Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1118
Про звернення депутатів
Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України
щодо забезпечення діяльності
органів місцевого самоврядування
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування (додається) та надіслати його за належністю.
2. Оприлюднити звернення в засобах масової інформації.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради В.Королюка.
Голова ради О.Ю.Данильчук
Звернення
депутатів Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
щодо забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування
Ми, депутати Рівненської обласної ради, висловлюємо занепокоєність тенденціями, які обмежують повноваження українського місцевого самоврядування. Особливо кричущим фактом є окремі положення Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік». Стаття 57 цього Закону передбачає, що «обласним та районним радам при затвердженні відповідних бюджетів виходити з того, що середньомісячна заробітна плата працівників виконавчого апарату ради не повинна перевищувати середньомісячну заробітну плату працівників апарату відповідної місцевої державної адміністрації».
Нам невідомо, якими мотиваціями керувалися розробники вказаних положень Закону, однак вважаємо, що подібна «зрівнялівка» йде у розріз із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Зокрема, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає, що серед інших питань, які вирішуються районними та обласними радами виключно на пленарних засіданнях, є, зокрема, і «затвердження за пропозицією голови ради структури, чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату» (п.4 ст.43).
Крім того, Конституційний Суд України своїми рішеннями встановив, що «законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів України, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина». На нашу думку, стаття 57 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» іде в розріз із рішенням Конституційного Суду.
Ми усвідомлюємо, що нині крана переживає складні економічні проблеми, однак, на наше глибоке переконання, це не повинно бути причиною для нехтування фундаментальними принципами функціонування в Україні місцевого самоврядування. В іншому випадку економічними проблемами можна буде об╜рунтувати в Україні будь-які процеси – аж до відміни принципів місцевої самоврядності.
Рівненська обласна рада висловлює глибоке переконання у необхідності внесення змін до Конституції, законів України щодо принципів місцевого самоврядування та регіональної політики, приведення їх у відповідність до Європейської хартії місцевого самоврядування. Відтак вважаємо положення статті 57 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» грубим порушенням принципів, зафіксованих у преамбулі Хартії (ратифікована Законом № 452/97-ВР від 15.07.97): «необхідність існування органів місцевого самоврядування, які мають директивні органи, створені на демократичній основі, і широку автономію щодо своїх функцій, шляхи і засоби здійснення цих функцій, а також ресурси, необхідні для їх виконання».
Враховуючи викладене вище, звертаємося до Вас невідкладно внести зміни до Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» з метою недопущення руйнування основоположних принципів функціонування місцевого самоврядування.
С х в а л е н о
Рішення Рівненської обласної ради 23. 01. 2009 № 1118