Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 27 березня 2009 року № 1140
Про програму комплексної реконструкції
кварталів застарілого житлового фонду
в Рівненській області на 2009-2016 роки
Відповідно до Закону України „Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду”, з метою забезпечення жителів області житловим фондом та об’єктами соціальної сфери, що відповідають сучасним вимогам, керуючись пунктом 16 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму комплексної реконструкції кварталів застарілого житлового фонду в Рівненській області на 2009-2016 роки (далі – Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 25.12.2008 № 573, (додається).
2. Районним радам, міським радам міст обласного значення:
- рекомендувати розробити і затвердити відповідні регіональні Програми;
- вжити заходів щодо залучення коштів інвесторів-забудовників для реалізації Програми;
- рекомендувати органам місцевого самоврядування не надавати у приватну власність земельні ділянки, розташовані в межах кварталів застарілого житлового фонду, що підлягають реконструкції, та при проведенні розробок і затвердження генеральних планів міст врахувати вимоги цієї Програми.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (Диновський Д.М.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
П Р О Г Р А М А
КОМПЛЕКСНОЇ РЕКОНСТРУКЦІЇ КВАРТАЛІВ
ЗАСТАРІЛОГО ЖИТЛОВОГО ФОНДУ В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НА 2009 – 2016 РОКИ
Програму розроблено відповідно до Закону України від 22 грудня 2006 року № 525-V „Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду”.
Технічний стан об’єктів житла до п'яти поверхів в міських населених пунктах не відповідає сучасним нормативним вимогам щодо безпечного і комфортного проживання. Граничний строк експлуатації зазначених об’єктів закінчився або знос основних конструкційних елементів становить не менше 60 відсотків.
Вирішення проблеми технічного відновлення існуючого житлового фонду, підвищення його експлуатаційних якостей до сучасних стандартів передбачає принципово новий підхід до вирішення однієї з найгостріших соціальних проблем в області – створення реальних можливостей для широких верств населення отримати якісне, комфортне та безпечне житло.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Терміни вживаються у такому значенні:
застарілий житловий фонд - сукупність об'єктів житла до п'яти поверхів, крім садибної забудови, які за технічним станом не відповідають сучасним нормативним вимогам щодо безпечного і комфортного проживання, граничний строк експлуатації яких закінчився або знос основних конструкційних елементів яких становить не менше 60 відсотків;
інвестор-забудовник – фізична чи юридична особа, яка фінансує будівництво у порядку, встановленому законодавством;
реконструкція житлового фонду – перебудова житлового фонду з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, зміни кількості жилих квартир, загальної та жилої площі тощо, пов'язана зі зміною геометричних розмірів, функціонального призначення, заміною окремих конструкцій, їх елементів, основних техніко-економічних показників, або знесення застарілого житлового фонду в кварталі та будівництво нового житлового фонду кварталу;
квартал - територія щільної забудови, в межах якої здійснюється заміна, реконструкція застарілого житлового фонду та такого, що прирівнюється до застарілого.
СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМ
Забезпечення житлом населення міст області залишається незадовільним. Приблизно 20 відсотків населення міст проживає в житлових будинках, граничний строк експлуатації яких закінчився або знос основних конструкційних елементів яких становить не менше 60 відсотків. Такі житлові будинки не відповідають сучасним нормативним вимогам щодо безпечного і комфортного проживання в них людей та потребують реконструкції.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Основна мета Програми – забезпечення жителів області житловим фондом та об'єктами соціальної сфери, що відповідають сучасним вимогам.
Основними завданнями Програми є:
- сприяння реалізації права громадян області на житло;
- проведення комплексної реконструкції та забудови територій кварталів відповідно до містобудівної документації, проектів забудови території, проектної документації на будівництво окремих об'єктів у цих кварталах;
- раціональне використання територій існуючих кварталів відповідно до встановлених норм і правил;
- розміщення об'єктів будівництва в кварталах застарілої забудови на територіях, визначених на підставі проекту забудови території та проекту плану земельно-господарського устрою;
- забезпечення дотримання вимог щодо створення для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення умов для їх безбар'єрного доступу до всіх реконструйованих або заново збудованих об'єктів жилого та громадського призначення і територій кварталів.
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Для здійснення інженерної підготовки, спорудження об'єктів соціальної сфери, інженерно-транспортної інфраструктури, проведення благоустрою та озеленення прилеглих прибудинкових територій, а в разі необхідності - знесення застарілого житлового фонду, фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за рахунок коштів інвесторів-забудовників.
Інвестори-забудовники комплексної реконструкції кварталу визначаються на конкурсних засадах.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Проведення реконструкції застарілого житлового фонду та капітального ремонту комунальних мереж життєзабезпечення ;
спорудження якісно нового житлового фонду;
вирішення проблем теплозбереження за рахунок використання теплозберігаючих технологій;
збільшення житлової площі в 2 - 3 рази;
залучення інвестицій;
надання сучасного вигляду старій забудові.
№ з\п |
Адреса кварталу старої забудови |
Рік побудови |
Кількість квартир |
Загальна площа застарілого житла, що підлягає комплексній реконструкції, кв. метрів |
Орієнтовна загальна площа житла після завершення комплексної реконструкції, кв. метрів |
Орієнтовна сума коштів на реконструкцію кварталів застарілого житла, млн. гривень |
ЗДОЛБУНІВСЬКИЙ РАЙОН |
||||||
1-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
1 |
м. Здолбунів, вул. Заводська – вул. Фестивальна |
1951-1954 |
695 |
33400 |
72400 |
217,2 |
2-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
2 |
м. Здолбунів, вул. Котляревського – вул. М. Старицького |
1953-1954 |
488 |
25800 |
60200 |
180,6 |
3-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
3 |
м. Здолбунів, вул. Шкільна – вул. Шевченка |
1961-1963 |
138 |
5900 |
15500 |
46,5 |
4-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
4 |
м. Здолбунів, вул. І. Гончара – вул. Міцкевича |
1904-1910 |
157 |
8980 |
24700 |
74,1 |
5-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
5 |
м. Здолбунів, вул. Мазепи – вул. Незалежності |
1965 |
53 |
3140 |
10200 |
30,6 |
Разом по Здолбунівському району: |
77220 |
183000 |
549 |
|||
КОСТОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОН |
||||||
1-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
1 |
м. Костопіль, вул. Степанська, будинки 42, 44, 46, 48 |
1934 |
20 |
778,1 |
1945,25 |
8,2 |
2-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
2 |
м. Костопіль, вул. Стуса, будинки 8, 10, 12, 14 |
1947 |
32 |
816,4 |
2204,4 |
27,2 |
3-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
3 |
м. Костопіль, вул. 1 Травня, будинки 2, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 17, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 33, 34, 41, 43 |
1930-1946 |
56 |
2546,3 |
6425,3 |
72,6 |
Разом по Костопільському району: |
4140,8 |
10574,95 |
108 |
|||
САРНЕНСЬКИЙ РАЙОН |
||||||
1-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
1 |
м. Сарни, вул. Широка, будинки 37, 39, 41, 43 |
1963-1965 |
102 |
4063,8 |
10187 |
88,9 |
2-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
2 |
м. Сарни, вул. Белгородська, будинки 6, 9, 19 |
1962-1967 |
110 |
4536,7 |
11343 |
74.5 |
3-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
3 |
м. Сарни, вул. 17 Вересня, будинки 5, 14, 16, 21а |
1955-1963 |
68 |
3211,5 |
8025 |
60 |
4-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
4 |
м. Сарни, вул. Фідарова, будинки 55, 57 |
1950-1951 |
16 |
826,6 |
2067 |
40 |
Разом по Сарненському району: |
12638,8 |
31622 |
263.4 |
|||
м. ОСТРОГ |
||||||
1-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
1 |
вул. Татарська, будинки 52, 54/58, 62, 68, 76 |
1899-1920 |
30 |
1030,8 |
2061,6 |
10,3 |
2-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
2 |
вул. Павлюка, будинки 1, 3, 5, 7 , 9 |
1979-1982 |
24 |
1616,8 |
3233,6 |
16,168 |
Разом по м. Острог: |
2647,6 |
5295,2 |
26,468 |
м. РІВНЕ |
||||||
1-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
1 |
вул. 24 Серпня, будинки 10, 12, 12а вул. Кооперативна, будинки 3, 3а, 5, 7 вул. Чайковського, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 10 |
1935-1958 |
31 |
2030 |
10000 |
21,5 |
2-й КВАРТАЛ ЗАБУДОВИ |
||||||
2 |
вул. Пушкіна, будинки 50, 52 вул. Древлянська, будинки 3, 4, 4а, 7, 7а, 10, 12, 12а вул. Міцкевича, будинки 92, 94, 96, 98, 102, 108, 112, 116, 118, 120, 122, 124, 126, 138 вул. Князя Володимира, будинок 35 провулок Млинівський, будинки 2, 4 |
1902-1950 |
78 |
2200 |
42000 |
32,6 |
Разом по м. Рівне: |
4230 |
52000 |
54,1 |
|||
Разом по Рівненській області: |
100877,2 |
282492,15 |
1000,968 |
ПОЯСНЕННЯ ДО ТАБЛИЦІ
Орієнтовна сума коштів на реконструкцію кварталів застарілого житла вказана в цінах станом на 01.12.2008. Дійсна вартість проектно-вишукувальних та будівельних робіт і дійсна загальна площа житла після завершення комплексної реконструкції буде встановлюватися проектною організацією та замовником.
Обгрунтування доцільності прийняття Програми
Програма комплексної реконструкції кварталів застарілого житлового фонду в Рівненській області на 2009-2016 роки (далі – Програма) покликана вирішити проблемні питання забезпечення жителів області житловим фондом та об’єктами соціальної сфери, що відповідають сучасним вимогам.
Основна мета Програми - забезпечення жителів області житловим фондом та об'єктами соціальної сфери, що відповідають сучасним вимогам.
Основними завданнями Програми є:
сприяння реалізації права громадян області на житло;
проведення комплексної реконструкції та забудови територій кварталів (мікрорайонів) відповідно до містобудівної документації, проектів забудови території, проектної документації на будівництво окремих об'єктів у цих кварталах (мікрорайонах);
раціональне використання територій існуючих кварталів (мікрорайонів) відповідно до встановлених норм і правил;
розміщення об'єктів будівництва в кварталах (мікрорайонах) застарілої забудови на територіях, визначених на підставі проекту забудови території та проекту плану земельно-господарського устрою;
забезпечення дотримання вимог щодо створення для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення умов для їх безбар'єрного доступу до всіх реконструйованих або заново збудованих об'єктів жилого та громадського призначення і територій кварталів.
Основою нормативно-правової бази в даній сфері є Закон України „Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду”.
Орієнтовна сума коштів на реконструкцію кварталів застарілого житла вказана в цінах станом на 01.12.2008. Дійсна вартість проектно-вишукувальних та будівельних робіт і дійсна загальна площа житла після завершення комплексної реконструкції буде встановлюватися проектною організацією та замовником.
Начальник управління
з питань будівництва та архітектури
облдержадміністрації М. Кирийчук