Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “11” серпня 2006 року № 78
Про комплексну Програму забезпечення
містобудівною документацією населених
пунктів та територій Рівненської області
на 2006 – 2010 роки
Відповідно до статей 11, 12 Закону України "Про основи містобудування" та Закону України "Про Генеральну схему планування території України", з метою вдосконалення регулювання земельних відносин, планування, забудови та іншого використання територій, керуючись пунктом 16 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити комплексну Програму забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій Рівненської області на 2006 –2010 роки (далі – Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 10 липня 2006 року № 292 (додається).
2. Обласній державній адміністрації:
– забезпечити організацію і виконання заходів Програми;
– передбачати відповідні кошти з обласного бюджету, в тому числі, на завершення розроблення схеми планування Рівненської області відповідно до Програми.
3. Рекомендувати райдержадміністраціям, міськвиконкомам, районним і міським (міст обласного значення) радам розробити і затвердити відповідні регіональні програми, передбачивши фінансування їх заходів.
4. Взяти до уваги, що фінансування Програми буде здійснюватись за рахунок коштів, передбачених у місцевих бюджетах, а також із залученням позабюджетних коштів, не заборонених чинним законодавством, за рахунок видатків обласного бюджету та інших джерел.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (Диновський Д.М.), з питань бюджету, фінансів та податків (Юхименко А.О.).
Голова ради О. Данильчук
С х в а л е н о розпорядженням голови обласної державної адміністрації від «10» липня 2006 року № 292 |
З а т в е р д ж е н о рішенням обласної ради від "11_" серпня_2006 року № _78_ |
К О М П Л Е К С Н А П Р О Г Р А М А
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСТОБУДІВНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ
НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ ТА ТЕРИТОРІЙ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2006 – 2010 РОКИ
ВСТУП
В сучасних умовах зростає роль планування територій як ефективного засобу державного регулювання її використання, яке забезпечує взаємоузгодження в цій сфері інтересів особистості, суспільства та держави, центру і регіонів, галузей і адміністративно-територіальних одиниць.
Програма покликана вирішити проблемні питання стимулювання і розвитку міст і сіл, раціонального використання ресурсів та встановлення відповідного режиму забудови територій і населених пунктів.
Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації (схем планування територій районів та сільських рад, генеральних планів міських та сільських поселень) в Рівненський області до 2010 року.
Програму складено на підставі та відповідно до Законів України „Про основи містобудування”, „Про планування та забудову територій”, „Про Генеральну схему планування території України”.
ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
Визначення термiнiв.
У цій Програмі наведенi термiни вживаються у такому значеннi:
територiя - частина земної поверхнi у визначених межах (кордонах) з властивими їй географiчним положенням, природними та створеними дiяльнiстю людей умовами та ресурсами, а також з повiтряним простором та розташованими пiд нею надрами;
мiстобудiвна документацiя - затвердженi текстовi i графiчнi матерiали, якими регулюється планування, забудова та iнше використання територiй;
Генеральна схема планування територiї України - мiстобудiвна документацiя, яка визначає концептуальнi вирiшення планування та використання територiї України;
схема планування територiї - мiстобудiвна документацiя, яка визначає принциповi вирiшення планування, забудови та iншого використання вiдповiдних територiй адмiнiстративно-територiальних одиниць, їх окремих частин;
генеральний план населеного пункту - мiстобудiвна документацiя, яка визначає принциповi вирiшення розвитку, планування, забудови та iншого використання територiї населеного пункту;
планування територiй - процес регулювання використання територiй, який полягає у створеннi та впровадженнi мiстобудiвної документацiї, ухваленнi та реалiзацiї вiдповiдних рiшень.
Планування територiй здiйснюється вiдповiдними органами державної влади та органами мiсцевого самоврядування.
Планування територiй здiйснюється на загальнодержавному, регiональному та мiсцевому рiвнях.
Планування територiй на загальнодержавному рiвнi полягає в розробленнi Генеральної схеми планування територiї України, якою передбачається рацiональне використання територiї України, створення та пiдтримання повноцiнного життєвого середовища, охорони довкiлля, охорони здоров'я населення, охорони пам'яток iсторiї та культури, визначення державних прiоритетiв розвитку систем розселення, виробничої, соцiальної та iнженерно-транспортної iнфраструктури.
Планування територiй на регiональному рiвнi полягає у розробленнi та затвердженнi схеми планування території області, районiв та сільських рад, регулюваннi використання їх територiй, ухваленнi та реалiзацiї вiдповiдних рiшень про дотримання мiстобудiвної документацiї вiдповiдно до закону.
Планування територiй на мiсцевому рiвнi забезпечується вiдповiдними мiсцевими радами та їх виконавчими органами вiдповiдно до повноважень, визначених законом, i полягає у розробленнi та затвердженнi генеральних планiв населених пунктiв, схем планування територiй на мiсцевому рiвнi та iншої мiстобудiвної документацiї, регулюваннi використання їх територiй, ухваленнi та реалiзацiї вiдповiдних рiшень про дотримання мiстобудiвної документацiї.
СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ
На цей час стан забезпечення мiстобудiвною документацiєю населених пунктів та територій в області залишається незадовільним. При нормативному розрахунковому терміні дії мiстобудiвної документацiї 15-20 років переважна більшість її розроблена понад 20-30 років тому, тобто потребує коригування або нового розроблення. Крім того, досвід показує, що часто виникає об'єктивна необхідність коригування мiстобудiвної документацiї (наприклад – генпланів), виготовленої менш ніж 15 років тому.
На цей час з 1002 сільських населених пунктів області 765 мають генеральні плани, з яких у 87 відсотків закінчився розрахунковий термін дії. За період з 1991 до 2005 року (15 років) відкориговано та розроблено всього 57 генпланів сіл. Решта 237 сіл потребують нового розроблення генпланів з комплексом вишукувальних робіт. Генеральні плани 14-ти міських населених пунктів (з 27 одиниць) потребують першочергового коригування або нового розроблення, решта – коригування в найближчій перспективі. Особлива увага має бути приділена забезпеченню планувальною документацією малих міст області. Потребують термінового розроблення генеральні плани м. Острога, м. Сарни, смт Мізоч, смт Оржів, смт Клевань. Всі існуючі 15 схем планування територій районів також потребують коригування, а новостворений Демидівський район – нового розроблення. Важливим для визначення перспективи розвитку залишається питання продовження розпочатої в 2004 – 2005 роках розроблення схеми планування території Рівненської області.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Основна мета програми - своєчасне забезпечення населених пунктів та територій Рівненської області містобудівною документацією, завданнями якої є:
об╜рунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;
урахування державних, громадських i приватних iнтересiв пiд час планування, забудови та іншого використання територій;
об╜рунтування розподілу земель за цiльовим призначенням та використання територій для мiстобудiвних потреб;
забезпечення раціонального розселення i визначення напрямiв сталого розвитку населених пунктiв;
визначення i рацiональне розташування територiй житлової та громадської забудови, промислових, рекреацiйних, природоохоронних, оздоровчих, iсторико-культурних та iнших територiй i об'єктiв;
об╜рунтування та встановлення режиму рацiонального використання земель та забудови територiй, на яких передбачена перспективна мiстобудiвна дiяльнiсть;
визначення земельних дiлянок для мiстобудiвних потреб;
визначення територiй, що мають особливу екологiчну, наукову, естетичну, iсторико-культурну цiннiсть, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та iнше використання;
охорона довкiлля та раціональне використання природних ресурсiв;
регулювання забудови населених пунктів та iнших територiй.
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування робіт з планування території області, районів, селищних та сільських рад, населених пунктів та інших частин їх території здійснюється за рахунок коштів вiдповiдних місцевих бюджетів i передбачається в них окремим рядком. Крім того, фінансування робіт з планування територiй може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених законом.
Всього на розроблення та коригування мiстобудiвної документації з планування населених пунктів та територій до 2010 року в місцевих бюджетах необхідно передбачити 32,49 млн. гривень.
ОЧІКУВАНА ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Виконання Програми дасть можливість налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулюванням забудови та використанням територій населених пунктів, врахуванням державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні.
ПОЯСНЕННЯ ДО ТАБЛИЦЬ
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт вказана у цінах станом на 01.01.2006 з використанням уточнених індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 28.12.2005 № 27 (затверджуються щороку). Дійсна вартість проектно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку буде встановлюватися проектною установою та замовником з врахуванням всіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях тощо населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації. Черговість виконання проектно-вишукувальних робіт (І черга – 2006 – 2007 роки, ІІ черга – 2008 – 2010 роки) визначено з урахуванням пропозицій органів містобудування та архітектури райдержадміністрацій та виконкомів рад міст обласного значення.
Показники Програми за необхідності можуть коригуватися у випадках:
внесення змін в адміністративно-територіальний устрій області;
зміни меж населених пунктів;
зміни індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт;
впливом зовнішніх факторів (змінами в законодавстві, економічних та соціальних умов тощо).
Об╜рунтування доцільності прийняття Програми
Комплексна програма забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій Рівненської області на 2006÷2010 роки покликана вирішити проблемні питання стимулювання і розвитку міст і сіл, раціонального використання ресурсів та встановлення відповідного режиму забудови територій і населених пунктів.
Основна мета програми - своєчасне забезпечення населених пунктів та територій Рівненської області містобудівною документацією, завданнями якої є:
об╜рунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямiв використання територій;
урахування державних, громадських i приватних iнтересiв пiд час планування, забудови та іншого використання територій;
об╜рунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для мiстобудiвних потреб;
забезпечення раціонального розселення i визначення напрямiв сталого розвитку населених пунктiв;
визначення i раціональне розташування територiй житлової та громадської забудови, промислових, рекреацiйних, природоохоронних, оздоровчих, iсторико-культурних та iнших територiй i об'єктiв;
об╜рунтування та встановлення режиму рацiонального використання земель та забудови територiй, на яких передбачена перспективна мiстобудiвна дiяльнiсть;
визначення, вилучення (викуп) i надання земельних дiлянок для мiстобудiвних потреб на основi мiстобудiвної документацiї в межах, визначених законом;
визначення територiй, що мають особливу екологiчну, наукову, естетичну, iсторико-культурну цiннiсть, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та iнше використання; охорона довкiлля та рацiональне використання природних ресурсiв;
регулювання забудови населених пунктiв та iнших територiй.
Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації (схем планування територій районів та сільських рад, генеральних планів міських та сільських поселень) в Рівненський області до 2010 року.
Основою нормативно-правової бази в даній сфері є Закони України "Про основи містобудування", "Про планування та забудову територій", "Про Генеральну схему планування території України".
Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації (схем планування територій районів та сільських рад, генеральних планів міських та сільських поселень) в Рівненській області до 2010 року. Фiнансування робiт з планування територiї області, районiв, сільрад, населених пунктiв та iнших частин їх територiї здiйснюється за рахунок коштiв вiдповiдних мiсцевих бюджетiв i передбачається в них окремим рядком. Крім того, фiнансування робiт з планування територiй може здiйснюватися за рахунок iнших джерел, не заборонених законом.
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт вказана в цінах станом на 01.01.06р. з використанням уточнених індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 28.12.05р. № 27 (затверджуються щорічно).
Виконання програми дасть можливість налагодити дієвий конроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулюванням забудови та використанням територій населених пунктів, врахуванням державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні.
Начальник управління містобудування
та архітектури облдержадміністрації Є.Берегович
Пропозиції щодо розроблення та коригування
містобудівної документації
Таблиця 1
СХЕМА ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ ОБЛАСТІ
Містобудівна документація |
Рік затвердження схеми |
Загальна орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт, тис. грн. |
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт на 2006 – 2007 роки, тис. грн. |
Схема планування території Рівненської області |
1992 |
970* |
784 |
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ |
784 |
* Примітка: у 2005 році виконано I-й етап робіт – розроблено Концепцію схеми планування території Рівненської області на суму 186 тис. грн.
Таблиця 2
СХЕМИ ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ РАЙОНІВ
№ з/п |
Район |
Рік затвердження |
Площа території району, тис. кв. км |
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт, тис. грн. |
1 |
Березнівський |
1979 |
1,72 |
130 |
2 |
Володимирецький |
1991 |
1,94 |
147 |
3 |
Гощанський |
1971 |
0,69 |
84 |
4 |
Демидівський |
- |
0,38 |
80 |
5 |
Дубенський |
1976 |
1,20 |
102 |
6 |
Дубровицький |
1977 |
1,82 |
103 |
7 |
Зарічненський |
1974 |
1,44 |
85 |
8 |
Здолбунівський |
1996 (91) |
0,66 |
111 |
9 |
Корецький |
1996 |
0,72 |
81 |
10 |
Костопільський |
1980 |
1,50 |
128 |
11 |
Млинівський |
1991 |
0,95 |
86 |
12 |
Острозький |
1972 |
0,70 |
75 |
13 |
Радивилівський |
1991 |
0,75 |
84 |
14 |
Рівненський |
1973 (74) |
1,18 |
136 |
15 |
Рокитнівський |
1984 |
2,35 |
98 |
16 |
Сарненський |
1984 |
1,97 |
153 |
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ |
1683 |
Таблиця 3
СХЕМИ ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ СЕЛИЩНИХ ТА СІЛЬСЬКИХ РАД
№ з/п |
Район |
Кількість селищних та сільських рад
|
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт, тис. грн. |
1 |
Березнівський |
25 |
500 |
2 |
Володимирецький |
32 |
640 |
3 |
Гощанський |
24 |
480 |
4 |
Демидівський |
11 |
220 |
5 |
Дубенський |
23 |
460 |
6 |
Дубровицький |
23 |
460 |
7 |
Зарічненський |
17 |
340 |
8 |
Здолбунівський |
21 |
420 |
9 |
Корецький |
25 |
500 |
10 |
Костопільський |
19 |
380 |
11 |
Млинівський |
30 |
600 |
12 |
Острозький |
21 |
420 |
13 |
Радивилівський |
20 |
400 |
14 |
Рівненський |
25 |
500 |
15 |
Рокитнівський |
16 |
320 |
16 |
Сарненський |
21 |
420 |
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ |
7060 |
Таблиця 4
ГЕНЕРАЛЬНІ ПЛАНИ МІСТ ОБЛАСНОГО ЗНАЧЕННЯ
№ з/п |
Назва міста |
Рік затвердження генплану |
Першочергове розроблення або коригування генплану 2006 – 2007 роки, проектні / вишукувальні роботи, орієнтовна вартість, тис. грн. |
Розроблення або коригування генплану 2008 – 2010 роки, проектні /вишукувальні роботи, орієнтовна вартість, тис. грн. |
|
1 |
м. РІВНЕ |
2003 |
- |
- |
|
2 |
м. ДУБНО |
1993 |
77 / 215 |
- |
|
3 |
м. КУЗНЕЦОВСЬК |
1985 |
на стадії коригування |
||
4 |
м. ОСТРОГ |
1973 |
150 / - |
- |
|
ВСЬОГО |
227 / 215 |
- |
|||
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ |
442 |
||||
Містобудівна документація |
Орієнтовна вартість проектно-вишукувальних робіт на 2006-2010р.р., тис. грн |
||||
Схема планування території Рівненської області |
784 |
||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ ПО ОБЛАСТІ |
|
||||
Таблиця 21
ВАРТІСТЬ ПРОЕКТНО−ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ ПО КОМПЛЕКСНІЙ ПРОГРАМІ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСТОБУДІВНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ
ТА ТЕРИТОРІЙ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2006 – 2010 РОКИ
Містобудівна документація |
Орієнтовна вартість проектно -вишукувальних робіт на 2006 – 2010 роки, тис. грн. |
Схема планування території Рівненської області |
784 |
Схеми планування територій районів |
1683 |
Схеми планування територій сільських рад |
7060 |
Генеральні плани міст обласного значення |
442 |
Генеральні плани міських та сільських населених пунктів |
22521 |
РАЗОМ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ ПО ОБЛАСТІ |
32490 |