Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Двадцять сьома сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «29» травня 2009 року № 1205
Про звіт голови обласної ради
про діяльність з травня 2008 року
по квітень 2009 року
Заслухавши та обговоривши звіт голови обласної ради про свою діяльність за період з квітня 2008 року по травень 2009 року, беручи до уваги, що звіт був опублікований в газеті «Вісті Рівненщини», оприлюднений на веб-сайті обласної ради, відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Звіт голови обласної ради Данильчука О.Ю. взяти до відома (додається).
2. Депутатам обласної ради згідно зі статтею 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» в місячний термін відзвітуватися перед виборцями про свою діяльність за звітний період з травня 2008 по квітень 2009 року та проінформувати раду про результати обговорення звітів, зауваження і пропозиції, висловлені виборцями на адресу ради та її органів.
Голова ради О.Ю.Данильчук
Звіт голови обласної ради
про діяльність з травня 2008 року по квітень 2009 року
Відповідно до ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» інформую депутатів та виборців про проведену роботу впродовж третього року діяльності обласної ради п’ятого скликання.
Зазначу, що діяльність обласної ради здійснювалась у межах повноважень, визначених Конституцією України, законами України, відповідними нормативно-правовими актами, Регламентом обласної ради.
Протягом звітного періоду обласна рада працювала як цілком зрілий, кваліфікований і працездатний представницький орган в рамках правового поля, маючи трирічний досвід роботи, напрацьовані за цей час механізми щодо розгляду питань, прийняття рішень, розв’язання нагальних проблем життєдіяльності та захисту спільних інтересів територіальних громад області.
Як голова обласної ради, зважаючи на пропорційне політичне представництво, намагаюся і надалі знаходити спільну мову з депутатами, співпрацювати з усіма структурами, робити все так, щоб обласна рада працювала ефективно і злагоджено, знаходячи компромісні рішення, прислухаючись до думки громад, розуміючи, що саме від спільних зусиль залежать результати роботи та оцінка їх виборцями.
Нагадаю, що цей склад ради обраний за пропорційною системою і сформований із представників семи політичних партій і блоків. В обласній раді відповідно сформовано сім депутатських фракцій: Блоку Юлії Тимошенко, «Наша Україна», Української Народної Партії, Соціалістичної партії, Народної партії, Партії регіонів України, партії «Відродження».
З одного боку – це дисциплінує, з іншого – саме цей принцип дає пріоритети для оновлення складу депутатського корпусу. Так, у звітному періоді були достроково припинені повноваження чотирьох депутатів, обраних від Блоку Юлії Тимошенко (один депутат), Народної партії (один депутат) та Української Народної Партії (два депутати).
Використовуючи досвід попередніх років, у найвідповідальніших ситуаціях обласна рада знаходила компромісні, виважені рішення і при їх прийнятті керувалася здоровим глуздом, демонструвала єдність і взаєморозуміння. Проведені сесії, діяльність постійних комісій, депутатських фракцій та робочих груп підтверджують високий професійний, діловий та інтелектуальний потенціал депутатського корпусу.
Хотів би разом з вами проаналізувати, що вдалося зробити у звітному періоді, над вирішенням яких проблем необхідно працювати надалі, які корективи вносити.
Упродовж звітного періоду з урахуванням вимог нового Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» вносились зміни до складу десяти постійних комісій, президії обласної ради, а також до нормативної бази обласної ради: відповідних положень та Регламенту. Робота над їх вдосконаленням триває впродовж усього скликання.
Для вирішення нагальних проблем територіальних громад обласною радою створювались робочі комісії та групи з питань вивчення ситуації, що склалась у трудовому колективі КП «Рівнекнига»; у комунальному закладі «Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат I-III ступенів» Рівненської обласної ради; а також створювались робочі групи для виконання рішень обласної ради з питань передачі та відчуження комунального майна, здійснення перевірки стану збереження та використання об’єктів спільної власності територіальних громад області, За ініціативи постійної комісії Рівненської обласної ради з питань духовності, культури та соціальної політики створено робочу групу, яка займається організаційними питаннями створення в місті Рівне Рівненського обласного художнього музею.
Хочу зауважити, що до складу робочих груп і комісій залучаються не тільки депутати обласної ради, але і представники облдержадміністрації, територіальних управлінь, виконавчого апарату обласної ради, фахівці відповідних сфер діяльності. Це сприяє оперативній роботі, прийняттю кваліфікованих рішень. Про ситуацію в кожному конкретному випадку проінформовано депутатів.
За звітний період проведено сім пленарних засідань. На семи сесіях розглянуто 515 питань, з них 16 відхилено, з 499 прийняті рішення. Розглянуто 119 депутатських запитів, 110 із них підтримано.
Згідно з вимогами чинного законодавства та у встановлені Бюджетним кодексом терміни затверджено обласний бюджет та програму соціально-економічного розвитку області на 2009 рік. Прийняті відповідні рішення щодо інноваційно-інвестиційної діяльності, енергозбереження, забезпечення області продовольчим зерном, розвитку малого підприємництва, охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, реалізації земельної відносин, використання майна спільної власності територіальних громад, функціонування соціальної сфери: освіти, охорони здоров'я, спорту, культури, туризму, відпочинку та оздоровлення дітей області, матеріальної підтримки осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та найбільш незахищених верств населення, міжнародного співробітництва, захисту прав споживачів у Рівненській області і багато інших.
З початку скликання затверджено 111 регіональних програм, у тому числі 24 – у звітному періоді, внесено ряд доповнень і змін до 35 раніше прийнятих рішень; заслухано 14 звітів про виконання програм, у порядку контролю розглянуто хід виконання 13.
Враховуючи, що низку проблемних питань соціально-економічного розвитку необхідно вирішувати на загальнодержавному рівні, на сесіях обласної ради прийнято 16 звернень до Верховної Ради України, Президента та Кабінету Міністрів, частина з них підтримана для відображення в законодавчих та нормативних документах, на вирішення окремих порушених проблем надійшла фінансова допомога. Двічі обласна рада зверталася щодо виділення коштів з Державного бюджету на будівництво доріг, тричі – щодо забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування.
Всі сесійні засідання проходили організовано, відкрито і гласно, із залученням відповідних фахівців, запрошувались представники засобів масової інформації. Цьому сприяє робота і постійних комісій, і депутатських фракцій, які попередньо детально вивчають всі питання, передбачені для розгляду на сесіях. У звітному періоді постійні комісії обласної ради провели 80 засідань, на яких проаналізували понад півтори тисячі питань.
За ініціативою депутатських комісій підтримана практика попередніх скликань щодо виділення коштів з обласного бюджету для надання допомоги репресованим громадянам, на утримання обласного соціального медичного центру професійної реабілітації інвалідів та інших найбільш незахищених верств населення, пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Виважений підхід депутатів до розв’язання проблеми енерго-, тепло- та водозабезпечення населених пунктів стимулював пошук шляхів вдосконалення діяльності підприємств сфери житлово-комунального господарства, в тому числі сприяв розробці і прийняттю додаткових заходів з енергозбереження та відповідної програми для сільських населених пунктів, зокрема, програми електрифікації новозабудованих сільських вулиць населених пунктів області.
Конкретизуючи, зазначу, що постійна комісія з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.) на 15 засіданнях розглянула і підготувала рекомендації з понад 300 актуальних питань бюджетного процесу, податкової політики та фінансування програм і заходів. Упродовж 2008 року комісія розглянула понад 90 звернень від окремих підприємств, установ, організацій області. У переважній більшості звернення від суб’єктів господарювання стосувалися найболючішого – сприяння у наданні фінансової допомоги з обласного бюджету для підтримки розвитку та діяльності підприємств або надання окремих пільг.
Всі засідання комісій проходять за участю головного фінансового управління, заявників, відповідних служб облдержадміністрації, представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, податкової служби, контрольно-ревізійного управління, головного управління Пенсійного фонду України в області, інших структур.
Варто відзначити активність і посилення відповідальності постійної комісії в питаннях контролю за формуванням та виконанням обласного бюджету. Комісія перевіряла звіти головного фінансового управління облдержадміністрації щодо виконання обласного бюджету за звітний період, відповідно до Бюджетного кодексу заслуховувала звіти облдержадміністрації, головних розпорядників коштів про виконання показників обласного бюджету та використання коштів, подавала висновки на затвердження обласній раді. Кожен депутат – член комісії – закріплений відповідальним за однією із економічних сфер діяльності, вивчає та досліджує матеріали з ефективності управління і використання бюджетних коштів головними розпорядниками.
Принципово постійна комісія підходить до узгодження переліків об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок цільових державних субвенцій та спеціальних фондів обласного бюджету, розгляду пропозицій щодо стану фінансування обласних програм, неодноразово розглядались можливості виводу обласного комунального підприємства „Міжнародний аеропорт Рівне” з фінансової кризи тощо.
За рекомендаціями постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків в обласному бюджеті на 2009 рік передбачено фінансування із бюджету розвитку обласного бюджету виключно об’єктів обласної комунальної власності.
Одним із пріоритетних напрямів у роботі комісії є пошук додаткових джерел надходжень до обласного бюджету. Так, за рахунок розміщення в установах банків тимчасово вільних бюджетних коштів у 2008 році надходження склали 2382,6 тис. грн. І надалі опрацьовуються всі можливі варіанти повернення або хоча б часткової компенсації заборгованості (18 560 949 грн.) державної акціонерної компанії „Хліб України” перед обласним бюджетом. Обласна рада направила звернення до Верховної Ради України щодо внесення доповнень до Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” стосовно надання місцевим бюджетам права продажу прав вимоги погашення простроченої понад три роки заборгованості перед обласним бюджетом за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі місцевим бюджетам, а також пропозиції територіальних громад області щодо внесення змін до законодавства в частині зміцнення та розширення податкової бази місцевих бюджетів, щодо забезпечення наповнення бюджету, пошуку додаткових джерел, контролювати цільове використання коштів.
На 9 засіданнях постійної комісії з економічних питань та комунальної власності (голова - Мініч Г.І.) розглянуто 369 питань, з них 230 питань стосуються управління комунальною власністю. Саме на цю комісію покладена основна відповідальність за прийняття рішень економічного спрямування, з питань використання об’єктів спільної власності територіальних громад області, проведення оцінки фінансово-господарської діяльності комерційних комунальних підприємств, надання експертних висновків щодо розгляду регуляторних актів, первинної вартості об’єктів, що підлягають відчуженню тощо.
Економічна комісія тісно співпрацює з відділом з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради та на основі вивчення стану використання об’єктів права комунальної власності визначає стратегію дій у цьому напрямі. Є взаєморозуміння і налагоджена співпраця із структурними підрозділами облдержадміністрації, регіональним відділенням Фонду державного майна України в Рівненській області.
З 23 березня 2007 року відповідно до рішення №239 «Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад області» обласна рада здійснює повноваження щодо управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
Упродовж звітного року продовжено роботу щодо впорядкування переліку об’єктів спільної власності територіальних громад області., в зв’язку з чим тричі вносились зміни рішеннями обласної ради від 23 травня 2008 року № 838, від 10 жовтня 2008 року № 994, та від 27 березня 2009 року № 1188. Загалом внесено 57 змін, поправок та уточнень в зв’язку із перейменуванням, ліквідацією чи реорганізацією підприємств, закладів, відчуженням, передачею майна у іншу власність, зміною адрес, уточненням площ.
Станом на 1.05.2009 в Переліку обліковується 25 суб’єктів господарської діяльності, 9 закладів культури, 27 закладів освіти, 43 заклади охорони здоров’я, 11 соціального захисту, 5 молоді та спорту. Окрім цього - 16 балансоутримувачів об’єктів нерухомості, які є спільною власністю територіальних громад області, 14 об’єктів, які не увійшли до статутних фондів п’яти приватизованих обласних комунальних підприємств.
Варто зазначити, що до переліку включені новостворений комунальний заклад «Обласний перинатальний центр» Рівненської обласної ради, нововиявлені комунальний заклад «Рівненська обласна дитячо-юнацька спортивна школа інвалідів», комунальний навчальний заклад «Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій» та Склади цивільної оборони ІІ групи.
Проведено значну роботу щодо впорядкування Єдиного реєстру та виготовлення свідоцтв на право власності об’єктами нерухомості та документації на земельні ділянки.
Так, станом на 1.05.2009 виготовлено 475 технічних паспортів із 1057 об’єктів нерухомості. Оформлено відповідно до виготовлених технічних паспортів 63 свідоцтва про право власності на майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Робота в даному напрямку буде продовжена і є одним із пріоритетних напрямків і надалі.
Триває незалежна аудиторська перевірка комунальних підприємств.
Питання діяльності керівників в частині ефективності використання та збереження комунального майна перебуває на постійному контролі обласної ради. Враховуючи результати роботи, приймаються відповідні кадрові рішення. Так, за звітний період звільнено 6 керівників комунальних підприємств. Призначено чотири нових та укладено контракти на нові терміни з 28 керівниками комунальних підприємств та бюджетних закладів. Погоджено укладання контрактів з шістьма керівниками закладів освіти.
Розпорядженнями на шістьох працівників підприємств покладалось тимчасове виконання обов’язків керівника та укладено сім трудових угод (контрактів) на виконання управління (поточного керівництва) комунальними підприємствами.
Оскільки положення, статути комунальних підприємств, установ, організацій в переважній більшості не відповідали вимогам чинного законодавства Господарського Кодексу України, в звітному періоді продовжено роботу та затверджено в новій редакції вісімнадцять статутів, два Положення комунальних підприємств та закладів Рівненської обласної ради. До двох статутів внесені зміни.
З метою вдосконалення порядку здачі в оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад області, у 2008 році обласною радою затверджено Положення про оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад області. Даним положенням регламентуються загальні питання здачі в оренду комунального майна області, порядок проведення конкурсів на право оренди комунального майна, методика розрахунку та порядок використання орендної плати тощо.
За звітний період від здачі в оренду комунального майна орендодавці отримали понад 2,8 млн. грн. В тому числі до обласного бюджету перераховано 890 тис. грн.
Для порівняння: за попередній період від оренди комунального майна до обласного бюджету надійшло 560 тис.грн.
У звітному періоді проведено 19 засідань конкурсної комісії на право оренди комунального майна, за підсумками яких укладено 15 договорів оренди.
Обласною радою, враховуючи нестабільний стан ринку нерухомості в зв’язку з кризовими явищами в економіці, численні звернення орендарів майна спільної власності територіальних громад області, з метою зменшення тиску фінансової кризи на реальний сектор економіки та бюджетну сферу прийнято рішення про зменшення розміру плати за оренду майна спільної власності територіальних громад області у квітні-грудні 2009 року на 50%.
Рішенням обласної ради затверджено Порядок передачі з балансу на баланс майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, який встановлює єдиний організаційно-правовий механізм передачі з балансу на баланс об’єктів та майна, що належить до спільної власності територіальних громад області.
З метою задоволення потреб територіальних громад сіл, селищ, міст та районів області прийнято 7 рішень щодо прийняття об’єктів та 6 рішень про передачу об’єктів із спільної власності територіальних громад області у власність сіл, селищ, міст та спільну власність територіальних громад районів області.
З метою надання Державному історико-культурному заповіднику міста Дубно національного статусу прийнято рішення щодо передачі його у державну власність. На клопотання Рівненської облдержадміністрації їй передано в управління комунальне підприємство «Автобаза» Рівненської обласної ради.
Прийнято 5 рішень про припинення юридичних осіб, як таких, що не здійснюють статутної діяльності та не приносять користі територіальним громадам, а також одне рішення щодо реорганізації комунального закладу.
Прийнято 8 рішень щодо відчуження об’єктів спільної власності територіальних громад області, у тому числі й цілісного майнового комплексу ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне». Однак через відсутність стратегічного інвестора зазначене рішення не вдається реалізувати.
Від продажу майна надійшло коштів на суму 428725,8 грн., з них до бюджету розвитку обласного бюджету – 357 270,8 грн.
З метою підтримки діяльності комунальних підприємств Рівненської обласної ради на поповнення статутних фондів виділено з обласного бюджету 1 803 133 грн., використано 1 787 529,92 грн.
Постійна комісія з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій (голова - Кучерук М.Г.) з початку скликання провела 6 засідань, на яких розглянула понад 100 питань. За рекомендаціями комісії до ряду проектів рішень і програм внесені принципово важливі зміни і доповнення, комісія вимогливо підходила до аналізу цільового використання коштів, пошуку інвестиційно привабливих пропозицій в економічній сфері області. Постійна увага комісії спрямована на підтримку розвитку малого і середнього бізнесу та створення сприятливого інвестиційного клімату в області.
Упродовж 2008 року на реалізацію заходів обласної програми розвитку малого підприємництва з обласного бюджету спрямовано 527 тис. грн., з них 372 тис. грн. – на відшкодування плати за користування кредитами банків, отриманими суб’єктами малого та середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів. В усіх регіонах створено єдині реєстраційні та дозвільні центри для суб’єктів підприємницької діяльності.
Надходження до Зведеного бюджету області від діяльності суб’єктів підприємництва за 2008 рік становили 252,9 млн. грн., в тому числі до місцевого – 142,4 млн. грн., що відповідно на 24 % та 23 % більше, ніж за 2007 рік.
Завдяки вжитим заходам з підтримки підприємництва, чисельність підприємців – фізичних осіб за 2008 рік збільшилась на 1,1 тис.осіб у порівнянні з 2007 роком і становила 47,9 тис.осіб. Водночас за перший квартал 2009 року кількість фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності зменшилась на 0,5 тис.осіб і становить 47,3 тис.осіб.
Практично на кожній сесії підтримуються рішення, участь у підготовці яких бере постійна комісія з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села (голова - Варфалюк В.О.). За звітний період проведено 7 засідань постійної комісії, на яких розглянуто понад 150 питань, в тому числі погоджені проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок: фізичним особам – 16, юридичним особам – 10, під користування надрами – 1, для ведення лісового господарства – 2, шляхом продажу на земельних аукціонах – 1, в оренду на аукціоні – 12.
За погодженням комісії вносилися зміни у межі сіл Люхча та Дубки на території Люхчанської сільської ради Сарненського району, села Лісопіль на території Малолюбашанської сільської ради Костопільського району, села Зірне на території Зірненської сільської ради Березнівського району, селища міського типу Зарічне на території Зарічненського району.
Комісія тісно співпрацює з головним управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрації, головним управлінням Держкомзему в Рівненській області, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, іншими установами та організаціями.
Всебічний і об’єктивний аналіз стану сільськогосподарського виробництва в області свідчить, що перетворення на селі в силу об’єктивних та суб’єктивних причин не зумовили підвищення ефективності аграрного виробництва. Депутати обласної ради, члени постійної комісії з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села постійно висловлюють стурбованість ситуацією, яка склалась в агропромисловому комплексі області. У зв’язку з цим постійною комісією обласної ради було ініційоване чергове звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо внесення змін до нормативних актів, що впливають на добробут сільського населення (рішення від 23.01.2009 №1116).
Комісія підтримала та ініціювала розгляд на сесії обласної ради галузевої програми про технічне переоснащення агропромислового комплексу області на 2009-2010 роки, внесення змін до Програми підтримки збільшення обсягів виробництва зерна жита, до переліку сільськогосподарських підприємств області, які здійснюють господарську діяльність на поліських територіях.
Особлива увага приділяється розгляду питань, які пов’язані з реформування земельних відносин в державі. За рекомендаціями членів постійної комісії було внесено ряд поправок до Тимчасового порядку передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області, які затверджені рішенням обласної ради від 23.01.2009 №1094.
В області активізовано роботу із продажу земель несільськогосподарського призначення для здійснення підприємницької діяльності. За 2008 рік продано 474 земельні ділянки несільськогосподарського призначення на суму 41,7 млн. грн., за І квартал 2009 року – 123 земельні ділянки на суму 7,1 млн. грн.
Упродовж 2008 року проведено 120 земельних аукціонів, на яких продано 85 земельних ділянок загальною площею 32,9 га. У результаті проведення торгів, вартість продажу земельних ділянок порівняно зі стартовою ціною зросла у середньому в 1,6 раза і становила майже 13 млн. грн. (довідково: за 2007 рік на торгах продано 104 земельні ділянки загальною вартістю майже 12 млн. грн.).
З початку року проведено 12 земельних аукціонів, на яких продано 9 земельних ділянок загальною площею 0,5 га. В результаті проведення торгів, вартість продажу земельних ділянок порівняно зі стартовою ціною зросла у середньому в 1,2 раза і склала 500,7 тис. грн.
Всього від відчуження земельних ділянок несільськогосподарського призначення за 2008 рік надійшло 41,3 млн. грн., що у 1,5 раза більше, ніж у 2007 році, за І квартал 2009 року – 4,8 млн. грн., що у 2,6 раза менше, ніж за січень-березень 2008 року. Обсяг надходжень до місцевих бюджетів становив у 2008 році 37,2 млн. грн., до Державного бюджету – 4,1 млн. грн., за 1 квартал 2009 року відповідно – 4,3 млн. грн. та 0,5 млн. грн.
За 2008 рік на земельних аукціонах передано в оренду 77 земельних ділянок загальною площею 346,5 га, розмір річної орендної плати становив 1156,9 тис. грн., що в 3,2 раза перевищує стартову ціну.
За рекомендаціями членів постійної комісії було ініційоване звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо проблемних питань, які виникають при регулюванні земельних відносин в державі (рішення від 23.01.2009 року №1114).
Заступник голови комісії Черняга П.Г. виступив на слуханнях, проведених Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин та вніс пропозиції щодо законодавчого забезпечення ринку землі в Україні.
У тісній співпраці з державним управлінням екології та природних ресурсів, з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, іншими організаціями, науковцями вирішувала питання постійна комісія з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (голова - Рудик О.В.). На 8 засіданнях розглянуто більше 200 питань. Заслухано запити з екологічних і природоохоронних проблем, визначено найактуальніші питання, які погоджені і включені до Переліку природоохоронних заходів, які виконуватимуться за рахунок коштів обласного природоохоронного фонду у 2008-2009 роках. Принципово розглядалися питання щодо відновлення та раціонального використання лісосировинних ресурсів області, розвитку мінерально-сировинної бази, погодження суб’єктам господарювання права користування надрами. За рішенням обласної ради у 2008 році відновлено видобуток гранітів на Корецькому та Клесівському-3 родовищах. Розвідано родовище бурштину на ділянці «Володимирець», ведеться підготовча робота щодо його промислового видобування. Завершено геологорозвідувальні роботи на Метківському родовищі піску в Рівненському районі, Сновидовицькому родовищі будівельного каменю у Рокитнівському районі.
Члени постійної комісії разом з фахівцями брали участь у виїзних засіданнях щодо вивчення резонансних питань щодо зміни меж державного ботанічного заказника місцевого значення «Мульчицький» та «Про звернення Міністра охорони навколишнього середовища України Г.Філіпчука щодо стану природно-заповідного фонду України» у Зарічненському та Здолбунівському районах.
Фактично за рекомендаціями виїзних засідань профільної комісії було сформовано позицію обласної ради щодо вирішення питань в частині встановлення меж державних ботанічних заказників місцевого значення.
Більше 150 проблемних профільних питань були предметом уваги на 8 засіданнях постійної комісії з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту (голова - Кривко М.П.).
Пріоритетне значення у діяльності постійної комісії відводиться сприянню наданню якісної освіти школярам області, створенню гідних умов для навчання. Саме тому за ініціативи постійної комісії було проведено позачергову сесію обласної ради з питання фінансування аварійних шкіл у с.Глинне Рокитнівського району, с.Тинне Сарненського району та с.Богуші Березнівського району Рівненської області.
За ініціативою комісії були розглянуті питання щодо: стану справ у сфері книговидавництва в області, виконання обласної програми забезпечення молоді житлом, розвитку фізичної культури та спорту, хід реалізації обласної програми подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, опікуються питаннями оздоровлення дітей, а також ряду інших програм, які перебувають на контролі постійної комісії з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту.
Депутати намагаються привернути увагу керівництва області до проблем, які є на сьогодні у галузі спорту, зокрема пов’язаних з недостатньою кількістю спортивних споруд. Так, на засіданні постійної комісії було підтримано ідею будівництва обласного Палацу спорту, що дозволить створити сприятливі умови для провідних спортивних клубів та спортсменів, які досягли досить високих результатів на спортивному олімпі, а також для занять дітей і молоді фізичною культурою і спортом. Заплановано виїзне засідання постійної комісії з вивчення питання про стан діяльності спортивних закладів області та стан експлуатації спортивних споруд.
Депутати постійної комісії обласної ради тісно співпрацюють із відділом у справах сім’ї та молоді, відділом з питань фізичної культури і спорту облдержадміністрації, службою у справах дітей, іншими обласними структурами.
Особливу увагу постійна комісія з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства (голова – Кобилянська В.Г.) приділяє питанням надання медичних послуг населенню області та стану фінансування галузі «Охорона здоров‘я», розвитку її матеріально-технічної бази, функціонування обласних лікувальних закладів. На 13 засіданнях розглянуто понад 300 актуальних проблемних питань галузі охорони здоров’я.
Підтримано 10 обласних галузевих програм, введено в практику заслуховування звітів керівників медичних закладів, у порядку контролю розглянуті питання щодо виконання регіональної міжгалузевої комплексної програми «Здоров‘я нації» на 2003-2011 роки, регіональних програм профілактики та лікування стоматологічних захворювань, реалізації державної політики у сфері боротьби з наркоманією, незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003-2010 роки, Національної програми боротьби із захворюванням на туберкульоз, обласні заходи на виконання Указу Президента України «Про проведення у 2008 році Року підтримки національного усиновлення та інших форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» та ін.
Члени комісії виїжджали безпосередньо у Березнівський, Рівненський, Радивилівський та Дубенський райони для вивчення стану матеріально-технічного забезпечення фельдшерсько-акушерських пунктів, дільничних лікарень, надання медичної допомоги населенню. Знайомились з роботою Дубенської районної лікарні та новоствореного Територіального медичного об‘єднання; вивчали рівень діагностичних обстежень, які проводяться у Рівненському обласному клінічно-лікувальному діагностичному центрі, та надання пацієнтами благодійної допомоги; вивчали стан акредитації Рівненської обласної клінічної лікарні, фінансування та надання медичної допомоги пацієнтам закладу.
Спільно з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та податків вивчали питання щодо охорони здоров‘я дітей, утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в дошкільних дитячих будинках Рівненської області (Будинок дитини м.Рівне, дитячі будинки в с.Олександрія та с.Ясениничі); знайомилися з роботою Рівненської обласної дитячої лікарні. За їх ініціативою була розроблена та підтримана обласною радою Програма підтримки розвитку Рівненської обласної дитячої лікарні, як закладу надання спеціалізованої медичної допомоги дітям області.
З метою економії бюджетних коштів та чіткого розподілу повноважень медичних закладів області, у звітному періоді депутатами приділена значна увага актуальному питанню реформування медичної галузі Рівненщини та вдосконалення як системи галузевого управління закладами охорони здоров’я та фармації, так і системи самих медичних закладів області.
Постійна комісія з питань духовності, культури та соціальної політики (голова – Жуковський А.П.) провела 6 засідань, на яких розглянула 140 питань, в т.ч. 12 – з питань відродження духовності, 24 питань соціальної політики, 21 питання щодо підтримки розвитку культури.
З метою аналізу причин та пошуку ефективних методів профілактики та упередження злочинності серед молоді створена постійно діюча робоча група на чолі із заступником голови комісії Кульчинською Г.Г. У своїй роботі депутати тісно співпрацюють із відділом управління Міністерства внутрішніх справ України в Рівненській області, службою у справах неповнолітніх облдержадміністрації, іншими структурними підрозділами.
Комісія як ініціатор працює над пропозиціями щодо створення в обласному центрі Рівненського обласного художнього музею.
Обласна рада підтримала рекомендації постійної комісії з питань духовності, культури та соціальної політики щодо ліквідації комунальної організації «Робоча група редколегії по підготовці і виданню Книги Пам’яті Рівненської області» у зв’язку із припиненням фінансування.
Впродовж звітного періоду проведено засідання комітету із присудження премії імені Ігоря Свєшнікова в галузі охорони культурної спадщини краю, за його рішенням премію імені Ігоря Свєшнікова присуджено Пономарьовій Тетяні Олександрівні – завідувачці сектором давньої історії Рівненського обласного краєзнавчого музею.
Протягом звітного періоду постійною комісією з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (голова – Диновський Д.М.) проведено 8 засідань, в тому числі 2 спільних, на яких розглянуто 359 питань.
Постійна комісія забезпечувала виконання рішення обласної ради з контролю за дотриманням Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” в частині здійснення повноважень органів місцевого самоврядування та захисту спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст області, співпрацювала з органами місцевого самоврядування в питаннях розвитку територій та європейської інтеграції.
Постійною комісією вивчений досвід роботи Малівської сільської ради Демидівського району, Здовбицької сільської ради Здолбунівського району, Головинської сільської ради Костопільського району та Острожецької сільської ради Млинівського району. За результатами вивчення прийняте відповідне рішення від 23.05.08 №850, матеріали надіслані всім сільським радам області та розміщені на сайті обласної ради.
За ініціативою голови постійної комісії Диновського Д.М. було прийняте рішення №966 від 10 жовтня 2008 року «Про проведення «Європейського тижня місцевої демократії» в Рівненській області у році».
До Дня місцевого самоврядування за ініціативою виконавчого апарату та за участю депутатів обласної ради, профільної постійної комісії вперше організований конкурс студентських робіт «Самоврядування очима молодих», переможці нагороджені преміями обласної ради, видано книгу з конкурсними роботами. Також відбувся круглий стіл, присвячений актуальним проблемам розвитку місцевого самоврядування.
Понад 330 важливих питань розглянуто на 6 засіданнях постійної комісії з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (голова – Вдовиченко В.В.).
Загалом протягом звітного періоду, постійна комісія працювала динамічно та продуктивно, не допущено зривів засідань, розгляд питань здійснювався професійно та неупереджено у тісній співпраці з юридичним відділом виконавчого апарату обласної ради.
Особливу увагу депутати приділяли відповідності чинному законодавству поданих на розгляд питань та нормативних документів, розгляду виконання профільних програм, депутатських запитів та звернень, а також правовим питанням, що належать до компетенції комісії.
Детально опрацьовані пропозиції депутатських фракцій Української Народної Партії, «Наша Україна», Блоку Юлії Тимошенко щодо внесення змін до Регламенту обласної ради, за рекомендаціями постійної комісії також внесені відповідні зміни і до інших нормативних документів обласної ради. Відповідально і принципово комісія підходила до розгляду кадрових питань. Серед них питання дострокового припинення повноважень чотирьох депутатів обласної ради, питання призначення, укладання контрактів та звільнення керівників обласних комунальних підприємств, установ та закладів.
Предметом ретельного вивчення було 6 протестів прокурора Рівненської області, які надійшли на прийняті рішення обласної ради. За рекомендаціями комісії 4 протести депутатами обласної ради не підтримані. Шляхом внесення змін у відповідне рішення задоволено 2 протести прокурора області: на пункти 1.2, 1.3 рішення обласної ради від 23.05.2008 №815 «Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради від 06.02.1998 року № 142 «Про мисливське господарство та порядок здійснення полювання» в редакції рішення обласної ради від 17.08.2007 рок № 439»; на пункт 10.6 Правил користування маломірними (малими) суднами на водних об’єктах, затверджених рішенням обласної ради від 29.02.2008 року № 729 (рішення від 25.07.08 № 924).
Також розглянуто 3 приписи та 2 подання прокурора області.
За звітний період юридичний відділ виконавчого апарату представляв інтереси обласної ради в судах по 23 справах. Крім того, за звітний період юридичним відділом виконавчого апарату обласної ради готувалися проекти правочинів щодо відчуження об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, а також правочини, що стосуються забезпечення діяльності виконавчого апарату обласної ради; розроблялися окремі проекти рішень обласної ради; надавалася консультативна та методична допомога депутатам обласної ради, працівникам сільських, селищних, районних, міських рад області та працівникам відділів виконавчого апарату обласної ради.
Робота із зверненнями реабілітованих громадян, які звернулися до комісії обласної ради з питань поновлення прав реабілітованих ведеться відповідно до Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін і доповнень до Положення про порядок виплати компенсацій, повернення майна або відшкодування його вартості реабілітованим громадянам та до Положення про комісії Рад народних депутатів з питань поновлення прав реабілітованих».
Упродовж звітного періоду на особистий прийом до комісії звернулося двоє громадян. У зверненнях порушувалися питання щодо змін чинного законодавства стосовно прав та пільг реабілітованих громадян та можливості отримання грошової допомоги; щодо можливості відшкодування вартості конфіскованого майна реабілітованим або їх спадкоємцям; щодо отримання довідки про реабілітацію та інші.
Також за звітний період до комісії надійшло 38 письмових звернень від громадян. За характером порушених питань більшість з них складають заяви щодо виплати компенсації за конфісковане майно; повернення конфіскованого майна; надання роз’яснень Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні»; отримання довідки про реабілітацію.
Усі звернення були вчасно розглянуті та надані конкретні відповіді заявникам із порушених питань. Письмові звернення та звернення громадян на усному прийомі фіксуються у відповідних журналах комісії обласної ради з питань поновлення прав реабілітованих.
Повноваженням голови обласної ради є забезпечення роботи президії як дорадчого органу. Проведено 10 засідань, на яких обговорено плани роботи обласної ради, підготовки і проведення сесій, формування порядку денного, узгоджено шляхи вирішення соціально-економічних та суспільно-політичних проблем, діяльності представницького органу та організації роботи депутатів, дано відповідні доручення. Окрім цього, на виконання пункту 12 рішення обласної ради від 27.03.2009 № 1151 «Про внесення змін до обласного бюджету на 2009 рік» за пропозиціями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування президією погоджені переліки доріг комунальної власності, на які будуть спрямовані кошти спеціального фонду обласного бюджету на 2009 рік (за винятком Здолбунівського району та вул. Макарова у місті Рівне), а також Переліки об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту, експлуатаційного утримання автомобільних доріг місцевого значення за рахунок коштів спецфонду державного бюджету на 2009 рік.
Активну позицію у розгляді та вирішенні нагальних питань займали депутатські фракції обласної ради Блоку Юлії Тимошенко (керівник Кучерук М.Г), Української Народної Партії (Червоній В.М.), «Наша Україна» (Павлюк С.І). За звітний період були підтримані 60 депутатських запитів від депутатської фракції БЮТ, 25 – від УНП, 17 – від Нашої України, по 3 – від депутатів інших фракцій.
Проведені організаційні заходи, спільні зусилля обласної ради та облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, депутатів рад всіх рівнів, колективів підприємств, установ та організацій сприяли стабілізації соціально-економічної ситуації в області.
Зростання випуску продукції забезпечили 14 регіонів із 20.
У 2008 році зросли обсяги випуску продукції у більшості галузей промисловості. Проте, за 2008 рік обсяг промислового виробництва в цілому зменшився порівняно з 2007 роком на 1,2 % (по Україні спад 3,1 %), за перший квартал 2009 року - на 31,6 % (по Україні спад 31,9%).
Ведеться робота щодо підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва. У 2008 році виробництво валової продукції сільського господарства всіма категоріями господарств збільшилось на 3%. Зокрема, у сільгосппідприємствах виробництво продукції зросло на 7,8%, у господарствах населення - на 1,6 %.
З обласного бюджету на реалізацію регіональних програм в агропромисловому комплексі спрямовано 4 млн. грн., що на 1,8 млн. грн. більше, ніж у 2007 році. Крім того, залучено 400 млн. грн. кредитних ресурсів та 283,4 млн. грн. інвестиційних коштів, що відповідно у 2 рази та у 1,5 раза більше ніж у 2007 році.
Завдяки збільшенню обсягів фінансування державних та регіональних програм, залученню інвестицій, кредитів у сільгосппідприємствах області побудовано 2 доїльні зали, встановлено 9 молокопроводів. Придбано понад 460 одиниць техніки на суму 162 млн. грн., що у 1,7 раза більше порівняно з 2007 роком.
За січень-березень 2009 року всіма категоріями господарств вироблено валової продукції сільського господарства на суму 262,4 млн. грн., що на 1,4% більше відповідного періоду 2008 року, в тому числі сільгосппідприємствами – на 16,5 відсотка.
За рахунок усіх джерел фінансування в регіоні за 2008 рік освоєно 3672,1 млн. грн. інвестицій в основний капітал, що становить 99,9 % рівня 2007 року (по Україні спад 2,6 %). Зросли обсяги інвестицій в основний капітал в 7 регіонах з 20.
Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, залучених в економіку області, станом на 01.01.2009 склав 272,1 млн. дол. США, що на 16,7 % більше, ніж на 01.01.2008 (8 місце серед регіонів України). Приріст іноземного капіталу за 2008 рік становив 39 млн. дол. США.
Оборот зовнішньої торгівлі товарами за 2008 рік збільшився на 22,9 % порівняно з 2007 роком і становив 985 млн. дол. США. При цьому, обсяг експорту зріс на 17,5 %, імпорту – на 27,9 %. Коефіцієнт покриття експортом імпорту по області становить 0,85 (по Україні 0,79). Більшість імпортних поставок спрямована на виробничі потреби підприємств області, а не на кінцеве споживання.
Стабільно функціонує транспортний комплекс і системи зв’язку.
За січень-березень 2009 року загальний обсяг перевезення пасажирів всіма видами транспорту зріс на 5,1 % порівняно з відповідним періодом 2008 року (по Україні спад 11,5%).
Обсяг перевезення вантажів всіма видами транспорту зменшився на 46,4 %, у тому числі автомобільним - на 43,3%, залізничним - на 47,8% (по Україні спад відповідно 33,7% та 32,2%).
З метою покращання транспортного обслуговування населення у 2008 році відкрито 6 нових регулярних автобусних маршрутів до сільських населених пунктів області. Як результат, регулярним автобусним сполученням охоплені всі міста та 98,2 % загальної кількості сільських населених пунктів області.
Обсяг наданих послуг зв‘язку за 2008 рік становив 537,1 млн. грн., в тому числі населенню – 190,3 млн. грн. і збільшився порівняно з 2007 роком відповідно на 15,2 % та 24,1%. Операторами мобільного зв’язку забезпечено покриття території області на 96,5%.
За І квартал 2009 року протяжність газових розподільчих мереж зросла на 75,1 км, що на 36,2 % більше відповідного періоду 2008 року. Газифіковано 3,1 тис. квартир, або в 1,5 раза більше ніж за січень-березень минулого року.
Дорожніми організаціями області за І квартал 2009 року за рахунок коштів державного бюджету виконано робіт з будівництва, ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування на суму 17,8 млн. грн., що у 2,2 раза перевищує показник відповідного періоду 2008 року.
Згідно з рішеннями обласної ради від 23.01.2009 № 1092 „Про обласний бюджет на 2009 рік” та від 27.03.2009 № 1151 «Про зміни до обласного бюджету на 2009 рік» на будівництво та реконструкцію об’єктів першочергового соціального значення з бюджету розвитку обласного бюджету передбачено спрямувати 23,3 млн. грн. асигнувань. Станом на 1 квітня 2009 року на будівництво об’єктів профінансовано 1,9 млн. грн. асигнувань.
Обсяг будівельних робіт, виконаний підприємствами області, зменшився порівняно з І кварталом 2008 року на 34,5 % і склав 102,6 млн. гривень.
За 2008 рік на функціонування та розвиток житлово-комунального господарства області за рахунок всіх джерел фінансування залучено інвестицій на суму 73,4 млн. грн., що на 2,7 % більше, ніж у 2007 році (кошти Державного бюджету – 18,4 млн. грн., місцевих бюджетів – 49,6 млн. грн., інші джерела фінансування – 5,4 млн. грн.).
У розвиток підприємств комунальної теплоенергетики спрямовано 18,2 млн. грн. Реконструйовано 6 котелень, 7 центральних теплових пунктів, змонтовано обладнання на 31 індивідуальному тепловому пункті в м. Рівне, прокладено 4,3 кілометрів теплових мереж.
На реконструкцію об’єктів водопостачання і водовідведення використано 4,4 млн. грн. асигнувань. Проведено реконструкцію 4 каналізаційно-насосних станцій у містах Рівне та Здолбунів, прокладено 380 погон. метрів водопровідних мереж, облаштовано 29 водопровідних колодязів, реконструйовано водопровідно-насосну станцію в м. Рівне та системи водопостачання в селах Терентіїв і Симонів Гощанського району.
На проведення капітального ремонту житлового фонду та ліфтів із місцевих бюджетів спрямовано 9,7 млн. грн., що у 2,1 раза більше, ніж у 2007 році.
Значна увага в області приділяється впровадженню заходів з енергозбереження та скорочення споживання енергоресурсів. На альтернативні види палива переведено 9 комунальних котелень у містах Березне, Дубно, Острог та селищах міського типу Володимирець, Рокитне, Смига.
За минулий рік житлово-комунальними підприємствами області зекономлено паливно-енергетичних ресурсів на суму 16,5 млн. грн. (природного газу - 14,9 млн. куб. м, електроенергії - 4,6 млн. кВт год, що відповідно на 3,4 % та 2,2 % більше порівняно з 2007 роком).
За перший квартал 2009 року зекономлено паливно-енергетичних ресурсів на суму 0,8 млн. грн. (природного газу – 0,8 млн. куб.м, електроенергії – 0,12 млн. кВт год).
Заборгованість за спожиті електроенергію, природний газ (за фондами облдержадміністрації) та теплову енергію складає відповідно 22,4 млн. грн., 145,2 млн. грн. та 77,4 млн. грн. Основна сума заборгованості припадає на минулі роки.
Загальний фінансовий результат роботи суб‘єктів господарювання області за 2008 рік становив 348,1 млн. грн. прибутків, прибутково працювало 68,2 % підприємств.
У минулому році забезпечено суттєве зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів (Зведеного бюджету області – на 34,5 % більше, ніж за 2007 рік, загального фонду Державного бюджету – на 33,8 %, власні доходи місцевих бюджетів – на 35,5 %).
Обласний бюджет у 2008 році виконаний: до загального фонду обласного бюджету надійшло 211563,9 тис. грн. власних доходів, що на 55081,0 тис. грн. або 35,2 відсотка більше порівняно із 2007 роком.
Виконання планових призначень із власних доходів забезпечено всіма регіонами області. За перший квартал 2009 року власні доходи місцевих бюджетів становлять 208,1 млн. грн. і зросли проти 01.04.2008 на 17,7 млн. грн. або на 9,3 %. Завдання виконано на 110,8 %.
До бюджету Пенсійного фонду надійшло 385,6 млн. грн., що на 4,6 % більше, ніж за січень-березень 2008 року. Завдання з надходження платежів виконано на 108,2 відсотка. Однак, заборгованість перед бюджетом Пенсійного фонду зросла з початку року на 4,6 млн. грн. або на 15,1 % і на 01.04.2009 становить 32,7 млн. грн.
Станом на 01.04.2009 обсяг зобов‘язань банків за коштами залученими на рахунки суб‘єктів господарювання та фізичних осіб склав 2,7 млрд. грн. і зменшився з початку року на 16,0 % (514,5 млн. грн.).
Залучення коштів на рахунки фізичних осіб зменшилось на 14 % з початку року, або на 351,4 млн. грн. і на 01.04.2009 склало 2,2 млрд. грн.
Кредитні вкладення в економіку області станом на 01.04.2009 склали 5,9 млрд. грн. і зменшились з початку року на 2,6 % або на 155,2 млн. гривень.
Загальний фінансовий результат роботи суб‘єктів господарювання області у січні-лютому 2009 року становить 25,2 млн. грн. збитків.
За січень-березень 2009 року надходження до загального фонду Зведеного бюджету області зменшились порівняно з відповідним періодом 2008 року на 0,9 % і становили 455,9 млн. грн. Завдання виконано на 100,2 %. Обсяг надходжень до Державного бюджету скоротився на 8,2 % і становить 247,8 млн. грн.,виконання завдання - 92,7 відсотка.
Фінансово-економічна криза призвела до погіршення ситуації у соціальній сфері.
Станом на 01.04.2009 загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати склала 13,98 млн. грн. і зросла проти 01.01.2009 на 2,7 млн. грн. або на 24,2 %.
Борг із виплати заробітної плати на економічно активних підприємствах зріс на 2,4 млн. грн. або на 32,6 % і становить 9,9 млн. грн. (70,8 % загальної суми боргу).
З метою зменшення заборгованості із виплати заробітної плати протягом січня-березня 2009 року проведено 50 засідань обласної та регіональних комісій з питань заробітної плати, праці та соціальної політики.
Складною залишається ситуація на ринку праці. Чисельність незайнятих громадян на 01.04.2009 становила 32,3 тис. осіб, в тому числі безробітних – 31,6 тис. осіб і в порівнянні з 01.04.2008 збільшилась відповідно на 17,1 та 17,9 відсотка.
Рівень зареєстрованого безробіття станом на 1 квітня 2009 року склав 4,6% проти 3,9% на 01.04.2008 та 4,7 % на 01.01.2009. Значним залишається рівень безробіття в сільській місцевості.
Стан справ у галузях господарського комплексу, соціальній сфері та ситуація на місцях свідчать, що мені як голові ради, постійним комісіям, виконавчому апарату не вдалося домогтися виконання в повному обсязі прийнятих рішень.
Узагальнена інформація про хід виконання рішень, депутатських запитів і звернень заслуховувалась практично на кожній сесії. На даний час на контролі перебуває 675 рішень ради нинішнього та 149 минулих скликань. З них – 101 депутатський запит, 111 обласних та регіональних програм. З початку року знято з контролю як такі, що виконані або втратили чинність 298 рішень.
Проведена робота з налагодження системи контролю за виконанням прийнятих рішень, аналізу стану їх реалізації постійними комісіями та виконавчим апаратом свідчить, що контроль за їх реалізацією залишається недостатнім. В окремих регіонах триває спад промислового виробництва. Залишається значною заборгованість за спожиті енергоносії, житлово-комунальні послуги, по заробітній платі, з виплати компенсацій та надання пільг громадянам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС. Багато невирішених проблем є в галузі освіти, охорони здоров’я, культури.
Головам постійних комісій, мені, як голові обласної ради, не сповна вдалося забезпечити виконання вимог чинного законодавства, Регламенту обласної ради щодо сесійної діяльності та підвищення ефективності роботи постійних комісій. Мають місце випадки подання облдержадміністрацією, якій делеговано ряд повноважень, неякісно підготовлених проектів документів, які відправлялися на доопрацювання.
На жаль, були і виняткові ситуації, коли окремі відділи та управління облдержадміністрації, обласні організації порушували визначені регламентом терміни подання пропозицій до порядку денного, матеріалів та проектів рішень, що не давало можливості постійним комісіям та юридичній службі своєчасно їх розглядати, а ми змушені були порушувати регламент і надавати матеріали депутатам для опрацювання в більш стислі терміни. Однак, варто зауважити, що завдяки взаєморозумінню та налагодженій співпраці недоліки поступово усуваються.
Незважаючи на те, що середня відвідуваність депутатами сесій та засідань комісій порівняно з минулим звітним періодом покращилась і становить 76,8 відсотка, нас не задовольняє ставлення до виконання своїх повноважень окремих депутатів, які не регулярно брали участь в пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій. Через їх неявку порушувався графік проведення засідань окремих постійних комісій. Вважаю, що це питання повинно бути на постійному контролі депутатських фракцій, адже кожен депутат зобов’язаний виконувати свої повноваження відповідно до закону.
Над вирішенням цих проблем слід активніше працювати мені, депутатам, головам постійних комісій, виконавчому апарату обласної ради.
Згідно зі статтею 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кожен депутат зобов’язаний прозвітувати перед виборцями про свою роботу. Сьогодні важливо проаналізувати свої дії відповідно до сучасних вимог, а зауваження і пропозиції, висловлені під час зустрічей з виборцями, врахувати в депутатській діяльності. Сподіваюсь, що депутати проінформують раду про результати звітів та висловлені виборцями на адресу ради та її органів зауваження і пропозиції.
В роботі постійних комісій слід повніше використовувати можливості щодо реалізації повноважень, визначених чинним законодавством. Зокрема, аналізувати хід виконання рішень та регіональних програм за результатами півріччя, вивчати стан справ на місцях із залученням депутатів місцевих рад.
Вважаю, що і я, як голова обласної ради, який відповідно до чинного законодавства координує діяльність постійних комісій, і мої заступники, вживали недостатньо заходів для підвищення ефективності їх роботи. У підготовці матеріалів варто бути більш наполегливим і принциповим. Необхідно активізувати практику звітів голів постійних комісій на сесіях та засіданнях президії.
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Регламенту з початку скликання обласна рада здійснювала роботу щодо регуляторних актів, запланованих попереднім та нинішнім скликаннями у встановлені законодавством терміни. План і зміни до нього були опубліковані в газеті обласної ради «Вісті Рівненщини». Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного їх впливу, а також звіти про виконання раніше прийнятих документів оприлюднювалися у засобах масової інформації та на сайтах Рівненської облдержадміністрації і обласної ради.
У 2008 році розглянуто і затверджено 6 регуляторних актів, на 2009 рік внесені 7 регуляторних актів. З них станом на 01.05.2009 затверджено 4 регуляторні акти:
– рішення від 29.02.2008 №719 «Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік» та від 05.12.2008 №1037 «Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2009 рік» – прийняті з метою встановлення лімітів на збір природних рослинних ресурсів місцевого значення та для забезпечення раціонального невиснажливого використання та відтворення відновлювальних природних ресурсів. Ліміти на 2008 та 2009 роки встановлені відповідно до обсягів заявлених постійними лісокористувачами – Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, головним управлінням агропромислового розвитку та Костопільським військовим лісгоспом. Контроль за додержанням вимог акта при використанні побічних лісових ресурсів і заготівлі другорядних лісових матеріалів здійснюється органами державної влади та місцевого самоврядування відповідно до Порядку, затвердженого рішенням обласної ради від 23.03.2007 № 253 «Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів». Впровадження акта дає можливість забезпечити щорічні додаткові надходження коштів від сплати нормативних зборів до місцевих бюджетів області за рахунок раціонального використання лісових ресурсів місцевого значення.
– рішення від 29.02.2008 №729 «Про Правила користування маломірними (малими) судами на водних об’єктах Рівненської області» та від 30.07.2008 №924 «Про внесення змін до Правил користування маломірними (малими) суднами на водних об’єктах Рівненської області, затверджених рішенням обласної ради від 29 лютого 2008 року №729» прийняті з метою встановлення основних вимог при експлуатації маломірних (малих) суден та баз стоянки для них, порядку їх державної реєстрації та плавання на внутрішніх водних шляхах області, а також забезпечення охорони праці, життя людей на воді та охорони навколишнього середовища; підвищення персональної відповідальності юридичних і фізичних осіб, яким належать вказані судна (бази для стоянки), або які використовують їх за договорами оренди, за безпеку плавання маломірних (малих) суден та безпечну експлуатацію баз для їх стоянки. Контроль за додержанням вимог акта здійснюється протягом всього навігаційного періоду контролюючими органами (державними інспекторами структурних підрозділів Держфлотінспекції України, рибоохоронними органами, органами екологічної безпеки, міліції та прикордонної служби) та органами державної влади і місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених чинним законодавством.
– рішення від 30.07.2008 № 886 «Про затвердження тарифів з водопостачання та водовідведення», від 23.01.2009 №1096 «Про затвердження тарифів з водопостачання» та від 27.03.2009 №1155 «Про затвердження тарифів з водовідведення» – прийняті з метою встановлення економічно об╜рунтованих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, які надає ОВКП ВКГ “Рівнеоблводоканал”, що дозволило безперебійно та якісно постачати питну воду споживачам, дотримуватись нормативів пропуску стічних вод через очисні споруди, сприяло рентабельній роботі підприємства, будівництву очисних споруд, а також дотримуватись вимог встановлених на законодавчому рівні щодо оплати праці.
– рішення від 10.10.2008 №968 «Про систему забезпечення безпеки дорожнього руху гужового транспорту, мопедів та велосипедів на вулицях населених пунктів та автомобільних шляхах області» – прийняте з метою організації комплексу попереджувально-профілактичних робіт, направлених на підвищення безпеки дорожнього руху, транспортної дисципліни водіїв гужового транспорту, мопедів, велосипедів та інших категорій учасників дорожнього руху, збереження їх здоров’я і життя. Це рішення за юридичними висновками представництва з питань регуляторної політики не належить до регуляторних актів.
– рішення від 10.10.2008 № 983 «Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради від 23.03.2007 № 253 «Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік» – прийняте з метою врегулювання порядку спеціального використання лісових ресурсів, усунення та запобігання порушенням законодавства, які допускають суб’єкти підприємницької діяльності, у сфері спеціального використання лісових ресурсів; забезпечення повноти сплати нормативних зборів за використання цих ресурсів. Контроль здійснюють органи місцевого самоврядування, лісового господарства, охорони навколишнього природного середовища, податкові і виконавчі органи.
– рішення від 05.12.2008 № 1045 «Про оренду майна спільною власністю територіальних громад області» – прийняте з метою вдосконалення порядку здачі в оренду майна, яке належить до спільної власності територіальних громад області (результати дії рішення зазначені в розділі комунальної власності).
– рішення від 23.01.2009 № 1094 «Про внесення змін до Тимчасового порядку продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області» – прийняте з метою приведення Тимчасового порядку у відповідність до вимог чинного законодавства у зв’язку з прийняттям Закону України від 16 вересня 2008 року №509-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву», в результаті дотримання вимог цього рішення місцеві бюджети мають додаткові надходження (детальніша інформація приведена вище).
– рішення від 27.03.2009 № 1147 «Про проведення обліку платників і нарахування плати за землю в 2009 році» – прийняте з метою поліпшення організації роботи по справлянню плати за землю, повного обліку землекористувачів та збільшення доходної частини обласного та місцевих бюджетів. Це рішення за юридичними висновками представництва з питань регуляторної політики не належить до регуляторних актів.
В план підготовки проектів регуляторних актів на 2009 рік також внесені питання: «Про внесення змін до Регіональних Правил забудови території Рівненської області»; «Про внесення змін до рішення обласної ради від 9 серпня 2005 року №607 «Про програму створення страхового фонду документації Рівненської області на 2006-2010 роки»; «Про обласну програму утримання, вдосконалення та розвитку територіальної автоматизованої системи оповіщення цивільної оборони Рівненської області «Сигнал ВО» на 2009-2015 роки».
З метою забезпечення кваліфікованої оцінки обласна рада делегувала повноваження щодо відстеження результативності прийнятих регуляторних актів головним розробникам документів.
Проводилась робота в питаннях налагодження співпраці з органами місцевого самоврядування інших областей, народними депутатами. Ряд проблем ми вирішуємо в центральних органах влади з участю і при підтримці народних депутатів. Зокрема, вдалося відстояти інтереси області при перегляді Держбюджету на 2008 рік та формуванні основних показників на 2009 рік.
Варто виділити активну участь голови постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків у роботі засідання Міжобласної координаційної ради з питань науково-технічного та інноваційного розвитку Північно-західного регіону в м.Луцьк Волинської області; у робочій зустрічі голів постійних комісій з питань бюджету обласних рад України на тему „Взаємовідносини місцевих і Державного бюджету: проблеми і шляхи вирішення ” на базі Харківської обласної ради.
Наприкінці травня цього року в Рівненській області (Сарненський, Дубровицький райони та місто Рівне) буде проведене виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи за участю депутатів обласної ради, представників органів місцевого самоврядування Рівненщини. Планується обговорити проблемні питання перспектив проведення геологорозвідувальних робіт, видобутку і переробки бурштину-сирцю у Прип’ятському бурштиноносному басейні. Сподіваюся, що народні депутати також приділять увагу обговоренню проблем радіоактивно забруднених районів, фінансування добудови незавершених об’єктів Чорнобильської програми, виплати пільг та компенсацій постраждалому населенню. Звернення з цього приводу до центральних органів влади Рівненська обласна рада вже надсилала.
Укладено договір на надання Рівненською обласною радою субвенції загального фонду обласного бюджету Волинській області для проведення розрахунків за лікування психічно хворих з Рівненської області.
Позитивом у налагодженні співпраці з органами місцевого самоврядування є створення Координаційно-консультативної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради. До її складу увійшли 46 представників органів місцевого самоврядування, в тому числі всі голови районних рад, міські голови. До її складу введено по одному представнику від кожного з районів із числа селищних, сільських, міських голів. Робота Координаційно-консультативної ради дає можливість оперативно вивчати існуючі проблеми територіальних громад, визначати найактуальніші та спрямовувати спільні зусилля для їх вирішення.
Так, враховуючи пропозиції Координаційно-консультативної ради, лише за погодженням з органами місцевого самоврядування та місцевими адміністраціями обласна рада вирішує питання щодо формування переліків об’єктів будівництва соціальної інфраструктури, автодоріг загального користування місцевого значення, енергозбереження, визначення заходів та використання цільових видатків Програми економічного і соціального розвитку області в цілому, кожного району та міста зокрема.
Прикладом співпраці органів виконавчої влади, депутатів рад різних рівнів стало вирішення ряду соціально-економічних питань за зверненнями селищних та сільських рад.
Зокрема, за результатами розгляду звернення Шпанівської сільської ради депутати обласної ради спрямували 1 250 тис. грн. на будівництво загальноосвітньої школи на 550 учнівських місць в селі Шпанів Рівненського району. Таку ж суму на будівництво цього об’єкта раніше передбачили і депутати Рівненської районної ради. На адресу Мінрегіонбуду було спрямовано спільний лист Рівненської обласної ради та облдержадміністрації, підтриманий народним депутатом Юрієм Прокопчуком, з проханням щодо обов’язкового включення будівництва першої черги шкіл у Шпанові та Тинному до відповідної постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку об’єктів, що фінансуються у 2009 році за рахунок коштів Стабілізаційного фонду для реалізації інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів». У проекті передбачено виділити з Державного бюджету на будівництво Шпанівської школи 5 мільйонів.
Ще 3 мільйони з державного бюджету планується виділити на будівництво школи у селі Тинне Сарненського району.
Ці об’єкти обласна рада визначила як першочергові при додаткових надходженнях коштів до бюджету розвитку у 2009 році.
Вирішенню життєво важливих проблем області сприяли зустрічі з Президентом України, керівництвом Верховної Ради, Кабінету Міністрів, інших центральних органів влади.
У квітні цього року згідно з проектом людської безпеки «Кусаноне», який реалізовує Посольство Японії в Україні, у Рокитному Надзвичайний і Повноважний посол Японії в Україні пан Ідзава Тадасі вручив центральній районній лікарні документи на медичне обладнання (реанімаційне місце для новонароджених, інкубатор, ваги і лампу для фототерапії) на суму 220 тисяч гривень.
Також посол Японії, який відвідав Рівненщину вперше, провів переговори з обласною владою Рівненщини, зокрема з головою обласної ради Олександром Данильчуком. На зустрічі було обговорено шляхи налагодження співробітництва Рівненської області з Японією та сприяння у залученні інвестицій в економіку Рівненщини. Зокрема, японців зацікавила галузь енергозберігаючих технологій, науковий обмін, продовження співпраці з медичною галуззю Рівненщини та, зокрема, Рокитнівського району. У свою чергу я, як голова обласної ради, запропонував японським інвесторам розглянути пропозиції в таких сферах діяльності, як лісопереробна, видобуток щебеню, торфу.
Яскравим прикладом співпраці з органами місцевого самоврядування є проведення 23 травня ц.р. Всеукраїнської наради з проблемних питань соціально-економічного розвитку сільських населених пунктів за участю сільських, селищних голів, членів Уряду, народних депутатів України, керівників центральних органів виконавчої влади, голів обласних рад та облдержадміністрацій, представників Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих та регіональних влад, Фонду сприяння місцевому самоврядуванню.
У звітному періоді обласна та місцеві ради тісно співпрацювали з комітетами та Апаратом Верховної Ради України, Українською асоціацією місцевих та регіональних влад щодо удосконалення чинного законодавства. З врахуванням інтересів та специфіки розвитку області вносилися пропозиції до ряду законопроектів, в тому числі і щодо дії статті 57 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».
Як голова обласної ради брав участь у засіданнях Консультативно-дорадчої ради з питань законодавчого забезпечення місцевого самоврядування та регіонального розвитку при Голові Верховної Ради України; у міжнародному семінарі щодо інтенсифікації співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва, «Практичні підходи до розробки рамкового законодавства про місцеве самоврядування: досвід країн – членів ЄС та пропозиції для України», організованому в рамках реалізації проекту ЄС «Сприяння регіональному розвитку в Україні».
Голова обласної ради Данильчук О.Ю., депутати обласної ради: Хомич О.В., Самчук Л.Г., Жуковський А.П., Диновський Д.М., Черняга П.Г., Гарват П.О., Середюк П.Л., Кінах Л.Я., Кобилянська В.Г. – брали участь у парламентських слуханнях Верховної Ради України, засіданнях-нарадах Комітетів Верховної Ради з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки, з питань соціальної політики та праці, з питань аграрної політики та земельних відносин, а також у громадських слуханнях. Аналізували результати запровадження Методики обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, обговорювали питання: формування бюджетів, ходу виконання в Україні Європейської соціальної хартії, стану підготовки вступу України до Світової організації торгівлі, проблеми та перспективи; особливості організації та функціонування самоврядування на регіональному рівні; вдосконалення законодавства щодо вирішення земельних відносин; сучасного стану та актуальних завдань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, щодо практичного застосування Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту населення, яке проживає у зонах спостереження»; щодо організації та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні, тощо.
Депутати обласної ради спільно з представниками органів місцевого самоврядування Рівненської, Волинської, Тернопільської, Львівської, Хмельницької областей брали участь у семінарі-тренінгу в м. Рівне з питання: «Конкурсний відбір проектів та програм розвитку місцевого самоврядування у 2009 році: вимоги та особливості», організованому Фондом сприяння місцевому самоврядуванню України.
За ініціативи депутатів обласної ради спільно з виконавчим апаратом та прес-службою обласної ради 7 квітня 2009 року проведено прес-клуб, присвячений проблемам розвитку фізичної культури і спорту на Рівненщині, де серед основних порушувалося проблемне на даний час питання щодо будівництва головної спортивної споруди Рівненщини – Палацу спорту (спортивного містечка), оскільки існує ряд неузгодженостей щодо виділення Рівненською міською радою земельної ділянки під цю споруду. При цьому фінансування з обласного бюджету може проводитися лише за умови, якщо заклад матиме статус обласної дитячої-юнацької спортивної школи.
Триває співпраця та вивчається практика діяльності органів місцевого самоврядування Варміно-Мазурського воєводства Республіки Польща.
Обласною радою запроваджена комплексна система навчання працівників органів місцевого самоврядування. Спільно з центром підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств установ, організацій проведено навчання з новообраними сільськими, селищними та міськими головами міст районного значення та секретарями цих рад, працівниками виконавчих апаратів районних та міських рад. За звітний період тут підвищили кваліфікацію 1250 працівників органів місцевого самоврядування.
Я особисто, мої заступники, працівники виконавчого апарату часто виступають з проблемних питань в регіональному центрі підвищення кваліфікації, беруть участь у роботі сесій районних, міських рад, семінарів, надають практичну та методичну допомогу місцевим радам.
Організовано навчання в Інституті підвищення кваліфікації кадрів Української Академії державного управління при Президентові України, Львівському філіалі Української Академії державного управління при Президентові України. У звітному періоді відповідну перепідготовку пройшли всі новообрані голови районних рад, більша частина їх заступників. Також у цих закладах ступінь магістрів державного управління здобувають 5 працівників виконавчого апарату.
Згідно з вимогами Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян» організовано розгляд звернень громадян. Визначені дні та години прийому з особистих питань головою та заступниками голови, депутатами обласної ради.
Протягом звітного періоду до керівництва обласної ради звернулось з листами та побувало на особистому прийомі 1092 громадянина. У їх зверненнях було порушено 1121 питання, з яких 83% становлять питання соціального захисту населення. Розглянуто понад 40 колективних звернень.
Керівництвом обласної ради проведено 28 прийомів громадян з особистих питань, в тому числі 2 виїзних прийомів громадян в районах і містах області. Всього побувало на особистому прийомі 667 чол.
Жодне звернення не залишилось поза увагою. Переважна більшість звернень стосується питань, які потребують вирішення на державному рівні. Порушувались питання збільшення розміру пенсії і прискорення призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною; надання матеріальної допомоги на оплату складного оперативного лікування в науково-дослідних інститутах та медичних установах столиці; отримання державних актів на земельні ділянки; навчання дітей у вищих навчальних закладах; ремонту доріг, газифікації населених пунктів, окремих вулиць та ін. Усі звернення відповідно до чинного законодавства розглянуті, надані ╜рунтовні відповіді і роз'яснення заявникам.
Разом з тим, збільшилась кількість звернень щодо питань діяльності місцевих рад, їх виконавчих органів, місцевих державних адміністрацій, не зменшується кількість звернень громадян щодо питань забезпечення законності та охорони правопорядку.
Керівництвом, депутатами обласної ради в звітному періоді надано матеріальної допомоги на суму 595 тис. грн. Зокрема, керівництвом обласної ради надано матеріальної допомоги 1001 чол. на суму майже 355 тис. грн.
Проводить прийом виборців і переважна більшість депутатів обласної ради. Депутатами обласної ради для 545 чол. надано матеріальної допомоги на суму майже 240 тис. грн. Розглядається пропозиція депутатів щодо перегляду розміру матеріальної допомоги, яку вони можуть надавати найбільш незахищеним верствам населення. На ці цілі передбачені видатки в обласному бюджеті, розроблено відповідне положення.
За звітний період на адресу обласної ради надійшло 2439 документів від Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та ряду міністерств і відомств, органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємців, релігійних, громадських організацій, установ області з найрізноманітніших питань, вирішення яких належить до компетенції обласної ради. Від народних депутатів України – 12, від депутатів обласної ради – 97, від депутатських фракцій – 7.
Більша частина з них розглянута на засіданнях профільних комісій, заявникам надіслані аргументовані відповіді. Зокрема, у Верховну Раду України – 28, народним депутатам – 5, Президенту України – 5, в Кабінет Міністрів України – 24, Міністерствам та іншим органам вищого рівня – 34.
Прийнято 276 розпоряджень голови обласної ради. Всі вони стосуються нагальних питань функціонування ради, створення робочих груп, роботи господарського комплексу області.
Як голова обласної ради прагну співпрацювати з усіма осередками політичних партій, громадських і творчих організацій. Керуюсь принципом неприпустимості надання переваг представникам тих чи інших політичних сил. Бачу своє завдання в тому, щоб ця співпраця сприяла консолідації зусиль у подоланні економічних і фінансових труднощів, поліпшенні добробуту жителів області.
У звітному періоді намагався працювати так, щоб діяльність обласної ради була відкритою і прозорою. Представники засобів масової інформації мають можливість бувати на сесіях обласної ради, засіданнях комісій. Для висвітлення роботи обласної ради створено тематичні програми на місцевих телевізійних каналах.
Відповідно до Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласною радою утворений виконавчий апарат. У його структурі діє 7 відділів, в яких працюють 45 чоловік. Всі посадові особи є фахівцями з вищою освітою.
За висновками депутатів виконавчий апарат професійно підготовлений, відповідальний, успішно здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення діяльності ради, сприяє взаємодії та зв'язкам з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадськими та політичними організаціями, надавав консультативну та методичну допомогу депутатам обласної ради.
Проведена комп'ютеризація обласної ради, її підключено до мережі «Інтернет», що в свою чергу дає можливість постійно оновлювати законодавчу базу даних, оперативно отримувати потрібні для роботи депутатів матеріали та інформувати громадськість. Виділені приміщення для роботи депутатських фракцій.
Як голова обласної ради вболіваю, щоб робота вищого представницького органу області була демократичною, прозорою, відтак підтримав ініціативу депутатів створення офіційної веб-сторінки обласної ради. Можу впевнено сказати, що впродовж року інформаційна діяльність на веб-сторінці обласної ради набула системності. Зокрема, з травня 2008 року по травень 2009 року на сайті опубліковано 178 інформаційних повідомлень, 39 анонсів подій, що відбуватимуться; висвітлені всі рішення, прийняті радою. Здійснено 101 розсилку інформаційних повідомлень засобам масової інформації області, надіслано 52 аналітичних звіти на адресу Верховної Ради України, у яких окреслюються основні тенденції подій політичного, соціально-економічного та культурного характеру, які відбуваються на Рівненщині. Також виконавчим апаратом проводиться планомірний моніторинг друкованих та електронних ЗМІ області та України щодо висвітлення діяльності обласної ради.
Користуючись нагодою, висловлюю вдячність органам місцевого самоврядування, керівництву облдержадміністрації, управлінням і відділам облдержадміністрації, місцевим органам виконавчої влади, а також обласним територіальним органам Міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, обласним підприємствам, громадським організаціям за тісну співпрацю, взаєморозуміння, активну участь у роботі сесій, президії, постійних комісій обласної ради, активне сприяння у вирішенні проблемних питань для області. Адже запорукою досягнення мети є злагоджена робота на всіх рівнях.
Вважаю, що сьогодні ми, об’єднавши зусилля депутатських фракцій і постійних комісій, спільно з органами виконавчої влади, можемо більш ефективно розв’язувати проблеми життєдіяльності територіальних громад, прискорювати їх соціально-економічний розвиток. Для цього задіяний потужний потенціал рад усіх рівнів, високий професіоналізм депутатів, а також бажання працювати для людей. З цією метою ми готові зміцнювати співпрацю зі всіма, хто вболіває за нашу Рівненщину.
Голова обласної ради О.Ю.Данильчук