Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н АРІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДАР І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1100
Про комунальний заклад"Дубенський диспансерпсихосоціальної реабілітації"Рівненської обласної ради
З метою забезпечення надання ефективної медичної психіатричної допомоги населенню області, відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації у комунальний заклад "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської обласної ради.2. Затвердити Статут комунального закладу "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської обласної ради (нова редакція), що додається.3. Головному лікарю Олійнику В.В. подати Статут комунального закладу "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської обласної ради (нова редакція) на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.4. Відділу з питань управління об'єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради О. Ю.Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНОРішення Рівненської обласної радивід "23" січня 2009 року№ 1100Голова Рівненської обласної ради О.Ю.Данильчук
С Т А Т У Т комунального закладу
Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації"Рівненської обласної ради
(нова редакція)
Рівне-2009
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської обласної ради (далі - Диспансер).Диспансер заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Диспансеру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління Диспансером здійснює Рівненська обласна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я облдержадміністрації.Диспансер є комунальним закладом охорони здоров'я, правонаступником усіх прав та обов'язків Дубенського диспансеру психосоціальної реабілітації, який був заснований рішенням Дубенської міської ради від 27.08.1998 №447, та прийнятий у спільну власність територіальних громад області відповідно до рішення Рівненської обласної ради від 01.03.2001 №233. 1.2. Диспансер у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров'я України, рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації, наказами управління охорони здоров'я обласної державної адміністрації та цим Статутом.1.3. Диспансер є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Диспансер набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.1.4. Диспансер є неприбутковим закладом і фінансується з обласного бюджету. При виконанні покладених на нього завдань Диспансер може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.1.5. Диспансер самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.1.6. Диспансер не відповідає за зобов'язаннями власника, а власник не відповідає за зобов'язаннями Диспансеру.1.7. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Диспансеру. Диспансер не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів а також інших підприємств, установ, організацій.1.8. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Диспансер має право укладати від свого імені угоди, набувати майнові та особисті не майнові права та нести обов'язки, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.1.9. Найменування Диспансеру: - повне: комунальний заклад "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської обласної ради; - скорочене: ДДПСР.1.10. Юридична адреса Диспансеру: вул. Т.Бульби, м. Дубно, Рівненська область, 35600.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ДИСПАНСЕРУ2.1. Основною метою діяльності Диспансеру є здійснення медичної практики, забезпечення кваліфікованої психіатричної, наркологічної, психотерапевтичної допомоги населенню; надання спеціалізованої стаціонарної та амбулаторно-поліклінічної допомоги населенню м. Дубно і Дубенського району, а також стаціонарної допомоги населенню Млинівського, Радивилівського та Демидівського районам; надання консультативної психіатричної і наркологічної допомоги; здійснення соціально-економічних потреб членів трудового колективу.2.2. Основними видами статутної діяльності Диспансеру є:- здійснення медичної практики;- лікування хворих з психічними розладами, психосоматичними та пограничними захворюваннями, хворих алкоголізмом, наркоманіями, токсикоманіями, проведення психологічної корекції та заходів соціальної реабілітації неповнолітніх з девіантними формами поведінки;- здійснення лікувально-профілактичної, науково-дослідницької діяльності по забезпеченню стаціонарної, поліклінічної, експертної, виїзної та планово-методичної психіатричної, психотерапевтичної та наркологічної допомоги населенню;- надання невідкладної психіатричної, наркологічної допомоги населенню при гострих станах, незалежно від місця проживання хворих, що звернулися, доставлених швидкою допомогою та органами внутрішніх справ; - диспансер має право на провадження господарської діяльності з зберігання, перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуску, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів; - проведення профілактичної роботи з метою попередження психічних розладів, зловживання алкоголем, наркотичними засобами та психотропними лікарськими препаратами;- раннє виявлення та взяття на облік хворих з психічними розладами, хворих хронічним алкоголізмом, наркоманіями, токсикоманіями;- динамічний диспансерний нагляд за хронічними психічними хворими, хворими алкоголізмом, наркоманіями, токсикоманіями; Вирішення питання зняття з диспансерного обліку таких осіб здійснюється комісією лікарів психіатрів та наркологів:- надання лікувально-діагностичної, консультативної і психопрофілактичної допомоги хворим психіатричного та наркологічного профілю, які лікуються в лікувально-профілактичних установах району;- анонімне лікування осіб, з неврозами, пограничними психічними розладами, які зловживають алкоголем в ранніх стадіях захворювань алкоголізмом;- проведення медичного обстеження осіб, які підлягають направленню на примусове лікування з психічними розладами та створюють небезпеку для себе та оточення, а також проведення освідчення на предмет алкогольного або наркотичного сп'яніння;- розвиває та підвищує ефективність медичної допомоги на основі посилення її профілактичної спрямованості, впроваджує новітні ефективні методи діагностики та лікування психічних та наркологічних хворих;- проводить експертизу тимчасової непрацездатності хворих, видачу листків непрацездатності, формування трудових рекомендацій для осіб, котрі потребують переводу на інші ділянки роботи, та своєчасне направлення на МСЕК;- вивчає захворюваність населення психічними та наркологічними захворюваннями, проводить аналіз лікувальної та профілактичної роботи, розробляє рекомендації з їх попередження;- здійснює облік і складає статистичні звіти за формами, затвердженими Міністерством охорони здоров'я України;- здійснює підготовку інструктивних матеріалів по діяльності служби;- здійснює надання методично-консультативної та практичної допомоги іншим лікувально-профілактичним установам та організаціям.2.3. Диспансер має право надавати платні послуги:- лікування хворих на алкоголізм та наркоманію (також і анонімно);- догляд і лікування хворих вдома (за бажанням);- лікування іноземних громадян та лікування іногородніх громадян України (за виключенням надання невідкладної медичної допомоги);- надання додаткової медичної інформації - довідок, епікризів, ксерокопій документів громадянам;- інші види послуг у порядку, який встановлений чинним законодавством. 2.4. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Диспансер може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
3. МАЙНО ДИСПАНСЕРУ3.1. Майно Диспансеру становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Диспансеру.3.2. Майно Диспансеру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Диспансером на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Диспансер володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником для здійснення некомерційної господарської діяльності у межах, встановлених чинним законодавством України та з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.3.2.1. Відчуження, реалізація, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Диспансеру здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.3.3. Джерелами формування майна Диспансеру є:- грошові та матеріальні внески власника;- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій і громадян;- капітальні вкладення і фінансування з бюджету; - майно придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ4.1. Диспансер зобов'язаний виконувати завдання власника, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.4.2. Диспансер не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Диспансер має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого органу.4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.4.4. Диспансер може співпрацювати з іншими закладами охорони здоров'я (центри здоров'я, реабілітаційні центри, клініки, фітотерапевтичні заклади), кафедрами вищих медичних навчальних закладів, відділами науково-дослідних інститутів МОЗ та АМН України, вітчизняними та зарубіжними громадськими організаціями з метою проведення медико-соціальних програм, спрямованих на поліпшення охорони здоров'я, згідно з чинним законодавством. 4.5. Диспансер веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ДИСПАНСЕРОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ5.1. Вищим органом управління Диспансеру є Рівненська обласна рада.5.2. До компетенції вищого органу управління належить:5.2.1. визначення основних напрямків діяльності;5.2.2. внесення змін до Статуту Диспансеру;5.2.3. призначення та звільнення головного лікаря Диспансеру;5.2.4. розпорядження основними засобами Диспансеру щодо прийняття рішень про відчуження майна, позику, заставу, оренду;5.2.5. прийняття рішення про припинення діяльності Диспансеру, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;5.3. Управління галузевою діяльністю здійснює управління охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації. До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить: 5.3.1. Затвердження планів Диспансеру і звітів про їх виконання;5.3.2. Визначення форм контролю за діяльністю Диспансеру;5.3.3. Погодження керівників філій;5.3.4.Здійсення організаційного і методичного керівництва роботою Диспансеру з питань надання лікувально-профілактичної, діагностичної, консультативної допомоги та забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя;5.3.5.Забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі спеціалізованої психіатричної допомоги, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів, вимог Державної фармакопеї, застосування медичних препаратів і технологій;5.3.6.Визначення потреби в медичній техніці, медикаментах, інвентарі, паливі, засобах санітарного транспорту;5.3.7.Затвердження організаційної структури Диспансеру з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством;5.3.8.Затвердження кошторису Диспансеру, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;5.3.9.Контроль за організацією первинного обліку в Диспансеру, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;5.3.10.Внесення пропозицій щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника Диспансеру;5.3.11.Участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Диспансеру; 5.3.12.Контроль роботи Диспансеру з питань охорони праці, безпеки руху санітарного транспорту, і протипожежного захисту;5.3.13.Сприяння розвитку міжнародного співробітництва Диспансеру та впровадження інвестиційних проектів;5.3.14.Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Диспансеру.
Головний лікар Диспансеру5.4.Керівництво поточною діяльністю Диспансеру здійснює головний лікар.5.5.Головний лікар Диспансеру призначається та звільняється за рішенням Рівненської обласної ради. Головний лікар здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної ради. В контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність головного лікаря, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.5.6. На посаду головного лікаря призначається кваліфікований спеціаліст, який має повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина". Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією з "Організації і управління охороною здоров'я". Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли, тощо). Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та "посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років.5.7.Головний лікар вирішує усі питання діяльності закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.5.8. До компетенції головного лікаря відноситься:5.8.1. забезпечення статутної діяльності Диспансеру;5.8.2. вирішення поточних питань роботи Диспансеру;5.8.3. вирішення кадрових питань;5.8.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;5.8.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;5.8.6. визначення порядку оплати праці працівників Диспансеру;5.8.7. підписання колективного договору у встановленому порядку.5.9. Головний лікар підзвітний: - Рівненській обласній раді з питань щодо ефективного збереження та використання майна;- управлінню охорони здоров'я Рівненської обласної державної адміністрації з питань галузевої діяльності.5.10.Головний лікар має право без довіреності виконувати дії від імені Диспансеру в межах чинного законодавства України. У разі відсутності головного лікаря його обов'язки виконує заступник.5.11.Головний лікар та головний бухгалтер Диспансеру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ДИСПАНСЕРУ6.1. Контроль за діяльністю Диспансеру здійснює Рівненська обласна рада, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю - управління охорони здоров'я обласної державної адміністрації. Окремі сторони діяльності Диспансеру контролюють державна податкова інспекція, державні органи, на які, відповідно до чинного законодавства, покладено контроль за сплатою податків та інших обов'язкових платежів, здійснення нагляду за безпекою виробництва та праці, протипожежною та екологічною безпекою, інші органи відповідно до законодавства України.6.2. Диспансер має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок його діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачене законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України. 6.3. Відносини Диспансеру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про місцеві державні адміністрації", інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.6.4. На вимогу власника Диспансер зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
7. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ДИСПАНСЕРУ7.1 Трудовий колектив Диспансеру становлять усі працівники, які беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою). 7.2 Трудовий колектив Диспансеру формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.7.3 Умови організації та оплати праці трудового колективу Диспансеру, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України. Відносини між адміністрацією Диспансеру та трудовим колективом регулюються колективним договором.7.4 Загальні збори трудового колективу Диспансеру:- розглядають і схвалюють проект колективного договору;- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Диспансеру;- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Диспансеру.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДИСПАНСЕРУ8.1. Діяльність Диспансеру припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу перетворення) або ліквідації.8.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.8.3. Рівненська обласна рада, суд або орган, що прийняв рішення про припинення діяльності Диспансеру, призначають комісію (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Диспансеру відповідно до чинного законодавства України.8.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Диспансеру може бути покладено на орган управління майном Диспансеру.8.5. У разі злиття Диспансеру з іншою юридичною особою усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття. У разі приєднання Диспансеру до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі його майнові права та обов'язки, а в разі приєднання однієї або кількох юридичних осіб - до Диспансеру переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб. У разі поділу Диспансеру, усі його майнові і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Диспансеру. У разі перетворення Диспансеру в іншу юридичну особу, усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи. 8.6.Диспансер може бути ліквідований:- за рішенням Рівненської обласної ради;- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинними законодавством України.8.7. Диспансер є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ9.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.9.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.