Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н АРІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДАР І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1101
Про комунальний заклад "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради
З метою забезпечення надання ефективної висококваліфікованої виїзної екстреної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню області, відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом у комунальний заклад "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради (нова редакція), що додається.3. Головному лікарю Гандзюк О.В. подати Статут комунального закладу "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради (нова редакція) на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.4. Відділу з питань управління об'єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради О. Ю.Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНОРішення Рівненської обласної радивід "23" січня 2009 року№ 1101Голова Рівненської обласної ради О.Ю.Данильчук
С Т А Т У Ткомунального закладу"Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради
(нова редакція)
м.Рівне - 2009
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ1.1.Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради (надалі - "Центр"). Центр є правонаступником усіх прав та обов'язків Обласного центру профілактики та боротьби зі Снідом, який створений відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 8 жовтня 2002 року № 589. Центр заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Центру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління Центром здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я облдержадміністрації.1.2.Центр керується у своїй діяльності Цивільним та Господарським кодексами України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров'я України, рішеннями Рівненської обласної ради та цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами.1.3.Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Центр набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.1.4.За своїм правовим статусом Центр є комунальним закладом. 1.5.Центр є неприбутковим закладом і фінансується з обласного бюджету.При виконанні покладених на нього завдань Центр може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.1.6.Центр самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.1.7.Центр не відповідає за зобов'язаннями власника, а власник не відповідає за зобов'язаннями Центру.1.8.Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Центру. Центр не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів а також інших підприємств, установ, організацій.1.9.У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Центр має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.1.10.Найменування Центру:- повне: комунальний заклад "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради.- скорочене: ОЦПБ зі СНІДом.1.11.Юридична адреса: вул. Соборна, 189, м. Рівне, 33000.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУОсновною метою та предметом діяльності Центру є :2.1. Організація заходів щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу.2.2. Епідеміологічний моніторинг та епіднагляд за ВІЛ-інфекцією/СНІДом.2.3. Забезпечення організаційно-методичного керівництва діяльністю закладів охорони здоров'я з питань надання консультативної, діагностичної, лікувальної та профілактичної допомоги населенню щодо ВІЛ-інфекції. 2.4. Організація та надання необхідних видів медичної, медико-психологічної та соціальної допомоги ВІЛ-інфікованим та хворим на СНІД. 2.5. Здійснення клініко-лабораторної діагностики ВІЛ-інфекції, опортуністичних інфекцій. Методичне керівництво й контроль за якістю роботи лабораторій діагностики ВІЛ-інфекції незалежно від їх підпорядкування. 2.6. Організація та надання позалікарняної допомоги ВІЛ-інфікованим та хворим на СНІД. 2.7. Диспансерний нагляд за ВІЛ-інфікованими та хворими на СНІД. Епідеміологічне розслідування вперше виявлених випадків ВІЛ-інфекції/СНІДу при взятті на диспансерний облік.2.8. Облік, профілактичне лікування і диспансеризація медичних працівників, які мали ризик інфікуватися при виконанні професійних обов'язків.2.9. Організація медичного огляду населення області щодо наявності ВІЛ-інфекції на засадах добровільного тестування з пере- та післятестовим консультуванням.2.10. Проведення навчання медичних кадрів закладів охорони здоров'я з профілактики ВІЛ-інфекції.2.11. Подання до Міністерства охорони здоров'я України та Українського центру профілактики та боротьби зі СНІДом МОЗ України офіційної звітної та оперативної інформації щодо сероепідеміологічного моніторингу за ВІЛ-інфекцією/СНІДом.2.12. Здійснення міжвідомчої координації та забезпечення взаємодії з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади у сфері боротьби із захворюванням на ВІЛ-інфекцію/СНІД.2.14.Забезпечення розроблення та виконання заходів державної, регіональних і місцевих програм профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу, здійснення моніторингу та оцінки ефективності їх реалізації.2.15.Участь у складанні та наданні щодо централізованої закупівлі за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих органів виконавчої влади лікарських засобів, імунологічних препаратів та обладнання, дезінфекційних засобів, необхідних для здійснення діагностики і лікування ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД; забезпечення прозорості у питанні закупівлі, розподілу та контролю за ефективним та раціональним використанням лікарських засобів та обладнання; надання інформації про наявність та обсяг препаратів для лікування у відповідь на офіційні запити ВІЛ-сервісних організацій.2.16.Впровадження інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на зменшення ризику інфікування ВІЛ, серед різних верств населення, зосереджуючи увагу на уразлививх групах.2.17.Співпраця із засобами масової інформації з висвітлення питань, пов'язаних з проблемами ВІЛ-інфекції/СНІДу. Здійснення інформаційно-просвітницьких заходів, щодо подолання дискримінації ВІЛ-інфікованих осіб.2.18.Співпраця з громадськими та міжнародними організаціями з питань ВІЛ-інфекції/СНІДу. Залучення представників неурядових ВІЛ-сервісних організацій, Товариства Червоного Хреста, Всеукраїнської мережі людей які живуть з ВІЛ-інфекцією/СНІДом, соціальних служб і груп взаємодопомоги для догляду, підтримки та надання психологічної, соціальної, юридичної допомоги ВІЛ-інфікованим та членам їх родин. Ведення бази даних наявних послуг для ВІЛ-позитивних та хворих на СНІД, у тому числі тих, що їх надають неурядові організації; надання інформації про відповідні послуги пацієнтам.Перелік та обсяги завдань Центру можуть бути розширені відповідно до епідситуації з ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших чинників.2.19.Здійснення діяльності, пов'язаної з придбанням, перевезенням, зберіганням, відпуском та знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.2.20.Провадження господарської діяльності з медичної практики.2.21.Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Центр може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
3. МАЙНО ЦЕНТРУ3.1. Майно Центру становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Центру.3.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Центром на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління Центр володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.3.2.1. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Центр здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.3.3. Джерелами формування майна Центру є:- капітальні вкладення і фінансування з бюджету;- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій і громадян;- капітальні вкладення з бюджетів усіх рівнів; - майно придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Центр зобов'язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.4.2. Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Центр має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.4.4. Центр може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров'я (центри здоров'я, реабілітаційні центри, клініки, фітотерапевтичні заклади), кафедрами вищих медичних навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів МОЗ та АМН України, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров'я, згідно з чинним законодавством. 4.5. Центр веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Вищим органом управління Центру є Рівненська обласна рада.5.2. До компетенції вищого органу управління належить:5.2.1. визначення основних напрямків діяльності;5.2.2. внесення змін до Статуту Центру;5.2.3. призначення та звільнення головного лікаря Центру;5.2.4. розпорядження основними засобами Центру щодо прийняття рішень про відчуження майна, позику, заставу, оренду;5.2.5.прийняття рішення про припинення діяльності Центру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. 5.4. До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить:5.4.1. затвердження планів Центру і звітів про їх виконання;5.4.2. визначення форм контролю за діяльністю Центру;5.4.3. погодження керівників філій.5.4.4.забезпечення контролю за реалізацією державної політики в ході надання медичної допомоги;5.4.5.здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Центру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, консультативної допомоги та забезпечення санітарно - епідеміологічного благополуччя;5.4.6.забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі охорони здоров'я, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, вимог Державної фармакопеї, застосування медичних препаратів і технологій;5.4.7.визначення потреби в медичній техніці, медикаментах, інвентарі, паливі, засобах санітарного транспорту;5.4.8.затвердження організаційної структури Центру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством; 5.4.9.затвердження кошторису Центру, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;5.4.10.контроль за організацією первинного обліку в Центрі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;5.4.11.внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Центру;5.4.12.участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Центру;5.4.13.контроль роботи Центру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту, і протипожежного захисту; 5.4.14.сприяння розвитку міжнародного співробітництва Центру та впровадження інвестиційних проектів; 5.4.15.здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Центру.Головний лікар Центру5.5. Керівництво лікувально-профілактичною, організаційно-методичною діяльністю Центру здійснює головний лікар Центру (далі-головний лікар).5.6. На посаду головного лікаря призначається кваліфікований спеціаліст, який має повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина". Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією з "Організації і управління охороною здоров'я". Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли тощо). Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років.5.7. Головний лікар у своїй роботі керується чинним законодавством, положенням про головного лікаря Центру, посадовою інструкцією, наказами, розпорядженням та вказівками вищестоящих органів охорони здоров'я.5.8. Основним завданням головного лікаря є організація роботи Центру з метою надання кваліфікованої допомоги.5.9. Головний лікар Центру призначається та звільняється за рішенням Рівненської обласної ради.5.10. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради.5.11.В контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.5.12. Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.5.13. До компетенції головного лікаря відноситься:5.13.1. забезпечення статутної діяльності Центру;5.13.2. вирішення поточних питань роботи Центру;5.13.3. вирішення кадрових питань;5.13.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;5.13.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;5.13.6. забезпечення оплати праці працівників Центру;5.13.7. підписання колективного договору.5.14. Головний лікар підзвітний: - Рівненській обласній раді з питань щодо ефективного збереження та використання майна;- управлінню охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації з питань галузевої діяльності.5.15. Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Центру в межах чинного законодавства України. 5.16. Головний лікар та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ6.1.Контроль за збереження та ефективним використанням майна Центру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю - управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. 6.2.Відносини Центру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про місцеві державні адміністрації", інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.6.3.На вимогу власника Центр зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЦЕНТРУ7.1.Трудовий колектив Центру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою). 7.2.Трудовий колектив Центру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.7.3.Умови організації та оплати праці трудового колективу Центру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.Відносини між адміністрацією Центру та трудовим колективом регулюються колективним договором.7.4.Загальні збори трудового колективу Центру:- розглядають і схвалюють проект колективного договору;- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Центру;- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Центру.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ8.1.Діяльність Центру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу перетворення) або ліквідації.8.2.Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, за рішенням суду або відповідних органів державної влади.8.3. Рівненська обласна рада, суд або орган, що прийняв рішення про припинення діяльності Центру, призначають комісію (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України.8.4.Виконання функцій комісії з припинення діяльності Центру може бути покладено на орган управління майном Центру.8.5.У разі злиття Центру з іншим суб'єктом господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття. У разі приєднання Центру до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі його майнові права та обов'язки, а в разі приєднання однієї або кількох юридичних осіб - до Центру переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб. У разі поділу Центру, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Центру. У разі перетворення Центру в іншу юридичну особу, усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи. 8.6.Центр може бути ліквідований:- за рішенням Рівненської обласної ради;- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинними законодавством України.8.7.Центр є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ9.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.9.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.