Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1099
Про Статут комунального
підприємства "Автобаза"
Рівненської обласної ради
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 57 та частиною 4 статті 63 Господарського кодексу України, за погодженням з постійними комісіями обласної ради обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Статут комунального підприємства "Автобаза" Рівненської обласної ради в новій редакції (додається).
2. Доручити директору комунального підприємства "Автобаза" Рівненської обласної ради Сидоруку Б.П. подати на державну реєстрацію Статут комунального підприємства "Автобаза" Рівненської обласної ради у новій редакції відповідно до чинного законодавства.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності ( Мініч Г.І).
Голова ради О.Ю. Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від “23” січня 2009 року
№ 1099
Голова Рівненської обласної ради
О.Ю.Данильчук
С Т А Т У Т
комунального підприємства
"Автобаза"
Рівненської обласної ради
( нова редакція )
м. Рівне -2009
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального підприємства "Автобаза" Рівненської обласної ради ( надалі – Підприємство).
Підприємство засноване на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Засновником Підприємства є Рівненська обласна рада. Власником Підприємства є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради. Управління Підприємством здійснює Рівненська обласна державна адміністрація без права відчуження та ліквідації.
Підприємство є правонаступником усіх прав та обов'язків обласного комунального підприємства "Автобаза", створеного розпорядженням голови облдержадміністрації від 12.03.2003 № 157, зареєстрованого розпорядженням міського голови м. Рівне № 2874-р від 02.10.2003 та перейменованого відповідно до рішення Рівненської обласної ради від 14 грудня 2007 року № 555 у комунальне підприємство "Автобаза" Рівненської обласної ради.
1.2. Підприємство керується у своїй діяльності Конституцією України, чинним законодавством України, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної державної адміністрації та цим Статутом.
1.3. Підприємство є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Підприємство набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.4. За своїм правовим статусом Підприємство є комунальним комерційним і діє на принципах повного господарського розрахунку та самофінансування в поєднанні з бюджетним фінансуванням.
1.5. Підприємство самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, відповідно до чинного законодавства.
1.6. Підприємство не відповідає за зобов'язаннями власника, а власник не відповідає за зобов'язаннями Підприємства.
1.7. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Підприємства. Підприємство не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів. а також інших підприємств, установ, організацій.
1.8. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Статуту Підприємство має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських та третейських судах.
1.9. Найменування Підприємства:
-повне: комунальне підприємство "Автобаза" Рівненської обласної ради.
-скорочене: КП "Автобаза".
1.10. Юридична адреса Підприємства:
33013, м.Рівне, вул.Кн.Володимира, 72Б
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Підприємство створене з метою забезпечення суспільних потреб територіальних громад області, установ та організацій транспортними послугами.
Основними видами статутної діяльності Підприємства є:
- автомобільні пасажирські перевезення;
- забезпечення якісного і оперативного обслуговування транспортними засобами;
- надання послуг організаціям і населенню в перевезенні вантажів і пасажирів;
- надання послуг із ремонту і технічного обслуговування автомобілів;
- надання послуг із користування автостоянкою;
- здійснення інших видів діяльності у встановленому законом порядку, які відповідають меті його створення і не заборонені чинним законодавством.
3. СТАТУТНИЙ ФОНД ПІДПРИЄМСТВА
3.1. Для забезпечення діяльності Підприємства створюється статутний фонд, який формується з активів підприємства і становить 2 792 505, 11 грн. (два мільйони сімсот дев'яносто дві тисячі п'ятсот п'ять гривень одинадцять копійок ).
3.2. Зміна розміру статутного фонду Підприємства здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради.
4. МАЙНО ПІДПРИЄМСТВА
4.1. Майно Підприємства становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Підприємства.
4.2. Майно Підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Підприємством на правах господарського відання. Здійснюючи право господарського відання Підприємство володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном вчиняючи дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.
4.2.1. Відчуження, передачу в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Підприємство здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
4.3. Джерелами формування майна Підприємства є:
- грошові та матеріальні внески власника;
- доходи, одержані від надання послуг, а також від здійснення інших видів господарської діяльності;
- доходи від цінних паперів;
- кредити банків та інших кредиторів;
- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій і громадян;
- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
5. ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
5.1. Підприємство зобов'язане виконувати завдання власника та органу управління Підприємством, а також враховувати їх при формуванні виробничої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
5.2. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам.
Відчужувати, віддавати в заставу, позику майнові об'єкти Підприємство може лише за згодою обласної ради.
Орендодавцем цілісного майнового комплексу Підприємства та його структурних підрозділів (філій, цеху, дільниці) є обласна рада.
Підприємство має право здавати в оренду нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) та інше окреме індивідуально визначене (рухоме) майно, що перебуває на його балансі, у встановленому обласною радою порядку за згодою органу, уповноваженого обласною радою управляти майном. Підприємство може укладати договори оренди з подальшим погодженням з профільною постійною комісією обласної ради з економічних питань та комунальної власності.
5.3. Списання з балансу не повністю амортизованих основних фондів Підприємства може проводитися лише за згодою власника.
Прискорена амортизація основних фондів Підприємства може проводитись за дозволом органу, до сфери управління якого належить Підприємство.
5.4. Підприємство утворює за рахунок прибутку (доходу) спеціальні (цільові) фонди призначені для покриття витрат, пов'язаних з їх діяльністю:
- амортизаційний фонд;
- фонд розвитку виробництва;
- фонд споживання (оплати праці);
- резервний фонд.
5.5. Порядок визначення нормативів відрахувань до цільових фондів комунальних комерційних підприємств, їх граничні розміри, порядок формування і використання цих фондів встановлюються власником, або уповноваженим ним органом.
5.6. У разі зміни Директора Підприємства обов'язковим є проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Підприємства.
5.7. Інші особливості господарської та соціальної діяльності комунального комерційного Підприємства визначаються законом.
5.8. Основним узагальнюючим показником фінансових результатів господарської діяльності Підприємства є прибуток.
5.8.1. Частка чистого прибутку Підприємства за рішенням Рівненської обласної ради може вилучатися до обласного бюджету.
5.9. Решта чистого прибутку, який залишається після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплати відсотків за кредитами банків, сплати передбачених законодавством України податків та інших платежів до бюджету використовується Підприємством для цілей статутної діяльності.
5.10. Підприємство має право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до предмету своєї діяльності та чинного законодавства, що регулює цю діяльність.
5.11. При здійсненні зовнішньоекономічної діяльності Підприємство користується повним обсягом прав суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності та несе відповідальність за порушення законодавства, укладених контрактів, заподіяння шкоди.
5.12. Підприємство веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
6. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
6.1. Вищим органом управління Підприємством є Рівненська обласна рада.
6.2. До компетенції вищого органу управління належить:
6.2.1. визначення основних напрямів діяльності;
6.2.2. затвердження та внесення змін до Статуту Підприємства, зміна розміру його статутного фонду;
6.2.3. розпорядження основними засобами Підприємства:
- прийняття рішень про відчуження майна;
- передача в оренду, позику, заставу цілісних майнових комплексів та їх структурних підрозділів;
- списання основних засобів на суму більше 10 розмірів мінімальної заробітної плати;
- списання не повністю амортизованих основних засобів.
6.2.4. прийняття рішення про припинення Підприємства, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.
6.3. До компетенції уповноваженого власником органу управління належить:
6.3.1. призначення та звільнення директора Підприємства;
6.3.2. затвердження планів Підприємства і звітів про їх виконання;
6.3.3. визначення форм контролю за діяльністю Підприємства;
6.3.4. погодження керівників філій;
6.3.5. надання згоди на оренду нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна.
Директор Підприємства
6.4. Керівництво поточною діяльністю Підприємства здійснює Директор.
6.5. Директор Підприємства призначається розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації.
6.6. Директор здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, підписаного головою Рівненської обласної державної адміністрації.
6.7. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
6.8. Директор вирішує усі питання діяльності Підприємства, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
6.9. До компетенції Директора відноситься:
6.9.1. забезпечення статутної діяльності Підприємства;
6.9.2. вирішення поточних питань роботи Підприємства;
6.9.3. вирішення кадрових питань;
6.9.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
6.9.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
6.9.6. визначення порядку оплати праці працівників Підприємства;
6.9.7. підписання колективного договору.
6.10. Директор підзвітний обласній раді та органу управління – обласній державній адміністрації.
6.11. Директор має право без довіреності виконувати дії від імені Підприємства в межах чинного законодавства України. У разі відсутності Директора його обов’язки виконує посадова особа, призначена головою обласної державної адміністрації на термін, що не перевищує трьох місяців.
6.12. До призначення Директора, або в разі його відсутності, з причин: дострокове розірвання контракту, або його звільнення, голова обласної державної адміністрації шляхом видання відповідного розпорядження має право укласти трудову угоду терміном до трьох календарних місяців з особою, що буде виконувати обов'язки Директора.
6.13. Директор та головний бухгалтер Підприємства несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
7. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
7.1. Контроль за окремими сторонами діяльності Підприємства здійснюють державна податкова інспекція, державні органи, на які, відповідно до чинного законодавства, покладено контроль за сплатою податків та інших обов'язкових платежів, здійснення нагляду за безпекою виробництва та праці, протипожежною та екологічною безпекою, інші органи відповідно до законодавства України.
7.2. Підприємство має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок його діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачене законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України.
7.3. Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку Підприємства, несуть відповідальність за розголошення комерційної таємниці.
7.4. Відносини Підприємства з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України „Про місцеві державні адміністрації", інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.
7.5. На вимогу власника або органу управління – Рівненської обласної державної адміністрації Підприємство зобов'язане проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
8. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ПІДПРИЄМСТВА
8.1. Трудовий колектив Підприємства становлять усі громадяни, які своєю працею беруть участь у його діяльності згідно з трудовим договором (контрактом, угодою).
8.2. Трудовий колектив Підприємства формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
8.3. Умови організації та оплати праці трудового колективу Підприємства, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Підприємства та трудовим колективом регулюється колективним договором.
8.4. Загальні збори трудового колективу Підприємства:
- розглядають і схвалюють проект колективного договору;
- заслуховують інформацію про виконання сторонами колективного договору;
- беруть участь у визначенні критеріїв матеріального стимулювання праці співробітників Підприємства;
- беруть участь у вирішенні питань соціального розвитку Підприємства.
9. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
9.1. Діяльність Підприємства припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
9.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
9.3. Рівненська обласна рада, суд або орган, що прийняв рішення про припинення Підприємства, призначають комісію з припинення Підприємства (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення Підприємства відповідно до чинного законодавства України.
9.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Підприємства може бути покладено на орган управління майном Підприємства.
9.5. У разі злиття Підприємства з іншим суб'єктом господарювання усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття.
У разі приєднання Підприємства до іншого суб'єкта господарювання, до останнього переходять усі його майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до Підприємства - до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.
У разі поділу Підприємства, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу.
У разі виділення одного або кількох нових суб'єктів господарювання, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Підприємства.
У разі перетворення Підприємства в інший суб'єкт господарювання, усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореного суб'єкта господарювання.
9.6. Підприємство може бути ліквідоване:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущенні при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
9.7 Підприємство є таким, що припинилося, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення Підприємства.
10. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням Рівненської обласної ради.
10.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.