за необхідне суттєво збільшити виділення цільових коштів на забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” на 2007 рік, щонайменше до 20 млн. грн. на рік.
5. Області протягом останніх років виділяється вкрай недостатньо коштів на виконання програми «Державні капітальні вкладення на реалізацію Чорнобильської будівельної програми». В 2006 році кошти на виконання даної програми не надходили взагалі, а в області на сьогоднішній день залишається 114 об’єктів незавершеного будівництва різного ступеню, фінансування яких велось за кошти Чорнобильського фонду. Надзвичайної гостроти набрало питання завершення будівництва школи на 830 учнівських місць в смт Зарічне – 14 млн. грн., будівництво Рокитнівської ЦРЛ – 21 млн. грн., добудова 2-ої та 3-ої черги обласного онкологічного диспансеру – 27 млн. грн.
6. Потребує негайного вирішення проблема забезпечення медичних закладів області, а особливо на рівні районних ЦРЛ, де в більшості, використовується морально застаріле обладнання або воно взагалі відсутнє, медичним обладнанням.
7. Висловлюємо свою незгоду проведенню тендеру з організації безплатного харчування учнів, які проживають на території радіоактивного забруднення, централізовано Міністерством праці та соціального захисту населення, яке вже 19 грудня 2007 року проводить розкриття тендерних пропозицій. Визначення єдиного організатора харчування учнів тендерним комітетом Мінпраці на область не сприятиме підвищенню якості виконання державного замовлення через монопольне положення виконавця.
Проведення тендерних процедур безпосередньо на місцях доцільніше з ряду об’єктивних причин. Органи виконавчої влади на місцях більш обізнані з фінансово-економічним станом учасників торгів, їх матеріально-технічною базою, кадровим потенціалом, наявністю та обсягами їх оборотних коштів. Слід врахувати, що на даний час багато виконавців у регіонах організовують харчування дітей у власних приміщеннях харчоблоків, які укомплектовані спеціальним технологічним обладнанням, що лише частково належить навчальним закладам. Більшість шкільних їдалень вводилась у експлуатацію понад 20 років тому, їх обладнання зношене та застаріле. Через проблему з укомплектуванням харчоблоків технологічним обладнанням визначення одного виконавця харчування призведе до зриву цього процесу у січні 2007 року.
Тому на звернення голів райдержадміністрацій радіоактивно забруднених районів просимо Кабінет Міністрів України зважено підійти до розв’язання цієї проблеми, розробити порядок з організації харчування учнів на 2007 рік, передбачивши визначення його виконавців на місцевому рівні.
Разом з цим, вносимо пропозицію з метою більш ефективного використання коштів та контролю за ними:
- необхідно щоб всі чорнобильські програми були зосереджені в одному державному органі - Міністерстві (Комітеті) з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи;
- проведення Дня Уряду у Верховній Раді України з проблем забезпечення життєдіяльності постраждалих у Рівненській області.
Схвалено
рішенням обласної ради
від "15" грудня 2006 року
№178