Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н АРІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА(П'яте скликання)Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1081
Про програму забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки
З метою забезпечення непрацюючого населення області, яке проживає в прогнозованих зонах радіоактивного та хімічного забруднення, засобами радіаційного та хімічного захисту, відповідно до статей 15, 32 Закону України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", статей 16, 35 Закону України "Про правові засади цивільного захисту", постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту", керуючись пунктом 16 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 8 вересня 2008 року № 378 (додається).2. Обласній державній адміністрації:- забезпечити виконання програми забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки;- при формуванні обласного бюджету на відповідні роки передбачати видатки на виконання заходів програми в межах наявних фінансових ресурсів;- про хід виконання Програми інформувати обласну раду щороку до 10 лютого.3. Рекомендувати райдержадміністраціям, міськвиконкомам, районним і міським радам міст обласного значення розробити та затвердити відповідні програми забезпечення непрацюючого населення засобами радіаційного та хімічного захисту і передбачити видатки на виконання заходів з місцевих бюджетів.4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю. Данильчук
ПРОГРАМАзабезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009 - 2013 роки
Програма розроблена відповідно до вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту".
Мета програмиМетою Програми є вжиття ефективних заходів щодо захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення його засобами радіаційного та хімічного захисту у разі виникнення в умовах мирного часу надзвичайних ситуацій на радіаційно та хімічно небезпечних об'єктах.
Для досягнення зазначеної мети необхідно:
завчасно забезпечити непрацююче населення, яке проживає в прогнозованих зонах радіаційного та хімічного забруднення, що можуть утворитися у разі виникнення надзвичайних ситуацій на радіаційно та хімічно небезпечних об'єктах, необхідною кількістю засобів захисту органів дихання;
визначити місця зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту для непрацюючого населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення та в зонах спостереження Рівненської та Хмельницької АЕС;
завчасно створити пункти видачі засобів захисту органів дихання в районах розміщення радіаційно та хімічно небезпечних об'єктів;
забезпечити єдиний порядок видачі непрацюючому населенню засобів захисту органів дихання;
створити належні умови зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту відповідно з вимогами Інструкції з тривалого зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту, затвердженої наказом МНС України від 16.12.2002 № 330 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 березня 2003 року за № 179/7500.
Оцінка стану забезпечення населення області засобами радіаційного та хімічного захистуДержавна політика у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру здійснюється на принципах пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя та збереження здоров'я людей, охорону довкілля, безумовного надання переваги раціональній та превентивній безпеці. Значна частина території області у випадку радіаційних аварій з викидом радіоактивних речовин на Рівненській та Хмельницькій атомних електростанціях попадає у відповідні зони ураження.Протягом 2007 року в Рівненській області з 7 надзвичайних ситуацій техногенного характеру дві було зареєстровано на радіаційно небезпечному об'єкті - Рівненській АЕС.За прогнозом, у разі аварії на Рівненській АЕС з викидом радіоактивних речовин за межі санітарно-захисної зони, загальна площа радіоактивного забруднення території області може становити понад 1,5 тис. квадратних кілометрів. В прогнозовану зону радіоактивного забруднення потрапить понад 60 населених пунктів Володимирецького, Костопільського, Сарненського районів та м. Кузнецовськ. Загальна чисельність населення зазначених адміністративно-територіальних одиниць становить близько 96 тис. осіб. Понад 20 відсотків південної та південно-східної частини території області потрапляє в 30-ти кілометрову зону - зону спостереження Хмельницької АЕС. У випадку регіональної радіаційної аварії на Хмельницькій АЕС в прогнозовану зону радіоактивного забруднення у першу чергу можуть потрапити біля 130 населених пунктів Гощанського, Здолбунівського та Острозького районів із загальною чисельністю населення понад 60 тис. осіб. Загальна потреба у засобах захисту органів дихання від радіоактивних продуктів для населення зазначених районів становить близько 80 тис. комплектів. Чисельність непрацюючого населення, яке проживає в зоні спостереження Хмельницької АЕС і потребує забезпечення ватно-марлевими пов'язками або респіраторами, становить 32 тис. чоловік.На території області розташовані 26 хімічно небезпечних об'єктів, які виробляють, зберігають або використовують небезпечні хімічні речовини. Загальна кількість небезпечних хімічних речовин - 3,5 тис. тонн, з яких найбільш небезпечними є аміак (2258 тонн) та хлор (14 тонн). Загальна чисельність населення, яке попадає в прогнозовану зону хімічного забруднення внаслідок аварій на них, становить понад 10 тис. осіб. В умовах розташування населених пунктів області в зонах спостереження Рівненської та Хмельницької АЕС, наявної кількості хімічно небезпечних об'єктів виникає необхідність накопичення запасів засобів захисту органів дихання для персоналу зазначених об'єктів та непрацюючого населення.У 2007 році на підприємствах, в установах та організаціях області була проведена інвентаризація засобів радіаційного та хімічного захисту, результати якої свідчать, що рівень забезпечення працюючого населення засобами захисту органів дихання складає біля 60 відсотків.Накопичення засобів захисту органів дихання для непрацюючого населення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. В цей час обсяги накопичення засобів індивідуального захисту для зазначеної категорії становлять не більше трьох відсотків потреби.Основною причиною незадовільних темпів накопичення засобів радіаційного та хімічного захисту для непрацюючого населення області є відсутність коштів у відповідних бюджетах.
Завдання ПрограмиПередбачається реалізація організаційних, правових та матеріально-технічних заходів, у тому числі:
визначення необхідної кількості для непрацюючого населення засобів радіаційного та хімічного захисту у розрізі відповідних адміністративно-територіальних одиниць області;
накопичення для непрацюючого населення, яке проживає в прогнозованій зоні хімічного забруднення та зоні спостереження радіаційно небезпечних об'єктів, необхідної кількості засобів захисту органів дихання;
визначення місць зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту для непрацюючого населення, облаштування поблизу радіаційно та хімічно небезпечних об'єктів приміщень для їх зберігання;
визначення відповідальних посадових осіб за зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту;
забезпечення постійної готовності пунктів до видачі засобів захисту органів дихання для непрацюючого населенню у разі виникнення надзвичайних ситуацій на радіаційно та хімічно небезпечних об'єктах.
Шляхи виконання завдань ПрограмиВідповідно до Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200, у разі виникнення надзвичайних ситуацій на радіаційно та хімічно небезпечних об'єктах господарювання в умовах мирного стану непрацююче населення, яке проживає в прогнозованих зонах хімічного забруднення, забезпечується промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин (протигазами фільтрувальними промисловими за типами, залежно від небезпечних хімічних речовин), непрацююче населення, яке проживає в зонах спостереження радіаційно небезпечних об'єктів - ватно-марлевими пов'язками, за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів.Розрахунок забезпечення непрацюючого населення засобами радіаційного та хімічного захисту в розрізі відповідних адміністративно-територіальних одиниць області, номенклатура та обсяги фінансування наведені у додатках 2, 3 до Програми.Визначити місця зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту для непрацюючого населення у разі застосування ядерної зброї та інших видів зброї масового знищення проти України в умовах воєнного стану:склад № 1 (м. Острог, пров. Черепки, 2);склад № 2 (с. Орлівка Сарненського району);склад № 3 (м. Дубно, вул. Семидубська, 81).
Очікуваний результатВиконання завдань Програми дасть змогу протягом наступних 5 років забезпечити непрацююче населення області, яке проживає в прогнозованих зонах хімічного забруднення та зонах спостереження радіаційно небезпечних об'єктів, засобами радіаційного та хімічного захисту, чим буде суттєво підвищено рівень безпеки проживання населення, його захищеність від можливого впливу радіоактивного та хімічного забруднення.При виконанні Програми будуть здійснені заходи, що забезпечать:
накопичення для непрацюючого населення, яке проживає у прогнозованих зонах радіоактивного та хімічного забруднення, необхідної кількості засобів захисту органів дихання;
недопущення ураження та загибелі населення.
Реалізація Програми дасть можливість здійснити комплекс заходів, що спрямовані на ефективне вирішення питань державної політики у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру.
Контроль за реалізацією ПрограмиВиконавцями Програми є управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, районні державні адміністрації та виконавчі комітети рад міст обласного значення.Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, покладається на управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, яке щороку узагальнює інформацію про стан накопичення засобів індивідуального захисту для непрацюючого населення в районах та містах області.
Обсяги та джерела фінансуванняФінансування заходів Програми здійснюється у межах бюджетних призначень, передбачених місцевими органами виконавчої влади, за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів на основі співфінансування.Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить 4249,71 тис. гривень, у тому числі за рахунок коштів обласного бюджету - 855,66 тис. грн. (20 %) та коштів місцевих бюджетів - 3394,05 тис. грн. (80 %).За результатами виконання завдань Програми в кінці кожного року уточнюються обсяги видатків на наступний рік.Прогнозні обсяги і джерела фінансування зазначені у додатку 1 до Програми. Додаток 1до програми забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки
ПАСПОРТпрограми забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки
1. Програма розроблена на виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200 "Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту".
2. Програма схвалена розпорядженням голови облдержадміністрації від 8 вересня 2008 року № 378.
3. Замовник - обласна державна адміністрація.
4. Керівник Програми - перший заступник голови облдержадміністрації Благодир Ю.А.
5. Виконавці заходів Програми - головне фінансове управління облдержадміністрації, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення облдержадміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення.
6. Строк виконання: 2009 - 2013 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування (тис. грн.):
Джерела фінансування Обсяг фінансування у тому числі за роками 2009 2010 2011 2012 2013Обласний бюджет 855,66 68,8 121,5 169,46 217,09 278,81Місцеві бюджети 3394,05 275,2 486,0 684,78 872,06 1076,01Усього 4249,71 344,0 607,5 854,24 1089,15 1354,82 Додаток 2до програми забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки
Розрахунок забезпечення непрацюючого населення засобами радіаційного та хімічного захисту
№ пор. Найменування районів та міст обласного значення Чисельність непрацюючого населення, яке проживає в: Необхідна кількість засобів радіаційного та хімічного захисту, тис. шт. прогнозованих зонах хімічного забруднення, тис. чол. зонах спостереження радіаційно небезпечних об'єктів, тис. чол. Всього у тому числі Засоби захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин Ватно-марлеві пов'язки Дорослі Діти віком протигаз цивільний протигаз фільтрувальний шкільний протигаз фільтрувальний дитячий камера захисна дитяча до 1,5 років понад 1,5 до 6 років включно понад 7 до 16 років включно 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 131. Березнівський 0,048 0,025 0,003 0,006 0,014 0,037 0,021 0,009 0,004 2. Володимирецький - 25,5 - 26,013. Гощанський 0,016 0,01 0,001 0,001 0,004 4,5 0,015 0,006 0,002 0,001 4,594. Демидівський 0,001 0,001 0,002 5. Дубенський 0,005 0,002 0,001 0,001 0,001 0,003 0,002 0,001 0,001 6. Дубровицький 0,005 0,002 0,001 0,001 0,001 0,003 0,002 0,001 0,001 7. Зарічненський 0,01 0,005 0,001 0,001 0,003 0,007 0,006 0,002 0,002 8. Здолбунівський - 2,5 - 2,559. Корецький - - 10. Костопільський 1,897 0,997 0,084 0,233 0,583 0,5 1,495 0,874 0,349 0,126 0,5111. Млинівський - - 12. Острозький - 19,5 - 19,8913. Радивилівський 0,002 0,001 0,001 0,002 0,001 14. Рівненський 2,795 1,47 0,123 0,343 0,859 2,205 1,288 0,514 0,184 15. Рокитнівський - - 16. Сарненський 0,247 0,129 0,011 0,031 0,076 2,0 0,193 0,114 0,046 0,016 2,0417. м. Дубно 0,332 0,175 0,014 0,041 0,102 0,262 0,153 0,061 0,021 18. м. Кузнецовськ 0,086 0,046 0,003 0,011 0,026 11,5 0,069 0,039 0,016 0,004 11,7319. м. Острог 0,032 0,017 0,002 0,004 0,009 5,5 0,025 0,013 0,006 0,003 5,6120. м. Рівне 0,231 0,121 0,01 0,029 0,071 0,181 0,106 0,043 0,015 Всього 5,707 3,001 0,254 0,702 1,75 71,5 4,499 2,625 1,05 0,378 72,93
Додаток 3до програми забезпечення непрацюючого населення Рівненської області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2009-2013 роки
Номенклатура та обсяги фінансування для забезпечення непрацюючого населення засобами радіаційного та хімічного захисту
№ пор. Найменування засобу радіаційного та хімічного захисту (далі - РХЗ) Кількість засобів РХЗ, тис. шт. Ціна одиниці засобу РХЗ, грн. Орієнтовні обсяги фінансу-вання, тис. грн. Графік накопичення засобів РХЗ Джерела фінансування 2009 рік 2010 рік 2011 рік 2012 рік 2013 рік кількість вартість, тис. грн. кількість вартість, тис. грн. кількість вартість, тис. грн. кількість вартість, тис. грн. кількість вартість, тис. грн. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 161. Засоби захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, у тому числі: 1.1 протигаз цивільний 4,499 330,0 1484,67 0,3 99,0 0,6 198,0 0,9 297,0 1,2 396,0 1,499 494,67 Разом 0,899 330,0 296,67 0,06 19,8 0,12 39,6 0,18 59,4 0,24 79,2 0,299 98,67 Обласний бюджет 3,6 330,0 1188,0 0,24 79,2 0,48 158,4 0,72 237,6 0,96 316,8 1,2 396,0 Місцеві бюджети1.2 протигаз фільтрувальний шкільний 2,625 350,0 918,75 0,2 70,0 0,4 140,0 0,541 189,35 0,642 224,7 0,842 294,7 Разом 0,525 350,0 183,75 0,04 14,0 0,08 28,0 0,108 37,8 0,128 44,8 0,169 59,15 Обласний бюджет 2,1 350,0 735,0 0,16 56,0 0,32 112,0 0,433 151,55 0,514 179,9 0,673 235,55 Місцеві бюджети1.3 протигаз фільтрувальний дитячий 1,05 650,0 682,5 0,1 65,0 0,15 97,5 0,21 136,5 0,27 175,5 0,32 208,0 Разом 0,21 650,0 136,5 0,02 13,0 0,03 19,5 0,04 26,0 0,05 32,5 0,07 45,5 Обласний бюджет 0,84 650,0 546,0 0,08 52,0 0,12 78,0 0,17 110,5 0,22 143,0 0,25 162,5 Місцеві бюджети1.4 камера захисна дитяча 0,378 2500,0 945,0 0,035 87,5 0,055 137,5 0,075 187,5 0,096 240,0 0,117 292,5 Разом 0,078 2500,0 195,0 0,007 17,5 0,011 27,5 0,015 37,5 0,02 50,0 0,025 62,5 Обласний бюджет 0,3 2500,0 750,0 0,028 70,0 0,044 110,0 0,06 150,0 0,076 190,0 0,092 230,0 Місцеві бюджети2. Ватно-марлеві пов'язки 72,93 3,0 218,79 7,5 22,5 11,5 34,5 14,63 43,89 17,65 52,95 21,65 64,95 Разом 14,58 3,0 43,74 1,5 4,5 2,3 6,9 2,92 8,76 3,53 10,59 4,33 12,99 Обласний бюджет 58,35 3,0 175,05 6,0 18,0 9,2 27,6 11,71 35,13 14,12 42,36 17,32 51,96 Місцеві бюджети3. Усього 4249,71 344,0 607,5 854,24 1089,15 1354,82 Разом 855,66 68,8 121,5 169,46 217,09 278,81 Обласний бюджет 3394,05 275,2 486,0 684,78 872,06 1076,01 Місцеві бюджетиПримітки: 1. Протигази комплектуються малогабаритними коробками типу В, КД (залежно від виду небезпечної хімічної речовини). 2. Вартість засобів захисту органів дихання відображена у цінах 2008 року, в подальшому - враховується коефіцієнт інфляції та рівень підвищення цін на продукцію.