Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1114
Про звернення депутатів
Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України
щодо регулювання
земельних відносин
З метою стабілізації ситуації, що склалася при регулюванні земельних відносин у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України 16 вересня 2008 року № 509 - VI Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення будівництва”, за рекомендаціями постійних комісій обласної ради з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій, з економічних питань та комунальної власності, за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити текст звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України стосовно проблемних питань, які виникають при регулюванні земельних відносин (додається).
2. Направити звернення за належністю.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А.
Голова ради О.Ю.Данильчук
З В Е Р Н Е Н НЯ
депутатів Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України
щодо регулювання земельних відносин
З прийняттям Верховною Радою України 16 вересня 2008 року № 509 - VI Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення будівництва”, на території Рівненської області, як і в цілому в Україні, виникають проблемні питання стосовно регулювання земельних відносин, зокрема:
1. Внесено зміни до статей 8, 10, 12 Земельного кодексу України, де виключено, раніше надані сільським, селищним, міським, районним, обласним радам повноваження щодо підготовки висновків про вилучення та надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводяться органами виконавчої влади.
На даний час, до розмежування земель державної та комунальної власності, всі землі, крім тих, що передані у власність, перебувають у державній власності. Зазначена норма унеможливлює вплив територіальних громад відповідних рад на прийняття рішень щодо розпорядження цими землями в межах їх адміністративних територій та суперечить Законам України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».
Статтею 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» земля є однією з основних основ місцевого самоврядування.
Статтею 35 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що місцеві державні адміністрації на відповідній території взаємодіють з сільськими, селищними і міськими радами, їх виконавчими органами та сільськими, селищними і міськими головами, сприяють у здійсненні ними власних повноважень місцевого самоврядування, зокрема у вирішенні питань економічного, соціального та культурного розвитку відповідних територій, зміцнення матеріальної та фінансової бази місцевого самоврядування, контролюють виконання наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади, розглядають та враховують у своїй діяльності пропозиції депутатів, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб. У разі розгляду місцевою державною адміністрацією питань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, про це повідомляється заздалегідь відповідним органам місцевого самоврядування.
2. Змінено вимоги до статті 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», якою встановлено, що обов’язковій державній експертизі підлягають лише проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Відсутність позитивних висновків державної землевпорядної експертизи щодо проектів відведення та при зміні цільового призначення земель може призвести до порушень вимог земельного законодавства та ініціювання відповідними інспектуючими та правоохоронними службами скасування прийнятих рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади.
Просимо розглянути та проаналізувати подані пропозиції і внести зміни у діюче земельне законодавство.