Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “6” жовтня 2006 року №113
Про хід виконання обласної програми
“Онкологія” на 2002-2006 роки”
До 2001 року онкологічну допомогу населенню здійснювали обласний і Дубенський онкологічні диспансери з загальною кількістю ліжок - 180 та поліклінічними відділеннями на 100 відвідувань за зміну.
Щорічно в області вперше виявляється біля 2,7-2,8 тисяч захворювань злоякісними новоутвореннями, а помирає від них 1,7 - 1,8 тисяч онкохворих. Щорічне зростання онкозахворюваності і наявна вкрай недостатня матеріально-технічна база облонкодиспансеру обумовили гостру потребу в будівництві нового обласного диспансеру (в 1992р.) та забезпечення його сучасною діагностичною апаратурою, створення оптимальних умов для поліклінічного та стаціонарного лікування онкологічних хворих.
В квітні 2001 року введено в дію першу чергу онкологічного диспансеру. Це дало можливість розмістити в ньому поліклініку на 100 відвідувань за зміну, відділення черевної хірургії на 50 ліжок, відділення захворювань молочної залози і голови-шиї на 30 ліжок, гінекологічне відділення на 30 ліжок та реанімаційне відділення на 10 ліжок, розширити відділення променевої терапії до 60 ліжок та хіміотерапевтичне до 30 ліжок, збільшивши потужність стаціонару до 210 ліжок.
Поліклінічний прийом в облонкодиспансері здійснюється за 12-ма спеціальностями. При поліклініці працюють рентгенологічний (з мамографом) пересувний флюоро-мамографічний комплекс, ендоскопічний, кольпоскопічний, УЗД та ЕКГ кабінети, клініко-діагностична та патолого-анатомічні лабораторії, операційний блок.
Суттєво зменшився середній термін перебування хворого в стаціонарі. Якщо у 2000 році він складав 20,1 ліжко-днів, то за 2005 рік - 14,7 ліжко-днів, що дало можливість щорічно надавати стаціонарну допомогу ще 150-200 хворим.
Збільшилась хірургічна активність в стаціонарі, щороку з 2002 по 2005 рік проводилося близько 2000 оперативних втручань, що на 35-40% більше, ніж щорічно до 2002 року. Якщо в новому поліклінічному відділенні онкодиспансеру у 2002 році проведено 37,9 тис. амбулаторних відвідувань, то у 2005 році – понад 40 тис. відвідувань, з них – 47%-49 % сільськими мешканцями щороку.
Відмічається зростання обсягу проведеної роботи стаціонаром і поліклінікою, про що свідчить наступне:
- при зменшенні середньої тривалості лікування хворого в стаціонарних умовах збільшився діапазон діагностичних обстежень та зменшилися витрати часу хворого;
- при поступовому рості онкозахворюванності і, як наслідок, поліпшення якості лікування, відмічається зростання контингентів онкохворих;
- виявлення онкохворих в IV стадії суттєво зменшилося в ряді років;
- зросла питома вага виявлених онкохворих при профілактичних оглядах;
- намітилася тенденція до зниження рівня дорічної летальності.
Підвищився показник питомої ваги хворих, що отримали спецлікування. Значну роль у цьому відіграло державне забезпечення медикаментами програми "Онкологія” на 2002-2006 роки". З моменту введення програми, за період з 2002 по 2005 рік щорічно стаціонарно лікувалися по 4,5 - 4,9 тисяч онкохворих, що значно більше, ніж до введення нового корпусу, з них до 65% - сільських мешканців. За рахунок коштів державного бюджету отримані онкохімпрепарати, нова лікувально-діагностична апаратура.
Вирішення проблеми завершення будівництва нового облонкодиспансеру (другої черги) та дозабезпечення сучасною лікувально-діагностичною апаратурою надасть можливість привести до сучасних вимог якість діагностики та лікування онкологічних хворих.
З метою ефективної реалізації державної політики щодо зниження онкологічної захворюваності, покращення стану протиракової роботи і надання медичної допомоги онкологічним хворим області та керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Інформацію щодо стану онкологічної ситуації, надання медичної допомоги онкохворим області та стану виконання обласної програми "Онкологія” на 2002-2006 роки", затвердженої рішенням обласної ради від 29 жовтня 2002 року № 66, взяти до відома (додається).
2. З метою реалізації заходів програми та для продовження будівництва ІІ черги Рівненського обласного онкологічного диспансеру рекомендувати облдержадміністрації :
– при внесенні змін до обласного бюджету на 2006 рік та формуванні обласного бюджету на 2007 рік в разі наявних фінансових ресурсів передбачити кошти для продовження будівництва;
– розробити обласну Програму “Онкологія” на 2007-2016 роки;
– перевести бюро судмедекспертизи в патолого-анатомічний корпус Рівненського обласного онкологічного диспансеру.
3. Звернутися до Кабінету Міністрів України про виділення додаткових коштів (30 млн.грн.) на добудову Рівненського обласного онкологічного диспансеру в 2007році та створення в області лікарні-хоспісу (текст звернення додається).
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з питань бюджету, фінансів та податків.
Голова ради О. Данильчук
УКРАЇНА
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
33028 м. Рівне, вул. 16 Липня, 38,тел. 22-50-34 факс: 22-20-89,
E-mail: operator@med.rivne.com
______________№ _____________
на № _________ від ______________
Про виконання обласної програми
"Онкологія" на 2002-2006 роки.
Злоякісні новоутворення є однією з головних причин смерті та інвалідизації населення нашої області, в тому числі його працездатного віку.
Загально визнано, що проблеми онкології в системі охорони здоров’я посідають одне з провідних місць, а протиракова боротьба є комплексною, яка поєднує медико-біологічні та соціальні аспекти.
Існує пряма залежність рівня і динаміки захворюваності злоякісними пухлинами з економічними факторами, забрудненням оточуючого середовища, режимом і умовами праці, побуту, харчування, віковою структурою населення і ін..
За даними ВООЗ у світі щороку реєструють 4 мільйони захворювань на рак. Європа втрачає близько 1-го мільйону жителів щороку від цієї патології.
В Україні щороку виявляється близько 150 тисяч випадків онкопатології. Прогноз республіканських фахівців-онкологів невтішний. Ця цифра у 2020 році може зрости до 200 тисяч випадків. Щороку помирає близько 90 тисяч наших співвітчизників, з них приблизно 35% - працездатного віку. Фахівцями –онкологами підраховано, що смертність по онкопатолгії через 5-7 років може перевищувати смертність від серцево-судинної патології, яка має одне з ведучих місць у різних верств населення. Дорічна летальність в Україні сягає майже до 40%, тоді, як у Європі – до 30%. Причиною цього є пізня діагностика онкопатології, недостатній рівень матеріально-технічної бази існуючих спеціалізованих закладів у ряді областей, куди можемо віднести і нашу область, нестача і дороговизна спеціальних онкохіміопрепаратів.
По Україні найбільша ураженість у чоловіків спостерігається по локалізаціях: легені, шлунок, передміхурова залоза, ротова порожнина.Жіноче населення страждає найбільше ураженнями молочної залози, шкіри, тіла та шийки матки. Майже аналогічна ситуація і у нас в області.
Такий стан речей є загрозливим для населення нашої країни і тому Президентом України ініційовано ряд кардинальних заходів для поліпшення онкоситуації. Один з них – створення Національного інституту раку, де будуть зконцентрованї кадрові, фінансові та науково-методичні ресурси. Впровадяться найбільш оптимальні та відповідні стандарти лікування, загальне методологічне керівництво онкослужбою та суворий контроль за якістю використання бюджетних коштів в регіонах.
Населення нашої області терпить подвійний негативний вплив на стан здоров’я - наслідки ураження радіонуклідами після аварії на ЧАЕС і складна економічна ситуація Держави.
В зоні обслуговування серед 16 районів і міст знаходяться 6 північних районів та м.Кузнецовськ, що зазнали впливу аварії на ЧАЕС, населення яких складає біля 35% від загальної кількості в області.
Президентом України відмічено, що онкологічна ситуація в нашій країні потребує кардинальних змін в сторону її покращення, а це можливо за рахунок пріоритетного забезпечення основних потреб онкологічної служби країни, зокрема і нашої області.
Онкологічна служба області в своїй діяльності зорієнтована на вирішення завдань, поставлених Міжгалузевою комплексною програмою "Здоров"я нації" та обласною програмою "Онкологія" на 2002-2006 роки, яка розроблена і схвалена облдержадміністрацією відповідно до Державної.
З 2007 року вступить в дію нова Державна програма, яка також буде направлена на вирішення більшого об’єму проблем онкології, що у свою чергу позитивно відобразиться і на нашій роботі.
Загально визнано, що проблеми онкології в системі охорони здоров’я посідають одне з провідних місць , а протиракова боротьба є комплексною , яка поєднує медико-біологічні і соціальні аспекти .
Існує пряма залежність рівня і динаміки захворюваності злоякісними пухлинами з економічними факторами , забрудненням оточуючого середовища, режимом і умовами праці, побуту, харчування, віковою структурою населення і іншими чинниками.
Щороку в області виявляється біля 3,0 тисячі онкохворих, серед яких близько 37-38% не доживають і року , а за рік помирає в області до 2-х тисяч хворих злоякісними пухлинами.
Так, за 2005 рік в області виявлено і взято на облік 2754 онкохворих, серед яких 1475 - мешканці сільської місцевості (53,5%). Станом на 01.01.2006 року в області на обліку знаходиться 16125 онкохворих, 7836 з них сільські мешканці. На початок 2006 року на диспансерному обліку в Рівненському обласному онкологічному диспансері знаходилося 15 тис. 738 онкологічних хворих, що складає 1390,5 на 100тис. населення.
Основними (пріоритетними) завданнями нашої служби були і залишаються на теперішній час діагностика онкопатології на початкових (ранніх) стадіях, особливо видимих локалізацій, проведення видів та методів лікування згідно затверджених стандартів МОЗ України, стан здоров’я хворих на теперішній час та заходи по збору достовірної інформації про випадки захворювань на території нашої області, наслідки лікування, протікання цього захворювання (як в окремо взятої людини так і в цілому по області).
Актуальність проблеми зниження захворюваності злоякісними новоутвореннями виражена в Державній програмі "Онкологія" на 2002-2006 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 року за №392 та "Рекомендаціях парламентських слухань, на тему "Онкологічні захворювання в Україні. Проблема та шляхи подолання", затверджених постановою Верховної Ради України від 20.04.2004р. №1688-IV.
Рішенням обласної ради від 29 жовтня 2002 року №66 затверджено обласну програму "Онкологія 2002-2006 роки", яка схвалена розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 03.07.2002 року №383, затверджені джерела фінансування програми по роках в загальній сумі (з державного бюджету) 8454480грн..
Відповідно в районах та містах області розроблені регіональні програми, заходи реалізації яких адаптовані до обласної програми.
Спеціалізовану онкологічну допомогу населенню області надають Рівненський обласний та Дубенський міжрайонний облонкодиспансери, ліжковий фонд яких складає 275 ліжок (180 онкологічних і 90 радіологічних та 5 дитячих).
Забезпеченість онкологічними та радіологічними ліжками складає на 10 тис. населення:
- онкологічними - 1,5
- радіологічними - 1,77
Забезпеченість лікарями на 10 тис. населення:
- онкологами - 0,26
- радіологами - 0,1
Щорічне зростання онкозахворюваності і наявна вкрай недостатня матеріально-технічна база облонкодиспансеру обумовили гостру потребу в будівництві нового обласного диспансеру (в 1992р.) та забезпечення його сучасною діагностичною апаратурою, створенні оптимальних умов для поліклінічного та стаціонарного лікування онкологічних хворих.
Кошторисна вартість будівництва складає 70,86 млн.грн..
В 2001 році освоєно І-шу чергу лікувального корпусу, де розміщено: поліклінічне відділення потужністю на 100 відвідувань за зміну, відділення абдомінальної хірургії на 50 ліжок, відділення молочної залози, м’яких тканин і голови та шиї на 30 ліжок, гінекологічне - на 30 ліжок та відділення анестезіології і інтенсивної терапії на 10 ліжок. Придбано нову апаратуру: реанімаційний апарат "Фаза", дефібрилятор, мамограф "Філіпс", електрокардіограф і ін.
Вивільнене старе приміщення дало змогу розширити радіологічне відділення до 50 ліжок та створити денний стаціонар на 20 ліжок.У 2004 році, враховуючи потребу онкохворих у променевій терапії, в радіологічному відділенні відбувся приріст на 10 ліжок .
Міністр охорони здоров’я 25 липня цього року відвідав хоспісне відділення Київського онкологічного центру, одне з кращих відділень, за його словами, в Україні, а планується їх відкрити в країні – 27. У нашій області є можливості відкрити таке відділення після вивільнення старого приміщення по вулиці Жоліо-Кюрі 19. Оскільки кошти на оснащення таких відділень будуть державою передбачені у новій редакції програми “Онкологія” на 2007-216 роки”, то до передумов створення хоспісу в Рівному відноситься добудова ІІ-гої черги нового диспансеру і дооснащення його згідно державних нормативів.
З 2002 року через відсутність виділених коштів будівництво ІІ-ї черги облонкодиспансеру не проводилось.Обсяг капітальних вкладень, необхідний для завершення будівництва складає 50,41 млн. грн.
В 2005 році освоєно на будівництво 1025 тис.грн, які використано на пуск гарячої води по диспансеру і дооснащення блоку забезпечення.
У 2006 році заплановано виділення коштів на освоєння недобудованого корпусу.
З часу введення в дію І-ї черги обласного онкодиспансеру відмічається щорічно покращення лікувально-діагностичної допомоги хворим, впровадження нових сучасних методів діагностики і лікування онкопатології.
Показники |
2000 р. |
2001р. |
2002р. |
2003р. |
2004р. |
2005р. |
|
1. |
Виписано хворих |
2693 |
3274 |
4028 |
4561 |
4947 |
4924 |
2. |
Середня тривалість лікування 1-го хворого |
20,1 |
19,4 |
18,0 |
15,4 |
14,8 |
14,7 |
3. |
Впровадження нових методик діагностики та лікування |
14 |
18 |
22 |
27 |
23 |
37 |
4. |
Летальність по стаціонару |
0,7 |
0,7 |
0,6 |
0,7 |
0,4 |
0,4 |
5. |
Кількість проведених операцій |
1109 |
1497 |
1806 |
1952 |
2084 |
2052 |
Так, з моменту введення програми, за період з 2002 по 2005 рік щорічно стаціонарно лікувалися по 4,5 – 4,9 тисяч онкохворих, що на 40-45% більше, ніж до введення нового корпусу, з них до 65% - сільських мешканців.
Суттєво зменшився середній термін перебування хворого в стаціонарі за ряд років. Якщо у 2000 році він складав 20,1, то у 2005 році – 14,7, що дало можливість щорічно надавати стаціонарну допомогу ще 150-200 хворим.
Збільшилась хірургічна активність в стаціонарі, з 2002 по 2005 рік кожного року проводилося близько 2000 оперативних втручань, що на 40% більше, ніж щорічно до 2002 року. Якщо на амбулаторний прийом в нове поліклінічне відділення онкодиспансеру у 2002 році проводилося 37,9 тис. відвідувань, то у 2005 році – 47,5 тис. відвідувань, з них 47 - 49 % сільськими мешканцями кожного року.
Значну практичну допомогу надає Держава виділенням онкохімпрепаратів та оснащенні новою лікувально-діагностичною апаратурою.
З впровадженням програми "Онкологія" на 2002-2006 рр". централізовано на потреби лікування виділено медпрепаратів на суму :
в 2002 році - 78,3 тис.грн.
в 2003 році - 1566,5 тис.грн.
в 2004 році - 1279,8 тис.грн.
в 2005 році - 1629,1 тис.грн.
За 8 місяців 2006 року – 210,7 тис.грн.
Так в 2003 році під Державну програму "Онкологія" на 2002-2006 роки облонкодиспансер отримав онкохімпрепаратів на суму 1566,5 тис.грн, у 2004 році -онкохімпрепаратів на суму 1279,8 тис.грн. та медапаратуру на суму 1891,3 тис. грн. (УЗД - "Сканер", пересувний флюро-мамограф, система обігріву пацієнта на операційному столі і ін.), за 2005 рік централізовано отримано онкопрепаратів на суму 1629,1 тис.грн та медичну апаратуру (бронхофіброскоп, колоноскоп, реанімаційно-хірургічний монітор) і джерело для радіотерапії на суму – 604,9 тис.грн.
Для оснащення онкодиспансеру з 2002 по 2005 рік придбано сучасну медичну апаратуру на загальну суму 5654,3 тис.грн., з них за рахунок програми "Онкологія" - 2,439 тис.грн..
За рахунок державного бюджету під програму "Онкологія" з 2002 по 2005 рік та за період поточного року централізовано отримано онкопрепаратів на суму 4764,4 тис.грн..
Одночасно з цим необхідно відмітити , що на період 2003-2005 року під обласну програму "Онкологія" рішенням обласної ради №66 від 29.10.2002р. було затверджено додаткове виділення коштів для цільового придбання лікувально-діагностичної апаратури та апаратури інформаційно-аналітичного забезпечення на суму 509480 грн., але ці кошти виділені не були.
Контроль за станом виконання програми "Онкологія" на 2002-2006 роки в межах області здійснюється управлінням охорони здоров’я та облонкодиспансеру.
Санітарно-протиепідемічна робота
У відділеннях облонкодиспансеру дотримуються вимоги санітарно-епідемічного режиму. Виконуються заходи по попередженню внутрішньо-лікарняної інфекції. За період 2002-2005 роки внутрішньо-лікарняної інфекції не спостерігалося. Відділення забезпечені дезинфікуючими засобами та інвентарем.
Проводиться перевірка стану готовності по особливо небезпечних інфекціях. Укладками по ОНІ відділення забезпечені. Проводиться навчання персоналу відділень з питань профілактики вірусних, кишкових, ОНІнфекцій, сифілісу, та СНІДу. Якість санітарно-протиепідемічних заходів контролюється адміністрацією.
Санітарно-освітня робота
Медичними працівниками обласного онкодиспансеру проводиться певна санітарно-просвітня робота (лекції, бесіди, публікації в газетах, санбюлетені, виступи по телебаченню, радіо) на протиракову тематику та пропаганду здорового способу життя.
Спрямовується увага ЛПЗ області на належне проведення санітарно-просвітніх заходів по профілактиці та ранньому виявленні злоякісних новоутворів з врахуванням конкрентої онкоситуації з використанням доступних форм і методів.
Внесено розділ до пам"ятки виїзду лікарів у райони про стан проведення протиракової роботи та аналіз її керівниками ЛПЗ районів. Створено для боротьби з раком молочної залози обласну волонтерську організацію "Тополя", до якої входять жінки ліковані з приводу раку молочної залози.
Згідно Указу Президента України № 42/2005 від 17 січня 2005 р. “Про Всеукраїнський день боротьби з захворюванням на рак молочної залози ”20 жовтня” проведено ряд заходів відповідно до наказу УОЗ.
Здійснюється постійний контроль за станом онкоситуації в розрізі районів і міст області (заслуховуються на колегіях, обласній і районній протиракових комісіях, при планових консультативних виїздах обласних спеціалістів і онкологічних бригад, і ін.).
Управлінням охорони здоров’я вживаються заходи та здійснюється постійний контроль за поліпшенням профілактики та своєчасної діагностики онкологічних захворювань, проведенням скринінгового обстеження груп ризику, впровадженням стандартів в діагностичному і лікувальному процесах, за додержанням послідовності надання допомоги та ефективного диспансерного нагляду за онкологічними хворими, акцентується увага на стан профілактики та ранньої діагностики раку на первинному рівні медико-санітарної допомоги.
Приділяється увага підвищенню кваліфікації лікарських кадрів та середнього медперсоналу. За період 2002-2005 років та за період поточного року пройдено спеціалізацію та удосконалення на курсах 88 разів лікарями та 101 - середнім медичним персоналом онкодиспансеру.
Онкологічна служба області в своїй діяльності також зорієнтована на вирішення завдань, поставлених Міжгалузевою комплексною програмою "Здоров"я нації" .
Проводиться постійний контроль за станом онкоситуації в розрізі районів і міст області (питання онкології заслуховуються на колегіях УОЗ, обласній і районних протиракових комісіях, при планових консультативних виїздах обланих спеціалістів і онкологічних бригад, і ін.).
Заходи онкологічної служби мають характер як узагальнюючих, так і цільових завдань по профілактиці та вчасному виявленню онкопатології не тільки на етапі сучасності, але й з урахуванням онкоситуації у майбутньому. При відповідальному відношенні медичних працівників загально-лікувальної мережі та достатніх взаємозв’язках облонкодиспансеру з лікувально профілактичними закладами нашого регіону якість лікування і тривалість життя онкохворих підніметься на більш вищий рівень.
Як результат реалізації заходів обласної програми "Онкологія" з 2002 по 2005 роки наявна позитивна динаміка окремих рейтингових показників онкологічної служби.
Основні показники онкологічної служби Рівненської області.
Показники |
2003р |
2004р |
2005р |
По Україні (2005р.) |
Онкозахворюваність(на 100тис.нас.) |
240,5 |
249,1 |
253,4 |
333,7 |
Контингенти (на 100 тис. нас.) |
1264,9 |
1290,7 |
1390,5 |
1841,2 |
Виявлено при профоглядах (%) |
25,8 |
30,7 |
36,0 |
24,5 |
Морфологічно обстежено (%) |
63,5 |
63,5 |
62,4 |
78,1 |
Питома вага ІV стадії (%) |
18,0 |
17,7 |
14,7 |
15,3 |
Летальність до 1 року (%) |
41,1 |
38,5 |
37,3 |
37,0 |
Охоплення спецлікуванням (%) |
53,7 |
56,2 |
61,4 |
63,8 |
Онкосмертність (на 100 тис. нас.) |
155,2 |
153,2 |
158,5 |
183,3 |
На обліку 5 і більше років (%) |
51,3 |
51,3 |
51,3 |
- |
Взято на облік всього |
2654 |
2745 |
2754 |
157170 |
В т.ч.у І-ІІ стадії |
51,5% |
47,4% |
45,1% |
50,3% |
У ІІІ стадії |
17,4% |
16,6% |
15,9% |
19,5% |
У ІV стадії |
18,0% |
17,7% |
14,7% |
15,3% |
Відмічається щорічне поліпшення якісних показників в роботі облонкодиспансеру . Поступово в області знижується рівень дорічної летальності, але він залишається високим. Незначно, але змінюється питома вага верифікації діагнозу у вперше виявлених онкохворих і більше за рахунок позаонкологічних закладів. Підвищився показник питомої ваги хворих, що отримали спецлікування, який в значній мірі залежить від соціально-економічного фактору та матеріального стану населення, і велику роль у цьому відіграло державне забезпечення медикаментами під програму “Онкологія на 2002-2006 роки”.
За роки функціонування програми по області щороку збільшувалася питома вага виявлення онкопатології при профілактичних оглядах на 5-6 % .
При тенденціях до стабілізації онкозахворюванності і зниженні смертності від злоякісних пухлин, як наслідок поліпшення якості лікування, відмічається зростання контингентів онкохворих.
Намітилася тенденція до зниження питомої ваги ІVстадії. Якщо у 2001 році вона складала 22,2%, то на звітний період за 2005 рік відбулося відчутне зниження цього показника до 14,7%.
В переважній більшості хороші показники онкоситуації за ряд років зареєстровані в Здолбунівському, Зарічнянському ,Корецькому, Костопільському, Млинівському, Рівненському та Сарненському районах.
Насторожує те, що по області, при завданні досягти більше 50-ти відсоткового виявлення в ранніх (І-ІІ) стадіях, відмічається негативна динаміка виявлення онкопатології і при середньообласному показнику у 2005 році – 45,1% (в 2003 р.- 51,8%, в 2004 р.- 47,3%) кращі середньообласного у районах: Здолбунівському – 61,9%, Зарічнянському – 55,1%, Костопільському –50,5%, у місті Кузнецовськ – 51,3%. Всі інші райони не досягли 50-ти відсоткового бар’єру.
Щодо діяльності за поточний період 2006 року, то онкологічний диспансер працював ритмічно.
До лікарів поліклінічного відділення зроблено майже 33 тис. відвідувань.
В стаціонарі облонкодиспансеру лікувались 3284 хворих , якими проведено 45,4 тис. ліжкоднів . Середній термін перебування хворого в стаціонарі -13,8 дні .
За поточний період цього року вперше в житті виявлено і взято на облік по області 1603 онкохворих .Серед вперше виявлених при профоглядах виявлено 32,5% . В IV стадії виявлено 16,3% онкохворих від загалу виявлених.З кількості вперше взятих на облік отримали спецлікування – 64,3%, всього лікувалося і продовжує лікуватися 2235 осіб з контингенту онкохворих.
Лікувально-профілактичними закладами області проводиться робота по профілактиці та виявленню ранніх форм злоякісних пухлин - скринінг і диспансерний контроль захворювань з групи ризику по виявленню злоякісних пухлин починаючи з ФАПів, лікарських амбулаторій і дільничих лікарень.
Онкоситуація в певній мірі залежить від якості протиракової боротьби і онкологічної допомоги населенню лікувально-профілактичних закладів загально-лікувальної мережі.
Керівникам районних ЛПЗ на колегіях, апаратних нарадах, при виїздах в райони фахівців облонкодиспансеру, у приписах постійно вказується на необхідність підвищення ефективності в роботі оглядових, ендоскопічних, ренгенологічних та УЗД кабінетів в напряму виявлення захворювань із груп ризику та злоякісних пухлин на ранніх стадіях, активізувати роботу районних протиракових комісій (згідно вимог наказу №208 МОЗ України ), дотримуватись вимог наказів МОЗ України №208 від 30.12.1992р. та обласного управління охорони здоров"я №306 від 22.12.1999р. “Про стан онкологічної допомоги населенню області та заходи по її покращенню”.
Чинники організації ранньої діагностики онкопатології на первинному рівні медико-санітарної допомоги є різні. Однієї ініціативи медичних працівників недостатньо. Потрібно забезпечити їх діагностичною сучасною апаратурою та обладнанням. А це можливо за рахунок централізованого забезпечення з державного бюджету не тільки обласних та районних закладів, але і нашого “авангарду” – сільських ФАПів, працівники яких є першими у ланці виявлення онкопатології.
Щорічне незначне збільшення кошторисних асигнувань та призупинення з 2002року будівництва другої черги нового приміщення та через відсутність коштів одночасно з ростом собівартості онкохімпрепаратів для лікування не дають можливості створення матеріально-технічної бази та забезпечення діагностично - лікувального процесу облонкодиспансеру на рівні сучасних вимог. А питання ці назрівають вже не щорічно, а щомісячно.
Якщо ми не взмозі будемо надавати спеціалізовану допомогу згідно державних стандартів, то наші хворі будуть шукати собі лікаря в інших медичних закладах ,в інших регіонах, що істотно вплине на репутацію медицини області.
Тому обласній владі потрібно частіше звертати увагу на потреби бюджетних установ, чим є і наш заклад. Міністр охорони здоров’я виклав у інтерв’ю газеті “Щотижневик 2000” загальну, на мою думку, тезу: “Потрібно зрозуміти , що наша медицина перестала бути безкоштовною” і тому нам необхідно шукати нові шляхи у фінансовому забезпеченні життєдіяльності наших медичних закладів, зокрема опрацювати питання платних і неплатних медичних послуг, вирішити яким чином ми можемо утримувати наш заклад на високому рівні при подальшій реорганізації охорони здоров’я в країні.
Серед основних невирішених проблем онкослужби області залишаються продовження будівництва ІІ-ї черги новобудови облонкодиспансеру, термінова заміна джерел іонізуючого випромінювання радіологічних відділень, поновлення парку гамма-терапевтичної апаратури та оснащення паталого-анатомічного відділення необхідною медапаратурою (апарати гістологічної проводки, мікротоми).
Для поліпшення онкоситуації в області необхідно:
- активізувати вирішення питання завершення будівництва ІІ-ї черги облонкодиспансеру та забезпечення його необхідною сучасною лікувально-діагностичною апаратурою і джерелами іонізуючого випромінювання для досягнення необхідного рівня забезпеченя спеціалізованою медичною допомогою онкохворих області
- значне поліпшеня матеріально-технічної бази медичних закладів первинного рівня медико-санітарної допомоги за рахунок збільшення асигнувань;
- покращення профілактики та ранньої діагностики раку на первинному рівні медико-санітарної допомоги (ФАП-ЛА-ДЛ);
- придбання портативних (пересувних) мамографів і організація мамографічних (кущових) кабінетів в райони нашої області.
Начальник управління В.А. Ковальов
З в е р н е н н я
депутатів Рівненської обласної ради
до Кабінету Міністрів України
про виділення додаткових коштів на добудову
Рівненського обласного онкологічного диспансеру
Ми, депутати Рівненської обласної ради, висловлюємо стурбованість загостренням проблем онкології в системі охорони здоров’я, оскільки захворюваність злоякісними новоутвореннями має тенденцію до постійного зростання і взаємопов’язана з економічними факторами, забрудненням оточуючого середовища, режимом і умовами праці, побуту, харчування, віковою структурою населення і іншими чинниками.
Щороку в області виявляється біля 3,0 тисячі первинних онкохворих, серед яких близько 37-38% не доживають і року, а за рік помирає в області до 2-х тисяч хворих злоякісними пухлинами.
За 2005 рік в області виявлено і взято на облік 2754 онкохворих, серед яких 1475 - мешканці сільської місцевості (53,5%). Станом на 01.01.2006 року в області на обліку знаходиться 16125 онкохворих, 7836 з них сільські мешканці.
Щорічне зростання онкозахворюваності і наявна вкрай недостатня матеріально-технічна база облонкодиспансеру обумовили гостру потребу в будівництві нового обласного диспансеру (в 1992 р.) та забезпечення його сучасною діагностичною апаратурою, створенні оптимальних умов для поліклінічного та стаціонарного лікування онкологічних хворих.
Кошторисна вартість будівництва складає 70,86 млн.грн..
В 2001 році освоєно першу чергу лікувального корпусу, що дало можливість відкрити поліклінічне відділення потужністю на 100 відвідувань за зміну, та збільшити кількість стаціонарних ліжок до 210. Придбано нову апаратуру. Вивільнене старе приміщення дало змогу розширити радіологічне відділення до 60 ліжок та створити денний стаціонар на 20 ліжок.
З 2002 року через відсутність виділених коштів будівництво другої черги облонкодиспансеру не проводилось. Обсяг капітальних вкладень, необхідний для завершення будівництва складає 50,41 млн. грн.
В 2005 році освоєно на будівництво 1025 тис.грн, які використано на пуск гарячої води по диспансеру і дооснащення блоку забезпечення.
Щорічне незначне збільшення кошторисних асигнувань та призупинення з 2002 року будівництва другої черги нового приміщення та через відсутність коштів одночасно з ростом собівартості онкохімпрепаратів для лікування не дають можливості створення матеріально-технічної бази та забезпечення діагностично - лікувального процесу облонкодиспансеру на рівні сучасних вимог.
Серед основних невирішених проблем онкослужби області залишаються продовження будівництва другої черги новобудови облонкодиспансеру, термінова заміна джерел іонізуючого випромінювання радіологічних відділень, поновлення парку гамма-терапевтичної апаратури та оснащення патолого-анатомічного відділення необхідною медичною апаратурою.
Звертаючись до Кабінету Міністрів України, просимо Кабінет Міністрів України виділити додаткові кошти в сумі 30 млн. грн. на добудову Рівненського обласного онкологічного диспансеру в 2007 році. Вирішення проблеми завершення будівництва нового облонкодиспансеру (другої черги) та дозабезпечення сучасною лікувально-діагностичною апаратурою надасть можливість привести до сучасних вимог якість діагностики та лікування онкологічних хворих.
Схвалено
рішенням обласної ради
від 6 жовтня 2006 року
№113