Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 24-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Двадцять дев’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «25» вересня 2009 року № 1365
Про комунальний заклад “Рівненський
обласний ендокринологічний центр”
Рівненської обласної ради
З метою забезпечення надання ефективної ендокринологічної допомоги населенню області, на підставі наказу Міністерства охорони здоров'я України від 01.10.2007 №609 «Про удосконалення ендокринологічної допомоги населенню України» та відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати Рівненський обласний ендокринологічний диспансер у комунальний заклад "Рівненський обласний ендокринологічний центр" Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу «Рівненський обласний ендокринологічний центр» Рівненської обласної ради в новій редакції (додається).
3. Головному лікарю комунального закладу «Рівненський обласний ендокринологічний центр» Рівненської обласної ради подати Статут на державну реєстрацію у встановленому законодавством порядку.
4. Відділу з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.).
Голова ради О.Ю. Данильчук
С Т А Т У Т
комунального закладу
“ Рівненський обласний ендокринологічний центр”
Рівненської обласної ради
(нова редакція)
Рівне – 2009
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Cтатут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу “Рівненський обласний ендокринологічний центр” Рівненської обласної ради (далі – Центр).
1.2. Центр заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Центру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління Центром здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров’я облдержадміністрації.
1.3. Комунальний заклад “Рівненський обласний ендокринологічний центр” Рівненської обласної ради є правонаступником усіх прав та обов’язків Рівненського обласного ендокринологічного диспансеру, створеного наказом Ровенського облздороввідділу від 27 листопада 1951 року № 986 на виконання Постанови Ради Міністрів УРСР № 2877 від 2 жовтня 1951 року.
1.4. Центр керується у своїй діяльності Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Рівненської обласної ради, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.
1.5. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Центр набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.6. За своїм правовим статусом Центр є комунальним закладом, є неприбутковим закладом і фінансується з обласного бюджету
1.7. При виконанні покладених на нього завдань Центр може використовувати власні надходження, отримані відповідно до чинного законодавства.
1.8. Центр самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями усім своїм майном відповідно до чинного законодавства.
1.9. Центр не відповідає за зобов’язаннями власника, а власник не відповідає за зобов’язаннями Центру.
1.10. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Центру. Центр не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.11. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Центр має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.
1.12. Найменування Центру:
- повне: комунальний заклад “Рівненський обласний ендокринологічний центр” Рівненської обласної ради.
- скорочене: КЗ “РОЕЦ”.
1.13. Юридична адреса: вулиця Курчатова, будинок 6, місто Рівне, 33018.
2. ПРЕДМЕТ І МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
2.1. Центр створений з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я, що передбачає проведення в регіоні заходів, спрямованих на:
- забезпечення доступності надання якісної спеціалізованої медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- розробку та впровадження сучасних методів профілактики, діагностики та лікування ендокринної патології;
- підвищення ефективності використання коштів державного та місцевих бюджетів, виділених для вирішення проблем попередження, виявлення та лікування ендокринних захворювань;
- зниження захворюваності, смертності та інвалідності населення внаслідок ендокринної патології.
2.2. Предметом діяльності Центру є:
- контроль за дотриманням закладами охорони здоров'я вимог чинного законодавства щодо надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- розробка проектів нормативно-правових актів з питань профілактики, діагностики та лікування хворих з ендокринною патологією;
- розробка та впровадження нових форм та методів профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- розробка напрямів розвитку ендокринологічної служби регіону, що передбачають проведення заходів з попередження і виявлення ендокринної патології, зменшення рівня ускладнень, інвалідності та смертності населення внаслідок ендокринних захворювань;
- визначення проблемних питань надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією та шляхів їх вирішення;
- розробка, координація впровадження та контроль за виконанням регіональних програм та заходів з питань надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- участь у розробці та опрацюванні проектів загальнодержавних програм та заходів, що передбачають надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- організаційно-методичне керівництво та координація діяльності закладів охорони здоров'я регіону з питань надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів населення з метою раннього та своєчасного виявлення ендокринних захворювань;
- організація та надання спеціалізованої медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- спільно з санітарно-епідеміологічною службою контроль за забезпеченням ендемічних осередків йодованою сіллю та якістю йодування солі;
- забезпечення постійного оновлення та ефективного функціонування реєстру хворих з ендокринною патологією, насамперед хворих на цукровий діабет;
- визначення потреби закладів охорони здоров'я регіону у лікарських засобах та виробах медичного призначення для лікування хворих з ендокринною патологію, медичному обладнанні та витратних матеріалах для діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- моніторинг забезпечення закладів охорони здоров'я лікарськими засобами, виробами медичного призначення, медичному обладнанні та витратних матеріалах для діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- моніторинг виконання та фінансового забезпечення державних соціальних нормативів у закладах та підрозділах закладів охорони здоров'я, що надають медичну допомогу хворим з ендокринною патологією;
- перевірка закладів та підрозділів закладів охорони здоров'я регіону, що надають медичну допомогу хворим з ендокринною патологією;
- вивчення, аналіз і прогнозування показників стану здоров'я хворих з ендокринною патологією та участь у розробці заходів, спрямованих на збереження і покращення здоров'я хворих цієї категорії;
- інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності закладів охорони здоров'я та органів управління регіону з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- інформаційний супровід реалізації загальнодержавних та регіональних програм, що передбачають надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- впровадження єдиної сучасної системи збору, обробки, аналізу, зберігання та передачі інформації у закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності та рівня підпорядкування з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- підготовка та видання збірок, довідників та аналітичних оглядів з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- опрацьовування відповідей на запити центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян з питань надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- організаційно-методичне забезпечення підготовки підвищення кваліфікації лікарів ендокринологів та лікарів інших спеціальностей, середнього медичного персоналу з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- проведення спільно з організаціями різних форм власності та підпорядкування, громадськими об'єднаннями з'їздів, науково-практичних конференцій, семінарів, оглядів, конкурсів, виставок та інших заходів, спрямованих на удосконалення надання медичної допомоги хворим з ендокринними захворюваннями;
- встановлення міжнародних зв'язків, заснування або вступ до національних, міжнародних або зарубіжних об'єднань, підписання відповідних угод, що передбачають удосконалення надання медичної допомоги хворим з ендокринною патологією;
- медична практика;
- зберігання, перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуск, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
- сприяння участі медичних закладів регіону у реалізації міжнародних проектів та міжнародних грантів з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- проведення санітарно-освітньої роботи з питань профілактики, діагностики та лікування ендокринних захворювань;
- інші види послуг у порядку, який встановлений чинним законодавством.
2.3. Центр може бути клінічною базою вищих медичних навчальних закладів.
2.4. Професійна діяльність у сфері надання соціальних послуг.
2.5. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Центр може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
3. МАЙНО ЦЕНТРУ
3.1. Майно Центру становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Центру.
3.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Центром на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Центр володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.
3.2.1. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Центр здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
3.3. Джерелами формування майна Центру є:
- грошові та матеріальні внески власника;
- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій і громадян;
- капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
- майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Центр зобов’язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
4.2. Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Центр має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.
4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
4.4. Центр може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я (центри здоров’я, реабілітаційні центри, клініки, фітотерапевтичні заклади), кафедрами вищих медичних навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів МОЗ та АМН України, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров’я, згідно з чинним законодавством.
4.5. Центр веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Вищим органом управління Центру є Рівненська обласна рада.
5.2. До компетенції вищого органу управління належить:
5.2.1. Визначення основних напрямків діяльності;
5.2.2. Затвердження та внесення змін до Статуту Центру;
5.2.3. Призначення та звільнення головного лікаря Центру;
5.2.4. Розпорядження основними засобами Центру:
- прийняття рішень про відчуження майна, позику, заставу;
- передача в оренду цілісних майнових комплексів, приміщень, споруд;
5.2.5. Прийняття рішення про припинення діяльності Центру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.
5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації. До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить:
5.3.1. Затвердження планів Центру і звітів про їх виконання;
5.3.2. Визначення форм контролю за діяльністю Центру;
5.3.3. Погодження керівників філій;
5.3.4. Здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Центру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, консультативної допомоги та забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя;
5.3.5. Забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі спеціалізованої ендокринологічної допомоги, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, вимог Державної фармакопеї, застосування медичних препаратів і технологій;
5.3.6. Визначення потреби в медичній техніці, медикаментах, інвентарі, паливі, засобах санітарного транспорту;
5.3.7. Затвердження організаційної структури Центру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством;
5.3.8. Затвердження кошторису Центру, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;
5.3.9. Контроль за організацією первинного обліку в Центрі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
5.3.10. Внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Центру;
5.3.11. Участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Центру;
5.3.12. Контроль роботи Центру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту, і протипожежного захисту;
5.3.13. Сприяння розвитку міжнародного співробітництва Центру та впровадження інвестиційних проектів;
5.3.14. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Центру.
Головний лікар Центру
5.4. Керівництво лікувально-профілактичною, організаційно-методичною діяльністю Центру здійснює головний лікар Центру.
5.5. На посаду головного лікаря Центру призначається лікар-ендокринолог з І або вищою кваліфікаційною категорією та стажем роботи за фахом не менше 7 років.
Головний лікар Центру є головним позаштатним спеціалістом управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації зі спеціальності „Ендокринологія”.
5.6. Головний лікар у своїй роботі керується чинним законодавством, посадовою інструкцією, наказами та розпорядженням вищестоящих органів охорони здоров’я, розпорядженнями голови та рішеннями обласної ради.
5.7. Основним завданням головного лікаря є організація роботи Центру з метою надання кваліфікованої спеціалізованої ендокринологічної допомоги.
5.8. Головний лікар Центру призначається рішенням Рівненської обласної ради за погодженням з управлінням охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації.
5.9. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради.
5.10. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
5.11. Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
5.12. До компетенції головного лікаря відноситься:
5.12.1. Забезпечення статутної діяльності Центру;
5.12.2. Вирішення поточних питань роботи Центру;
5.12.3. Вирішення кадрових питань;
5.12.4. Вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
5.12.5. Організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
5.12.6. Забезпечення оплати праці працівників Центру;
5.12.7. Підписання колективного договору.
5.13. Головний лікар підзвітний:
– Рівненській обласній раді з питань щодо ефективного збереження та використання майна;
– управлінню охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації з питань галузевої діяльності.
5.14. Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Центру в межах чинного законодавства України.
5.15. Головний лікар та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
6.1. Контроль за збереженням та ефективним використанням майна Центру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю – управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації.
6.3. Відносини Центру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.
6.5. На вимогу власника Центр зобов’язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЦЕНТРУ
7.1. Трудовий колектив Центру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою).
7.2. Трудовий колектив Центру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.3. Умови організації та оплати праці трудового колективу Центру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Центру та трудовим колективом регулюються колективним договором.
7.4. Загальні збори трудового колективу Центру:
- розглядають і схвалюють проект колективного договору;
- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;
- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Центру;
- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Центру.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
8.1. Діяльність Центру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу) або ліквідації.
8.2. Злиття, приєднання, поділ, виділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
8.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Центру (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України.
8.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Центру може бути покладено на орган управління майном Центру.
8.5. У разі злиття Центру з іншою юридичною особою усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття. У разі приєднання Центру до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі її майнові права та обов’язки, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Центру – до нього переходять усі майнові права та обов’язки приєднаних юридичних осіб. У разі поділу Центру усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Центру. У разі перетворення Центру в іншу юридичну особу усі її майнові права і обов’язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
8.6. Центр може бути ліквідований:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
8.7. Центр є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
9.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.