Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 17-08-2010У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Тридцять шоста сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 12 серпня 2010 року № 1714
Про звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”
У зв’язку з тим, що реалізація пункту 14 розділу VII „Прикінцевих положень” Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” призводить до неможливості фінансування природоохоронних заходів, у тому числі утримання об’єктів природно-заповідного фонду, беручи до уваги звернення Донецької обласної ради від 07.07.10 № 379-26, керуючись статтею 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, за рекомендаціями постійних комісій обласної ради, президії обласної ради, обласна рада
вирішила:
1. Схвалити звернення депутатів Рівненської обласної ради п‘ятого скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” (текст звернення додається).
2. Рішення Рівненської обласної ради надіслати Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України та обласним радам.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань екології, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.) та з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
щодо внесення змін до Закону України
„Про Державний бюджет України на 2010 рік”
Одним з найбільших важливих джерел фінансування природоохоронної діяльності на сьогодні справедливо вважаються бюджетні природоохоронні фонди. Саме завдяки існуванню таких екофондів як на загальнодержавному, так і місцевих рівнях є реальна можливість спрямовувати відповідні кошти на реалізацію природоохоронних програм і проектів.
Вже не вперше Законом України про Держбюджет скасовуються виключні повноваження органів місцевого самоврядування. Так, згідно з пунктом 14 розділу VII „Прикінцевих положень” Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” використання коштів місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України; у той час, як відповідно до статті 68 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, органи місцевого самоврядування можуть утворювати цільові фонди, які є складовою спеціального фонду відповідного місцевого бюджету. Порядок формування та використання цільових фондів визначається положенням про ці фонди, що затверджується відповідною місцевою радою.
Статтею 47 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” визначено, що розподіл зборів, що надходять до республіканського Автономної Республіки Крим та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища, здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідними обласними, міськими (міст загальнодержавного значення) Радами за поданням органів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.
Конституційний Суд України своїми рішеннями встановив, що „законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів України, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина”.
На сьогоднішній день реалізація пункту 14 розділу VII „Прикінцевих положень” закону призведе до порушення діючого законодавства України. Питання фінансування найбільш важливих природоохоронних та ресурсозберігаючих заходів вирішується через їх включення до відповідних державних і місцевих природоохоронних програм, які мають чіткі механізми та джерела як бюджетного, так і позабюджетного фінансування їх реалізації, в тому числі за рахунок коштів фондів охорони навколишнього природного середовища, як Державного, так і місцевих.
Окрім того, у зв’язку з введенням в дію нового механізму погодження використання коштів місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища збільшиться термін розгляду переліків природоохоронних заходів, що у свою чергу значно знизить ефективність використання коштів та порушить терміни реалізації заходів, а також може призвести до неможливості фінансування природоохоронних заходів.
Тому, підтримуючи пропозицію Донецької обласної ради, враховуючи листи головних розпорядників коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, лист державного управління охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області, звертаємось з проханням при внесенні змін до державного бюджету виключити пункт 14 розділу VII „Прикінцевих положень” Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”.
Водночас вважаємо за потрібне в черговий раз звернутися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з проханням про врегулювання питання повернення бюджетних позичок, отриманих з обласного бюджету.
Пропонуємо включити до Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” статтю, в якій передбачити надання обласним радам права здійснювати у 2010 році на відкритих аукціонах продаж права вимоги погашення простроченої більше ніж три роки заборгованості перед обласними бюджетами за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі. А також вказати, що обласні ради здійснюють продаж таких прав у порядку, встановленому обласними радами.