Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н АРІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА(П'яте скликання)Р І Ш Е Н Н Я
від 30 липня 2008 року № 904
Про Статут комунального закладу "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної радиЗ метою забезпечення надання ефективної висококваліфікованої виїзної екстреної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню області, відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
вирішила:
1. Перейменувати Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у комунальний заклад "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради.2. Затвердити Статут комунального закладу "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради (нова редакція), що додається.3. Директору Обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф подати Статут комунального закладу "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради (нова редакція) на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.4. Відділу з питань управління об'єктами спільної власностітериторіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради О. Ю.Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради30.08 2008 № 904Голова Рівненської обласної ради О.Ю.Данильчук
С Т А Т У Ткомунального закладу"Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради(нова редакція)
м. Рівне - 2008 І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради (надалі - "Центр").Центр заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Засновником та власником Центру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління Центром здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я облдержадміністрації.Центр є правонаступником усіх прав та обов'язків обласного центру екстреної медичної допомоги, який створений розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 27 грудня 2002 року № 762 та зареєстрований виконавчим комітетом Рівненської міської ради 06.03.2003, свідоцтво №230478.1.2. Центр керується у своїй діяльності Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров'я України, рішеннями Рівненської обласної ради та цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами.1.3. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, інші необхідні реквізити. Центр набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.1.4. За своїм правовим статусом Центр є комунальним закладом. 1.5. Центр є неприбутковим закладом і фінансується з обласного бюджету.1.6. При виконанні покладених на нього завдань Центр може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.1.7. Центр самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.1.8. Центр не відповідає за зобов'язаннями власника, а власник не відповідає за зобов'язаннями Центру.1.9. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Центру. Центр не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів а також інших підприємств, установ, організацій.1.10. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Центр має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.1.11. Назва Центру:- повна: комунальний заклад "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф " Рівненської обласної ради.- скорочена: Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.1.12. Юридична адреса : 33028 м. Рівне, вул. Ж.Кюрі, 19.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ2.1. Центр створений з метою забезпечення надання ефективної висококваліфікованої виїзної екстреної та планової консультативної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню області.2.2. Предметом діяльності Центру є:- розроблення та об╜рунтування плану медико-санітарного забезпечення населення області на випадок надзвичайних ситуацій (далі НС);- термінове реагування на НС в межах області, організація надання екстреної медичної допомоги постраждалим від НС, рятувальникам та особам, які беруть участь у ліквідації наслідків НС;- запобігання виникненню та мінімізації медико-санітарних наслідків НС у межах області;- участь в організації захисту навколишнього природного середовища та ліквідації медико-санітарних наслідків екологічних НС у межах області;- підвищення кваліфікації з питань надання екстреної медичної допомоги постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій та хворим при невідкладних станах медичних працівників області;- проведення підвищення кваліфікації з питань надання екстреної медичної допомоги постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій немедичних працівників області (водіїв транспортних засобів, працівників відділу державної автомобільної інспекції УМВС України в області, пожежників, рятувальників головного управління МНС України в області, вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають основи безпеки життєдіяльності та ін.) на госпрозрахунковій основі;- надання медичного обслуговування за договорами із суб'єктами господарювання, страховими організаціями (в тому числі з Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Рівненській області) на госпрозрахунковій основі;- надання медичного обслуговування іноземним громадянам, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування на госпрозрахунковій основі;2.3. Працівники Центру мають право безперешкодного доступу на об'єкти і території з метою виконання функцій, пов'язаних з ліквідацією медико-санітарних наслідків НС.2.4. Центр, відповідно до поставлених на нього завдань:- направляє в райони НС оперативні групи, окремих представників для формування Державної служби медицини катастроф (далі ДСМК) з метою проведення медичної розвідки, аналізу та оцінки медико-санітарних наслідків НС;- організовує надання екстреної медичної допомоги потерпілим під час НС, рятувальникам та особам, які беруть участь у ліквідації наслідків НС;- розраховує потреби в медичних силах, технічних засобах ДСМК для надання екстреної медичної допомоги згідно з планом медико-санітарного забезпечення населення області при НС;- розраховує додаткові потреби в залученні сил і засобів ДСМК центрального рівня при неможливості ліквідації медико-санітарних наслідків НС силами і засобами ДСМК області;- організовує облік санітарних втрат та проведення заходів щодо зменшення негативного впливу несприятливих чинників на здоров'я і життя людей у зоні НС;- готує та надає оперативну інформацію про хід ліквідації медико-санітарних наслідків НС відповідним органам виконавчої влади, Українському науково-практичному центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;- визначає сили і засоби області для участі у ліквідації наслідків НС в інших регіонах України або за її межами на підставі рішень обласної державної адміністрації;- організовує взаємодію з органами місцевого самоврядування, адміністраціями закладів, установ та організацій всіх відомств, які беруть участь у ліквідації наслідків НС, взаємодіє з іншими державними та недержавними структурами, що приймають участь у ліквідації наслідків НС;- бере участь в організації проведення комплексу санітарного-гігієнічних та протиепідемічних заходів у місцях НС;- збирає, аналізує та передає інформацію про медичні наслідки НС у межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань НС;- виконує функції вузла інформаційно-аналітичної обробки інформації управління охорони здоров'я облдержадміністрації, функціональної підсистеми МОЗ України, Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань НС;- прогнозує медико-санітарні наслідки НС на території області та розробляє відповідні пропозиції управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації щодо конкретних заходів з метою зниження негативного впливу медико-санітарних наслідків НС на життя і здоров'я населення;- розробляє план медико-санітарного забезпечення населення області при НС та вносить пропозиції щодо його корегування;- створює банк даних, обробляє та аналізує матеріали щодо організації надання екстреної медичної допомоги населенню області в повсякденних умовах та при ліквідації медико-санітарних наслідків НС техногенного та природного характеру;- бере активну участь у створенні та раціональному використанні регіонального резерву медичних засобів і обладнання, матеріально-технічних ресурсів ДСМК області для ліквідації медико-санітарних наслідків НС;- розробляє пропозиції щодо вдосконалення організаційної структури та функціонування ДСМК області;- утворює та утримує власні формування ДСМК;- координує роботу, спрямовану на забезпечення готовності органів охорони здоров'я, лікувально-профілактичних закладів, системи зв'язку та оповіщення, медичних і спеціалізованих формувань та закладів ДСМК області до дій в умовах НС;- контролює створення і стан готовності формувань ДСМК у лікувально-профілактичних закладах та інших об'єктах регіону, веде їх облік;- виконує функції базового закладу для роботи обласної координаційної комісії ДСМК;- організовує статистичний облік та звітність з питань ДСМК, виїзної екстреної консультативної медичної допомоги в межах області, безпосередньо складає звіти;- вивчає та розповсюджує передовий досвід лікувально-профілактичних закладів області щодо організації та надання екстреної медичної допомоги;- організовує і проводить семінари, наради, конференції з питань екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;- проводить підвищення кваліфікації та атестацію медичних працівників закладів і формувань ДСМК області як рятувальників;- організовує атестування медичних формувань ДСМК, внесення їх до спеціального реєстру аварійно-рятувальних служб. 2.5. Центр має право здійснювати зовнішньоекономічну та інші види діяльності, які відповідають меті його створення та не заборонені чинним законодавством. 2.6. При здійсненні зовнішньоекономічної діяльності Центр користується повним обсягом прав суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності та несе відповідальність за порушення законодавства, укладених контрактів, заподіяння шкоди. 2.7.Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Центр може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку. 2.8.Центр має право:- самостійно планувати та реалізовувати свою діяльність у межах повноважень, наданих цим Статутом та затверджених асигнувань;- запитувати та отримувати необхідну інформацію у лікувально-профілактичних закладах, місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування у межах області для виконання покладених функцій;- залучати для ліквідації медико-санітарних наслідків НС на території обслуговування фахівців та формування ДСМК області згідно з планами медико-санітарного забезпечення населення області в НС, що затверджені відповідним органом виконавчої влади ;- здійснювати контроль щодо готовності лікувально-профілактичних закладів і установ ДСМК області до роботи за умов НС;- взаємодіяти з лікувально-профілактичними закладами та підприємствами немедичного профілю з питань організації та надання екстреної медичної допомоги;- розробляти пропозиції щодо планування та управління резервним ліжковим фондом на базі лікувально-профілактичних закладів області;- розробляти та видавати для лікувально-профілактичних закладів області рекомендації, інформативні листи, інші методичні документи з питань екстреної медичної допомоги та медицини катастроф; - організовувати підвищення кваліфікації з питань невідкладної медичної допомоги та медицини катастроф медичних і немедичних працівників області за програмами, затвердженими МОЗ України;- працівники Центру мають право безперешкодного доступу на об'єкти і території з метою виконання функцій, пов'язаних з ліквідацією медико-санітарних наслідків НС. 3. МАЙНО ЦЕНТРУ3.1. Майно Центру становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Центру.3.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Центром на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління Центр володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.3.2.1. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Центр здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.3.3. Джерелами формування майна Центру є:- грошові та матеріальні внески власника;- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій і громадян;- капітальні вкладення і дотації з бюджету; - майно придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 4.1. Центр зобов'язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.4.2. Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Центр має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.4.4. Центр може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров'я (центри здоров'я, реабілітаційні центри, клініки, фітотерапевтичні заклади тощо), кафедрами вищих медичних навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів МОЗ та АМН України, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров'я, згідно з чинним законодавством. 4.5. Центр веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ5.1. Вищим органом управління Центру є Рівненська обласна рада.5.2. До компетенції вищого органу управління належить:5.2.1. визначення основних напрямків діяльності;5.2.2. внесення змін до Статуту Центру;5.2.3. призначення та звільнення головного лікаря Центру;5.2.4. розпорядження основними засобами Центру:- прийняття рішень про відчуження майна, позику, заставу;- передача в оренду цілісних майнових комплексів та приміщень, або споруд загальною площею більше ніж 200 кв. м.;5.2.5. прийняття рішення про припинення діяльності Центру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;5.2.6. визначення форм контролю за використанням та збереженням закріпленого за Центром майна5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить:5.3.1. затвердження планів Центру і звітів про їх виконання;5.3.2. визначення форм контролю за діяльністю Центру;5.3.3. забезпечення контролю за реалізацією державної політики в ході надання медичної допомоги дорослому та дитячому населенню;5.3.4. здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Центру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, екстреної та планової консультативної медичної допомоги, забезпечення санітарно - епідеміологічного благополуччя;5.3.5. забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі охорони здоров'я, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, вимог Державної фармакопеї, застосування медичних препаратів і технологій;5.3.6. визначення потреби в медичній техніці, медикаментах, інвентарі, паливі, засобах санітарного транспорту;5.3.7. затвердження організаційної структури Центру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством;5.3.8. здійснення фінансування Центру, затвердження кошторису Центру, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;5.3.9. контроль за організацією первинного обліку в Центрі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;5.3.10.внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Центру; 5.3.11. участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Центру; 5.3.12. контроль роботи Центру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту, і протипожежного захисту ; 5.3.13. сприяння розвитку міжнародного співробітництва Центру та впровадження інвестиційних проектів в галузі охорони здоров'я; 5.3.14. здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Центру.Головний лікар Центру5.5. Керівництво лікувально-профілактичною, організаційно-методичною діяльністю Центру здійснює головний лікар Центру (далі-головний лікар).5.6. На посаду головного лікаря призначається кваліфікований спеціаліст, який має вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю "Лікар медицини невідкладних станів" та не нижче першої кваліфікаційної категорії з організації та управління охороною здоров'я.5.7. Головний лікар у своїй роботі керується чинним законодавством, положенням про головного лікаря Центру, посадовою інструкцією, наказами, розпорядженням та вказівками вищестоящих органів охорони здоров'я.5.8. Основним завданням головного лікаря є організація роботи Центру з метою надання кваліфікованої екстреної та планової консультативної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню.5.9. Головний лікар Центру призначається рішенням Рівненської обласної ради.5.10. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради.5.11. В контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.5.12. Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.5.13. До компетенції головного лікаря відноситься:5.13.1. забезпечення статутної діяльності Центру;5.13.2. вирішення поточних питань роботи Центру;5.13.3. вирішення кадрових питань;5.13.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;5.13.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;5.13.6. забезпечення оплати праці працівників Центру;5.14. Головний лікар підзвітний: - Рівненській обласній раді з питань щодо ефективного збереження та використання майна;- управлінню охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації з питань галузевої діяльності.5.15. Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Центру в межах чинного законодавства України. У разі відсутності головного лікаря його обов'язки виконує заступник. 5.16. Головний лікар та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ 6.1. Контроль за збереження та ефективним використанням майна Центру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю - управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. 6.3. Відносини Центру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про місцеві державні адміністрації", інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів. 6.5. На вимогу власника Центр зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЦЕНТРУ7.1 Трудовий колектив Центру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою). 7.2 Трудовий колектив Центру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.7.3 Умови організації та оплати праці трудового колективу Центру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.Відносини між адміністрацією Центру та трудовим колективом регулюються колективним договором.7.4 Загальні збори трудового колективу Центру:- розглядають і схвалюють проект колективного договору;- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Центру;- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Центру.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ8.1 Діяльність Центру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу перетворення) або ліквідації.8.2 Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.8.3 Рівненська обласна рада або суд призначають за погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з припинення діяльності Центру (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України.8.4 Виконання функцій комісії з припинення діяльності Центру може бути покладено на орган управління майном Центру.8.5 У разі злиття Центру з іншим суб'єктом господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття. У разі приєднання Центру до іншого суб'єкта господарювання, до останнього переходять усі його майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до Центру - до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.. У разі поділу Центру, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом(балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання. У разі поділу Центру, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб'єктів господарювання, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Центру. У разі перетворення Центру в інший суб'єкт господарювання, усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореного суб'єкта господарювання. 8.6. Центр може бути ліквідований:- за рішенням Рівненської обласної ради;- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинними законодавством України.8.7. Центр є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.8.8. У разі ліквідації Центру його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ9.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.9.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.