Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 24-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «18» грудня 2009 року № 1431
Про обласну цільову соціальну
програму протимінної діяльності
на 2010-2014 роки
Відповідно до пункту16 частини 1 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2009 року № 131 „Про Затвердження Державної цільової соціальної програми протимінної діяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи на 2009-2014 роки ”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити обласну цільову соціальну програму протимінної діяльності на 2010-2014 роки, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 9 листопада 2009 року № 435 (надалі Програма – додається).
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити виконання Програми;
- про хід виконання Програми інформувати обласну раду щороку до 1 березня.
3. Взяти до уваги, що фінансування заходів Програми проводиться з обласного та районних бюджетів Березнівського, Костопільського та Рівненського районів, інших джерел, не заборонених законодавством.
4.Рекомендувати Березнівській, Костопільській та Рівненській районним радам передбачити в місцевих бюджетах видатки щодо фінансування заходів програми в обсягах, зазначених у додатках до неї.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради відповідно до визначених функцій і повноважень.
Голова ради О.Ю.Данильчук
ОБЛАСНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА ПРОТИМІННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА 2009–2014 РОКИ
Програма розроблена відповідно до статті 17 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статті 32 Закону України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, статей 34, 35 Закону України "Про правові засади цивільного захисту", пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2009 № 131 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми протимінної діяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи на 2009 – 2014 роки".
Загальні положення
Державна політика у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру здійснюється на принципах пріоритетності завдань, спрямованих на збереження життя і здоров’я людей, охорону довкілля, безумовного надання переваги раціональній та превентивній безпеці.
На території області розташовані два військові полігони – авіаційний полігон "Буща" та загальновійськовий полігон "Рівненський", частина земельних ділянок яких не використовується за цільовим призначенням.
Крім того, значні ділянки зазначених полігонів забруднені вибухонебезпечними предметами.
Загальна площа забруднених внаслідок військової діяльності територій становить понад 2 тис. гектарів, у тому числі в межах районів: Дубенського – 0,7 тис. гектарів, Березнівського – 0,6 тис. гектарів, Костопільського – 0,47 тис. гектарів та Рівненського – 0,43 тис. гектарів.
За результатами аналізу тільки за останні чотири роки в області було виявлено та знешкоджено понад 4 тис. одиниць вибухонебезпечних предметів.
Несанкціонований пошук і реалізація елементів боєприпасів як металобрухту та вибухонебезпечних речовин неодноразово ставали причиною трагічних наслідків.
У серпні 2002 року на недіючому авіаційному полігоні "Буща" Дубенського району під час збирання металобрухту, внаслідок вибуху, загинув неповнолітній житель с. Плоска. Подібний нещасний випадок, внаслідок якого загинули дві особи, стався на зазначеному полігоні в липні 2003 року поблизу с. Переросля цього ж району.
Трагічні випадки із загибеллю людей траплялися і на Рівненському загальновійськовому полігоні.
Тільки за період з 1996 по 2008 рік внаслідок необережного поводження з вибухонебезпечними предметами в області постраждали 229 осіб, у тому числі 57 дітей. Із загальної кількості постраждалих 101 особа загинула.
Упродовж 1991 – 2008 років загальна площа військових полігонів, розташованих на території області, значно зменшилась. Частина територій була передана місцевим органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування без попереднього їх обстеження на наявність вибухонебезпечних предметів.
Для мінімізації трагічних наслідків несанкціонованого пошуку і нелегальної реалізації елементів боєприпасів як металобрухту, зазначені території потребують обстеження та виконання необхідного обсягу робіт із виявлення вибухонебезпечних предметів та їх знищення.
Мета Програми
Основною метою Програми є реалізація комплексу завдань та заходів із зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок підриву вибухонебезпечних предметів, до безпечного для населення рівня, що дозволить використовувати земельні ділянки очищених від вибухонебезпечних предметів територій у господарських цілях, мінімізувати загрозу та виникнення нещасних випадків від несанкціонованого пошуку та поводження з ними, знизити соціальну напруженість серед населення, що проживає поблизу територій, забруднених вибухонебезпечними предметами.
Завдання та заходи Програми
Програмою передбачається реалізація організаційних, правових, матеріально – технічних завдань та заходів, а саме:
розроблення відповідних програм протимінної діяльності в межах земельних ділянок загальновійськового полігону "Рівненський", які знаходяться на території Березнівського, Костопільського та Рівненського районів;
визначення та обстеження територій (об’єктів) імовірного забруднення вибухонебезпечними предметами внаслідок військової діяльності в межах колишніх військових полігонів, які передані (плануються до передачі) місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для провадження господарської діяльності;
знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів, виявлених під час обстеження територій і об’єктів, які підлягають розмінуванню;
комплексне залучення наявних сил і засобів територіальних органів міністерств та інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (у межах повноважень), до сфери діяльності яких належать питання організації та виконання робіт з розмінування;
підготовка фахівців з розмінування, підвищення рівня їх кваліфікації;
навчання населення правилам поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних предметів.
Шляхи виконання завдань та заходів Програми
Визначення, реєстрація, складання карт – схем та маркування територій і об’єктів, які підлягають розмінуванню, здійснюється фахівцями піротехнічного підрозділу головного управління МНС України в області за погодженням з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Комплекс заходів щодо розмінування територій і об’єктів, забруднених вибухонебезпечними предметами внаслідок військової діяльності, передбачає виконання планових та позапланових робіт щодо знешкодження та знищення виявлених вибухонебезпечних предметів, проведення термінових робіт у разі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з вибухами боєприпасів.
Очищення від вибухонебезпечних предметів територій і об’єктів у межах земельних ділянок загальновійськового полігону "Рівненський", які були передані (плануються до передачі) місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для провадження господарської діяльності, здійснюється піротехнічним підрозділом головного управління МНС України в області у взаємодії з територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування і передбачає виявлення, вилучення, знешкодження та знищення всіх видів вибухонебезпечних предметів.
Комплекс завдань та заходів, спрямованих на зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок підриву вибухонебезпечних предметів, зменшення загальної кількості нещасних випадків від несанкціонованого їх пошуку та поводження з ними, визначений у розділі ІІІ Програми.
Очікуваний результат
Реалізація завдань та заходів, передбачених Програмою, дозволить мінімізувати загрозу та виникнення нещасних випадків, пов’язаних із несанкціонованим поводженням з вибухонебезпечними предметами, використовувати земельні ділянки та інші ресурси очищених від вибухонебезпечних предметів територій у господарських цілях.
Контроль за реалізацією Програми
Основними виконавцями Програми є головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, військова частина А0796, Березнівська, Дубенська, Костопільська та Рівненська районні державні адміністрації.
Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, покладається на головне управління МНС України в області.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів у межах наявних фінансових ресурсів.
ІІ. Паспорт
обласної цільової соціальної програми
протимінної діяльності головного управління
МНС України в області на 2009 – 2014 роки
1 | Ініціатор розроблення Програми | Головне управління МНС України в області | ||||||
2 | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми | Постанова Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2009 року № 131 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми протимінної діяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи на 2009 – 2014роки" | ||||||
3 | Розробник Програми | Головне управління МНС України в області | ||||||
4 | Співрозробники Програми | Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації | ||||||
5 | Відповідальні виконавці Програми | Головне управління МНС України в області | ||||||
6 | Учасники Програми | Головне управління економіки та інвестиційної політики обласної державної адміністрації; військова частина А0796 ; Березнівська, Дубенська, Костопільська та Рівненська районні державні адміністрації | ||||||
7 | Термін реалізації Програми | Протягом 2009 – 2014 років | ||||||
8 | Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми | Державний, місцеві бюджети | ||||||
9 | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, (тис. грн.): | 874 | У тому числі за роками, тис. грн. | |||||
2010 | 2011 | 2012 | 2013 – 2014 | |||||
173 | 410 | 88 | 203 | |||||
9.1 | Державний бюджет | 638 | 113 | 266 | 56 | 203 | ||
9.2 | Місцеві бюджети - у тому числі: обласний бюджет районні бюджети: усього: - у тому числі: Березнівська районна державна адміністрація Костопільська районна державна адміністрація Рівненська районна державна адміністрація | 236 78,7 157,3 96 40 21,3 | 60 20 40 - 40 - | 144 48 96 96 - - | 32 10,7 21,3 - - 21,3 | - - - - - - | ||
ІІІ. ЗАВДАННЯ ТА ЗАХОДИ
з виконання обласної цільової соціальної програми протимінної діяльності головного управління МНС України в області на 2009 – 2014 роки
№ пор. | Найменування завдань та заходів | Обсяг завдань, тис. гектарів | Термін виконання | Виконавці | Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань і заходів, тис. грн., та джерела фінансування | У тому числі за роками | ||||
2010 | 2011 | 2012 | 2013 – 2014 | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
І. Організаційні заходи | ||||||||||
1. | Аналіз розпорядчих документів щодо впорядкування меж загальновійськового полігону "Рівненський" та передачі частини його земель до комунальної власності територіальних громад Березнівського, Костопільського та Рівненського районів | 2009 рік | головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, головне управління Держкомзему в Рівненській області, Березнівська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, військова частина А0796 | |||||||
2. | Обстеження території і об’єктів загальновійськового полігону "Рівненський" та підготовка вихідних даних для розроблення карти – схеми ділянок, які потребують очищення від вибухонебезпечних предметів | 2009 рік | головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, Березнівська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, військова частина А0796 | |||||||
3. | Проведення розрахунків щодо визначення потреби у силах та засобах для виконання завдань Програми (чисельність піротехнічних груп, кількість вибухових речовин та засобів підриву, транспортних засобів, пально – мастильних матеріалів тощо) | 2009 рік | головне управління МНС України в області | |||||||
4. | Підготовка фахівців з розмінування територій від вибухонебезпечних предметів | Щороку протягом терміну дії Програми | головне управління МНС України в області | 105 Державний бюджет | 23 | 23 | 23 | 36 | ||
5. | Розроблення, погодження та затвердження технологічної документації на знищення вибухонебезпечних предметів та їх елементів у визначених місцях | 2009 рік | головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, державне управління охорони навколишнього природного середовища в області, державна екологічна інспекція в області, державний заклад «Рівненська обласна санітарно – епідеміологічна станція», територіальне управління Держгірпромнагляду по області, Березнівська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, військова частина А0796 | |||||||
6. | Формування бюджетних запитів для залучення коштів з обласного та районних бюджетів для виконання робіт з очищення територій загальновійськового полігону "Рівненський" від вибухонебезпечних предметів | 2009 рік | головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, Березнівська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації | |||||||
ІІ. Завдання з очищення територій від вибухонебезпечних предметів | ||||||||||
1. | Визначення ступеня забрудненості окремих ділянок (відповідно до карти – схеми) території загальновійськового полігону "Рівненський", які потребують першочергового очищення від вибухонебезпечних предметів | 2009 – 2010 роки | головне управління МНС України в області | |||||||
2. | Визначення способу очищення забруднених вибухонебезпечними предметами земельних ділянок з урахуванням характеру їх подальшого використання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування | 2009 рік | головне управління МНС України в області, Березнівська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, військова частина А0796 | |||||||
3. | Визначення місць знешкодження вибухонебезпечних предметів, маршрутів руху транспортних засобів, їх погодження з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування | 2009 рік | головне управління МНС України в області, Березнівська, Дубенська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, військова частина А0796 | |||||||
4. | Організація взаємодії з територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування щодо організації та порядку виконання робіт з розмінування визначених ділянок територій загальновійськового полігону "Рівненський" та авіаційного полігону "Буща" | У ході реалізації заходів Програми | головне управління МНС України в області, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення обласної державної адміністрації, Березнівська, Дубенська, Костопільська, Рівненська районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування | |||||||
5. | Очищення територій полігонів від вибухонебезпечних предметів: авіаційного полігону "Буща", Дубенський район; загальновійськового полігону "Рівненський", у тому числі в межах: Березнівського району Костопільського району Рівненського району | 2,2 0,7 1,5 0,6 0,47 0,43 | 2013 – 2014 роки 2011 рік 2010 рік 2012 рік | головне управління МНС України в області | 203 Державний бюджет 671 Державний бюджет – 435 Місцевий бюджет – 236 | - 113 60
20* 40 | - 266 144 48* 96 | - 56 32 10,7* 21,3 | 203 - - | |
* – у чисельнику вказаний обсяг коштів, що виділяються з обласного бюджету, в знаменнику – з районного бюджету.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Рівненської обласної ради «Про обласну цільову соціальну програму протимінної діяльності
на 2010-2014 роки»
1. Об╜рунтування необхідності прийняття рішення
Проект рішення обласної ради розроблений на підставі статті 32 Закону України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, статей 34, 35 Закону України "Про правові засади цивільного захисту", постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2009 № 131 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми протимінної діяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи на 2009 – 2014 роки", а також статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
2. Мета і шляхи її досягнення
Основною метою прийняття рішення обласної ради є розробка, впровадження та реалізація комплексу організаційних, правових та матеріально – технічних заходів, спрямованих на зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок підриву вибухонебезпечних предметів, до безпечного для населення рівня, що дозволить використовувати земельні ділянки очищених від вибухонебезпечних предметів територій у господарських цілях, мінімізувати кількість нещасних випадків від несанкціонованого пошуку та поводження з боєприпасами, знизити соціальну напруженість серед населення, що проживає поблизу територій, забруднених вибухонебезпечними предметами.
3. Правові аспекти
Проект рішення обласної ради розроблено з урахуванням законів України „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, "Про правові засади цивільного захисту".
Реалізація програми не потребує внесення змін до чинних актів.
4. Фінансово – економічне об╜рунтування
Дане рішення передбачає фінансування заходів Програми за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів в межах наявних фінансових ресурсів.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
Джерела фінансування | Обсяги фінансування, тис. грн. | У тому числі за роками, тис. грн. | |||
2010 | 2011 | 2012 | 2013 – 2014 | ||
Державний бюджет Місцевий бюджет - у тому числі: обласний бюджет районні бюджети: усього: - у тому числі: Березнівська районна державна адміністрація Костопільська районна державна адміністрація Рівненська районна державна адміністрація | 638 236 78,7 157,3 96,0 40,0 21,3 | 113 60 20 40 - 40 - | 266 144 48 96 96 - - | 56 32 10,7 21,3 - - 21,3 | 203 - - - - - - |
Разом: | 874 | 173 | 410 | 88 | 203 |
5. Позиція заінтересованих органів
Розбіжностей до проекту рішення у зацікавлених органів немає.
6. Регіональний аспект
Проект рішення обласної ради розроблений з урахуванням попередніх пропозицій місцевих органів виконавчої влади та спрямований на:
зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок підриву вибухонебезпечних предметів, до безпечного для населення рівня, що дозволить використовувати земельні ділянки очищених від вибухонебезпечних предметів територій у господарських цілях;
мінімізацію імовірності виникнення нещасних випадків від несанкціонованого пошуку та поводження з ними;
зниження соціальної напруженості серед населення, що проживає поблизу територій, забруднених вибухонебезпечними предметами.
7. Громадське обговорення
Проект рішення не потребує проведення консультацій з громадськістю.
8. Прогноз результатів
У результаті прийняття зазначеного проекту рішення буде розроблений, впроваджений та реалізований комплекс організаційних, правових та матеріально – технічних завдань і заходів, спрямованих на зменшення ризиків, які можуть виникати внаслідок підриву вибухонебезпечних предметів, до безпечного для населення рівня, що в подальшому дозволить використовувати земельні ділянки очищених від вибухонебезпечних предметів територій у господарських цілях.