Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 05 грудня 2008 року № 1040
Про комунальний заклад „Ясининицький
навчально-реабілітаційний Центр“
Рівненської обласної ради
Керуючись статтею 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, типовим Положенням „Про навчально-реабілітаційний Центр”, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 28.08.1997 №325 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.1998 №34/2474, на виконання обласної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, затвердженої рішенням Рівненської обласної ради від 23.05.2008 №792, враховуючи погодження Міністерства освіти і науки України від 28.02.2008 №1/11-658, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Реорганізувати Ясининицький дитячий будинок спеціального призначення шляхом перетворення у комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр” Рівненської обласної ради.
2. Доручити голові обласної ради за погодженням з органом державної реєстрації утворити комісію з припинення Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення .
3. Комісії з припинення Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення:
3.1. Забезпечити опублікування в установленому порядку в друкованих засобах масової інформації відповідних повідомлень про припинення Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення та про порядок і строк пред’явлення кредиторами вимог до Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення, а явних (відомих) кредиторів повідомити персонально у письмовій формі.
3.2. Забезпечити працевлаштування працівників Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення згідно з чинним законодавством.
3.3. Після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог скласти передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов’язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, виключаючи зобов’язання, які оспорюються сторонами.
3.4. Передавальний акт подати на затвердження Рівненській обласній раді у встановленому порядку.
3.5. Вжити інших заходів пов’язаних з реорганізацією відповідно до чинного законодавства України.
4. Затвердити Статут комунального закладу „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр” Рівненської обласної ради.
5. Директору закладу Копері С.М. подати Статут комунального закладу „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр" Рівненської обласної ради на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.
6. Відділу з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А., постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.) та постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.)
Голова ради О.Ю. Данильчук
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення обласної ради
„Про комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ Рівненської обласної ради“
1. Об╜рунтування прийняття рішення
Ясининицький дитячий будинок був створений 02.02.1949 року. Наказом обласного відділу народної освіти від 22.04.1980 № 120 Ясениницький дитячий будинок загального типу був реорганізований в Ясениницький дитячий будинок спеціального призначення для розумово відсталих дітей (для дітей з порушенням інтелекту).
13 лютого 2002 року розпорядженням голови обласної державної адміністрації № 92 затверджено у новій редакції Статут Ясениницького дитячого будинку спеціального призначення. Нова редакція Статуту 25.02.2002 зареєстрована Рівненською районною державною адміністрацією за № 120.
Реорганізацію Ясениницького дитячого будинку спеціального призначення погоджено з Міністерством освіти і науки України (лист заступника Міністра Н.В.Полянського від 28.02.2008 року № 1/11-658.
2. Мета і завдання прийняття рішення
Метою прийняття рішення є реалізація державної політики в галузі освіти; забезпечення фізичного і психічного здоров'я дітей; розвиток творчих здібностей та інтересів дітей; надання кваліфікованої допомоги в корекції вад розвитку дитини; зміцнення здоров'я, розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації та адаптації дитини шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу у комплексі з корекційно-розвивальною та лікувально-оздоровчою роботою; формування умінь і навичок, необхідних для навчання в школі; усунення необхідності направлення сліпих дітей дошкільного віку у державний заклад до іншої області. Реалізація вищезазначених заходів здійснюватиметься шляхом реорганізації „Ясининицького дитячого будинку спеціального призначення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“ у комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ Рівненської обласної ради.
Завданням комунального закладу „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ буде: здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації хворої дитини, створення умов для формування соціально-адаптивної та соціально-продуктивної особистості, забезпечення умов для отримання вихованцями якісної освіти певного рівня (дошкільної, загальної середньої І-го ступеня), розробка та втілення у практику інноваційного змісту, форм та методик навчально-виховного й лікувально-реабілітаційного процесу, забезпечення утримання та виховання глибоко розумово відсталих дітей максимально можливий їх розвиток, створення умов, сприятливих для їх проживання, навчання та виховання; забезпечення соціального захисту, медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення
Комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр” Рівненської обласної ради буде правонаступником комунального закладу „Ясениницький дитячий будинок спеціального призначення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“, що розширить коло осіб, які зможуть звернутись за наданням необхідної допомоги їх дітям (сліпі та розумово відсталі діти) у межах своєї області.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Рішення пропонується прийняти з метою здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації дітей з помірною розумовою відсталістю, глибоко розумово відсталої дитини, забезпечення умов для відновлення їх здоров'я, соціально-психологічної адаптації дітей, що мають вади психофізичного розвитку, здобуття ними початкової освіти (1 – 4 класи) в комплексі з медичною реабілітацією, початкова підготовка у формуванні навичок пізнання світу сліпими дітьми та дітьми зі зниженим зором, що забезпечить виконання статті 18 Закону України „Про освіту”, типового Положення „Про навчально-реабілітаційний Центр” затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 28.08.1997 № 325 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.1998 за № 34/2474 і входить у повноваження органів місцевого самоврядування визначених у статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.
5. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення
Дане рішення направлено на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 №263-р „Про схвалення концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”.
Прийняття рішення дозволить створити комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ Рівненської обласної ради і привести Статут закладу у відповідність до типового Положення „Про навчально-реабілітаційний Центр” затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 28.08.1997 № 325 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.1998 за № 34/2474.
Начальник управління
освіти і науки облдержадміністрації І.Вєтров
„____” ______________ 2008 року
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
05 грудня 2008 року № 1040
Голова Рівненської обласної ради
_____________________О.Ю Данильчук
С Т А Т У Т
комунального закладу
„Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“
Рівненської обласної ради
Рівне - 2008
1. Загальні положення
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ Рівненської обласної ради (надалі – Навчально-реабілітаційний Центр).
1.2. Повна назва: комунальний заклад „Ясининицький навчально-реабілітаційний Центр“ Рівненської обласної ради.
1.3. Скорочена назва: Ясининицький НРЦ.
1.4. Юридична адреса: 35336, вул.Садова, 51а, с.Ясининичі, Рівненський район, Рівненська область.
1.5. Навчально-реабілітаційний Центр є правонаступником усіх прав та обов’язків Ясениницького дитячого будинку спеціального призначення, створеного розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 13.02.2002 №92 і зареєстрованого відповідно до розпорядження голови Рівненської районної державної адміністрації від 25.02.2002 №120.
1.6. Навчально-реабілітаційний Центр заснований на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Навчально-реабілітаційного Центру є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради.
1.7. Навчально-реабілітаційний Центр підпорядковується управлінню освіти і науки облдержадміністрації, яке здійснює галузеве управління Навчально-реабілітаційним Центром.
1.8. Навчально-реабілітаційний Центр має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки), печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, бланки зі своїм найменуванням та ідентифікаційний код. Навчально-реабілітаційний Центр може мати вивіску встановленого зразка зі своїм найменуванням, власну символіку, прапор, герб, інші атрибути. Положення з описом та порядком використання власної символіки, прапору, герба та інших атрибутів затверджується відповідно до чинного законодавства.
1.9. Навчально-реабілітаційний Центр набуває права юридичної особи з моменту державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.10. Головною метою діяльності Навчально-реабілітаційного Центру є здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації хворої дитини, забезпечення умов для відновлення здоров'я, соціально-психологічної адаптації дітей, що мають органічні та функціональні захворювання внутрішніх органів та систем або вади психофізичного розвитку.
1.11. Головними завданнями Навчально-реабілітаційного Центру є:
- створення умов для формування соціально-адаптованої та соціально-продуктивної особистості;
- забезпечення умов для отримання вихованцями якісної освіти певного рівня (дошкільної та початкової);
- розробка та втілення у практику інноваційного змісту, форм та методик навчально-виховного й лікувально-реабілітаційного процесу;
- створення умов, сприятливих для їх проживання та підготовки до самостійного життя та праці;
- забезпечення соціального захисту, медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації вихованців;
- створення найсприятливіших умов, максимально наближених до домашніх, для організації життя і розвитку вихованців, оточення кожного з них турботою і увагою;
- розвиток особистості, індивідуальних здібностей, громадянського становлення, забезпечення соціального майбутнього;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадя як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я вихованців.
1.12. Особливості умов виховання, навчання і утримання учнів, охоронно-педагогічного режиму у спеціальній школі визначаються:
- спеціальним режимом дня та системою навчальної, виховної і корекційної роботи;
- створенням спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, відновлення здоров'я, подолання порушень психічного і фізичного розвитку, коригування порушень аналізаторів і формування мовлення учнів;
- здійсненням індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та вихованні з урахуванням характеру порушеннь у стані здоров'я дитини;
- забезпеченням умов для розвитку нахилів і здібностей, здобуття учнями соціально необхідного мінімуму обов'язкових вимог до рівня і обсягу дошкільної та початкової освіти.
1.13. У своїй діяльності Навчально-реабілітаційний Центр керується Конституцією України, Конвенцією ООН „Про права дитини“, Законами України „Про освіту“, „Про дошкільну освіту“, „Про загальну середню освіту“, „Про позашкільну освіту“, „Про охорону дитинства“, Основами законодавства України про охорону здоров’я, „Про пенсійне забезпечення“, Сімейним кодексом України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про навчально-реабілітаційний Центр, затвердженого наказом Міністра освіти України 28.08.1997 №325 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.1998 №34/2474, Положенням про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат (школу, клас) України для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку, затвердженого наказом Міністерства освіти України 13.05.1993 №136, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.1993 №120, а також Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305 іншими законодавчими актами в галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
1.14. Діти-сироти і діти, які залишилися без піклування батьків, перебувають на повному державному забезпеченні.
1.15. Діти, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку і не можуть навчатися в масових навчально-виховних закладах, утримуються за рахунок держави.
1.16. Мова виховання, навчання та спілкування з дітьми в навчально-реабілітаційному Центрі є державна.
1.17. Особливості умов виховання, навчання, лікування та утримання підопічних у Навчально-реабілітаційному центрі забезпечується специфікою особистісно-орієнтованого освітньо-реабілітаційного процесу та індивідуалізованими лікувально-реабілітаційними режимами відповідно до психофізичного стану вихованців, їх інтелектуального потенціалу та обсягу фізіологічних резервів.
1.18. Навчально-реабілітаційний Центр самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства.
1.19. Навчально-реабілітаційний Центр не відповідає за зобов’язаннями власника, а власник не відповідає за зобов’язаннями Навчально-реабілітаційного Центру.
1.20. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Навчально-реабілітаційного Центру. Навчально-реабілітаційний Центр не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.21. У межах своєї статутної діяльності Навчально-реабілітаційний Центр має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем, відповідачем в судах всіх інстанцій.
1.22. Навчально-реабілітаційний Центр має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
2. Тип і структура Навчально-реабілітаційного Центру
2.1. З метою соціальної допомоги і реабілітації дітей з вадами фізичного або розумового розвитку, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які зазнали радіаційного впливу, які мають комбіновані вади та забезпечення здобуття ними початкової освіти, розвитку нахилів Навчально-реабілітаційний Центр може мати у своєму складі:
дошкільні групи для дітей:
- сліпих;
- зі зниженим зором;
- з помірною розумовою відсталістю;
- розумово відсталих;
загальноосвітню школу І-го ступеня для дітей:
- сліпих;
- з помірною розумовою відсталістю;
- розумово відсталих.
2.2. Гранична норма наповнюваності класів і груп визначена постановою Ради Міністрів України від 29 квітня 1991 року № 103.
2.3. Навчально-реабілітаційний центр є одноступеневим рівнем навчання: 1 ступінь – початкова школа, що забезпечує початковий рівень загальної середньої освіти.
2.4. Для надання допомоги учням з комбінованими дефектами організовуються спеціальні класи (вади зору у поєднанні з розумовою відсталістю); наповнюваність класів і виховних груп - до 6 дітей.
2.5. Для дітей, діагноз хвороби яких потребує уточнення, можуть відкриватись діагностичні класи. Методичне керівництво в них здійснюють психолого-медико-педагогічні комісія.
2.6. Переведення дітей з одного відділення в друге у межах Навчально-реабілітаційного Центру здійснює шкільна психолого-медико-педагогічна комісія.
2.7. Грошове та матеріальне забезпечення здійснюється за нормами утримання учнів у санаторних (спеціальних) загальноосвітніх школах-інтернатах відповідного типу, які встановлюються Міністерством освіти України за погодженням з Міністерством фінансів України, Міністерством охорони здоров'я України.
2.8. Порядок утримання учнів, встановлення їм пільг визначається відповідним чинним законодавством.
3. Організація навчально-виховного та реабілітаційного процесу
3.1. Навчально-реабілітаційний Центр свою роботу планує самостійно відповідно до перспективного, річного та інших планів.
3.2. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Навчально-реабілітаційного Центру, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою Навчально-реабілітаційного Центру.
3.3. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес є робочий навчальний план, який складається для дошкільного відділення на основі типових навчальних програм, шкільного - на основі розроблених Міністерством освіти і науки України спеціальних базових варіантних навчальних планів із конкретизацією шкільного компонента освіти та обраного профілю навчання.
3.4. Для учнів з вадами фізичного розвитку, які виявили особливі здібності у вивченні певних предметів, а також для учнів із значними прогалинами у знаннях учителі складають індивідуальні навчальні плани.
3.5. Освітньо-реабілітаційний процес закладу забезпечується технологіями корекції та розвитку, програмами соціальної реабілітації з використанням новітніх досягнень у галузі педагогічної та медичної науки і практики.
3.6. Програма відновлення здоров'я вихованців Центру передбачає всебічну глибоку діагностику фізичного стану організму дитини, лікувально-реабілітаційні та профілактичні заходи.
3.7. За програмою психологічної реабілітації вихованців реалізується система заходів для діагностики, корекції, розвитку та профілактики, спрямованих на забезпечення оптимального функціонування інтелектуальної та саморегулятивної підструктур особистості як основи для самореалізації кожної дитини, поглибленого розвитку обдарованих дітей та актуалізації компенсаторних можливостей вихованців.
3.8. Педагогічна реабілітація вихованців Центру має бути забезпечена за рахунок побудови гнучкого особистісно-орієнтованого навчально-виховного процесу в умовах збагаченого освітнього середовища поряд із створенням умов для професійного самовизначення та соціальної адаптації особистості.
3.9. Вибір ефективних напрямків медичної та соціально-педагогічної допомоги вихованцям, а також розвитку їх здібностей здійснює постійний медико-психолого-педагогічний консиліум на підставі ретельного всебічного обстеження рівня навчальних можливостей, особливостей психічної сфери учнів та стану їх фізичного здоров'я.
3.10. Організація навчально-виховного процесу в Навчально-реабілітаційному Центрі регулюється нормативними актами Міністерства освіти і науки України.
3.11. Навчальний процес будується на принципі диференціації: створюються класи відповідно до рівня психофізичного розвитку та стану здоров'я вихованців.
3.12. Навчальний рік розпочинається 1 вересня – у День знань, закінчується не пізніше 30 травня наступного року і поділяється на два семестри.
3.13. За погодженням із управлінням освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю Навчально-реабілітаційного Центру запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше ніж 30 календарних днів.
3.14. Тривалість академічної навчальної години у дошкільному відділенні становить 20 - 25 хвилин, у шкільному (уроки у підготовчому, 1-му класах) – 35 хвилин; у 2-му і наступних класах – 40 хвилин.
3.15. Зміна тривалості уроків (занять) допускається за погодженням із управлінням освіти і науки та обласною державною санітарно-епідеміологічною службою.
3.16. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою Навчально-реабілітаційного Центру і затверджується директором та санітарно-епідеміологічною службою.
3.17. Відволікання учнів від навчальних занять забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
3.18. Розпорядок дня вихованців загальноосвітніх підрозділів розробляється, виходячи із принципу реабілітаційної доцільності та розвиваючої спрямованості освітнього середовища закладу.
3.19. У Начально-реабілітаційному Центрі проводяться корекційно-відновлювальні заняття з предметно-практичного навчання, лікувальної фізкультури, логопедії, ритміки, соціально-побутової, просторової орієнтації, розвитку слухового, зорового, дотикового сприймання та комунікативної діяльності, формування вимови і мови з метою корекції первинних і вторинних порушень, розширення досвіду соціально-психологічної адаптації та трудової реабілітації. Інтегровані курси містять відомості про соціальну реабілітацію та адаптацію осіб з вадами слуху, зору, мови, інтелекту, опорно-рухового апарату. Корекційні заняття проводять учителі класу та спеціалісти-дефектологи індивідуального або групами залежно від особливостей розвитку учнів та труднощів навчання.
3.20. Щотижня з усіма учнями проводиться розвантажувальний день, який передбачає спортивні заходи на повітрі, походи, відвідування виставок, заняття музикою та співами, різними видами мистецтва тощо.
3.21. Домашні завдання у підготовчих і перших класах не задаються. Письмові домашні завдання у послідуючих початкових класах не обов'язкові. Вони можуть даватись учням з урахування корекційних, психо-фізіологічних і педагогічних вимог та індивідуальних особливостей кожного учня.
3.22. У випадках, коли учні мають ускладнені форми розумової відсталості, дисграфію, дислексію, акалькулію і не можуть освоїти програму з окремих предметів, рада школи за поданням психолого-медико-педагогічної комісії приймає рішення про переведення їх на навчання за індивідуальним планом. Подальше навчання оцінюється відповідно до їхньої успішності.
3.23. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, в Навчально-реабілітаційному Центрі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття і заходи, спрямовані на задоволення освітніх інтересів вихованців Навчально-реабілітаційного Центру на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
3.24. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей вихованців.
3.25. Медичний підрозділ має бути представлений спеціалістами різного профілю високої кваліфікації відповідно до медичного профілю Навчально-реабілітаційного Центру.
3.26. Педагогічний колектив Навчально-реабілітаційного Центру має володіти інноваційними освітніми технологіями корекції та розвитку дитини.
3.27. Навчально-реабілітаційний Центр працює безперервно в режимі п’ятиденного робочого тижня відповідно до розкладу навчальних занять.
3.28. Комплектування Навчально-реабілітаційного Центру дітьми:
3.29. Навчально-реабілітаційний Центр комплектується дітьми відповідно до його структури і вікових категорій.
3.30. Медичними показниками для зарахування дітей до всіх освітніх підрозділів Навчально-реабілітаційного Центру є вади психофізичного розвитку відповідно до медичного профілю.
3.31. Направленню до Навчально-реабілітаційного Центру підлягають:
– розумово відсталі діти, які навчалися у 1-2-х класах загальноосвітньої школи, так і ті, які не навчалися, з такими медичними показаннями: олігофренія в ступені дебільності різного походження, в тому числі дебільність при хворобі Дауна; органічна деменція негрубого ступеня, що є наслідком інфекційних, інтоксикаційних, травматичних та інших постнатальних уражень головного мозку; епілептична деменція (за відсутності денних або частих нічних судомних припадків); шизофренічна деменція (за відсутності психотичних розладів);
– діти з помірною розумовою відсталістю;
– діти з гостротою зору 0,04 і нижче на оці, яке краще бачить з оптимальною корекцією, з гостротою зору 0,05-0,08 на оці, яке краще бачить з оптимальною корекцією, у разі складних порушень зорових функцій, прогресуючих очних захворювань, що ведуть до сліпоти;
– діти з гостротою зору 0,05-0,4 на оці, яке краще бачить з оптимальною корекцією; при цьому враховується стан інших зорових функцій (поле зору, гострота зору на близькій відстані, форми та плинність патологічного процесу). За відсутності прогресивного паталогічного процесу та астенопічних скарг діти з гостротою зору вище 0,2 можуть навчатися у масовій школі; більш високою гостротою зору у разі прогресуючих або рецидивних захворювань, а також за наявності астенопічних явищ, які виникають під час читання та письма на близькій відстані; у всіх випадках діти повинні читати шрифт N 9 таблиці для визначення гостроти зору зблизька з оптимальною корекцією звичайним оптичним склом на відстані не ближче 15 см.
3.32. Комплектування вихованцями Навчально-реабілітаційного Центру здійснюється управлінням освіти і науки обласної державної адміністрації на підставі висновку обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
3.33. Зарахування дітей до Навчально-реабілітаційного Центру здійснюється відповідно до Положення про Навчально-реабілітаційний Центр, затвердженого наказом Міністерства освіти України 28.08.1997 №325, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.1998 №34/2474 та наказу Міністерства освіти України від 20.02.2002 №128, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за № 229/6517 наказом директора Навчально-реабілітаційного центру на підставі таких документів:
- заява на ім'я директора;
- направлення (путівки) управління освіти і науки виданого на підставі рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування за місцем проживання (перебування) дитини;
- свідоцтва про народження дитини або іншого документа, що засвідчує вік дитини, за відсутності свідоцтва;
- витягу з історії розвитку дитини (ф-112/о) з даними про результати лабораторних аналізів (загальний аналіз крові та сечі (дійсні протягом 1 місяця), мазок із зіва на дифтерію (дійсний протягом 10 днів), аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, зшкребок на ентеробіоз (дійсні 7 днів));
- медичної довідка форми 063/о про профілактичні щеплення;
- довідки дільничного лікаря про відсутність інфекційних захворювань (дійсна протягом трьох днів);
- документів про освіту (для дітей шкільного віку);
- результату обстеження, виданого обласною психолого-медико-педагогічною консультацією;
- акта первинного обстеження умов життя дитини;
- відомостей про батьків або осіб, які їх замінюють (копії свідоцтва про смерть батьків, хворобу, розшук батьків, вирок або рішення суду та інші документи, що підтверджують відсутність батьків або неможливість виховання ними своїх дітей);
- довідки з домоуправління, ЖЕКу або сільської ради про склад сім'ї, наявність і місце проживання братів, сестер та інших близьких родичів;
- довідки з місця роботи батьків або осіб, які їх заміняють;
- опису належного дитині майна, відомостей про осіб, які відповідають за його збереження;
- документів про наявність та закріплення житлової площі за дитиною;
- документів про успадкування житлової площі та майна;
- довідки з пенсійного фонду про призначення пенсії дитині, пенсійної книжки, копії ухвали суду про стягнення аліментів;
- ідентифікаційного коду дитини;
- повідомлення про взяття дитини на первинний облік органом опіки і піклування;
- ощадної книжки дитини.
3.34. Загальними протипоказаннями для зарахування є:
- інфекційні захворювання до закінчення строку ізоляції;
- бацилоносіння (стосовно дифтерії та кишкових інфекцій);
- всі заразні та паразитарні хвороби очей і шкіри;
- туберкульоз легенів та інших органів;
- тяжкі форми енурезу та епілепсії.
Не приймаються до Центру:
- глибоко розумово відсталі діти (олігофренія в стадії імбецильності, ідіотії);
- діти з глибокими відхиленнями у поведінці, порушеннями емоційно-вольової сфери (органічного походження);
- діти із значними порушеннями рухової сфери, які самостійно не пересуваються і не обслуговують себе;
3.35. Комплектування навчально-реабілітаційного Центру здійснюється протягом календарного року.
3.36. Діти, члени однієї сім'ї /брати, сестри/, направляються разом, за винятком, коли за медичними показниками або з інших (поважних) причин їх виховання має здійснюватись окремо.
3.37. До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6-7 річного віку. Допускається перевищення віку на 1-2 роки у відповідності до Положення „Про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат (школу, клас) України для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку“ зареєстрованого наказом Міністерства освіти України 13.05.1993 № 136, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.1993 за № 120.
3.38. Тривалість перебування вихованців у Навчально-реабілітаційному Центрі встановлюється у висновку обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
3.39. В кінці кожного навчального року обласна психолого-медико-педагогічна консультація переглядає контингент вихованців на доцільність подальшого перебування у Навчально-реабілітаційному Центрі рекомендованих психолого-медико-педагогічною комісією.
3.40. У разі прийняття обласною психолого-медико-педагогічною консультацією рішення про відрахування та переведення учня до навчально-виховного закладу за місцем проживання питання про його подальше влаштування вирішують батьки або особи, які їх заміняють, спільно з органами управління освітою.
3.41. Питання про відрахування дітей з указаних підрозділів Навчально-реабілітаційного Центру, переведення їх до загальноосвітньої школи, чи спеціальної школи-інтернату та про зарахування до Навчально-реабілітаційного Центру нових вихованців розглядається обласною психолого-медико-педагогічною консультацією у період з 1 травня до 15 серпня кожного поточного року.
3.42. Необхідність переведення учнів із одного відділення в друге в межах Центру визначається педагогічною радою на підставі висновків психолого-медико-педагогічної комісії.
3.43. У разі вибуття, випуску чи переходу до іншого навчального закладу вихованцю видаються:
- довідка про перебування в Навчально-реабілітаційному Центрі;
- шкільна особова справа /при переведенні до іншого навчального закладу/;
- документ про освіту (табель успішності);
- свідоцтво про народження;
- відомості про батьків або близьких родичів;
- документи, які підтверджують права вихованців на майно, житлову площу, яку попередньо займали вони або їх батьки, майновий сертифікат, ощадна книжка, цінні папери, пенсійна книжка, страхове свідоцтво, ідентифікаційний код та інші документи.
4. Організація лікувально-профілактичної допомоги і відновлювального лікування
4.1. Медичне обслуговування учнів здійснюється штатним або спеціально закріпленим за школою медичним персоналом відповідного закладу Міністерства охорони здоров'я України, відомчими медичними закладами, які організовують проведення лікувально-профілактичних заходів та відновлювального лікування, здійснюють контроль та державний нагляд за якістю харчування дітей, фізичним навантаженням навчальних занять і відпочинку, комплексом заходів із фізичного виховання дітей, профілактикою травматизму, дотримання протиепідемічних правил, санітарно-гігієнічного режиму в школі.
4.2. Лікувально-профілактичні заходи передбачають профілактику соматичних захворювань, підтримання належного рівня психічної активності і працездатності, контроль за фізичним розвитком дітей. З цією метою застосовується тривала "підтримуюча" терапія загальнозміцнюючими препаратами. Здійснюється ряд заходів профілактики посилення основного дефекту; специфічна медикаментозна терапія, спрямована на запобігання декомпенсації стану хворого організму; допомога педагогам і вихователям у дозуванні навантажень; у школі для дітей з вадами зору - у визначенні зорових можливостей школяра, особливостей сприймання наочно-дидактичного матеріалу, дозуванні зорових та фізичних навантажень, комплексу вправ зорової гімнастики; у школі для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату - медичний контроль за дотриманням рухового та ортопедичного режиму на урока і в позаурочний час; у школі для дітей з вадами слуху – лікувально-профілактична і корекційно-відновлювальна робота, спрямована на максимальне збереження залишкового слуху дітей, аудіометричне і аудіологічне обстеження, спостереження за динамікою слухової функції учнів. Два рази на рік проводяться поглиблені медичні огляди всіх дітей. Результати їх заслуховуються на педагогічних радах. Діти з хронічними захворюваннями знаходяться під постійним диспансерним наглядом відповідних закладів системи охорони здоров'я. Дітям з супутніми захворюваннями і зниженою працездатністю надаються додаткові дні відпочинку протягом тижня.
4.3. Лікувально-відновлювальна робота ведеться за трьома напрямами: посилена медична корекція основного дефекту, терапія загальних нервово-психічних відхилень, купіювання соматичних захворювань. Медична корекція основного дефекту передбачає специфічну медикаментозну фізіокліматотерапію, спеціальну лікувальну фізкультуру, застосування відповідної апаратури (оптичної, звукопідсилюючої, ортопедичної). У школах для дітей з порушеннями зору, крім зазначених, передбачаються й такі види лікувально-відновлювальної роботи: консервативне, хірургічне, плеоптичне і плеоптоортоптичне лікування; підбір оптичних засобів корекції; спеціалізовані заняття з розвитку зорового сприймання. У школах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату комплексне відновлювальне лікування передбачає ортопедоневрологічні заходи, лікувальну фізкультуру, масаж, фізіобальнеокліматотерапію, протезно-ортопедичну допомогу, корекційні заняття в басейні та ін. У відновлювальному медикаментозному лікуванні загальної недостатності нервово-психічної сфери аномальної дитини застосовуються за показаннями психостимулюючі препарати, нейролептики, транквілізатори, дегідратуюча, антисудомна терапія, здійснюється раціональна психотерапія. Діти з супутніми хронічними оматичними захворюваннями одержують курси відповідного лікування. При проведенні лікувально-відновлювальної роботи школа користується консультуванням у спеціалізованих медичних закладах.
4.4. Медичні і педагогічні працівники під час занять та в позаурочний час здійснюють клінічне спостереження дітей. Для визначення індивідуального підходу до дитини узагальнюються дані медичного і психолого-педагогічного спостережень. На їх основі уточнюється режим навчання. Результати динамічного, медичного й психолого-педагогічного спостережень обговорюються на систематичних медико-педагогічних оглядах дітей. З урахуванням фізичних та інтелектуальних можливостей дітей лікарі спільно з педагогами приймають обгрунтовані рішення щодо профілів трудового авчання в школі, реальних можливостей трудовлаштування випускників чи форм подальшого професійного навчання. Медичний персонал ознайомлює вчителів, вихователів і батьків з наслідками поглибленого медичного огляду, санітарно-гігієнічним режимом школи, клінічними проявами аномалій розвитку, особливостями навчання й поведінки аномальної дитини, здійснює роботу з санітарно-гігієнічного виховання дітей. Консультативну, методичну допомогу і керівництво організацією лікувально-відновлювальної роботи у спеціальних школах-інтернатах здійснюють спеціалізовані лікувальні заклади, на території обслуговування яких знаходиться школа.
5. Учасники навчально-виховного процесу.
5.1. Учасниками навчально-виховного процесу в навчально-реабілітаційному Центрі є:
- вихованці дошкільних груп;
- вихованці 1 – 4 (5) класів;
- керівники структурних підрозділів;
- юрист, педагогічні та медичні працівники;
- психолог, соціальний педагог, бібліотекар;
- представники громадськості /згідно подання керівника громадської організації/.
5.2. Права і обов’язки вихованців та працівників Навчально-реабілітаційного Центру визначаються чинним законодавством та цим статутом.
5.3. Вихованці Навчально-реабілітаційного Центру мають право на:
- рівний доступ до якісної дошкільної, початкової та позашкільної освіти;
- медичну та соціальну допомогу згідно з чинним законодавством;
- повноцінне та якісне харчування;
- збереження родинних стосунків;
- безпечні і нешкідливі умови проживання, виховання, навчання;
- оздоровлення, відпочинок, організоване дозвілля у вихідні, святкові та канікулярні дні;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного, фізичного та інших видів насильства з боку працівників, вихованців, які порушують їх права, честь і гідність;
5.4. Вихованці Навчально-реабілітаційного Центру зобов'язані:
- дотримуватися вимог чинного законодавства, даного статуту, правил внутрішнього розпорядку Навчально-реабілітаційного Центру, режиму дня, моральних, етичних норм та правил особистої гігієни;
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками в обсязі державних стандартів дошкільної, базової і повної загальної середньої, спеціальної освіти, підвищувати загальний культурний рівень;
- бережливо ставитися до особистого майна та майна Навчально-реабілітаційного Центру;
- брати участь у різних видах трудової діяльності яка не заборонена законодавством;
- приймати участь у чергуванні в школі, спальних корпусах та їдальні;
- поважати честь і гідність інших вихованців і працівників Навчально-реабілітаційного Центру.
5.5. Вихованцям Навчально-реабілітаційного Центру забороняється:
- порушувати режим дня та роботу Навчально-реабілітаційного Центру;
- самовільно залишати розташування Навчально-реабілітаційного Центру;
5.6. Педагогічними працівниками Навчально-реабілітаційного Центру можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність і якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
5.7. Призначення на посаду і звільнення з посади працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
5.8. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі й гідності;
- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я вихованців;
- участь в обговорені та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
- проявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- участь у роботі органів громадського самоврядування Навчально-реабілітаційного Центру;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
5.9. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати статут Навчально-реабілітаційного Центру, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору, накази і розпорядження директора Навчально-реабілітаційного Центру, органів управління освітою;
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу Навчально-реабілітаційного Центру;
- настановленнями і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати у вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій і звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати вихованців до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідністьвихованців;
- захищати вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- брати участь у роботі педагогічної ради.
5.10. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичне і психічне здоров'я відповідно до законодавства.
5.11. У Навчально-реабілітаційному Центрі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників.
5.12. Атестація здійснюється не рідше одного разу на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.
5.13. До педагогічних працівників, які систематично порушують статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку Навчально-реабілітаційного Центру, не виконують своїх посадових обов'язків відповідно до умов трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, застосовуються заходи стягнення (догана, звільнення) відповідно до Кодексу законів про працю України.
5.14. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування уНавчально-реабілітаційному Центрі;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками та секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Навчально-реабілітаційного Центру;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
5.15. Представники громадськості зобов’язані:
- дотримуватися статуту Навчально-реабілітаційного Центру, рішень органів громадського самоврядування;
- захищати вихованців від усіляких форм фізичного та психічного насильства;
- пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
6. Управління навчально-реабілітаційним Центром
6.1. Вищим органом управління Навчально-реабілітаційним Центром є Рівненська обласна рада.
6.2. До компетенції вищого органу управління належить:
- визначення основних напрямів діяльності;
- внесення змін до статуту Навчально-реабілітаційного Центру;
- погодження призначення та звільнення директора Навчально-реабілітаційного Центру;
- розпорядження основними засобами Навчально-реабілітаційного Центру в межах, визначених чинним законодавством;
- прийняття рішення про відчуження майна, оренду цілісних майнових комплексів, приміщень, споруд;
- надання дозволу на укладання договору позички та застави майна;
- надання дозволу на списання основних засобів відповідно до чинного законодавства України;
- списання не повністю замортизованих основних засобів;
- прийняття рішення про припинення діяльності Навчально-реабілітаційного Центру, його ліквідації, затвердження ліквідаційного балансу.
6.3. До компетенції управління освіти і науки обласної державної адміністрації належить:
- Визначення форм контролю за діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру;
- Призначення та звільнення директора Навчально-реабілітаційного Центру за погодженням з обласною радою;
6.4. Безпосереднє керівництво навчально-реабілітаційним Центром здійснює його директор. Директором Навчально-реабілітаційного Центру може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки.
6.5. Директор Навчально-реабілітаційного Центру призначається на посаду наказом начальника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації за погодженням з обласною радою на контрактній основі відповідно до чинного законодавства. Звільняється з посади на умовах визначених Кодексом законів про працю України та контрактом.
6.6. Вищим органом громадського самоврядування є загальні збори трудового колективу.
6.7. Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі беруть участь більше половини працівників Навчально-реабілітаційного Центру. Загальні збори скликаються не менше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів.
6.8. Загальні збори:
- обговорюють і пропонують зміни до Статуту;
- розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
- обирають раду Навчально-реабілітаційного Центру, її членів і голову, встановлюють термін їх повноважень;
- щорічно заслуховують звіт директора і голови ради Навчально-реабілітаційного Центру, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування та порушують перед управлінням освіти і науки облдержадміністрації об╜рунтоване клопотання про усунення директора від керівництва Навчально-реабілітаційним Центром в разі порушення ним вимог трудового законодавства та колективного договору;
- щорічно заслуховують звіт голови профспілкового комітету, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Навчально-реабілітаційного Центру;
- затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Навчально-реабілітаційного Центру;
- подають пропозиції щодо стимулювання праці керівників та іншихпедагогічних працівників;
- вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
6.9. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
6.10. Позачергові загальні збори можуть скликати:
- члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Навчально-реабілітаційного Центру);
- голова профкому;
- власник Навчально-реабілітаційного Центру;
- директор Навчально-реабілітаційного Центру.
6.11. Директор Навчально-реабілітаційного Центру здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту.
6.12. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора Навчально-реабілітаційного Центру, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
6.13. Директор вирішує усі питання діяльності Навчально-реабілітаційного Центру, з урахуванням обмежень, передбачених даним статутом.
6.14. Директор Навчально-реабілітаційного центру підзвітний Рівненській обласній раді, управлінняю освіти і науки облдержадміністрації і організовує виконання їх рішень;
6.15. До компетенції директора Навчально-реабілітаційного Центру відноситься:
- забезпечення статутної діяльності Навчально-реабілітаційного Центру;
- вирішення поточних питань роботи Навчально-реабілітаційного Центру;
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
- організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
- видання у межах своєї компетенції наказів та розпорядженнь і контроль за їх виконанням;
- списання матеріальних цінностей за одиницю (комплект) у розмірі до 5 000 грн.;
- ініцювати списання матеріальних цінностей перед:
o управлінням освіти і науки облдержадміністрації за одиницю (комплект) у розмірі від 5 000 грн. до 10 000 грн.;
o перед власником за одиницю (комплект) у розмірі понад 10 000 грн.;
- прийняття та звільнення персоналу Навчально-реабілітаційного Центру;
- здійснення керівництва Навчально-реабілітаційним Центром, забезпечення раціонального добору і розстановка кадрів, створення необхідних умов для підвищення фахової майстерності працівників;
- укладання від імені Навчально-реабілітаційного Центру угод з юридичними та фізичними особами, представлення його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах, громадських організаціях;
- представлення Навчально-реабілітаційного Центру в усіх установах, організаціях без довіреності;
- видання довіреності, відкриття в установах банків розрахункових та інших рахунків;
- здійснення безоплатної передачі матеріальних цінностей Навчально-реабілітаційного Центру до іншої установи, що належать до сфери управління одного і того самого центрального органу виконавчої влади або іншого головного розпорядника бюджетних коштів на підставі рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- затвердження положеннь про структурні підрозділи та колективного договору;
- розроблення і затвердження посадових інструкцій всіх працівників Навчально-реабілітаційного Центру відповідно до чинного законодавства, Статуту Навчально-реабілітаційного Центру, та кваліфікаційних характеристик;
- погодження із профспілковим комітетом і затвердження правилвнутрішнього трудового розпорядку та посадових інструкцій працівників;
- забезпечення роботи Навчально-реабілітаційного Центру в екстремальних умовах;
- надання відповідей на звернення юридичних осіб та громадян згідно з чинним законодавством;
- розпорядження в установленому порядку майном Навчально-реабілітаційного Центру і коштами;
- контроль за дотриманням режиму роботи Навчально-реабілітаційного Центру, організацією харчування і медичного обслуговування вихованців та їх оздоровлення;
- здійснення контролю за проходженням працівниками, у встановленітерміни, обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- внесення коректив в норми i строки користування одягом та взуттям вихованцями Навчально-реабілітаційного Центру відповідно до місцевих умов у межах асигнувань;
- щорічне звітування перед загальними зборами трудового колективу;
- планування навчально-виховного процесу, здійснення контролю за його ходом та результатами;
- підтримання ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- створення умов для творчого зростання педагогічних працівників,творчого пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- координація співпраці з територіальними органами та іншими навчальними закладами;
- захист особистих, житлових та майнових прав дітей, якi перебувають на повному державному утриманні;
- забезпечення організованого випуску вихованців;
- сприяння до участі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі;
- забезпечення контролю за виконанням навчальних планів і програм;
- забезпечення дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- забезпечення прав вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного насильства;
- контроль за організацією харчування і медичного обслуговування вихованців;
- ужиття заходів щодо пропаганди здорового способу життя, дотримання дітьми правил особистої гігієни;
- застосовування заходів заохочення за сумлінну роботу та заходи дисциплінарного впливу до порушників трудової дисципліни згідно з кодексом законів про працю України та нормативних документів;
- виконання інших функцій, передбачених чинним законодавством.
6.16. Директор відповідає за:
- дотримання вимог чинного законодавства в роботі Навчально-реабілітаційного Центру (зокрема: в галузі охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічних вимог, фінансової дисципліни, трудового законодавства тощо);
- виконання вимог законів з охорони дитинства, стан та діяльність Навчально-реабілітаційного Центру;
- організацію бухгалтерського обліку;
- якість і ефективність роботи колективу;
- реалізацію Державного стандарту базового компоненту дошкільної та початкової освіти;
- постановку навчальної, виховної, медичної, правової, адміністративно-господарської роботи в Навчально-реабілітаційного Центру;
- свою діяльність: перед вихованцями, працівниками Навчально-реабілітаційного Центру, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
6.17. Директор та головний бухгалтер Навчально-реабілітаційного Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
6.18. Колегіальним органом управління Навчально-реабілітаційним Центром є педагогічна рада, яку очолює директор. До складу педагогічної ради входять заступник директора, педагогічні, медичні працівники, інші спеціалісти. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь з правом дорадчого голосу представники органів управління освітою, охорони здоров'я, підприємств, установ, громадських організацій.
6.19. Організація діяльності та повноваження педагогічної ради визначені Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими нормативно-правовими документами.
6.20. В Спеціальному дошкільному дитячому будинку діє піклувальна рада, робота якої здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.21. Обсяг педагогічного навантаження вихователів визначається на підставі законодавства директором Навчально-реабілітаційного Центру. Навантаження менше тарифної ставки (посадового окладу) можливе лише за письмової згоди працівника.
7. Майно Навчально-реабілітаційного Центру
7.1. Майно Навчально-реабілітаційного Центру включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, що становлять необоротні активи, малоцінні та швидкозношувальні предмети, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Навчально-реабілітаційного Центру.
7.2. Майно Навчально-реабілітаційного Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Навчально-реабілітаційним Центром на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Навчально-реабілітаційний Центр володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, вчиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановленим даним Статутом.
7.3. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Навчально-реабілітаційного Центру здійснюються у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
8. Фінансово-господарська діяльність
8.1. Фінансово-господарська діяльність Навчально-реабілітаційного Центру та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до нормативно-правових актів та статуту Навчально-реабілітаційного Центру.
8.2. Фінансування Навчально-реабілітаційного Центру здійснюється відповідно до кошторису з обласного бюджету. Штатний розпис навчально-реабілітаційного Центру розробляється на підставі Типових штатів для закладів, які утримують дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з психофізичними вадами, і затверджуються обласним управління освіти і науки облдержадміністрації у порядку, встановленому чинним законодавством.
8.3. Виходячи із інтересів Навчально-реабілітаційного Центру, навчального процесу та інших поважних причин, рішенням керівника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації можуть вводитись додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку.
8.4. Джерелами формування майна Навчально-реабілітаційного Центру є:
- кошти обласного бюджету (загального та спеціального фонду) у розмірі не нижчому від передбаченого нормативами фінансування Навчально-реабілітаційного Центру;
- доходи від здачі в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;
- добровільні грошові внески, благодійні та спонсорські пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;
- капітальні вкладення і фінансування з бюджету; майно, придбане у суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- інші надходження, які не заборонені чинним законодавством.
8.5. Навчально-реабілітаційний Центр користується податковими, митними та іншими пільгами згідно із чинним законодавством.
8.6. Навчально-реабілітаційний Центр має право на придбання та оренду необхідного обладнання, інших матеріальних ресурсів, користування послугами підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.
8.7. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.
8.8. Звітність про діяльність Навчально-реабілітаційного Центру встановлюється відповідно до чинного законодавства.
9. Особливості господарської діяльності Навчально-реабілітаційного Центру
9.1. Начально-реабілітаційний Центр створений в установленому порядку Рівненською обласною радою і повністю утримується за рахунок місцевого бюджету та є неприбутковим.
9.2. Навчально-реабілітаційний Центр зобов’язаний виконувати завдання власника, які відносяться до господарської діяльності.
9.3. Навчально-реабілітаційний Центр не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам.
9.4. Навчально-реабілітаційний Центр має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого нею органу відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів, надавати дозвіл на здійснення невід’ємних попліпшень майнового комплексу.
9.5. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
9.6. У разі зміни директора Навчально-реабілітаційного Центру може проводитися ревізія фінансово-господарської діяльності Навчально-реабілітаційного Центру.
9.7. Інші особливості господарської та соціальної діяльності Навчально-реабілітаційного Центру визначаються законом.
10. Міжнародне співробітництво
10.1. Навчально-реабілітаційний Центр, за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних надходжень, має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
10.2. Навчально-реабілітаційний Центр має право, відповідно до чинного законодавства, укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
11. Контроль за діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру
11.1. Контроль за галузевою діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру здійснює управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
11.2. Державний контроль та нагляд за діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру згідно з чинним законодавством здійснює: Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів України, Рівненська обласна державна адміністрація, управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
11.3. Державний контроль за діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої освіти та соціально-правового захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
11.4. Основною формою державного контролю за діяльністю Навчально-реабілітаційного Центру є державна атестація, що проводиться у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
11.5. У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) Навчально-реабілітаційного Центру з питань, пов'язаних з її фінансово-господарською та навчально-виховною діяльністю.
11.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Навчально-реабілітаційного Центру здійснюють відповідні державні органи.
11.7. Навчально-реабілітаційний Центр має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок її діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачено законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України.
11.8. Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку Навчально-реабілітаційного Центру, несуть відповідальність за розголошення інформації, яка відноситься до категорії «Для службового користування».
11.9. Відносини Навчально-реабілітаційного Центру з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», інших законодавчих актів, які визначають компетенцію цих органів.
11.10. Контроль за ефективним використанням та збереженням майна Навчально-реабілітаційного Центру здійснює Рівненська обласна рада або уповноважений нею орган управління.
12. Припинення діяльності Навчально-реабілітаційного Центру
12.1. Діяльність Навчально-реабілітаційного Центру припиняється в результаті переведення всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
12.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
12.3. Рівненська обласна рада або суд призначають, за погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з припинення діяльності Навчально-реабілітаційного Центру (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Навчально-реабілітаційного Центру відповідно до чинного законодавства України.
12.4. У разі злиття Навчально-реабілітаційного Центру з іншим суб’єктом навчально-виховного процесу усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до суб’єкта навчально-виховного процесу, що утворюється внаслідок злиття. У разі приєднання Навчально-реабілітаційного Центру до іншого суб’єкта навчально-виховного процесу, до останнього переходять усі його майнові права та обов’язки Навчально-реабілітаційного Центру. У разі поділу Навчально-реабілітаційного Центру, усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових об’єктів навчально-виховного процесу, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів навчально-виховного процесу, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Навчально-реабілітаційного Центру. У разі перетворення Навчально-реабілітаційного Центру в інший суб’єкт навчально-виховного процесу, усі його майнові права і обов’язки переходять до новоутвореного суб’єкта навчально-виховного процесу.
12.5. Навчально-реабілітаційний Центр може бути ліквідованим:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
12.6. Ліквідація Навчально-реабілітаційного Центру проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадку ліквідації Навчально-реабілітаційного Центру за рішенням господарського суду-ліквідаційною комісією, призначеною судом.
12.7. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління майном Навчально-реабілітаційного Центру.
12.8. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Навчально-реабілітаційного Центру, виявляє його дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику.
12.9. При ліквідації Навчально-реабілітаційного Центру вихованцям та учням, які виховувались та навчались у ньому, забезпечується можливість продовження навчання в іншому навчальному закладі відповідно до чинного законодавства.
12.10. При реорганізації чи ліквідації Навчально-реабілітаційного Центру працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.
12.11. Навчально-реабілітаційний Центр вважається ліквідованим з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
13. Прикінцеві положення
13.1. Зміни та доповнення до статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
13.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.