Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н АРІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА(П'яте скликання)Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1102
Про Статут Рівненського обласного клінічного
лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука
З метою забезпечення надання ефективної висококваліфікованої медичної допомоги дорослому та дитячому населенню області, відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна радавирішила:1. Затвердити Статут Рівненського обласного клінічного лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука (нова редакція), що додається.2. Головному лікарю Рівненського обласного клінічного лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука подати Статут Рівненського обласного клінічного лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука (нова редакція) на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради О.Ю.Данильчук ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від " 23" січня 2009 року № 1102
Голова Рівненської обласної ради
О.Ю.Данильчук
С Т А Т У Т Рівненського обласного клінічного лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука
(нова редакція)
Рівне - 2009 1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності Рівненського обласного клінічного лікувально-діагностичного центру імені Віктора Поліщука (надалі - Центр).Центр заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Центру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління Центром здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я Рівненської облдержадміністрації.Центр є правонаступником усіх прав та обов'язків Рівненського обласного медичного лікувально-діагностичного центру, який створений 1 липня 1991 року на підставі рішення Рівненського облвиконкому від 18 червня 1991 року №110. На підставі наказу МОЗ України від 17 грудня 1997 року №354 був перейменований на Рівненський обласний клінічний лікувально-діагностичний центр. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2000 року №298 перейменований на Рівненський обласний клінічний лікувально-діагностичний центр імені Віктора Поліщука.1.2. Центр керується у своїй діяльності Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров'я України, рішеннями Рівненської обласної ради та цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами.1.3. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. 1.4. За своїм правовим статусом Центр є комунальним закладом. 1.5. Центр є неприбутковим закладом і фінансується з обласного бюджету.При виконанні покладених на нього завдань Центр може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.1.6. Центр самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.1.7. Центр не відповідає за зобов'язаннями власника, а власник не відповідає за зобов'язаннями Центру.1.8. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Центру. Центр не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів а також інших підприємств, установ, організацій.1.9. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Центр має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах. 1.10. Назва Центру:- повна: Рівненський обласний клінічний лікувально-діагностичний центр імені Віктора Поліщука.- скорочена: РОКЛДЦ ім. В. Поліщука.- повна назва англійською мовою: Rivne-region clinical medical diagnostic center by Victor Polischuk1.11. Юридична адреса: вулиця 16 Липня, 36, місто Рівне, Рівненська обл., 33028. 1.12. Центр взаємодіє на договірних засадах з вищими навчальними медичними закладами, якими на базі Центру створюються кафедри або філії, які надають Центру допомогу в проведенні консиліумів, консультацій, виконанні складних оперативних втручань, впровадженні нових методів діагностики та лікування хворих, підготовці кадрів, підвищенні їх професійного рівня, організації науково-практичних конференцій, симпозіумів, з'їздів, виставок та інше.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Основною метою діяльності Центру є забезпечення в повному обсязі спеціалізованою діагностичною, консультативною і стаціонарною медичною допомогою населення області, підвищення кваліфікації лікарів.2.2. Предметом діяльності Центру є:2.2.1. Медична практика:- організація і надання спеціалізованої діагностичної, лабораторної, консультативної, лікувальної медичної допомоги, а також профілактичної та реабілітаційної допомоги населенню області найбільш кваліфікованими лікарями-спеціалістами закладу, при необхідності із залученням професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, науково-дослідних інститутів і клінік;- координація організаційно-методичної роботи діагностичних служблікувально-профілактичних закладів області та України;- організація взаємодії з лікувально-профілактичними закладами області в плані послідовності, повноти та якості надання діагностичної і окремих видів лікувальної допомоги населенню;- розробка по завданню відповідних органів охорони здоров'я заходів, спрямованих на: підвищення якості медичного обслуговування населення, в тому числі підлітків; зниження захворюваності, лікарняної летальності, інвалідності і загальної смертності.- проведення генетичного, фізико-хімічного та аналітичного аналізу складу речовин в галузях медицини, фармакології, харчової промисловості, сільського господарства та інших галузях промислового виробництва;- проведення допоміжних репродуктивних технологій;- інші види діяльності, передбачені ліцензією на медичну практику.2.2.2. Розробка методик діагностики, лікування, профілактики та реабілітації різних захворювань; проведення науково-дослідницької роботи в галузі медицини.2.2.3. Забезпечення керівництва і контролю за сучасним рівнем статистичного обліку і звітності діагностичних служб лікувально-профілактичних закладів області, достовірністю звітних даних, а також безпосереднє здійснення статистичних досліджень з окремих видів (складання зведених звітів, аналізів показників діяльності закладів, інформаційне забезпечення для управління діагностичною службою та ін.).2.2.4. Впровадження сучасних методів і засобів діагностики і лікування в практику роботи стаціонару та консультативної поліклініки в інших закладах охорони здоров'я області.2.2.5. Здійснення інформаційно-пошукової, видавничої та виставкової діяльності.2.2.6. Проведення ліцензійно-патентної роботи в області діагностики, обстеження, лікування і реабілітації хворих.2.2.7. Проведення підвищення професійного рівня лікарів та середнього медичного персоналу на курсах стажування та інформації.2.2.8. Організація робіт по автоматизації медичних технологій.2.2.9.Придбання, перевезення, відпуск, зберігання, застосування по медичних показах, облік та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.2.2.10. Співпраця з страховими компаніями.2.2.11. Вивчення, узагальнення і розповсюдження досвіду роботи передових лікувально-профілактичних закладів України та країн світу. 2.2.12 Інші види діяльності:- відрядження спеціалістів для підвищення кваліфікації; - надання практичної, науково-методичної допомоги або обміну досвідом з закладами охорони здоров'я України та інших країн.- організовує збір і переробку вторинної сировини, дорогоцінних металів, біологічних відходів;- проводить ремонт, технічне обслуговування та метрологічну повірку медичного обладнання, комп'ютерної та оргтехніки;- розробляє програмне забезпечення; проводить адміністрування локальних комп'ютерних мереж;- розробляє та впроваджує нові методи організації з: ремонту та обслуговуванню складної медичної техніки; широкому використанню комп'ютерних технологій в медицині для зберігання, передачі та обміну інформації;- створює асоціації з медичними закладами, університетами, інститутами, підприємствами по розробці, виготовленню та впровадженню нової техніки для лікувальних закладів області;- впроваджує в клінічному закладі багатоукладні економічні форми господарювання;- укладає договори з підприємствами і організаціями всіх форм власності по наданню медичних послуг з метою залучення додаткових коштів;- створює умови для економічної зацікавленості в розробці і освоєнні нових методик, сучасного обладнання, для стимулювання зацікавленості в науковій і раціоналізаторській роботі;- здійснює зовнішньоекономічну діяльність, встановлює виробничі і науково-технічні зв'язки, керуючись при цьому діючим законодавством України; співпрацює з міжнародними організаціями в галузі охорони здоров'я та з іноземними лікувальними закладами.При здійсненні зовнішньоекономічної діяльності Центр користується повним обсягом прав суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності та несе відповідальність за порушення законодавства, укладених контрактів, заподіяння шкоди.- поширює інформацію про свою діяльність та пропагує свої ідеї та цілі.2.3.Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Центр може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку. 3. МАЙНО ЦЕНТРУ3.1. Майно Центру становить основні фонди та оборотні кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.3.2.Майно є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Центром на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління Центр володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Центр здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього статуту.3.3. Джерелами формування майна Центру є:- грошові та матеріальні внески власника;- безоплатні або благодійні внески, гранти, дарунки, пожертвування організацій і громадян;- капітальні вкладення і фінансування з бюджету; - майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;- централізовані кошти Міністерства охорони здоров'я України;- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 4.1.Центр зобов'язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.4.2. Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Центр має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.4.4. Центр може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров'я (центри здоров'я, реабілітаційні центри, клініки та інші), кафедрами вищих навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів України та інших країн, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних, наукових та лікувальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров'я, згідно з чинним законодавством. Центр веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Вищим органом управління Центру є Рівненська обласна рада.5.2. До компетенції вищого органу управління належить:5.2.1. визначення основних напрямків діяльності;5.2.2. внесення змін до Статуту Центру;5.2.3. призначення та звільнення головного лікаря Центру;5.2.4. розпорядження основними засобами: прийняття рішень про відчуження, позику, заставу, оренду майна Центру;5.2.5.прийняття рішення про припинення діяльності Центру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. 5.4.До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить:5.4.1. затвердження планів Центру і звітів про їх виконання; 5.4.2. затвердження кошторису Центру;5.4.3. визначення форм контролю за діяльністю Центру;5.4.4.забезпечення контролю за реалізацією державної політики в ході надання медичної допомоги;5.4.5.здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Центру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, консультативної допомоги та забезпечення санітарно - епідеміологічного благополуччя;5.4.6.забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі охорони здоров'я, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, застосування медичних препаратів і технологій;5.4.7.визначення потреби в медичній техніці, медикаментах, інвентарі, паливі, засобах санітарного транспорту;5.4.8.затвердження організаційної структури Центру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством;5.4.9.контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;5.4.10.контроль за організацією первинного обліку в Центрі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;5.4.11.внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Центру;5.4.12.участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Центру;5.4.13.контроль роботи Центру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту, і протипожежного захисту ;5.4.14.сприяння розвитку міжнародного співробітництва Центру та впровадження інвестиційних проектів в галузі охорони здоров'я;5.4.15.здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Центру.
Головний лікар Центру
5.5.Керівництво лікувально-діагностичною, організаційно-методичною діяльністю Центру здійснює головний лікар Центру (далі - головний лікар).5.6. На посаду головного лікаря призначається кваліфікований спеціаліст, який має повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина". Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією з "Організації і управління охороною здоров'я". Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли, тощо). Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та "посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років.5.7. Головний лікар у своїй роботі керується чинним законодавством, Статутом, посадовою інструкцією, наказами, розпорядженнями та вказівками вищестоящих органів охорони здоров'я.5.8. Основним завданням головного лікаря є організація роботи Центру з метою надання кваліфікованої лікувально-діагностичної допомоги.5.9. Головний лікар Центру призначається та звільняється за рішенням Рівненської обласної ради. 5.10. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради.В контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.5.11.Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.5.12. До компетенції головного лікаря відноситься:5.12.1. забезпечення статутної діяльності Центру;5.12.2. вирішення поточних питань роботи Центру;5.12.3. вирішення кадрових питань;5.12.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;5.12.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;5.12.6. забезпечення виплати заробітної плати працівникам Центру;5.12.7. підписання колективного договору.5.13. Головний лікар підзвітний: - Рівненській обласній раді з питань щодо ефективного збереження та використання майна;- управлінню охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації з питань галузевої діяльності.5.14. Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Центру в межах чинного законодавства України. У разі відсутності головного лікаря його обов'язки виконує один із заступників. 5.15. Головний лікар та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
6.1. Контроль за збереженням та ефективним використанням майна Центру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю - управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. 6.2. Відносини Центру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про місцеві державні адміністрації", інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.6.3. На вимогу власника Центр зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЦЕНТРУ
7.1. Трудовий колектив Центру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою). 7.2. Трудовий колектив Центру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.7.3. Умови організації та оплати праці трудового колективу Центру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України. Відносини між адміністрацією Центру та трудовим колективом регулюються колективним договором.7.4. Загальні збори трудового колективу Центру:- розглядають і схвалюють проект колективного договору;- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Центру;- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Центру.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
8.1. Діяльність Центру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.8.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.8.3. Рівненська обласна рада, суд або орган, що прийняв рішення про припинення діяльності Центру, призначають комісію (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України.8.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Центру може бути покладено на орган управління майном Центру.8.5. У разі злиття Центру з іншим суб'єктом господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття. У разі приєднання Центру до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі його майнові права та обов'язки, а в разі приєднання однієї або кількох юридичних осіб - до Центру переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб. У разі поділу Центру, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Центру. У разі перетворення Центру в іншу юридичну особу, усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи. 8.6. Центр може бути ліквідований:- за рішенням Рівненської обласної ради;- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинними законодавством України.8.7. Центр є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.8.8. У разі ліквідації Центру його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.9.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.