Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 травня 2008 року № 818
Про комунальний заклад «Спеціальний
дошкільний дитячий будинок»
Рівненської обласної ради
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 №263-р «Про схвалення концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», статтею 18 Закону України «Про освіту», спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді 21.09.2004 № 747/460 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за № 1278/9877 та враховуючи рішення Рівненської міської ради від 21.03.2006 № 2077 «Про припинення Рівненського спеціального дошкільного дитячого будинку шляхом перетворення», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Утворити комунальний заклад «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради, додається.
3. Погодити призначення Ярмошевич Алли Євгеніївни на посаду директора комунального закладу «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради за контрактом терміном на п’ять років.
4. Доручити голові обласної ради погодити контракт з Ярмошевич А.Є. – директором комунального закладу «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради.
5. Рекомендувати Рівненській міській раді передати у спільну власність територіальних громад області майно та будівлю, яка знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. Олександра Олеся, 16.
6. До вирішення питання з передачі будівлі, рекомендувати Рівненській міській раді передати комунальному закладу «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради будівлю, яка знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. Олександра Олеся, 16, на умовах позички.
7. Директору комунального закладу «Спеціальний дошкільний дитячий будинок» Рівненської обласної ради Ярмошевич А.Є:
7.1. Здійснити державну реєстрацію Статуту закладу в установленому законодавством порядку.
7.2. Прийняти від Рівненської міської ради по акту майно, яке перебуває на балансі комунального закладу «Рівненський спеціальний дошкільний дитячий будинок для дітей з порушеннями мови та затримкою психічного розвитку» Рівненської міської ради.
8. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А., постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.) та постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.)
Голова ради О. Ю.Данильчук
ПОГОДЖЕНО Начальник управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації _____________________ Вєтров І.В. „ ____” __________ 2008 року
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішенням Рівненської обласної ради від 23 травня 2008 року № 818 Голова Рівненської обласної ради О. Данильчук |
С Т А Т У Т
комунального закладу „Cпеціальний дошкільний дитячий будинок“ Рівненської обласної ради
м.Рівне – 2008
1. Загальні положення.
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу „Спеціальний дошкільний дитячий будинок“ Рівненської обласної ради (надалі – „Дитячий будинок”).
Повна назва: комунальний заклад „Спеціальний дошкільний дитячий будинок“ Рівненської обласної ради.
Скорочена назва: „Дитячий будинок”.
1.2. Юридична адреса Дитячого будинку: 33010, м.Рівне вул.О.Олеся, 16.
1.3. Дитячий будинок є правонаступником усіх прав та обов’язків „Рівненського спеціального дошкільного дитячого будинку для дітей з порушеннями мови та затримкою психічного розвитку”, зареєстрованого 19.05.1993 року у Рівненській міській управі, свідоцтво № 515-р/1.10-93.
1.4. Дитячий будинок заснований на спільній власності територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області. Власником Дитячого будинку є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради.
1.5. Дитячий будинок підпорядкований власнику та в частині галузевої діяльності управлінню освіти і науки облдержадміністрації.
1.6. Дитячий будинок має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки), печатку, кутовий штамп, бланки зі своїм найменуванням та ідентифікаційний код. Дитячий будинок може мати вивіску встановленого зразка зі своїм найменуванням, власну символіку, прапор, герб, інші атрибути. Положення з описом та порядком використання власної символіки, прапору, герба та інших атрибутів затверджується відповідно до чинного законодавства.
1.7. Дитячий будинок набуває права юридичної особи з моменту державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.8. Головною метою діяльності Дитячого будинку є реалізація державної політики в галузі освіти; забезпечення фізичного і психічного здоров'я дітей; розвиток творчих здібностей та інтересів дітей; надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини; формування умінь і навичок, необхідних для навчання в школі.
1.9. Головними завданнями Дитячого будинку є:
- забезпечення утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
- надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини;
- забезпечення всебічного розвитку, фізичного, соціального та психічного здоров'я вихованців;
- створення умов, сприятливих для проживання дітей, їх навчання та виховання;
- забезпечення соціального захисту, медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації вихованців;
- реалізація прав дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, на належні умови проживання, різнобічного розвитку, виховання, здобуття певного рівня освіти;
- реалізація державної політики в галузі освіти;
- розвиток творчих здібностей та інтересів дітей;
- формування умінь і навичок, необхідних для навчання в школі;
- забезпечення утримання та виховання вихованців Дитячого будинку;
- створення найсприятливіших умов, максимально наближених до домашніх, для організації життя і розвитку вихованців, оточення кожного з них турботою і увагою;
- розвиток особистості, індивідуальних здібностей, громадянськогостановлення, забезпечення соціального майбутнього.
1.10. У своїй діяльності Дитячий будинок керується Конституцією України, Конвенцією ООН "Про права дитини", Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про охорону дитинства", Основами законодавства України про охорону здоров’я, Сімейним кодексом України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді від 21.09.2004 року № 747/460, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 року за № 1278/9877, іншими законодавчими актами в галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
1.11. Мова виховання, навчання та спілкування з дітьми в Дитячому будинку є державна.
1.12. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, перебувають в Дитячому будинку на повному державному утриманні.
1.13. Дитячий будинок самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства.
1.14. Дитячий будинок не відповідає за зобов’язаннями власника (засновника), а власник (засновник) не відповідає за зобов’язаннями Дитячого будинку.
1.15. Держава та власник не несуть відповідальності за зобов’язаннями Дитячого будинку. Дитячий будинок не відповідає за зобов’язанннями держави та власника, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.16. У межах своєї Статутної діяльності Дитячий будинок має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем, відповідачем в судах всіх інстанцій.
1.17. Дитячий будинок має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
2. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Дитячий будинок свою роботу планує самостійно відповідно до перспективного, річного та інших планів.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Дитячого будинку, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою Дитячого будинку.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних програм.
2.3. Робочий навчальний план схвалюється педагогічною радою Дитячого будинку, затверджується директором і погоджується з відповідним органом управління освіти.
2.4. У вигляді додатків до робочого навчального плану додається режим роботи, затверджений директором Дитячого будинку за погодженням з відповідним органом державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівникиДитячого будинку самостійно добирають програми, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що забезпечуватимуть виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.6. Дитячий будинок працює безперервно в режимі п’ятиденного робочого тижня.
2.7. Зарахування вихованців до Дитячого будинку:
Зарахування здійснюється відповідно до Положення «Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки та Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді № 747/460 від 21.09.2004 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 року за № 1278/9877 наказом директора Дитячого будинку на підставі таких документів:
- направлення (путівки) управління освіти і науки, на підставі рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування за місцем проживання (перебування) дитини;
- свідоцтва про народження дитини або іншого документа, що засвідчує вік дитини, за відсутності свідоцтва;
- витягу з історії розвитку дитини (ф-112/о) з даними про результати аналізів (загальний аналіз крові та сечі, мазок із зіва на дифтерію, аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, зшкребок на ентеробіоз);
- медична довідка форми 063/о про профілактичні щеплення;
- довідка дільничного лікаря про відсутність інфекційних захворювань (дійсна протягом трьох днів);
- результату обстеження, виданого обласною психолого-медико-педагогічною комісією (консультацією);
- акт первинного обстеження умов життя дитини;
- відомості про батьків або осіб, які їх замінюють (копії свідоцтва про смерть батьків, хворобу, розшук батьків, вирок або рішення суду та інші документи, що підтверджують відсутність батьків або неможливість виховання ними своїх дітей);
- довідка про наявність і місцепроживання братів, сестер та інших близьких родичів;
- опис належного дитині майна, відомостей про осіб, які відповідають за його збереження;
- документ про наявність та закріплення житлової площі за дитиною;
- документ про успадкування житлової площі та майна;
- довідки з пенсійного фонду про призначення пенсії дитині, пенсійної книжки (квитанція про відкриття особового рахунку), копія ухвали суду про стягнення аліментів;
- ідентифікаційний код дитини;
- повідомлення про взяття дитини на первинний облік органом опіки і піклування.
2.8. Комплектування Дитячого будинку здійснюється протягом календарного року. Переведення дітей з Дитячого будинку до інтернатного закладу на навчання проводиться у серпні поточного року за наявності розпорядчого документу.
2.9. У Дитячий будинок приймаються:
- діти-сироти;
- діти, відібрані у батьків за рішенням суду;
- діти, батьки яких позбавлені батьківських прав чи (або) засуджені, перебувають під арештом у період слідства, визнані недієздатними, перебувають на тривалому лікуванні, а також батьків, місцеперебування яких невідомо, чи які з інших причин не беруть участі в утриманні та вихованні своїх дітей;
- підкинуті та безпритульні діти, які перебували в притулках для неповнолітніх, центрах соціально-психологічної реабілітації дітей;
- в окремих випадках до Дитячого будинку можуть зараховуватися діти з неповних та функціонально неспроможних сімей.
2.10. Комплектування Дитячого будинку
2.11. Порядок комплектування Дитячого будинку визначається Типовим положенням та цим статутом .
2.12. Комплектування Дитячого будинку дітьми здійснюється відповідним органом управління освіти на підставі рішення органу виконавчої влади за місцем проживання (перебування) дитини.
2.13. Діти, члени однієї сім'ї /брати, сестри/, направляються в один заклад, за винятком, коли за медичними показниками або з інших (поважних) причин їх виховання має здійснюватись окремо.
2.14. Навчальний рік розпочинається 1 вересня - у День знань, закінчується 31 травня наступного року.
Наповнюваність дошкільних груп Дитячого будинку здійснюється згідно з Нормативами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України.
2.15. У разі відповідних показників /зміни правового статусу дитини під час її перебування в Дитячому будинку, стану здоров’я тощо/ вихованець може бути переведений упродовж року з Дитячого будинку до іншого виховного /навчального/ закладу.
2.16. У разі вибуття, випуску чи переводу до іншого навчального закладу вихованцю видаються (оригінали документів):
- довідка про перебування в Дитячому будинку;
- особова справа /при переведенні до іншого навчального закладу/;
- свідоцтво про народження;
- відомості про батьків або близьких родичів;
- документи, які підтверджують права вихованців на майно, житлову площу, яку попередньо займали вони або їх батьки, майновий сертифікат, ощадна книжка, цінні папери, пенсійна книжка, страхове свідоцтво, ідентифікаційний код та інші документи.
3. Організація та учасники навчально-виховного процесу.
3.1. Навчально-виховний процес у Дитячому будинку організовується відповідно до річного плану навчально-виховної роботи на навчальний рік, який розробляється Дитячим будинком на підставі програми “Малятко”, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні , інших програм, затверджених Міністерством освіти і науки України.
3.2. Режим та розклад проведення занять складаються на навчальний рік та літній період з урахуванням вікових особливостей дітей та програмових вимог, затверджених рішенням педагогічної ради Дитячого будинку.
3.3. З метою ранньої соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, діти дошкільного віку, що проживають у дитячих будинках, можуть відвідувати місцеві позашкільні заклади.
3.4. Дитячий будинок, вихованці якого навчаються в інших позашкільних закладах, питання навчально-виховної роботи вирішує спільно з педагогічним колективом цих закладів на умовах укладеної угоди.
3.5. Вихованці залучаються на принципах добровільності до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці з урахуванням віку, статі, фізичних особливостей, вимог санітарного законодавства, норм і правил особистої гігієни та охорони здоров’я.
3.4. Учасниками навчально-виховного процесу в Дитячому будинку є:
- вихованці;
- педагогічні працівники;
- юрист;
- обслуговуючий персонал та інші спеціалісти;
- батьки (особи які їх замінюють);
- представники громадськості /згідно подання керівника громадської організації/.
3.5. Права і обов’язки вихованців, педагогічних та інших працівників Дитячого будинку визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.6. Вихованці Дитячого будинку мають право на:
- рівний доступ до якісної дошкільної освіти;
- отримання кваліфіваної допомоги в навчанні, корекції психофізичного розвитку;
- медичну та соціальну допомогу згідно з чинним законодавством;
- повноцінне та якісне харчування;
- збереження родинних стосунків;
- безпечні і нешкідливі умови проживання, виховання та навчання;
- оздоровлення, відпочинок, організоване дозвілля у вихідні та святкові дні;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного, фізичного та інших видів насильства з боку працівників, вихованців, які порушують їх права, честь і гідність.
3.7. Вихованці Дитячого будинку зобов'язані:
- дотримуватися режиму дня, моральних, етичних норм та правил особистої гігієни;
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками в обсязі Державних стандартів дошкільної освіти, підвищувати загальний культурний рівень;
- бережливо ставитися до особистого майна та майна Дитячого будинку;
- поважати честь і гідність інших вихованців і працівників Дитячого будинку.
3.8. Вихованці можуть бути передані на всиновлення (удочеріння) громадянам України, іноземним громадянам, на виховання у прийомні сім”ї, дитячі будинки сімейного типу в порядку, установленому законодавством України. Передача вихованців на усиновлення ( удочеріння) здійснюється виключно в інтересах дитини і згідно з чинним законодавством України.
3.9. Педагогічними працівниками Дитячого будинку можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність і якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
3.10. Призначення на посаду і звільнення з посади працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про дошкільну освіту” та іншими законодавчими актами.
3.11. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі й гідності;
- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я вихованців;
- участь в обговорені та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
- проявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- участь у роботі органів громадського самоврядування Дитячого будинку;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
3.10. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати: Статут Дитячого будинку, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору, накази і розпорядження директора Дитячого будинку, органів управління освітою;
- забезпечувати належний рівень проведення занять відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу Дитячого будинку;
- настановленнями і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати у вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій і звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати вихованців до самостійного життя;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідністьвихованців;
- захищати вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- співпрацювати з батьками або особами, які їх замінюють з питань навчання і виховання вихованців.
3.11. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичне і психічне здоров'я відповідно до законодавства.
3.12. У Дитячому будинку обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників.
3.13. Атестація здійснюється не рідше одного разу на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.
3.14. До педагогічних працівників, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку Дитячого будинку, не виконують своїх посадових обов'язків відповідно до умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, застосовуються заходи стягнення (догана, звільнення) відповідно до Кодексу законів про працю України.
3.15. Права батьків або осіб, які їх замінюють:
- брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази Дитячого будинку;
- захищати в органах громадського самоврядування Дитячого будинку та у відповідних державних і судових органах законні інтереси своїх дітей;
- заслуховувати звіти завідуючого та вихователів Дитячого будинку про роботу у виховних групах.
3.16. У разі невиконання батьками свої обов’язків, Дитячий будинок може виступати позивачем у суді з питань позбавлення їх батьківських прав.
3.17. Представники громадськості мають право:
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Дитячого будинку;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.18. Представники громадськості зобов’язані:
- дотримуватися Статуту Дитячого будинку, рішень органів громадського самоврядування;
- захищати вихованців від усіляких форм фізичного та психічного насильства;
- пропагувати здоровий спосіб життя.
-
4. Управління Дитячим будинком
4.1. Органом управління Дитячим будинком є Рівненська обласна рада. Галузеве управління за діяльністю Дитячого будинку здійснює відповідний орган управління освіти.
4.2. До компетенції органу управління належить:
- визначення основних напрямів діяльності;
- внесення змін до Статуту Дитячого будинку;
- погодження призначення та звільнення директора Дитячого будинку;
- розпорядження основними засобами Дитячого будинку в межах, визначених чинним законодавством;
- прийняття рішення про відчуження майна, позику, заставу;
- передача в оренду цілісних майнових комплексів та приміщень, або споруд загальною площею більш ніж 200 кв.м.;
- надання дозволу на списання основних засобів відповідно до чинного законодавства;
- прийняття рішення про припинення діяльності Дитячого будинку, його ліквідації, затвердження ліквідаційного балансу.
4.3. Безпосереднє керівництво Дитячим Будинком здійснює його директор. Директором Дитячого будинку може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки.
4.4. Директор Дитячого будинку призначається на контрактній основі відповідно до чинного законодавства.
4.5. Директор Дитячого будинку здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту.
4.6. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора Дитячого будинку, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
4.7. Директор вирішує усі питання діяльності Дитячого будинку, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
4.8. Директор Дитячого будинку підзвітний Рівненській обласній раді і організовує виконання її рішень;
4.9. До компетенції директора Дитячого будинку відноситься:
- забезпечення статутної діяльності Дитячого будинку;
- вирішення поточних питань роботи Дитячого будинку;
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
- організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
- видання у межах своєї компетенції наказів та розпорядженнь і контроль за їх виконання;
- прийняття та звільнення персоналу Дитячого будинку;
- здійснення керівництва Дитячим будинком, забезпечення раціонального добору і розстановка кадрів, створення необхідних умов для підвищення фахової майстерності працівників;
- укладання від імені Дитячого будинку угод з юридичними та фізичними особами, представлення його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах, громадських організаціях;
- представлення Дитячого будинку в усіх установах, організаціях без довіреності;
- видання довіреності, відкриття в установах банків розрахункових та інших рахунків;
- затвердження положень про структурні підрозділи та колективного договору;
- розроблення і затвердження посадових інструкцій всіх працівників Дитячого будинку відповідно до чинного законодавства, Статуту Дитячого будинку, та кваліфікаційних характеристик;
- погодження із профспілковим комітетом і затвердження правилвнутрішнього трудового розпорядку та посадових інструкцій працівників;
- забезпечення роботи Дитячого будинку в екстремальних умовах;
- надання відповідей на звернення юридичних осіб та громадян згідно з чинним законодавством;
- розпорядження в установленому порядку майном Дитячого будинку і коштами;
- контроль за дотриманням режиму роботи Дитячого будинку, організацією харчування і медичного обслуговування вихованців та їх оздоровлення;
- здійснення контролю за проходженням працівниками, у встановленітерміни, обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- внесення коректив в норми i строки користування одягом та взуттям вихованцями Дитячого будинку відповідно до місцевих умов у межах асигнувань;
- щорічне звітування перед загальними зборами трудового колективу;
- планування навчально-виховного процесу, здійснення контролю за його ходом та результатами;
- підтримання ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- створення умов для творчого зростання педагогічних працівників,творчого пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- координація співпраці з територіальними органами та іншими навчальними закладами;
- захист особистих, житлових та майнових прав дітей, якi перебувають на повному державному утриманні;
- забезпечення організованого випуску вихованців;
- сприяння до участі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі;
- забезпечення контролю за виконанням навчальних планів і програм;
- забезпечення дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- забезпечення прав вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного насильства;
- контроль за організацією харчування і медичного обслуговування вихованців;
- ужиття заходів щодо пропаганди здорового способу життя, дотримання дітьми правил особистої гігієни;
- застосовування заходів заохочення за сумлінну роботу та заходи дисциплінарного впливу до порушників трудової дисципліни згідно з кодексом законів про працю України та нормативних документів;
- виконання інших функцій, передбачених чинним законодавством.
4.10. Несе відповідальність за:
- дотриманням вимог чинного законодавства в роботі Дитячого будинку (зокрема: в галузі охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічних вимог, фінансової дисципліни, трудового законодавства тощо);
- виконання вимог законів з охорони дитинства, стан та діяльність Дитячого будинку;
- організацію бухгалтерського обліку;
- якість і ефективність роботи колективу;
- реалізацію Державного стандарту базового компоненту дошкільної освіти;
- постановку навчальної, виховної, медичної, правової, адміністративно-господарської роботи в Дитячому будинку;
- свою діяльність: перед вихованцями, працівниками Дитячого будинку, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
4.11. Директор та головний бухгалтер Дитячого будинку несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
4.12. Вищим органом громадського самоврядування є загальні збори трудового колективу. Загальні збори правомочні, якщо в їх роботі беруть участь більше половини працівників Дитячого будинку. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів.
4.13. Загальні збори:
- обговорюють і пропонують зміни до Статуту;
- розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
- обирають раду Дитячого будинку, її членів і голову, встановлюють термін їх повноважень;
- щорічно заслуховують звіт директора і голови ради Дитячого будинку, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування та порушують об╜рунтоване клопотання про усунення директора Дитячого будинку від керівництва Дитячим будинком в разі порушення ним вимог трудового законодавства та колективного договору;
- щорічно заслуховують звіт голови профспілкового комітету, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово - господарської діяльності Дитячого будинку;
- затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Дитячого будинку;
- подають пропозиції щодо стимулювання праці керівників та іншихпрацівників.
- вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
4.14. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
4.15. Позачергові загальні збори можуть скликати:
- члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Дитячого будинку);
- голова профкому;
- власник Дитячого будинку;
- директор Дитячого будинку.
4.16. Колегіальним органом управління Дитячим будинком є педагогічна рада, яку очолює директор. До складу педагогічної ради входять заступник директора, педагогічні, медичні працівники, інші спеціалісти. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь з правом дорадчого голосу представники органів управління освітою, охорони здоров'я, підприємств, установ, громадських організацій.
4.17. Організація діяльності та повноваження педагогічної ради визначені Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими нормативно-правовими документами.
4.18. У Дитячому будинку діє піклувальна рада, робота якої здійснюється відповідно до чинного законодавства.
4.19. Обсяг педагогічного навантаження вихователів визначається на підставі законодавства директором Дитячого будинку. Навантаження менше тарифної ставки (посадового окладу) можливе лише за письмової згоди працівника.
5. Майно Дитячого будинку
5.1. Майно Дитячого будинку включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, що становлять необоротні активи, малоцінні та швидкозношувальні предмети, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Дитячого будинку.
5.2. Майно Дитячого будинку є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Дитячим будинком на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Дитячий будинок володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, вчиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановленим даним Статутом.
5.3. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Дитячий будинок здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
5.4. Списання матеріальних цінностей як таких, що непридатні для подальшого використання, морально застарілі, фізично зношені, пошкоджені в наслідок стихійного лиха (за винятком виявлених в результаті інвентаризації як недостача) проводиться у порядку визначеному чинним законодавством.
6. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність Дитячого будинку та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до нормативно-правових актів та Статуту Дитячого будинку.
6.2. Фінансування Дитячого будинку здійснюється на основі кошторису. Штатний розпис Дитячого будинку розробляється на підставі Типових штатів і затверджується управлінням освіти і науки облдержадміністрації, в порядку, передбаченому чинним законодавством. Виходячи із інтересів Дитячого будинку, навчального процесу та інших поважних причин управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації можуть вводитись додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку.
6.3. Джерелами формування майна Дитячого будинку є:
- кошти обласного бюджету (загального та спеціального фонду);
- доходи від здачі в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;
- добровільні грошові внески, благодійні внески підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;
- капітальні вкладення і дотації з бюджету;
- майно, придбане у суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку.
- інші надходження, які не заборонені чинним законодавством.
6.4. Дитячий будинок користується податковими, митними та іншими пільгами згідно із чинним законодавством.
6.5. Дитячий будинок має право на придбання та оренду необхідного обладнання, інших матеріальних ресурсів, користування послугами підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.
6.6. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.7. Звітність про діяльність Дитячого будинку встановлюється відповідно до чинного законодавства.
7. Особливості господарської діяльності Дитячого будинку
7.1. Дитячий будинок повність утримується за рахунок місцевого (обласного) бюджету і є неприбутковим закладом.
7.2. Дитячий будинок не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам крім випадків прямо передбачених законом.
7.3. Дитячий будинок має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого нею органу відчужувати, віддавати в заставу, оренду, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, надавати дозвіл на здійснення невід’ємних поліпшень майнового комплексу.
7.4. У разі зміни директора та головного бухгалтера Дитячого будинку може проводитися ревізія фінансово-господарської діяльності Дитячого будинку.
7.5. Інші особливості господарської та соціальної діяльності Дитячого будинку визначаються законом.
8. Міжнародне співробітництво
8.1. Дитячий будинок, за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних надходжень, має право проводити міжнародний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
8.2. Дитячий будинок має право, відповідно до чинного законодавства, укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
9. Контроль за діяльністю Дитячого будинку
9.1. Контроль за ефективним використанням та збереженням майна Дитячого будинку здійснює Рівненська обласна рада або уповноважений нею орган управління.
9.2. Контроль за галузевою діяльністю Дитячого будинку здійснює відповідний орган управління освіти.
9.3. Державний контроль та нагляд за діяльністю Дитячого будинку згідно з чинним законодавством здійснює: Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів України, Рівненська обласна державна адміністрація, управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
9.4. Державний контроль за діяльністю Дитячого будинку здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної освіти та соціально-правового захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Основною формою державного контролю за діяльністю Дитячого будинку є державна атестація, що проводиться у порядку, установленому Міністерством освіти і науки України.
9.5. У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) Дитячого будинку з питань, пов'язаних з його фінансово-господарською та навчально-виховною діяльністю.
9.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Дитячого будинку здійснюють відповідні державні органи.
9.7. Дитячий будинок має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок його діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачено законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України.
9.8. Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку Дитячого будинку, несуть відповідальність за розголошення інформації, яка відноситься до категорії «Для службового користування».
9.9. Відносини Дитячого будинку з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», інших законодавчих актів, які визначають компетенцію цих органів.
10. Припинення діяльності Дитячого будинку
10.1. Діяльність Дитячого будинку припиняється в результаті переведення всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
10.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
10.3. Рівненська обласна рада або суд призначають, за погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з припинення діяльності Дитячого будинку (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Дитячого будинку відповідно до чинного законодавства України.
10.4. У разі злиття Дитячого будинку з іншим суб’єктом навчально-виховного процесу усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до суб’єкта навчально-виховного процесу, що утворюється внаслідок злиття. У разі приєднання Дитячого будинку до іншого суб’єкта навчально-виховного процесу, до останнього переходять усі його майнові права та обов’язки Дитячого будинку. У разі поділу Дитячого будинку, усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових об’єктів навчально-виховного процесу, що утворені в наслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів навчально-виховного процесу, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Дитячого будинку. У разі перетворення Дитячого будинку в інший суб’єкт навчально-виховного процесу, усі його майнові права і обов’язки переходять до новоутвореного суб’єкта навчально-виховного процесу.
10.5. Дитячий будинок може бути ліквідований:
- За рішенням Рівненської обласної ради;
- За рішенням суду про визнання судом не дійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при його створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
10.6. Ліквідація Дитячого будинку проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадку ліквідації Дитячого будинку за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеної судом.
10.7. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління майном Дитячого будинку.
10.8. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Дитячого будинку, виявляє його дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику.
10.9. При ліквідації Дитячого будинку вихованцям, які виховувались у ньому, забезпечується можливість продовження перебування в іншому навчально-виховному закладі відповідно до чинного законодавства.
10.10. При реорганізації чи ліквідації Дитячого будинку працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.
10.11. Дитячий будинок вважається ліквідованим з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
11. Прикінцеві положення
11.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
11.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Про комунальний заклад „Спеціальний дошкільний дитячий будинок“ Рівненської обласної ради
1. Об╜рунтування прийняття рішення
Рішенням міського голови м.Рівне в 1979 році було створено Рівненський міський дошкільний дитячий будинок. Заклад був збудований і прийнятий в експлуатацію у 1980 році.
Наказом начальника міського відділу народної освіти від 09.09.1991 № 494 на базі Рівненського міського спеціального дошкільного дитячого будинку було відкрито групи для дітей з важкими порушеннями мови, затримкою психічного розвитку та з фонетико-фонематичним недорозвитком.
Наказом начальника обласного управління народної освіти від 05.12.1991 № 328 Рівненському міському дошкільному дитячому будинку було надано статус „Спеціального“ дошкільного дитячого будинку.
Наказом управління освіти Рівненського міськвиконкому від 09.03.1999 № 138осн. були внесені зміни до діючого Статуту і змінено назву закладу на „Рівненський спеціальний дошкільний дитячий будинок для дітей з порушеннями мови та затримкою психічного розвитку“.
19 травня 1993 Статут Рівненського спеціального дошкільного дитячого будинку для дітей з порушеннями мови та затримкою психічного розвитку зареєстрований управою Рівненської міської ради народних депутатів за №515р/1.10-93.
21 вересня 2004 видано спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді № 747/460 який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за № 1278/9877. Даним наказом затверджено Типове положення „Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“.
Рішенням Рівненської міської ради від 21.03.2006 № 2077 вирішено припинити Рівненський спеціальний дошкільний дитячий будинок виконавчого комітету Рівненської міської ради, що знаходиться за адресою м.Рівне вул. О.Олеся, 16 шляхом перетворення його в Рівненський обласний спеціальний дошкільний дитячий будинок Рівненської обласної ради з передачею йому всіх прав та обов’язків щодо забезпечення діяльності закладу.
2. Мета і завдання прийняття рішення
Метою прийняття рішення є реалізація державної політики в галузі освіти; забезпечення фізичного і психічного здоров'я дітей; розвиток творчих здібностей та інтересів дітей; надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини; зміцнення здоров'я, розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації та адаптації дитини шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу у комплексі з корекційно-розвивальною та лікувально-оздоровчою роботою; формування умінь і навичок, необхідних для навчання в школі шляхом створення комунального закладу для дітей, які потребують корекції фізичного і психічного розвитку (з вадами слуху, мови, зору, опорно-рухового апарату, з дефектами інтелекту).
Завданням створеного комунального закладу буде: забезпечення утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; всебічний їх розвиток, створення умов, сприятливих для проживання дітей, їх навчання та виховання; забезпечення соціального захисту, медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації вихованців; реалізація державної програми з захисту прав дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, на належні умови проживання, різнобічний розвиток, виховання, здобуття певного рівня освіти.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення
Комунальний заклад „Спеціальний дошкільний дитячий будинок“ Рівненської обласної ради буде правонаступником комунального закладу „Рівненський спеціальний дошкільний дитячий будинок для дітей з порушеннями мови та затримкою психічного розвитку“ зареєстрованого 19.05.1993 управою Рівненської міської ради народних депутатів за № 515р/1.10-93, який припинив свою діяльність відповідно до рішення Рівненської міської ради від 21.03.2006 № 2077 „Про припинення Рівненського спеціального дошкільного дитячого будинку шляхом перетворення“.
Заклад, з метою забезпечення належного функціонування у своїй роботі буде керуватись Типовим положенням „Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“ затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством України у справах сім’ї, дітей та молоді 21.09.2004 № 747/460 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за № 1278/9877.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Рішення пропонується прийняти в зв’язку з рішенням Рівненської міської ради від 21.03.2006 № 2077 „Про припинення Рівненського спеціального дошкільного дитячого будинку шляхом перетворення“ і у відповідності з статтею 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 18 Закону України „Про освіту“, типовим Положенням „Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“ затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством України у справах сім’ї, дітей та молоді 21.09.2004 № 747/460 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за № 1278/9877.
5. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення
Дане рішення направлено на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 №263-р „Про схвалення концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“ та пункту “а“ частини 2 ст.90 Бюджетного кодексу України, яким визначено фінансування дитячих будинків при умові, що переважна більшість вихованців є мешканцями районів області.
Прийняття рішення дозволить створити комунальний заклад „Спеціальний дошкільний дитячий будинок Рівненської обласної ради“ і привести Статут закладу у відповідність до типового Положення „Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством України у справах сім’ї, дітей та молоді 21.09.2004 № 747/460 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за № 1278/9877.
Начальник управління
освіти і науки облдержадміністрації І.Вєтров