Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 24-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «18» грудня 2009 року № 1471
Про підтримку звернення депутатів
Закарпатської обласної ради
до Президента України, Голови
Верховної Ради України та Прем’єр-міністра
України щодо розвитку конкурентного
середовища на ринку перевезень України
Розглянувши рішення Закарпатської обласної ради від 05 листопада 2009 року № 1015 «Про Звернення депутатів обласної ради до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України» щодо розвитку конкурентного середовища на ринку перевезень України, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за рекомендаціями постійної комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності, президії обласної ради, обласна рада
вирішила:
1. Підтримати звернення депутатів Закарпатської обласної ради до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо розвитку конкурентного середовища на ринку перевезень України (текст звернення додається).
2. Рішення Рівненської обласної ради надіслати за належністю.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А.
Голова ради О.Ю.Данильчук
Президенту України
Ющенку В.А.
Голові Верховної Ради України
Литвину В.М.
Прем’єр-міністрові України
Тимошенко Ю.В.
ЗВЕРНЕННЯ
Захищаючи права та інтереси національних транспортно-експедиторських і термінальних підприємств та організацій, впродовж багатьох років достойно репрезентують транспортну галузь України, залучають додаткові вантажі, а відтак і кошти до національної економіки, ми неодноразово зверталися до урядових структур України, керівництва Міністерства транспорту та зв’язку України і «Укрзалізниці» з конкретними пропозиціями щодо розвитку конкурентного середовища на ринку залізничних перевезень України, інтеграції національної транспортної системи в міжнародний ринок залізничних перевезень, забезпечення вільного транзиту вантажів та ефективного функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів відповідно до світових стандартів.
На жаль, вирішення існуючих проблемних питань відбувалось настільки повільно, що з роками вони накопичувались не тільки в кількісному, а також в якісному вимірі, що фактично поставило Україну на межу втрати її статусу як транзитної держави. Навіть різке погіршення ситуації, викликане світовою фінансово - економічною кризою, не змусило українські державні інституції вжити негайних заходів щодо збереження Україною досягнутих позицій на міжнародному транспортному ринку вантажних залізничних перевезень та ефективного використання транзитних можливостей транспортного комплексу України.
Незважаючи на те, що із десяти міжнародних транспортних коридорів чотири пролягають територією України, що визначає її надзвичайно високий транзитний потенціал, наша країна останніми роками катастрофічно втрачає свої позиції на ринку міжнародних залізничних перевезень. Через неповноцінне використання транзитного потенціалу Україна щорічно недоотримує близько 2,5 млрд доларів США. Особливо це стало відчутним зараз, під час економічного спаду. За підсумками дев
Головним чином, це стосується тарифної політики «Укрзалізниці». В умовах світової фінансової кризи, коли фактично відбувається перерозподіл товарних потоків, жорсткої конкурентної боротьби між країнами-транзитерами та перевізниками за їх перевезення, «Укрзалізниця» пасивно спостерігає за обвалом обсягів залізничних перевезень через Україну, які успішно перетікають на європейський автотранспорт, або взагалі прямують в обхід України. Найбільша конкуренція у сфері залізничного транзиту відчувається з боку Білорусії. Останніми роками залізничний транзит через Білорусь зріс до 50,6 млн тонн на рік, перевищивши у два рази сухопутний транзит України. Причому левова частка цього вантажопотоку йде через один прикордонний перехід - Брест. Ситуація з Білоруссю свідчить про те, що до наших сусідів перейшло багато тих вантажопотоків, які раніше прямували через західні кордони України. Переорієнтація транзиту з Балканських країн через Білорусь в обхід України несе прямі втрати для міжнародного транспортного коридору №5, у якого апріорі не повинно бути конкурентних маршрутів при перевезеннях вантажів з країн Південної Європи. Варто також зазначити, що завдяки ділянці європейської колії протяжністю
Користуючись такою недальновидною транспортною політикою України, на ринок залізничних перевезень агресивно заходять іноземні оператори з організації перевезень, рухомого складу та термінальних робіт. Так, у 2008 році для українських терміналів в Закарпатті з
Все більшим бар’єром в організації процесу перевезень стає українсько - російський кордон. З одного боку російська сторона видає низку законодавчих актів щодо підтримки національних транспортних компаній, які не дозволяють українським компаніям конкурувати при формуванні наскрізних тарифних ставок, з іншого боку «Укрзалізниця» відкриває «зелене світло» російським транспортним компаніям, надаючи їм значні знижки та спецставки при перевезеннях транзитних вантажів територією України. До того ж російські компанії швидкими темпами, відкриваючи термінали в Польщі, Угорщині, Словаччині, забезпечують повну незалежність від України як транзитної держави.
Таким чином, через неконкурентоспроможність тарифної політики «Укрзалізниці» порівняно з тарифами інших видів транспорту, а також встановлення Державною митною службою України необ╜рунтованої попередньої оплати фінансової гарантії доставки вантажів на транзитні залізничні перевезення, перелік яких у 2008 році наказом ДМСУ № 396 розповсюджувався майже на 50% номенклатури вантажів, високий рівень дозвільних зборів контролюючих структур у пунктах пропуску (карантинні, екологічні, санітарні, інші) та ряд застарілих проблем, у теперішній час фактично наближають до припинення транзитних залізничних перевезень в напрямку 5-го міжнародного транспортного коридору. Все це, а також неоднозначне трактування Закону України від 4 червня 2009 року № 1451-VI стосовно оподаткування ПДВ послуг, пов’язаних з транзитними перевезеннями, та вкрай повільне формування правового поля транспортної галузі в Україні призвело до обвального зменшення транзитних перевезень і, як наслідок, попиту на транспортно-експедиторські та термінальні роботи на території України. Всі термінальні компанії фактично знаходяться на межі зупинки. Через відсутність обсягів робіт вони змушені були скоротити майже 50% кваліфікованого персоналу та перевести на скорочений робочий час його залишок. Працівники всіх залізниць України ще з минулого року працюють в режимі неповного робочого часу, що, безперечно, не стимулює ріст обсягів перевезень, загрожує безпеці руху та створює соціальну напругу в трудових колективах.
Враховуючи критичність ситуації, з метою утримання позицій України як транзитної держави на ринку міжнародних залізничних перевезень, не допущення знищення ринку термінально-транспортних послуг на західних кордонах України, а також незворотних втрат залізничного комплексу України, переконливо просимо Вас розглянути Пропозиції асоціації «Європейська спілка транспортників України» щодо поліпшення транспортно-експедиційної діяльності та розвитку конкурентного середовища на транспортному ринку України (додаються), а також якнайшвидше втрутитись в ситуацію та вжити дієвих заходів щодо предметного розгляду з подальшою реалізацією проблемних питань, що спричиняють розвал транспортного комплексу України.
Сподіваємось, що наше Звернення спонукає Вас до рішучих дій, а ми, у свою чергу, завжди готові на всіляку підтримку Ваших рішень.
Звернення прийнято на двадцять шостій сесії
Закарпатської обласної ради V скликання
Рішення від 5 листопада 2009 року № 1015
Депутати Закарпатської обласної ради V скликання
Підтримано
на тридцять першій сесії Рівненської обласної ради.
Рішення Рівненської
обласної ради
18. 12. 2009 № 1471
УКРАЇНА
ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Двадцять шоста сесія V скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 5 листопада 2009 року № 1015
м.Ужгород
Про Звернення депутатів обласної ради
до Президента України, Голови Верховної Ради
України та Прем’єр-міністра України
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та рекомендації постійної комісії обласної ради з питань бюджету обласна рада в и р і ш и л а:
1. Звернутись до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо розвитку конкурентного середовища на ринку перевезень України (текст Звернення додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови обласної державної адміністрації Лукечу В.І. та на постійні комісії обласної ради з питань: розвитку продуктивних сил, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій (Лінтур В.П.), бюджету (Харута Ф.Г.).
Голова ради М.Кічковський
Пропозиції
асоціації „Європейська спілка транспортників України”
щодо поліпшення транспортно-експедиційної діяльності
та розвитку конкурентного середовища на транспортному ринку України
Проблемні питання | Наслідки | Спосіб вирішення | Причетні до вирішення питання |
1. Непрозоре надання «Укрзалізницею» спец ставок та скидок на перевезення вантажів транзитом по Україні. | 1. Відсутність інформації породжує можливість корупційні дії. 2. Втрата надходжень до бюджету. 3. Втрата транзитних можливостей та обсягів перевезень. | Участь громадських професійних об’єднань у роботі тарифної комісії | КМУ, УЗ, професійні громадські об’єднання |
2. Монопольне становище приватної структури ( ЗАТ «Інтертранс») на ринку декларування транзитних вантажів на сухопутних прикордонних переходах України. | Приватна структура ( ЗАТ «Інтертранс»), виступаючи посередником між надавачом послуг (УЗ) та замовником послуг (експедитором) володіє всією інформацією про транзит вантажів, що суперечить законодавству, отримуючи при цьому значні прибутки | Укладення прямих договорів надавачів послуг ( УЗ та термінали) із замовниками (експедитори, відправники, отримувачі вантажів.) | УЗ |
3. З 31.03.2005 р. перевезення транзитних підакцизних вантажів та транзитних вантажів передбачених наказом ДМСУ № 396 від 2008р. залізницями України проводяться тільки після попередньої оплати фінансової гарантії. | 1. Ускладнилась процедура та сукупна вартість перевезень транзитних вантажів. 2. Зменшилися обсяги перевезень транзитних вантажів. 3. Зменшились надходження в бюджет. 4. Порушена ст. 182 Митного Кодексу України від 15.07.2002 р. № 92-IV. | Відмінити накази ДМСУ № 235 від 31.03.2005 р. , № 396 від 2008р. в частині транзитних залізничних перевезень та надати ліцензії на проведення посередницької діяльності митного перевізника” „Укрзалізниці”, як це і було до 31.03.2005р | Кабінет Міністрів України, Держмит- служба, „Укрзаліз- ниця” АМК |
4. Законодавчо неврегульовані стосунки між „Укрзалізницею” , Державною Митною службою України та іншими контролюючими органами перевезень вантажів на кордоні та експедиторськими фірмами з питань визначення конкретних термінів на перевірку вантажу в випадку його затримки, відповідальності за факт незаконної затримки, розміру і форми оплати за затримку вантажу державними контролюючими органами. | 1. Суттєво впливає на термін доставки вантажу до місця призначення. 2. Збільшує вартість транспортних витрат в Україні. 3. Погіршує імідж України, як транзитної держави. 4. Провокує вірогідність корупційних дій контролюючих органів через їх монопольне право на вирішення питань затримки вантажів. | Кабінет Міністрів України дає доручення УЗ, ДМСУ і іншим контролюючим органам (санепідемслужби, екологічна інспекція, ветконтроль), спільно з асоціаціями транспортників та УЗ, розробити і узгодити технологію взаємодії при затримках вантажів на прикордонних станціях, де окремо було б відмічена конкретна відповідальність сторін. | Кабінет Міністрів України, Мінтранс ДМСУ, професійні об’єднання транс- портних фірм, АМК |
5. Нарахування та стягнення структурними підрозділами „Укрзалізниці” так званих „додаткових зборів” при відправленні чи отриманні вантажів та велика їх кількість: наприклад, на Одеській залізниці – збір за експедиторські послуги. | 1. У гонитві за збільшенням додаткових надходжень суттєво збільшується транспортна складова в ціні товару. Так, на деяких станціях додаткові збори становлять 20-30% вартості перевезення вантажу. 2. Через безконтрольність і потурання керівництва „Укрзалізниці” в збільшенні додаткових надходжень зменшується конкурентоздатність залізничних перевезень. 3. У зв’язку з відсутністю чіткого порядку , в яких випадках і по яким ставках нараховувати додаткові збори, великої їх кількості, росте корумпованість низових ланок залізниці. 4. У кінцевому вимірі тариф на залізничні перевезення суттєво зростає. | Обмежити кількість додаткових зборів та розмежувати збори, які стягуються за фактично надані послуги, такі як користування вагонами, і послугами, які надаються на вимогу клієнта, згідно поданої заявки. Відмінити такі додаткові збори, як: охорона вантажу (плата за перевезення вантажів, які охороняються і так набагато більша, ніж звичайних), дезінфекція, промивка вагону (такі збори включити одразу в тариф перевезення), збір за зберігання вантажу в вагоні (вже нараховується плата за користування вагоном). Передати контроль за нарахуванням та стягненням тарифів і зборів незалежній структурі, а не відомчій „Укрзалізниці” , як це є зараз. | Кабінет Міністрів України, Мінтранс „Укрзаліз- ниця” АМК |
6. Передача певних видів вагонів та контейнерів окремим структурним підрозділам „Укрзалізниці” – ДП „Укррефтранс”, УДЦТС „Ліски”, „Укрспецвагон” | 1. Привело до неефективного використання рухомого складу, і, як наслідок, до дефіциту вагонів. 2. Привело до монопольного використання, передачу в оренду вибраним фірмам. 3. Створення таких підприємств не покращило вільний доступ замовників до користування вагонами, а навпаки погіршило. | Надати вільний доступ до використання спеціального рухомого складу, належного до парку загального користування всім національним експедиторам та вантажовласникам | Мінтранс „Укрзаліз- ниця” АМК |
7. Створення „Укрзалізницею” нерівних умов діяльності на ринку прикордонних транспортних послуг за рахунок пільгових умов для власних підрозділів, що виконують комплекс послуг, аналогічний послугам комерційних транспортних терміналів. | За рахунок звільнення “Євро ТЕВ”, УДЦТС «Ліски», і т.д., від послуг інших підрозділів Львівської залізниці при виконанні термінальних робіт (подавання та забирання вагонів, користування вагонами, робота станційних прийомоздавачів, маневрові роботи, перевід стрілок і таке інше.) дає можливість встановлення демпінгових цін підрозділами «Укрзалізниці» (“Євро ТЕВ”, УДЦТС «Ліски») і відповідно, зменшення доходів та платежів до бюджету. | Створення рівних умов шляхом відображення фактичної собівартості термінальних послуг підрозділом залізниці та формування цін згідно з тарифною політикою Укрзалізниці, або корпоратизація Євро ТЕВ (створення на його базі відкритого акціонерного товариства). | Антимо- нопольний комітет, УЗ, ФДМУ, професійні транспортні об’єднання |
8. Протягом 2006-2009 року почастішали випадки прибуття на станції призначення КЗХ вагонів за справними ЗПП перевантажувальних терміналів Львівської залізниці з недостачею цінних вантажів (побутова техніка, автошини, гігієнічний товар). У зв’язку з чим РЖД та КЗХ у претензійному порядку намагаються відносити відповідальність за нестачу вантажів на залізницю відправлення (УЗ, Львівська залізниця), яка регресом відносить в претензійному порядку відповідальність на відповідні перевантажувальні термінали в пунктах пропуску без проведення ретельного розслідування із залученням органів правопорядку та транспортної прокуратури для визначення фактичного місця крадіжок вантажу. | Враховуючи присутність працівників митниці та залізниці при перевантаженні вагонів терміналами, останні мають всі підстави через суд доводити свою непричетність до нестачі вантажу. УЗ, у свою чергу, проводить розбори і притягує у структурних підрозділах залізниці винних до відповідальності. Однак все це не вирішує головного: безпосередні правопорушники, які діють на шляху слідування транзитного вантажу (територія країн СНД) залишаються безкарними і продовжують впроваджувати різноманітні схеми крадіжок на залізничному транспорті. При цьому вантажовласник отримує компенсацію від страхової компанії, яка регресом стягує кошти з УЗ або термінала, тобто з української сторони. До того ж українська сторона стає прямим заручником ситуації , коли за її рахунок на території іншої держави здійснюється не тільки крадіжка, а й реалізація контрабандного товару ( крадений вантаж реалізується не розмитненим). | З метою захисту економічної інтересів українських учасників міжнародних транзитних перевезень необхідно використати всі можливі аргументи на користь їх зберігання при перевезенні територією України, одним з яких може бути передача поїздів, або вагонів з цінним вантажем на прикордонних стикувальних залізничних станціях по вазі, а також необхідно внести зміни та доповнення в р.Vст.23 СМГС щодо додаткових умов по передачі цінного вантажу між залізницями при транзитних перевезеннях. Також необхідним є внесення поправок в діюче СМГС стосовно визнання сертифікатів контролю сюрвеєрських організацій в якості достатніх та належних доказів наявності, кількості місць і стану вантажу в рухомому складі. Оперативне впровадження в практику таких поправок, істотно здешевить міжнародні перевезення і матиме позитивний вплив на гармонізацію транспортних прав ЦИМ, а також дасть можливість усунути вплив на національному рівні фіскально-адміністративних бар’єрів. | УЗ, комітет ОСЖД з погодженням зі всіма державами-учасницями. |
9. Перевезення небезпечних вантажів територією України здійснюється при наявності дозволу Мінприроди (Постанова Кабміну України № 440 від 20.06.1995 р.) згідно „Переліку хімічних речовин”, який не містить номеру ООН та коду УКТ ЗЕД. | 1. Значна бюрократизація при видачі дозволів. 2. Відсутність в „Переліку хімічних речовин” номеру ООН та коду УКТ ЗЕД дає можливість по-різному трактувати відношення того чи іншого хімічного вантажу до складу небезпечних. 3. Втрата України, як транзитної держави, великої кількості вантажів через складну систему отримання дозволів. 4. Можливість корупційних діянь. | Внести зміни та доповнення до постанови Кабміну щодо чіткого визначення, які хімічні вантажі відносяться до небезпечних, з конкретним виказанням номеру ООН та коду УКТ ЗЕД. В даній постанові також повинно бути вказано протягом якого часу, орган, який видає дозвіл, повинен винести рішення по заявці експедитора чи вантажовласника. | Кабінет Міністрів України, Профільне міністерство (екології) |
10. Згідно з Постановою Кабміну України № 1950 від 25.02.2002 р. затверджено перелік пунктів пропуску через митний кордон України прекурсорів. Для залізничного сполучення з Румунією станція переходу – Вадул-Сирет. | 1. У зв’язку з відсутністю в даному переліку ст.Дяково такі вантажі, як бензол, що відноситься до прекурсорів, слідують транзитом в обхід України через Угорщину. 2. Зменшується об’єм перевезень вантажів транзитом по Україні 3. Зменшуються надходження до бюджету України 4. Ускладнено процедуру отримання відповідного дозволу на транзит по Україні. | Вилучити вантаж „бензол” , який перевозиться залізничними вагонами із списку прекурсорів, або включити в перелік пунктів. Включити в Перелік пунктів пропуску через митний кордон України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів залізничну ст. Дяково. | Кабінет Міністрів України, Комітет з контролю за наркоти- ками |
11. При експортно-імпортних та транзитних перевезеннях вантажів, в перевізних документах вказуються, як коди ЄТСНВ (Єдина товарна номенклатура вантажів, рудимент СРСР), так і коди ГНВ (Гармонізована номенклатура вантажів –міжнародна класифікація , яка відповідає УКТ ЗЕД). | 1. Ускладнює роботу працівникам залізниці, відправникам та експедиторам через невідповідність кодів. 2. Збільшує документообіг. 3. Перевитрата коштів та часу. | При експортно-імпортних, транзитних та внутрішніх перевезеннях, застосовувати тільки одні коди найменування вантажів – Гармонізованої номенклатури вантажів. | Міністер- ство транспорту, „Укрзаліз- ниця” |
12. Перевезення негабаритних вантажів у внутрішньому, експортно-імпортному та транзитному сполученні погоджується з відповідним Управлінням не України, а Росії. | 1. Ускладнює процедуру перевезення для українських вантажовласників та експедиторів. 2. Збільшується термін погодження схем кріплення даних перевезень, і як результат – термін перевезення. 3. Зменшується роль України, як незалежної держави. | Проводити погодження схем кріплення негабаритних вантажів при перевезеннях по Україні з відповідним управлінням „Укрзалізниці”. | Міністерство транспорту, „Укрзаліз-ниця” |
13. Відсутні партнерські стосунки між „Укрзалізницею” та вантажовласниками і експедиторами. | 1. Проблеми, які накопичуються роками, не вирішується, їх число постійно зростає, а ті одиничні зустрічі, які були, не мають ніяких практичних наслідків, що говорить про те, що вони були тільки для звіту.
| Не рідше як 1 раз на півроку проводити наради зі всіма експедиторами, асоціаціями, за участю всіх причетних до перевезення вантажів, на яких слід обговорювати існуючі проблеми і шляхи їх вирішення та отримувати від УЗ інформацію стосовно моніторингу ринку залізничних міжнародних перевезень. Наступні наради проводити з обов’язковим розглядом стану вирішення раніше поставлених проблемних питань. | Мінтранс, УЗ, Профільні міністерства і відомства |
14. Ускладнено повне митне оформлення (розмитнення) імпортних вантажів, що слідують в Україну залізничним транспортом, або зі зміною виду транспорту в пунктах пропуску через Державний кордон і, відповідно, неможливість здійснення на практиці всіх умов поставки вантажів, передбачених правилами ІНКОТЕРМС. | Здійснення подвійного митного оформлення (в пункті пропуску та в митниці призначення) що потребує додаткової кількості особового складу на внутрішніх митницях. | Дозволити повне митне оформлення в пунктах пропуску без листів-узгодження, а лише шляхом електронного повідомлення митниці призначення. | ДМСУ, професійні транспортні об’єднання |
15. У зв’язку із виникненням змішаних перевезень по схемі авто-вагон , або вагон-спецвагон в режимі «транзит» виникає необхідність вирішення питання розміщення вантажу на складах тимчасового зберігання (СТЗ). | При очікуванні автомашини з вантажем вагону під завантаження (до 15 діб), або іновагону в очікуванні вагону колії | Питання використання СТЗ при транзитних перевезеннях з перевантаженням на інший вид транспорту можливо вирішити шляхом надання права начальникам митниць, в зоні діяльності якої здійснюється перевантаження приймати рішення по використанню СТЗ при транзитних перевезеннях у випадках коли операції перевантаження, зберігання та митного оформлення здійснюються в комплексі суб’єктом (терміналом) у власності якого знаходиться СТЗ відкритого типу. | Мінтранс, ДМСУ. |
16. Згідно з типовим договором про організацію перевезень вантажів залізницями України з «Укрзалізницею» передбачено, що перевезення експортно-імпортних вантажів з/в Україну здійснювати за спеціальним письмовим дозволом «Укрзалізниці» | 1. Як правило, такі дозволи УЗ не надає. 2. Ускладнює роботу експедиторам при таких перевезеннях. 3. Збільшує експедиційну складову при оплаті таких перевезень. 4. Вірогідність корупції. | Надавати дозвіл на розрахунок експортно-імпортних перевезень вантажів через ДП «Український державний розрахунковий центр» згідно заявки експедитора. | УЗ |
17. Необхідно внести зміни до постанови КМУ від 12 серпня 1996 року № 938, повністю вилучивши п.2. Враховуючи дію на території України положень Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур від 18.05.73 (м. Кіото), зокрема Розділу 6 Загального додатка, ст.. 161 Митного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України «Про ввезення на митну територію України окремих видів товарів» від 29.03.02 № 390, наказу Держмитслужби України «Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення» від 08.12.98 № 771 та ряду інших діючих нормативно-правових актів, норми постанови Кабінету Міністрів України № 938 від 12.08.96 у частині заборони зміни виду транспорту і транспортного засобу під час переміщення через митний кордон України зазначеної категорії товарів втратили актуальність. | Через те, що норми постанови Кабінету Міністрів України № 938 від 12.08.96 у частині заборони зміни виду транспорту і транспортного засобу під час переміщення через митний кордон України зазначеної категорії товарів (підакцизних товарів –(вина) втратили актуальність, Україною втрачається 25% доходу від тарифу за перевезення та 100% доходу від перевантаження даного вантажу з вагонів європейської колії у вагони колії СНД , так як на сьогодні є конкурентоспроможними два основні маршрути перевезення з Болгарії підакцизних товарів (вина): Болгарія – Румунія – Молдова – Україна – Росія; Болгарія – Румунія – Угорщина – Україна – Росія. На даний час проект вищезгаданої постанови Кабінету Міністрів України направлений на погодження до відповідних центральних органів виконавчої влади (міністерств/відомств) та оприлюднений на офіційному веб-сайті Державної митної служби України. | На даний час проект постанови Кабінету Міністрів України щодо змін направлений на погодження до відповідних центральних органів виконавчої влади (міністерств/відомств) та оприлюднений на офіційному веб-сайті Державної митної служби України. На узгодженні цей проект знаходиться з березня 2007 року . | КМУ, ДМСУ, УЗ |
18. Введення в дію Закону України від 4 червня 2009 року № 1451-VI повністю змінило систему оподаткування ПДВ таким суб’єктам господарювання, як вантажні термінальні компанії та залізниці України стосовно послуг пов’язаних з транзитними перевезеннями. | 1. Відбудеться додаткове загальне здороження транзитних перевезень залізничним транспортом, що суттєво погіршить їх конкурентоздатність. 2. Призведе до повного знищення Чопського транспортного вузла 5-го Міжнародного транспортного коридору, де діють суб’єкти господарювання - вантажні термінали, які переважно надають послуги, пов’язані із залізничним перевезенням вантажів транзитом через територію України. | Незважаючи на роз’яснення ДПАУ від 31.07.09 №9177/5/16-1517, з чинною редакції ЗУ «Про податок на додану вартість» право на звільнення від ПДВ послуг, пов’язаних з транзитними перевезеннями, не випливає. Пропонується повернутися до попередньої редакції останнього абзацу п. 6.2.4 Закону, для чого КМУ потрібно виступити з відповідною законодавчою ініціативою. | ВР України, КМУ, ДПАУ, Мінфін України, |