Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 24-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Двадцять дев’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «25» вересня 2009 року № 1364
Про комунальний заклад “Рівненський
обласний протитуберкульозний диспансер”
Рівненської обласної ради
Враховуючи подання обласної державної адміністрації, з метою забезпечення надання ефективної фтизіатричної допомоги населенню області, відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер у комунальний заклад "Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер" Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу "Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер" Рівненської обласної ради в новій редакції (додається).
3. Головному лікарю комунального закладу «Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер» Рівненської обласної ради подати Статут на державну реєстрацію у встановленому законодавством порядку.
4. Відділу з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.).
Голова ради О.Ю. Данильчук
С Т А Т У Т
комунального закладу «Рівненський обласний
протитуберкульозний диспансер» Рівненської обласної ради
(в новій редакції)
м. Рівне – 2009
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Cтатут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу "Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер" Рівненської обласної ради (надалі – «Диспансер» ).
1.2. Диспансер є правонаступником усіх прав та обов’язків Рівненського обласного протитуберкульозного диспансеру, створеного у грудні 1951року відповідно до наказу Рівненського обласного відділу охорони здоров’я від 27 листопада 1951 року № 986.
1.3. Диспансер заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Засновником та власником Диспансеру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області.
1.4. Управління Диспансером здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров’я облдержадміністрації.
1.5. Диспансер керується у своїй діяльності Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Рівненської обласної ради, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.
1.6. Диспансер є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Диспансер набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.7. За своїм правовим статусом Диспансер є неприбутковим комунальним закладом і фінансується з обласного бюджету.
1.8. При виконанні покладених на нього завдань Диспансер може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.
1.9. Диспансер самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.
1.10. Диспансер не відповідає за зобов’язаннями власника, а власник не відповідає за зобов’язаннями Диспансеру.
1.11. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Диспансеру. Диспансер не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів а також інших підприємств, установ, організацій.
1.12. Диспансер може вступати в об'єднання як головний заклад з однопрофільними закладами, які є також спільною власністю територіальних громад Рівненської області.
1.13. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Диспансер має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.
1.14. Найменування Диспансеру:
- повне найменування: комунальний заклад «Рівненський обласний протитуберкульозний диспансер» Рівненської обласної ради;
- скорочене: РОПД;
- повне найменування англійською мовою: “Rivne tb prophylactic centre regional” .
1.15. Юридична адреса : вулиця Дворецька, 108, місто Рівне, Рівненська обл., 33010.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ДИСПАНСЕРУ
2.1. Метою діяльності Диспансеру є надання кваліфікованої лікувально-діагностичної й консультативної допомоги хворим фтизіатричного профілю та здійснення медичної практики.
2.2. Складання та ведення реєстру хворих на туберкульоз.
2.3. Організаційно-методичне керівництво діяльністю фтизіатричних відділень, кабінетів і інших лікувально-профілактичних закладів з надання медичної допомоги хворим на туберкульоз.
2.4. Організація і проведення заходів щодо раннього виявлення, профілактики туберкульозних захворювань, покращення якості діагностики, лікування і диспансеризації хворих на туберкульоз.
2.5. Надання консультативної допомоги хворим на туберкульоз у складних для діагностики випадках, а також при неефективності терапії, яка проводилась за місцем проживання.
2.6. Щорічний аналіз захворюваності, тимчасової непрацездатності, інвалідності, смертності, а також діяльності лікувально-профілактичних протитуберкульозних закладів.
2.7. Організація й здійснення консультативної допомоги лікувально-профілактичним закладам області з метою покращення медичної допомоги хворим на туберкульоз.
2.8. Спільно з управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації розроблення заходів щодо вдосконалення організації й покращення якості надання лікувально-профілактичної допомоги хворим на туберкульоз.
2.9. Участь у визначенні поточних та річних потреб протитуберкульозних лікарських препаратів, апаратури, приладів та інструментів для діагностики й лікування фтизіатричних хворих.
2.10. Участь у плануванні й проведенні заходів щодо підвищення рівня знань лікарів загальної мережі з фтизіатрії.
2.11. Контроль за впровадженням нових методів ранньої діагностики, лікування туберкульозних захворювань.
2.12. Консультативна та практична медична допомога іншим лікувально-профілактичним закладам з виявлення і лікування туберкульозу.
2.13. Навчання методам самоконтролю хворих на туберкульоз та їх родичів, консультативна допомога в організації шкіл самоконтролю для дорослих і дітей, хворих на туберкульоз.
2.14. Організація і участь у проведенні масових профілактичних оглядів населення з метою виявлення туберкульозу.
2.15. Діяльність, пов’язана з отриманням, доставкою, зберіганням, видачею та знешкодженням ампул наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, у порядку визначеним чинним законодавством.
2.16. У випадку, якщо здійснення будь-якого з вищенаведених видів діяльності потребує спеціального дозволу (ліцензії), диспансер здійснює таку діяльність лише за умови отримання такого дозволу (ліцензії).
2.17. З метою виконання своїх статутних завдань, диспансер співпрацює із закордонними юридичними та громадськими організаціями, фізичними особами.
3. МАЙНО ДИСПАНСЕРУ
3.1. Майно Диспансеру становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Диспансеру.
3.2. Майно Диспансеру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Диспансером на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Диспансер володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.
3.2.1. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Диспансер здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
3.3. Джерелами формування майна Диспансеру є:
- грошові та матеріальні внески власника;
- безоплатні або благодійні внески, гранти, дарунки, пожертвування організацій і громадян;
- капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
- майно придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Диспансер зобов’язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
4.2. Диспансер не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати під заставу, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Диспансер має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.
4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
4.4. Диспансер може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я (центри здоров’я, реабілітаційні центри, клініки, фітотерапевтичні заклади), кафедрами вищих медичних навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів МОЗ та АМН України, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров’я, згідно з чинним законодавством.
4.5. Диспансер веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ДИСПАНСЕРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Вищим органом управління Диспансеру є Рівненська обласна рада.
5.2. До компетенції вищого органу управління належить:
- визначення основних напрямків діяльності;
- затвердження та внесення змін до Статуту Диспансеру;
- призначення та звільнення головного лікаря Диспансеру;
- розпорядження основними засобами Диспансеру:
- прийняття рішень про відчуження майна, позику, заставу, оренду;
- прийняття рішення про припинення діяльності Диспансеру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;
5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації. До компетенції уповноваженого власником органу управління належить:
5.3.1. Затвердження планів Диспансеру і звітів про їх виконання;
5.3.2. Визначення форм контролю за діяльністю Диспансеру;
5.3.3. Погодження керівників філій;
5.3.4. Забезпечення контролю за реалізацією державної політики в ході надання медичної допомоги;
5.3.5. Здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Диспансеру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, консультативної допомоги та забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя;
5.3.6. Забезпечення контролю за виконанням актів законодавства у фтизіатричній галузі, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, вимог Державної фармакопеї, застосування медичних препаратів і технологій;
5.3.7. Затвердження організаційної структури Диспансеру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством;
5.3.8. Затвердження кошторису Диспансеру, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;
5.3.9. Контроль за організацією первинного обліку в Диспансері, утримання у встановленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
5.3.10. Внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Диспансеру;
5.3.11. Участь у встановленому порядку в проведенні державної акредитації Диспансеру;
5.3.12. Контроль роботи Диспансеру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту і протипожежного захисту;
5.3.13. Сприяння розвитку міжнародного співробітництва Диспансеру та впровадження інвестиційних проектів в галузі охорони здоров’я населення і надання лікувально-профілактичної допомоги;
5.3.14. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, щодо контролю за організацією роботи Диспансеру.
6. Головний лікар Диспансеру
6.1. Керівництво лікувально-профілактичною, організаційно-методичною та виробничо-господарською діяльністю Диспансеру здійснює головний лікар Диспансеру (далі-головний лікар).
6.2. На посаду головного лікаря призначається кваліфікований спеціаліст, який має повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямком підготовки «Медицина». Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією з «Організації і управління охороною здоров’я». Підвищення кваліфікації (курси удосконалення стажування, передатестаційні цикли, тощо). Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років .
6.3. Головний лікар у своїй роботі керується чинним законодавством, положенням про головного лікаря Диспансеру, посадовою інструкцією, наказами, розпорядженням, даним Статутом та установчо-правовими документами вищих органів охорони здоров’я.
6.4. Основним завданням головного лікаря є організація роботи Диспансеру з метою проведення всього комплексу протитуберкульозних оздоровчих і протиепідемічних заходів.
6.5. Головний лікар Диспансеру призначається рішенням Рівненської обласної ради.
6.6. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради.
6.7. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
6.8. Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
6.9. До компетенції головного лікаря відноситься:
6.9.1. Забезпечення статутної діяльності Диспансеру;
6.9.2. Вирішення поточних питань роботи Диспансеру;
6.9.3. Вирішення кадрових питань;
6.9.4. Вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
6.9.5. Організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
6.9.6. Забезпечення оплати праці працівників Диспансеру;
6.9.7. Підписання колективного договору.
6.10. Головний лікар підзвітний:
– Рівненській обласній раді – з питань щодо ефективного збереження та використання майна;
– управлінню охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації – з питань галузевої діяльності.
6.11. Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Диспансеру в межах чинного законодавства України. У разі відсутності головного лікаря його обов’язки виконує заступник з медичної частини.
6.12. Головний лікар та головний бухгалтер Диспансеру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
7. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ДИСПАНСЕРУ
7.1. Контроль за збереження та ефективним використанням майна Диспансеру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю – управління охорони здоров’я Рівненської обласної державної адміністрації.
7.2. Відносини Диспансеру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.
7.3. На вимогу власника Диспансер зобов’язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
8. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ДИСПАНСЕРУ
8.1 Трудовий колектив Диспансеру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою).
8.2. Трудовий колектив Диспансеру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
8.3. Умови організації та оплати праці трудового колективу Диспансеру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України. Відносини між адміністрацією Диспансеру та трудовим колективом регулюються колективним договором.
8.4. Загальні збори трудового колективу Диспансеру:
- розглядають і схвалюють проект колективного договору;
- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;
- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Диспансеру;
- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Диспансеру.
9.ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДИСПАНСЕРУ
9.1. Діяльність Диспансеру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, виділу, перетворення) або ліквідації.
9.2. Злиття, приєднання, поділ, виділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
9.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Диспансеру (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Диспансеру відповідно до чинного законодавства України.
9.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Диспансеру може бути покладено на орган управління майном Диспансеру.
9.5 У разі злиття Диспансеру з іншою юридичною особою усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до юридичної особи , що утворена внаслідок злиття.
9.6. У разі приєднання Диспансеру до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі його майнові права та обов’язки, а в разі приєднання однієї або кількох юридичних осіб – до Диспансеру переходять усі майнові права та обов’язки приєднаних юридичних осіб.
9.7. У разі поділу Диспансеру, усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб’єктів господарювання.
9.8. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Диспансеру.
9.9.У разі перетворення Диспансеру в іншу юридичну особу, усі його майнові права і обов’язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
9.10. Диспансер може бути ліквідований:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
9.11. Диспансер є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
10. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
10.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.