Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 27-10-2010У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Тридцять сьома сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «22» жовтня 2010 року № 1736
Про обласну програму запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011-2016 років
З метою запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння, зменшення матеріальних збитків і негативних наслідків від них, на підставі Законів України від 17 грудня 1993 року №3745-ХІІ «Про пожежну безпеку» і від 24 червня 2004 року №1859-ІV «Про правові засади цивільного захисту», відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Інформацію про виконання обласної програми запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період до 2010 року, затвердженої рішенням обласної ради від 25 квітня 2003 року № 163, взяти до відома (інформація додається).
2. Затвердити обласну програму запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011-2016 років, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 11.10.2010 № 459, (додається).
3. Рекомендувати районним державним адміністраціям та районним радам розробити і затвердити відповідні програми на 2011-2016 роки та при формуванні місцевих бюджетів передбачати кошти на їх фінансування в межах фінансових ресурсів.
4. Визнати, що рішення обласної ради від 25 квітня 2003 року № 163 «Про обласну програму запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж та забезпечення їх ефективного гасіння на період до 2010 року» втрачає чинність з 01 січня 2011 року.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради відповідно до визначених функцій і повноважень.
Голова ради О.Ю.Данильчук
Обласна програма
запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж
та забезпечення їх ефективного гасіння на період 2011-2016 років
Загальні положення
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров’я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення яких держава відповідає перед нею. Безпека населення і територій, їх захищеність від впливу шкідливих техногенних, природних та екологічних факторів є неодмінною умовою сталого розвитку суспільства.
Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій природного характеру, зменшення збитків і втрат у разі їх виникнення та ефективна ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 року № 1198 «Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру», Указу Президента України від 9 лютого 2001 року № 80/2001 «Про заходи щодо підвищення рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру» є одним з пріоритетів у діяльності місцевих органів виконавчої влади.
Актуальність проблеми забезпечення безпеки населення і територій від лісових і торф’яних пожеж зумовлена тенденціями зростання шкоди територіям та населенню, що спричиняються небезпечними природними явищами. Ризики надзвичайних ситуацій природного характеру невпинно зростають, в тому числі від лісових і торф’яних пожеж. Сукупні масштаби прямих і опосередкованих втрат (людських, економічних, інтелектуальних та інших) від вражаючих факторів цих пожеж з кожним роком зростають.
Мета Програми
Метою програми є забезпечення державної політики щодо запобігання та ліквідації лісових і торф’яних пожеж й окремих їх наслідків, проведення пошукових, аварійно-рятувальних робіт та інших невідкладних робіт відповідно до вимог Законів України «Про правові засади цивільного захисту», «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру», «Про аварійно-рятувальні служби», вирішення комплексу завдань щодо розв’язання проблем захисту суспільства, національного надбання і довкілля від лісових і торф’яних пожеж, визначення шляхів удосконалення системи забезпечення природної безпеки в Рівненській області та організаційних засад її функціонування, зміцнення технічної і ресурсної бази, зменшення кількості загиблих під час виникнення та ліквідації лісових і торф’яних пожеж, що дозволить у повному обсязі виконати завдання, пов’язані з рятуванням людей та збереженням довкілля.
Об╜рунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
строки та етапи виконання Програми
Досягнення вищезазначеної мети можливе при здійсненні упродовж2011-2016 років комплексу заходів, спрямованих на :
забезпечення життєво важливих інтересів населення, підприємств, установ, організацій області незалежно від форми власності при виникненні та гасінні лісових і торф’яних пожеж;
удосконалення та підвищення ефективності роботи, пов’язаної із забезпеченням пожежної безпеки лісів та торфовищ;
створення ефективних сил цивільного захисту обласної територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту;
розроблення організаційних заходів щодо забезпечення пожежної безпеки в лісових масивах і на торфовищах;
ефективне розв’язання завдань із забезпечення протипожежного захисту лісів і торфовищ та оперативного реагування на обстановку в районах області;
посилення державного нагляду за станом пожежної безпеки в лісових масивах і торфовищах, організації гасіння пожеж та зменшення їх негативних наслідків;
інформаційне забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, населення з питань ліквідації лісових та торф’яних пожеж та стану екологічної обстановки;
здійснення комплексу інженерно-технічних заходів щодо відновлення меліоративних систем, розташованих біля лісових масивів і торфополів, будівництва наглядових веж, пожежних водоймищ, під’їзних доріг і пірсів для забору води, придбання та ремонт пожежної техніки, створення необхідних запасів пально-мастильних матеріалів тощо;
вжиття заходів щодо забезпечення місцевої та відомчої пожежної охорони, у тому числі лісових пожежних станцій, необхідною технікою, засобами пожежогасіння та зв’язку.
Завдання Програми та результативні показники
Основними завданнями розвитку цивільного захисту є :
1. Удосконалення системи реагування на лісові і торф’яні пожежі.
2. Забезпечення гарантованого рівня захисту населення і територій від лісових і торф’яних пожеж.
3. Здійснення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки.
4. Створення сучасної, ефективної системи оперативного оповіщення населення про загрозу або виникнення лісових і торф’яних пожеж, своєчасне достовірне інформування про обстановку, яка складається, та заходи, що вживаються для запобігання і подолання їх наслідків.
5. Здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникненню лісових і торф’яних пожеж.
6. Розроблення та впровадження програмно-апаратних комплексів моніторингу, збирання, накопичення, оброблення і відображення даних на базі сучасної комп’ютерної техніки, телекомунікаційних засобів підрозділів обласного та районних рівнів, у тому числі віддалених і мобільних абонентських пунктів.
Програма спрямована на розвиток і підтримку створення територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту та її ефективних сил для зменшення ризику виникнення лісових і торф’яних пожеж та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків, підтримку аварійно-рятувальної служби, створення правових, організаційно-економічних умов для її розвитку, формування механізму регулювання та координації, які б сприяли :
організації профілактичних заходів з виникнення лісових і торф’яних пожеж;
рятуванню людей, проведенню аварійно-рятувальних та технічних робіт;
підвищенню рівня готовності аварійно-рятувальних служб;
впровадженню програмно-апаратних комплексів моніторингу, збирання, накопичення, передачі, оброблення і відображення даних на базі сучасної комп’ютерної техніки, телекомунікаційних засобів, інформаційно-програмних продуктів підрозділів обласного та районного рівнів.
Реалізація основних завдань Програми дасть змогу захистити населення і територію області, запобігати виникненню лісових і торф’яних пожеж, підвищити рівень готовності аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням, мінімізувати наслідки від них, терміново реагувати на ці пожежі, проводити аварійно-рятувальні та відновлювальні роботи, захистити навколишнє природне середовище та локалізувати зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час їх виникнення .
Виконання завдань Програми забезпечить суттєве підвищення рівня безпеки людини і навколишнього середовища, їх захищеності від впливу шкідливих природних, екологічних і соціальних факторів.
Напрями діяльності та заходи Програми
Напрямом реалізації Програми є створення територіальної підсистеми Єдиної системи цивільного захисту для зменшення ризику виникнення лісових і торф’яних пожеж та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків.
За рахунок оперативного залучення усіх сил і засобів в області буде забезпечено підвищення рівня захисту населення і територій від лісових і торф’яних пожеж.
Фінансове забезпечення реалізації Програми
Фінансування витрат на виконання заходів Програми проводиться з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування з місцевих бюджетів визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Координація та контроль за ходом виконання Програми
Контроль за виконанням заходів, визначених Програмою, покладається на головне управління МНС України в області та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації.
За результатами здійснення заходів Програми в кінці кожного року уточнюються заходи на наступний період та обсяги видатків на їх реалізацію.
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ З ВИКОНАННЯ ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ
ЗАПОБІГАННЯ ВИНИКНЕННЮ ЛІСОВИХ І ТОРФ’ЯНИХ ПОЖЕЖ
ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ ЕФЕКТИВНОГО ГАСІННЯ
НА ПЕРІОД 2011-2016 РОКІВ
1. Аналізувати стан протипожежного захисту лісових масивів та торфовищ, а також розробити комплекс заходів, спрямованих на попередження виникнення пожеж, ефективне і своєчасне їх гасіння.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство «Рівнеторф».
Щороку до 15 квітня
2. Здійснювати контроль виконання заходів оперативності з протипожежного захисту лісових масивів та торфовищ добровільними пожежними дружинами лісгоспів, пожежно-сторожовою охороною сільгосппідприємств та інформувати облдержадміністрацію про хід їх виконання.
Головне управління МНС України в області.
Щороку до 20 травня
3. Забезпечити навчання на базі навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Рівненської області :
3.1. Посадових осіб лісництв держлісгоспів, міжгосподарських лісництв і торфопідприємств з питань дотримання правил пожежної безпеки в лісових масивах, на торфовищах та у виробничих, адміністративних, побутових та інших підвідомчих об’єктах.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство «Рівнеторф».
Щороку до 1 травня
3.2. Водіїв пожежних автомобілів держлісгоспів, виробничих лісогосподарських кооперативів, лісництв, філій та дочірніх підприємств державного підприємства.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство «Рівнеторф».
Щороку до 1 травня
4. Забезпечити безперебійну роботу меліоративних систем у місцях їх проходження через лісові масиви і торфовища, зокрема очищенням від трави, кущів, дерев, замулення, та можливість підняття рівня води для здійснення гасіння торф’яників методом затоплення.
Рівненське обласне управління меліорації і водного господарства, районні державні адміністрації.
Постійно під час пожежонебезпечного періоду
5. У лісових масивах і на торфовищах північних районів області, які відносяться до зон безумовного та гарантійного добровільного відселення, визначати ступінь радіологічного забруднення ╜рунту та гамма-фону для визначення тривалості і можливості участі пожежно-рятувальних підрозділів.
Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
6. Проводити роз’яснювальну роботу серед населення щодо необхідності дотримання правил пожежної безпеки під час перебування в лісових масивах і на торфовищах, попередження випадків необережного поводження з вогнем, максимально обмежити випадки спалювання залишків деревообробки, стерні, соломи, сухої трави та відходів порубок лісу.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, головне управління МНС України в області.
Постійно
7. Утримувати в оперативній готовності пожежну та пристосовану для гасіння техніку сільськогосподарських підприємств, лісопожежних команд, забезпечувати цілодобове чергування водіїв.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство «Рівнеторф», районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
8. Через засоби масової інформації здійснювати регулярне інформування населення області про стан пожежної безпеки в лісових масивах та на торфовищах.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, головне управління МНС України в області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
9. Здійснювати патрулювання лісових масивів та торфополів, місць масового відпочинку громадян, що прилягають до лісових ділянок і торфовищ, забезпечити їх засобами наочної протипожежної агітації та попереджувальними знаками.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство „Рівнеторф”, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
10. Проводити обов’язкове страхування членів добровільних пожежних дружин, пожежно-сторожової охорони, водіїв пожежних автомобілів та інших посадових осіб підприємств, установ та організацій, що беруть участь в гасінні лісових та торф’яних пожеж.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство „Рівнеторф”, підприємства, установи та організації, які залучаються для гасіння у разі виникнення лісових і торф’яних пожеж.
Щороку до 15 квітня
11. Забезпечувати постійне функціонування пожежних підрозділів у сільській місцевості, своєчасний ремонт пожежної техніки, телефонного зв’язку в місцях розташування пожежної техніки.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненська філія ВАТ «Укртелеком» (за згодою).
Постійно
12. Забезпечувати надійний телефонний зв'язок між лісництвами, населеними пунктами, підрозділами державної і місцевої пожежної охорони та негайне надання міжміських телефонних ліній у разі виникнення лісових та торф’яних пожеж за паролем «Пожежа».
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненська філія ВАТ «Укртелеком» (за згодою).
Постійно під час пожежонебезпечного періоду
13. Максимально обмежувати відвідування лісових масивів та торфополів громадянами, в’їзд автотранспорту до зазначених територій.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство „Рівнеторф”, УМВС України в Рівненській області.
Постійно під час пожежонебезпечного періоду
14. Проводити штатні тренування органів управління та сил цивільного захисту області з метою організації захисту населення і територій при виникненні та гасінні лісових і торф’яних пожеж.
Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, головне управління МНС України в області.
Щороку протягом пожежонебезпечного періоду
15. Проводити тренування з практичним відпрацюванням мобілізаційних планів залучення сил та засобів при виникненні лісових і торф’яних пожеж та сприяти забезпеченню осіб, що задіяні до гасіння, засобами індивідуального захисту, організації їх харчування та проживання. Результати цієї роботи розглянути на засіданнях постійних районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та затвердити відповідні плани заходів.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку протягом травня
16. Надавати постійну допомогу державній лісовій охороні, державному підприємству «Рівнеторф», головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації в здійсненні контролю за дотриманням вимог правил пожежної безпеки в лісах та на торфовищах. При виникненні пожеж вживати заходів щодо встановлення винних осіб та притягнення їх до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Головне управління МНС України в області, УМВС України в Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
17. Забезпечувати своєчасний розгляд справ про лісові та торф’яні пожежі, проведення невідкладних оперативно-розшукових заходів і слідчих дій стосовно осіб, які скоїли правопорушення.
УМВС України в Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
18. Створювати безпечні умови руху автомототранспорту на випадок виникнення пожеж в місцях, що розташовані поруч лісових масивів і торфополів, контролювати комплектацію транспорту вогнегасниками та іншими засобами пожежогасіння.
УМВС України в Рівненській області, головне управління МНС України в області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
19. Забезпечувати оперативне інформування учасників дорожнього руху про протипожежну обстановку на автошляхах.
Районні державні адміністрації, обласна державна телерадіокомпанія.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
20. У місцях локалізованих пожеж організовувати цілодобове чергування відповідальних осіб сільських та селищних рад, сільськогосподарських підприємств, інших підприємств і організацій, розташованих на відповідних територіях, де виникли лісові і торф’яні пожежі, населення із залученням необхідної пристосованої до пожежогасіння техніки.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
21. Укладати угоди з районними та міськими центрами зайнятості щодо залучення громадян, які знаходяться у них на обліку, до виконання громадських робіт, пов’язаних з очищенням лісових масивів від відходів порубки лісів, очищенням меліоративних каналів, скошуванням трави, сухостою в можливих місцях виникнення лісових та торф’яних пожеж тощо.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку до настання пожежонебезпечного періоду
22. До посадових осіб та громадян, з вини яких виникли пожежі в лісових масивах та на торфовищах, що призвели до погіршення екологічного стану, вживати заходів впливу згідно з чинним законодавством.
Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації.
Постійно
23. Укладати угоди з авіакомпаніями стосовно залучення авіації для патрулювання та своєчасного виявлення осередків лісових та торф’яних пожеж.
Головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство «Рівнеторф».
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
24. Затверджувати плани взаємодії щодо забезпечення надання невідкладної медичної допомоги потерпілим від наслідків лісових і торф’яних пожеж.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство „Рівнеторф”, райдержадміністрації, управління охорони здоров’я облдержадміністрації.
Щороку до 30 березня
25. Здійснювати патрулювання ділянок залізничних колій, що проходять через лісові масиви і торфовища.
Відокремлений підрозділ «Рівненська дирекція залізничних перевезень» ДТГО «Львівська залізниця» (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
26. Утримувати в постійній оперативній готовності пожежні поїзди, забезпечити їх необхідною кількістю пожежно-технічного озброєння, пально-мастильних матеріалів, засобів пожежогасіння.
Відокремлений підрозділ «Рівненська дирекція залізничних перевезень» ДТГО «Львівська залізниця» (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
27. Встановлювати на тепловозах іскровловлювачі та вогнегасники, створювати і поповнювати мінералізовані смуги вздовж залізничних колій, очищати від спалимих матеріалів смуги в радіусі 10 метрів вздовж них.
Відокремлений підрозділ «Рівненська дирекція залізничних перевезень» ДТГО «Львівська залізниця» (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
28. Створювати та утримувати в належному стані мінералізовані смуги, очищати від спалимих матеріалів смуги вздовж автодоріг.
Служба автомобільних доріг у Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
29. Підтримувати в належному протипожежному стані автомобільні площадки і місця відпочинку водіїв, розташовані біля лісових масивів. Забезпечити їх необхідними первинними засобами пожежогасіння та наочною протипожежною агітацією, знаками пожежної безпеки.
Служба автомобільних доріг у Рівненській області.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
30. За вимогою керівника гасіння пожеж залучати до ліквідації лісових і торф’яних пожеж підрозділи Міністерства оборони України відповідно до встановлених вимог про порядок взаємодії між ними.
13-й Армійський корпус (за згодою).
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
31. При розробленні мобілізаційних планів держлісгоспами, держспецлісгоспами, виробничими лісогосподарськими кооперативами, лісництвами враховувати необхідність будівництва і ремонту наглядових веж та під’їзних доріг до природних вододжерел, розташованих у лісових масивах, на торф’яних полях; будівництво пожежних пірсів біля природних вододжерел, розташованих у лісових масивах, на торф’яних полях; забезпечення необхідної кількості протипожежного реманенту; виготовлення та розповсюдження листівок та іншої друкованої продукції на протипожежну тематику.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство „Рівнеторф”, районні державні адміністрації.
Щороку до 10 квітня
32. Сприяти забезпечуванню харчуванням та проживанням особового складу підрозділів головного управління МНС України в області та інших, які беруть участь у гасінні лісових і торф’яних пожеж.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, Рівненська обласна спілка споживчих товариств.
Щороку під час гасіння лісових та торф’яних пожеж
33. Розглядати питання щодо забезпечення пожежної безпеки та виконання комплексу заходів щодо запобігання лісовим і торф’яним пожежам, стан роботи з їх гасіння на засіданнях колегій райдержадміністрацій, засіданнях виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування та комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, головне управління МНС України в області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку протягом ІІ кварталу
34. Для належної організації гасіння лісових і торф’яних пожеж сприяти забезпеченню держлісгоспів, держспецлісгоспів, підприємств, філій державного підприємства «Рівнеторф» пожежними автомобілями, мотопомпами, необхідним пожежно-технічним озброєнням, ранцевими вогнегасниками, засобами захисту органів дихання, засобами зв’язку, первинними засобами пожежогасіння, відповідним одягом тощо згідно з нормами належності та пристосуванню для цих цілей сільськогосподарської техніки.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство «Рівнеторф», районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку згідно з затвердженими заходами
35. Наявну пожежну техніку, яка знаходиться в неробочому стані, відремонтувати в аварійно-рятувальному загоні спеціального призначення головного управління МНС України в області, доукомплектувати необхідною кількістю пожежно-технічного обладнання. Пожежні депо та пожежні автомобілі обладнати засобами телефонного та радіозв’язку.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство «Рівнеторф», районні державні адміністрації.
Щороку до 05 травня
36. Забезпечувати відшкодування затрачених коштів пожежно-рятувальними підрозділами головного управління МНС України в області за харчування, використані пально-мастильні матеріали, ремонт техніки, відновлення пошкодженого пожежно-технічного озброєння, захисного одягу рятівників, піноутворювача, на відрядження співробітників головного управління МНС України в області з інших районів області тощо.
Головне фінансове управління облдержадміністрації, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, державне підприємство „Рівнеторф”, районні державні адміністрації.
Щороку під час гасіння та ліквідації лісових і торф’яних пожеж
37. Сприяти забезпеченню кожної сільської ради пожежними мотопомпами, необхідною кількістю пожежно-технічного озброєння, пально-мастильних матеріалів та утримуванню їх в робочому стані. Утворити добровільні пожежні дружини в кількості не менше 5 чоловік для роботи на пожежних мотопомпах.
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку
38. Виконувати протипожежні заходи, спрямовані на недопущення лісових і торф’яних пожеж, а у випадку їх виникнення здійснювати невідкладні заходи щодо їх нерозповсюдження, зокрема з устрою протипожежних просік, мінералізованих смуг, своєчасного оборювання в межах протипожежних просік тощо.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, державне підприємство „Рівнеторф”, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку під час пожежонебезпечного періоду
39. На випадок залучення пожежно-рятувальних підрозділів головного управління МНС України в області до гасіння лісових і торф’яних пожеж створити запаси пально-мастильних матеріалів не менше 1 тонни з їх зберіганням в пожежно-рятувальних підрозділах та вишуковувати необхідну додаткову кількість пального і мастильних матеріалів для здійснення гасіння таких пожеж на значних площах.
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети органів місцевого самоврядування.
Щороку до 1 травня