Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “29” грудня 2006 року № 204
Про програму розвитку
галузі тваринництва області
на 2007 - 2010 роки
На виконання Закону України від 18 жовтня 2005 року № 2982-ІV „Про основні засади державної аграрної політики на період до 2015 року”, з метою розвитку галузі тваринництва, керуючись частиною 1.16 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити програму розвитку галузі тваринництва на 2007 - 2010 роки (далі - Програма), схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 19 грудня 2006 року № 587 (додається).
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію виконання Програми;
- забезпечити фінансування видатків на реалізацію Програми в сумі на 2007 рік – 850 тис. гривень, на 2008 рік – 1150 тис. гривень, на 2009 рік –1290 тис. гривень, на 2010 рік – 750 тис. гривень, в межах наявних фінансових ресурсів;
- проінформувати обласну раду про хід виконання рішення за підсумками 2007 року.
3. Рекомендувати райдержадміністраціям, районним радам розробити і затвердити аналогічні районні програми та при формуванні місцевих бюджетів передбачати її фінансування.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села (Варфалюк В.О.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Данильчук
Схвалено розпорядженням голови обласної державної адміністрації від „19” грудня 2006 року № 587 |
Затверджено рішенням обласної ради від „29” грудня 2006 року № 204 |
Програма
розвитку галузі тваринництва області
на 2007 - 2010 роки
Програма розвитку галузі тваринництва області на 2007 - 2010 роки (надалі - Програма) розроблена відповідно до Законів України від 18.10.2005 № 2982 - ІV „Про основні засади державної аграрної політики на період до 2015 року”, від 24.07.2004 № 1870 - ІV „Про молоко та молочні продукти”, постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2004 № 184 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2006 рік на здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення коротко- і довгострокових кредитів” із змінами і доповненнями та з метою підвищення конкурентоспроможності молока і м’яса на аграрному ринку, нарощування чисельності поголів’я великої рогатої худоби.
На виконання Програми із обласного бюджету необхідно виділити такі кошти:
(тис. грн.)
Назва заходів |
Р о к и |
|||
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
Часткова компенсація відсоткової ставки за залученими підприємствами агропромислового комплексу довгостроковими кредитами, на кредитування витрат, пов’язаних із модернізацією молочної галузі |
520 |
820 |
960 |
420 |
Часткова компенсація відсоткової ставки за залученими підприємствами агропромислового комплексу короткостроковими кредитами, на кредитування витрат, пов’язаних із закупівлею молодняку великої рогатої худоби у господарствах населення |
300 |
300 |
300 |
300 |
Запровадження передового досвіду у веденні галузі тваринництва |
30 |
30 |
30 |
30 |
Всього: |
850 |
1150 |
1290 |
750 |
Мета
Стимулювання суб’єктів аграрного ринку до створення доїльних залів та закупівлі молодняку великої рогатої худоби у господарствах населення шляхом проведення повної компенсації відсоткових ставок за залученими кредитами за рахунок державного та обласного бюджетів.
Розділ I. Часткова компенсація із обласного бюджету відсоткової
ставки за залученими підприємствами агропромислового комплексу довгостроковими кредитами, на кредитування витрат, пов’язаних із модернізацією молочної галузі
Стан галузі молочного скотарства
Природно - кліматичні умови області сприятливі для розвитку галузі молочного скотарства. Основною породою, яка розводиться в господарствах усіх форм власності, є українська чорно-ряба молочна порода.
Протягом останніх 5 років спостерігається зменшення чисельності поголів’я корів як у сільськогосподарських підприємствах, так і в господарствах населення.
Основні причини спаду поголів’я корів - низький рівень закупівельних цін на молоко, зменшення чисельності і старіння сільського населення.
На 1 січня 2006 року утримувалося у сільськогосподарських підприємствах лише 19 відсотків корів від загальної кількості, а в господарствах населення - 81 відсоток.
Разом з тим, молоко приватного сектору через низьку якість є неконкурентоспроможним на аграрному ринку.
Показники розвитку молочного скотарства
2004 рік |
2005 рік |
2006 рік |
2007 рік |
|||||
За всіма категоріями господарств |
в т.ч. у сільгосппідприємствах |
За всіма категоріями господарств |
в т.ч. у сільгосппідприємствах |
За всіма категоріями господарств |
в т.ч. у сільгосппідприємствах |
За всіма категоріями господарств |
в т.ч. у сільгосппідприємствах |
|
Чисельність великої рогатої худоби на 1 січня, тис. голів |
302.5 |
106.8 |
264.8 |
93.9 |
261,8 |
88,3 |
264,0 |
82,8 |
у тому числі корів, тис. голів |
181.8 |
34.3 |
165.5 |
31.3 |
158,1 |
29,4 |
157,0 |
27,0 |
Валове виробництво молока, тис. тонн |
510.0 |
62.0 |
502.1 |
66.1 |
496,1 |
62,1 |
500,0 |
63,0 |
Надій молока на корову, кг |
2857 |
2113 |
3107 |
2538 |
3240 |
2542 |
3250 |
2560 |
У 2005 році сільськогосподарськими підприємствами вироблено 66,1 тис. тонн молока, з якого вищим ╜атунком заготовлено 0,8 відсотка (0,4 тис. тонн), 92 відсотки (49,7 тис. тонн) - першим ╜атунком.
Згідно з очікуваними розрахунками за 2006 рік собівартість 1 центнера молока складе 98,44 грн., реалізаційна ціна 1 центнера молока 101, 05 грн., рівень рентабельності становитиме лише 2,7 відсотка.
Разом з тим, у ряді сільськогосподарських підприємств завдяки поліпшенню генетичного потенціалу худоби одержують 5 - 7 тис. кг молока на одну корову. Високопродуктивні корови потребують досконалого технологічного доїння, яке можливо забезпечити лише в доїльній залі. Тому у цих підприємствах, враховуючи наявність значної кількості поголів’я корів та їх високу продуктивність, є потреба модернізувати молочну галузь шляхом встановлення доїльних залів. Рівненська область - одна з не багатьох областей, де вони відсутні взагалі.
Основними дилерами з виробництва, постачання та монтажу обладнання доїльних залів в Україні є АТ „Брацлав” (Україна), „Де Лаваль” (Швеція), „Боу Матік” , „Вестфалія” та „Мілк Лайн” (Німеччина). Зазначені фірми пропонують наступні системи обладнання: „Паралель”, „Ялинка”, „Автотандем” та „Авторотор” з навантаженням від 16 до 80 доїльних місць. Використання певної системи доїльного обладнання залежить від типу приміщення, що відповідає вимогам доїльної зали, чисельності дійного стада, продуктивності корів та їх фізіологічних особливостей.
Завдання
Поліпшення якості молока шляхом створення доїльних залів та обслуговування в них маточного поголів’я худоби. Виробництво молочних продуктів високої якості як для загального споживання, так і для дитячого харчування. Зменшення затрат ручної праці, зниження собівартості продукції.
Фінансове забезпечення
Через складний фінансовий стан сільськогосподарські підприємства не мають можливості закупити обладнання для доїльних залів та провести роботи з їх встановлення за власні обігові кошти. Вирішення цього питання можливе при залученні кредитних ресурсів.
Комерційні банки надають сільськогосподарським підприємствам кредити за досить високими кредитними ставками, які становлять 17 - 19 відсотків річних.
Враховуючи те, що часткову компенсацію відсоткових ставок за довгостроковими кредитами, залученими на проведення реконструкції тваринницьких приміщень і придбання обладнання, передбачається здійснювати в розмірі 12 відс. річних за рахунок коштів державного бюджету, то компенсацію відсоткових ставок за рахунок коштів обласного бюджету проводити в розмірі до 10 відс. річних.
Для виконання Програми передбачається залучення сільськогосподарськими підприємствами довгострокових кредитів: у 2007 році – 14 млн. грн., 2008 році – 3 млн. грн. і 2009 році – 3 млн. грн.
Потреба в коштах для часткової компенсації кредитних ставок із обласного бюджету в розмірі 5 відс. річних за залученими кредитами становить: 2007 рік – 520 тис. грн., 2008 рік – 820 тис. грн., 2009 рік – 960 тис. грн., 2010 рік – 420 тис. грн. Із державного бюджету на ці цілі потреба в коштах складає у 2007 році – 1200 тис. гривень, у 2008 році – 1900 тис. гривень, у 2009 році – 2300 тис. гривень, у 2010 році – 1000 тис. гривень.
Для проведення конкурсу і визначення виконавців Програми головне управління агропромислового розвитку обласної державної адміністрації утворює комісію, до складу якої включає голову постійної комісії обласної ради з питань земельних відносин та розвитку села, голову обласної асоціації сільськогосподарських товаровиробників області, голову Рівненського обласного осередку Всеукраїнського громадського об’єднання аграрної конфедерації (за згодою).
Для отримання компенсації з обласного бюджету сільськогосподарські підприємства, які отримали довгостроковий кредит на придбання і встановлення доїльних залів, реконструкцію тваринницьких приміщень, подають конкурсній комісії з визначення виконавців Програми заявку про участь у конкурсі (додаток 1) та документи згідно з переліком (додаток 2).
На підставі рішення комісії головним управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрації видається довідка про визнання переможця конкурсу і надання часткової компенсації з обласного бюджету.
На підставі зазначеної довідки комерційний банк, який видав кредит, до 7 числа наступного за звітним місяця подає головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації реєстр, в якому вказується сума отриманого кредиту, залишкова сума, на яку нараховуються відсотки, дні користування кредитом, сума нарахованих відсотків - всього, сума, яка підлягає компенсації, сума, сплачена за попереднім реєстром, і сума, яка підлягає сплаті за цим реєстром.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації робить зведений реєстр в розрізі банків і подає його головному фінансовому управлінню облдержадміністрації.
На підставі зведеного реєстру головне фінансове управління облдержадміністрації перераховує заявлені кошти на рахунок головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, яке спрямовує ці кошти на рахунки банків для подальшого зарахування їх на рахунки сільськогосподарських підприємств.
Очікувані результати
Доїння корів в доїльних залах має наступні переваги:
механізований процес доїння;
механізоване транспортування молока;
облік кількості молока;
визначення якісних показників молока;
визначення фізіологічного стану корови;
виділення хворих тварин;
нормована годівля кожної корови концентрованими кормами;
комп’ютеризація зоотехнічного і ветеринарного обліку корів та ведення селекційно-племінної роботи;
постійний доступ до води і кормів для тварин та механізація цих процесів.
Підвищиться конкурентоспроможність молока на аграрному ринку. Населення області буде забезпечено якісними молочними продуктами. Зросте заробітна плата працівників.
Розділ ІІ. Часткова компенсація із обласного бюджету
відсоткової ставки за залученими підприємствами
агропромислового комплексу короткостроковими кредитами
на кредитування витрат, пов’язаних із закупівлею молодняку
великої рогатої худоби в особистих господарствах населення
В області спостерігається скорочення поголів’я великої рогатої худоби та зменшення обсягів виробництва м’яса. 65 відсотків худоби утримується в особистих селянських господарствах.
У 2005 році в господарствах населення утримувалось 134,3 тис. голів корів, від яких було отримано 127,6 тис. голів телят. Значна кількість телят вирізається в молочному віці у зв’язку з нестабільністю закупівельних цін на м’ясо великої рогатої худоби.
Завдання
Стабілізувати поголів’я великої рогатої худоби, збільшити виробництво м’яса шляхом стимулювання сільськогосподарських підприємств до закупівлі молодняку великої рогатої худоби у господарствах населення. Забезпечення переробних підприємств сировиною для виробництва м’ясних виробів.
Фінансове забезпечення
Для закупівлі молодняку великої рогатої худоби в кількості 4000 голів в особистих господарствах населення щорічно потрібно в комерційних банках залучати до 6,5 млн. грн. короткострокових кредитів.
Фінансова підтримка надається сільськогосподарським товаровиробникам – юридичним особам шляхом часткової компенсації відсоткових ставок за короткостроковими кредитами, залученими на закупівлю молодняку великої рогатої худоби живою вагою до 200 кг.
Враховуючи те, що за рахунок коштів державного бюджету передбачається здійснювати часткову компенсацію кредитних ставок за короткостроковими кредитами, використаними на закупівлю молодняку худоби в розмірі10 відсотків річних, в обласному бюджеті потрібно передбачити кошти на часткову компенсацію кредитних ставок за короткостроковими кредитами, використаними на закупівлю молодняку великої рогатої худоби, в розмірі до 10 відс. річних.
За умови часткової компенсації кредитних ставок з обласного бюджету в розмірі 7 відс. річних потреба в коштах становитиме 300 тис. грн. щороку.
Із державного бюджету щорічна потреба в коштах для компенсації кредитних ставок становить 420 тис. гривень.
Для отримання компенсації з обласного бюджету сільськогосподарські підприємства, які отримали короткостроковий кредит для придбання молодняку великої рогатої худоби в господарствах населення, подають конкурсній комісії в головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації заявку про участь у конкурсі, нотаріально завірену копію кредитної угоди та копію довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій.
Підставою для включення сільгосппідприємства банком у реєстр на компенсацію кредитних ставок є довідка головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації про визнання переможцем конкурсу і відомість актів закупівлі молодняку великої рогатої худоби в особистих селянських господарствах (додаток 3), яка засвідчує цільове використання кредитів.
Очікувані результати реалізації Програми
Виділення 300 тис. грн. дасть змогу компенсувати кредитні ставки за короткостроковими кредитами, використаними на закупівлю 4 тис. голів молодняку великої рогатої худоби, стабілізується поголів’я великої рогатої худоби, поліпшиться робота переробних підприємств. Додаткові обсяги виробництва м’яса становитимуть понад 500 тонн. Зросте зайнятість сільського населення. Додаткові надходження до бюджетів усіх рівнів від сплати податків та зборів становитимуть понад 200 тис. грн.
Розділ III. Запровадження нових прогресивних методів
ведення галузі тваринництва у сільськогосподарських
підприємствах області
Розвиток галузі тваринництва потребує запровадження наукових досягнень, передового досвіду вітчизняних та зарубіжних країн у поліпшенні генетичного потенціалу тварин, запровадженні нових технологій утримання та годівлі худоби. Для цього на базі кращих підприємств області щороку проводити науково-практичні семінари з питань ефективного ведення молочного та м’ясного скотарства, свинарства, птахівництва.
Організувати вивчення керівниками та спеціалістами сільськогосподарських підприємств передового досвіду на підприємствах України та за її межами.
З метою залучення інвестиційних коштів у розвиток галузі тваринництва щороку проводити підготовку та оновлення інформації про інвестиційну привабливість та інноваційні проекти області. Інформацію розміщувати на веб - сайті облдержадміністрації, Міністерства аграрної політики України та висвітлювати в засобах масової інформації.
Джерелом фінансування витрат є обласний бюджет. Мінімальна щорічна потреба становить 30 тис. грн.
Кошти використовувати згідно з кошторисами витрат .
Нормативно-правове забезпечення
1. Закон України від 18.10.2005 № 2982-IV „Про основні засади державної аграрної політики на період до 2015 року”.
2. Закон України від 24.06.2004 № 1870-IV „Про молоко та молочні продукти”.
3. Закон України від 09.04.99 № 586-ХІУ „Про місцеві державні адміністрації”.
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2004 року № 184 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2006 рік на здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення коротко- і довгострокових кредитів” із змінами і доповненнями.
Додаток 1
до Програми
ЗАЯВКА
на участь у конкурсі для отримання часткової компенсації
відсоткової ставки із обласного бюджету за залученими
підприємствами агропромислового комплексу
коротко- і довгостроковими кредитами
Прошу допустити до участі у конкурсі з визначення виконавців програми розвитку галузі тваринництва області на 2007 рік _________________________________________________
(повне найменування, місцезнаходження,
_________________________________________________________
посада, прізвище, ім’я, по батькові керівника)
_________________________________________________________
1.Телефон_____________________Факс________________________
Телетайп_____________________Е-mail______________________
2.Класифікаційні ознаки
2.1. Форма власності_________________________________________
2.2. Види діяльності__________________________________________
2.3. Ідентифікаційний код юридичної особи______________________
3. Банківські реквізити________________________________________
4. Державна реєстрація_________________________________________
4.1. Місце проведення державної реєстрації_________________________
______________________________________________________________
4.2. Реєстраційний номер та дата реєстрації_________________________
5. Орган управління майном_____________________________________
Підпис заявника_______________ ____________________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
МП
Додаток 2
до Програми
ПЕРЕЛІК
документів, що подаються на участь в конкурсі з визначення
виконавців Програми для надання здешевлених кредитів
за рахунок коштів обласного бюджету
1. Заявка (додаток 1).
2. Копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
3. Довідка про результати виробничої діяльності у тваринництві за останні 2 роки.
4. Нотаріально засвідчена копія кредитної угоди.
5. Копія проектної документації на встановлення доїльної зали.
Додаток 3
до Програми
_____________________________________
(найменування сільськогосподарського товаровиробника,
місцезнаходження, номер поточного рахунку,
найменування відділення банку)
В І Д О М І С Т Ь
актів закупівлі молодняку великої рогатої худоби
в особистих селянських господарствах
за __________________ 2007 року
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові продавця |
Номер акта і дата закупівлі |
Кількість, голів |
Жива маса, кг |
Загальна вартість, грн. |
Керівник_______________ _____________________
(підпис) ( ініціали та прізвище)
„ „
______ _____________2007 р.
МП