Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 05 грудня 2008 року № 1039
Про комунальний заклад
„Олександрійська загальноосвітня
школа-інтернат І – ІІІ ступенів“
Рівненської обласної ради
З метою недопущення дискримінації дітей за соціальним походженням, керуючись статтями 21, 24 Конституції України, частиною 2 статті 18 Закону України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування“, пунктом 20 частини 1 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати комунальний заклад „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” на комунальний заклад „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів” Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів” Рівненської обласної ради (в новій редакції), що додається.
3. Директору закладу Забедюк В.І. подати Статут комунального закладу „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І–ІІІ ступенів” Рівненської обласної ради на державну реєстрацію у порядку, який встановлений чинним законодавством.
4. Відділу з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату обласної ради після державної реєстрації закладу внести відповідні зміни до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області та подати на затвердження обласній раді.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А., постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.) та постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.)
Голова ради О.Ю. Данильчук
С Т А Т У Т
комунального закладу „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат
І - ІІІ ступенів“ Рівненської обласної ради
(в новій редакції)
Рівне - 2008
1. Загальні положення.
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І - ІІІ ступенів“ Рівненської обласної ради (надалі – Школа-інтернат).
Повна назва: комунальний заклад „Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів“ Рівненської обласної ради.
Скорочена назва: Олександрійська ЗОШ-інтернат.
1.2. Юридична адреса Школи-інтернату: 35320, вул.Санаторна, 26, с.Олександрія, Рівненський район, Рівненська область.
1.3. Школа-інтернат є правонаступником усіх прав та обов’язків комунального закладу «Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», створеного рішенням обласної ради від 14 грудня 2007 року №556, зареєстрованого державним реєстратором Рівненської районної державної адміністрації 18.02.2008.
1.4. Школа-інтернат заснована на спільній власності територіальних громад Рівненської області. Власником Школи-інтернату є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради.
1.5. Галузеве управління Школою-інтернатом здійснює управління освіти і науки облдержадміністрації.
1.6. Школа-інтернат має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки), гербову печатку, кутовий штамп, бланки зі своїм найменуванням та ідентифікаційний код. Школа-інтернат може мати вивіску встановленого зразка зі своїм найменуванням, власну символіку, прапор, герб, інші атрибути. Положення з описом та порядком використання власної символіки, прапору, герба та інших атрибутів затверджується відповідно до чинного законодавства.
1.7. Школа-інтернат набуває права юридичної особи з моменту державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.8. Головною метою діяльності Школи-інтернату є утримання та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування за державні кошти, їх оздоровлення, реалізація ними прав на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.9. Головними завданнями Школи-інтернату є:
- забезпечення реалізації права дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на повну загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- забезпечення навчання, виховання дітей та їх всебічний розвиток;
- створення умов, сприятливих для їх проживання, професійної орієнтації та підготовки до самостійного життя та праці;
- забезпечення соціального захисту, медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації вихованців;
- створення найсприятливіших умов, максимально наближених до домашніх, для організації життя і розвитку вихованців, оточення кожного з них турботою і увагою;
- розвиток особистості, індивідуальних здібностей, громадянського становлення, забезпечення соціального майбутнього;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я вихованців;
- розвиток особистості учня (вихованця) його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй.
1.10. У своїй діяльності Школа-інтернат керується Конституцією України, Конвенцією ООН "Про права дитини", Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", "Про охорону дитинства", Основами законодавства України про охорону здоров’я, Сімейним кодексом України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді від 21.09.2004 №747/460, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 № 1278/9877, іншими законодавчими актами в галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
1.11. Мова виховання, навчання та спілкування з дітьми в Школі-інтернаті є державна.
1.12. Школа-інтернат самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства.
1.13. Школа-інтернат не відповідає за зобов’язаннями власника, а власник не відповідає за зобов’язаннями Школи-інтернату.
1.14. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Школи-інтернату. Школа-інтернат не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ та організацій.
1.15. У межах своєї Статутної діяльності Школа-інтернат має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем, відповідачем у судах всіх інстанцій.
1.16. Школа-інтернат має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
2. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Школа-інтернат свою роботу планує самостійно відповідно до перспективного, річного та інших планів.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Школи-інтернату, визначаються перспективи її розвитку. План роботи затверджується радою Школи-інтернату.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
2.3. Робочий навчальний план Школи-інтернату погоджується радою і затверджується начальником управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
2.4. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи, затверджені директором Школи-інтернату за погодженням з відповідним органом державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівникиШколи-інтернату самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що забезпечуватимуть виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.6. Школа-інтернат працює в режимі п’ятиденного робочого тижня відповідно до розкладу навчальних занять за денною формою навчання.
2.7. Зарахування вихованців до Школи-інтернату.
2.8. Зарахування вихованців до Школи-інтернату здійснюється відповідно до Положення «Про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», затвердженого спільним наказом Міністра освіти і науки та Міністра Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді №747/460 від 21.09.2004 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2004 за №1278/9877, наказом директора школи-інтернату на підставі таких документів:
- направлення управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації,
- розпорядження органу виконавчої влади або місцевого самоврядування за місцем проживання (перебування) дитини;
- свідоцтва про народження дитини або іншого документа, що засвідчує вік дитини, за відсутності свідоцтва;
- відповідних медичних документів про стан здоров'я;
- документів про освіту (для дітей шкільного віку);
- результату обстеження виданого обласною психолого-медико-педагогічною комісією (консультацією);
- акта первинного обстеження умов життя дитини;
- відомостей про батьків або осіб, які їх замінюють (копії свідоцтва про смерть батьків, хворобу, розшук батьків, вирок або рішення суду та інші документи, що підтверджують відсутність батьків або неможливість виховання ними своїх дітей);
- довідки про наявність і місце проживання братів, сестер та інших близьких родичів;
- опису належного дитині майна, відомостей про осіб, які відповідають за його збереження;
- документів про наявність та закріплення житлової площі за дитиною;
- документів про успадкування житлової площі та майна;
- довідки з пенсійного фонду про призначення пенсії дитині, пенсійної книжки, копії ухвали суду про стягнення аліментів;
- ідентифікаційного коду дитини;
- повідомлення про взяття дитини на первинний облік органом опіки і піклування;
- ощадної книжки дитини.
2.9. Комплектування Школи-інтернату здійснюється протягом календарного року. Переведення вихованців (учнів) з Школи-інтернату до іншого навчального закладу проводиться з 1 вересня поточного до 30 травня наступного року за наявності особової справи учня, розпорядчого документу та заяви батьків, опікунів, законних представників, батьків-вихователів.
2.10. В Школу-інтернат приймаються:
- діти-сироти;
- діти, відібрані у батьків за рішенням суду;
- діти, батьки яких позбавлені батьківських прав чи (або) засуджені, перебувають під арештом у період слідства, визнані недієздатними, перебувають на тривалому лікуванні, а також батьків, місцеперебування яких невідомо, чи які з інших причин не беруть участі в утриманні та вихованні своїх дітей;
- підкинуті та безпритульні діти, які перебували в притулках для неповнолітніх, центрах соціально-психологічної реабілітації дітей;
- в окремих випадках до Школи-інтернату можуть зараховуватися діти з неповних та функціонально неспроможних сімей.
2.11. Діти, які потребують корекції розумового розвитку приймаються в Школу-інтернат на підставі висновку Рівненської обласної психолого–медико-педагогічної комісії (консультації). Такі діти зараховуються в класи /групи/ для дітей з затримкою психічного розвитку.
2.12. Діти, члени однієї сім'ї /брати, сестри/ направляються в один заклад, за винятком, коли за медичними показниками або з інших (поважних) причин їх виховання має здійснюватись окремо.
2.13. До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 років.
2.14. Зарахування в Школу-інтернат учнів, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу (ДБСТ) та проживають на території Школи-інтернату.
2.15. Зарахування дітей, які виховуються в ДБСТ, проводиться на підставі наказу директора школи-інтернату, що видається на підставі:
- заяви батьків-вихователів або осіб, які їх замінюють,
- свідоцтва про народження (копія),
- особової справи учня, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу);
- довідка про відсутність контакту з інфекційно хворими де проживала дитина (дійсна протягом 3 днів з дня видачі).
2.16. Навчальний рік розпочинається 1 вересня - у День знань, закінчується не пізніше 1 липня наступного року і поділяється на два семестри.
2.17. Відволікання учнів від навчальних занять забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.18. За погодженням із управлінням освіти і науки Рівненськоїоблдержадміністрації, з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю Школи-інтернату запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше ніж 30 календарних днів.
2.19. Тривалість уроків у Школі-інтернаті становить у перших класах 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих - дванадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із управлінням освіти і науки та обласною державною санітарно-епідеміологічною службою.
2.20. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначаєтьсярозкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно - гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою Школи-інтернату і затверджується директором Школи-інтернату та санітарно-епідеміологічною службою.
2.21. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, в Школі-інтернаті проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття і заходи, спрямовані на задоволення освітніх інтересів вихованців Школи-інтернату та учнів з дитячих будинків сімейного типу на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей вихованців.
2.23. У Школі-інтернаті визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
У першому класі ведеться вербальна характеристика знань учнів у навчанні. Починаючи з другого класу знання учнів оцінюються згідно з рішенням педагогічної ради (за дванадцятибальною системою, або вербально).
2.24. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома вихованців та учнів класним керівником.
2.25. Порядок переведення і випуск вихованців (учнів) Школи-інтернату визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 №44, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 08.02.2001 №120/5311.
2.26. При переведенні учнів із початкової до основної школиберуться до уваги позитивні досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.
2.27. Контроль за відповідністю освітнього рівня вихованців та учнів Школи-інтернату, які закінчили певний ступінь навчання, здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.
2.28. Вихованцям та учням Школи-інтернату, які закінчили певний ступінь, видається відповідний документ про освіту:
- після закінчення початкової школи - табель успішності;
- після закінчення основної школи - свідоцтво про базову загальнусередню освіту;
- після закінчення Школи-інтернату - атестат про повну загальну середню освіту.
2.29. У разі вибуття, випуску чи переходу до іншого навчального закладу вихованцю видаються:
- довідка про перебування в Школі-інтернаті;
- особова справа /при переведенні до іншого навчального закладу/;
- документи про освіту (табель успішності учня, свідоцтво про базову середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту);
- свідоцтво про народження; тим, хто досяг 16-річного віку, - паспорт;
- відомості про батьків або близьких родичів;
- документи, які підтверджують права вихованців на майно, житлову площу, яку попередньо займали вони або їх батьки, майновий сертифікат, ощадна книжка, цінні папери, пенсійна книжка, страхове свідоцтво, ідентифікаційний код та інші документи тощо;
- грошова та матеріальна допомога відповідно до діючих нормативів /випускники 9, 11(12) класів/.
2.30. Учні, які закінчили Школу-інтернат, але не є вихованцями Школи-інтернату отримують свідоцтво про базову або атестат про повну загальну середню освіту.
3. Учасники навчально-виховного процесу.
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в Школі-інтернаті є:
- вихованці дошкільної групи;
- вихованці 1 – 12 класів;
- вихованці інтенсивної педагогічної корекції /класи з літерою «Б»/.
- учні 1-12 класів з дитячих будинків сімейного типу;
- керівники структурних підрозділів;
- юрист;
- педагогічні та медичні працівники;
- психологи, соціальні педагоги, логопеди, бібліотекар;
- обслуговуючий персонал та інші спеціалісти;
- представники громадськості /згідно з поданням керівника громадської організації/;
- особи, офіційно визначені опікунами (піклувальниками).
3.2. Права і обов’язки вихованців та учнів, педагогічних та інших працівників Школи-інтернату визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Вихованці Школи-інтернату мають право на:
- рівний доступ до якісної дошкільної, базової, повної загальної середньої та позашкільної освіти;
- медичну та соціальну допомогу згідно з чинним законодавством;
- повноцінне якісне харчування;
- збереження родинних стосунків;
- безпечні і нешкідливі умови проживання, виховання, навчання, праці;
- оздоровлення, відпочинок, організоване дозвілля у вихідні, святкові та канікулярні дні;
- вибір форми навчання, предметів варіативної частини навчального плану, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного, фізичного та інших видів насильства з боку працівників, вихованців, які порушують їх права, честь і гідність;
- участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля вихованців (учнів);
- участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- участь в органах громадського самоврядування Школи-інтернату.
3.4. Учні Школи-інтернату /з ДБСТ/ мають право на:
- рівний доступ до якісної дошкільної, базової, повної загальної середньої та позашкільної освіти та її безоплатність;
- користування навчально-виробничою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та оздоровчою базами Школи-інтернату;
- участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- участь у органах громадського самоврядування Школи-інтернату;
- учні 1-4 класів мають право на одноразове безкоштовне харчування за нормами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
3.5. Вихованці та учні Школи-інтернату зобов'язані:
- дотримуватися вимог чинного законодавства, Статуту та Правил внутрішнього розпорядку Школи-інтернату, режиму дня, моральних, етичних норм та правил особистої гігієни;
- оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками в обсязі Державних стандартів дошкільної, базової і повної загальної середньої, спеціальної освіти, підвищувати загальний культурний рівень;
- бережливо ставитися до особистого майна та майна Школи-інтернату;
- брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені законодавством;
- брати участь у чергуваннях в школі, спальних корпусах та їдальні;
- поважати честь і гідність інших вихованців і працівників Школи-інтернату.
3.6. Вихованцям та учням Школи-інтернату забороняється:
- порушувати режим дня та роботи Школи-інтернату;
- самовільно залишати розташування Школи-інтернату;
- використовувати непромислові технічні засоби;
- самостійно проводити ремонт електрообладнання.
3.7. Педагогічними працівниками Школи-інтернату можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечують результативність і якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
3.8. Призначення на посаду і звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
3.9. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі, гідності;
- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я вихованців;
- участь в обговорені та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
- педагогічну ініціативу;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- участь у роботі органів громадського самоврядування Школи-інтернату;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
3.10. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати Статут Школи-інтернату, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору, накази і розпорядження директора Школи-інтернату, органів управління освітою;
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу Школи-інтернату;
- настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати у вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій і звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідністьвихованців;
- захищати вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- брати участь у роботі педагогічної ради.
3.11. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичне і психічне здоров'я відповідно до законодавства.
3.12. У Школі-інтернаті обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників.
3.13. Атестація здійснюється не рідше одного разу на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.
3.14. До педагогічних працівників, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку Школи-інтернату, не виконують своїх посадових обов'язків відповідно до умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, застосовуються заходи стягнення (догана, звільнення) відповідно до Кодексу законів про працю України.
3.15. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування уШколі-інтернаті;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Школи-інтернату;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.16. Представники громадськості зобов’язані:
- дотримуватися Статуту Школи-інтернату, рішень органів громадського самоврядування;
- захищати вихованців від усіляких форм фізичного та психічного насильства;
- пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
4. Управління Школою-інтернатом
4.1. Органом управління Школою-інтернатом є Рівненська обласна рада.
4.2. До компетенції органу управління належить:
- визначення основних напрямків діяльності;
- внесення змін до Статуту Школи-інтернату;
- погодження призначення та звільнення директора Школи-інтернату;
- розпорядження основними засобами Школи-інтернату;
- прийняття рішення про відчуження майна, позику, заставу;
- передача в оренду цілісних майнових комплексів, приміщень, споруд;
- списання основних засобів у встановленому законодавством порядку;
- списання не повністю замортизованих основних засобів;
- прийняття рішення про припинення діяльності Школи-інтернату, її ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.
4.3. До компетенції уповноваженого власником органу - управління освіти і науки облдержадміністрації належить:
- забезпечення галузевої діяльності Школи-інтернату;
- визначення форм контролю за діяльністю Школи-інтернату;
- призначення та звільнення директора Школи-інтернату за погодженням з обласною радою.
4.4. Безпосереднє керівництво Школою-інтернатом здійснює її директор. Директором Школи-інтернату може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 (три) роки.
4.5. Директор Школи-інтернату призначається і звільняється з посади наказом начальника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації за погодженням з обласною радою на контрактній основі відповідно до чинного законодавства.
4.6. Інтереси трудового колективу представляє профспілковий комітет. Профком є уповноваженим органом трудового колективу при укладанні колективного договору.
4.7. Вищим органом громадського самоврядування є загальні збори трудового колективу. Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі беруть участь більше половини працівників Школи-інтернату. Загальні збори скликаються не менше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів .
4.8. Загальні збори:
- обговорюють і пропонують зміни до Статуту;
- розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
- обирають раду Школи-інтернату, її членів і голову, встановлюють термін їх повноважень;
- щорічно заслуховують звіт директора і голови ради Школи-інтернату, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування та порушують перед управлінням освіти і науки об╜рунтоване клопотання про усунення директора від керівництва Школою-інтернатом в разі порушення ним вимог трудового законодавства та колективного договору;
- щорічно заслуховують звіт голови профспілкового комітету, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Школи-інтернату;
- затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Школи-інтернату;
- подають пропозиції щодо стимулювання праці керівників та іншихпедагогічних працівників.
- вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
4.9. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
4.10. Позачергові загальні збори можуть скликати:
- члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Школи-інтернату);
- голова профкому;
- власник Школи-інтернату;
- директор Школи-інтернату.
4.11. У період між загальними зборами діє рада Школи-інтернату (надалі – рада) повноваження якої визначаються Положенням про раду, яке затверджується загальними зборами і регулюється цим Статутом.
4.12. Очолює раду Школи-інтернату її голова.
4.13. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
4.14. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності Школи-інтернату, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.15. Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
- об'єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків,громадськості щодо розвитку Школи-інтернату та удосконалення навчально-виховного процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Школою-інтернатом;
- розширення колегіальних форм управління Школою-інтернатом;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.
Основними завданнями ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії зсім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвиткуШколи-інтернату та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного педагогічного клімату в Школі-інтернаті;
- сприяння духовному, фізичному розвитку вихованців та набуттю ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо активізації творчих пошуків ідослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення вихованців;
- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов длявдосконалення процесу навчання та виховання вихованців;
- ініціювання дій, що сприяють неухильному виконанню положеньчинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення вихованців,сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв’язків між родинами вихованців таШколою-інтернатом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
4.16. До ради обираються пропорційно: представники від трудового колективу, вихованців і учнів Школи-інтернату та представник громадськості на підставі письмового клопотання громадської організації. Представництво в раді та загальна її чисельність визначаються загальними зборами Школи-інтернату.
4.17. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
4.18. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
4.19. Рада Школи-інтернату діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог чинного законодавства України;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності.
4.20. Рада працює за планом, що затверджується головою ради.
4.21. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів упродовж навчального року.
4.22. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора школи-інтернату власник, а також на вимогу не менше третини членів ради.
4.23. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
4.24. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
4.25. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту Школи-інтернату, доводяться в 7-денний термін до відома трудового колективу, вихованців, учнів та громадськості.
4.26. У разі незгоди адміністрації Школи-інтернату з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
4.27. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Школи-інтернату.
4.28. Очолює раду Школи-інтернату голова, який обирається зі складу ради.
4.29. Голова ради може бути членом педагогічної ради.
4.30. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
4.31. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
4.32. Члени ради мають право вносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності Школи-інтернату, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.33. Рада Школи-інтернату:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання,вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботиШколи-інтернату та здійснює контроль за його виконанням;
- разом з адміністрацією Школи-інтернату здійснює контроль за виконанням Статуту Школи-інтернату;
- погоджує режим роботи Школи-інтернату;
- сприяє формуванню мережі класів Школи-інтернату, об╜рунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників Школи-інтернату золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю „За досягнення у навчанні”, нагородження учнів похвальними листами „За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами „За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
- разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальнихпредметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби вихованців;
- погоджує робочий план ради на навчальний рік;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників із питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговоренняпитань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшенняорганізації позакласної та позашкільної роботи з вихованцями;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
- вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучаєгромадськість до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведенняоздоровчих і культурно-масових заходів із вихованцями;
- розглядає питання родинного виховання;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичнихвидань;
- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти вихованцями;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням вихованців;
- розглядає звернення працівників Школи-інтернату з питань роботи;
- визначає склад комісій та зміст їх роботи.
4.34. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.
4.35. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.36. Основними завданнями піклувальної ради є:
- сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання вихованців (учнів) у Школі-інтернаті;
- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази Школи-інтернату;
- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців), педагогічних працівників;
- вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;
- запобігання дитячій бездоглядності;
- сприяння працевлаштуванню випускників Школи-інтернату;
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та вихованців (учнів);
- всебічне зміцнення зв’язків між родинами вихованців (учнів) та Школою-інтернатом.
4.37. Піклувальна рада формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних, у кількості, визначеній загальними зборами трудового колективу.
4.38. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
4.39. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
4.40. Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора Школи-інтернату.
4.41. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
4.42. Піклувальна рада діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- самоврядування;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності.
4.43. Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири на рік.
4.44. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
4.45. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
4.46. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
4.47. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на загальних зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
4.48. Рішення піклувальної рада в 7-денний термін доводяться до відома колективу Школи-інтернату, вихователів, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.49. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
4.50. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
4.51. Голова піклувальної ради:
- скликає і координує роботу піклувальної ради;
- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
4.52. Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.53. Піклувальна рада має право:
- вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази Школи-інтернату;
- залучати додаткові джерела фінансування Школи-інтернату;
- вживати заходів щодо зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
- стимулювати до творчої праці педагогічних працівників, вихованців (учнів);
- брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку.
- створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.54. Директор Школи-інтернату здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту.
4.55. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора Школи-інтернату, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
4.56. Директор вирішує усі питання діяльності Школи-інтернату, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
4.57. До компетенції директора Школи-інтернату відноситься:
- забезпечення статутної діяльності Школи-інтернату;
- вирішення поточних питань роботи Школи-інтернату;
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
- організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю.
Директор Школи-інтернату:
- підзвітний Рівненській обласній раді і організовує виконання її рішень;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- приймає та звільняє персонал Школи-інтернату;
- здійснює керівництво Школою-інтернатом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахової майстерності працівників;
- від імені Школи-інтернату укладає угоди з юридичними та фізичними особами, представляє її в усіх державних органах, на підприємствах, в установах, громадських організаціях.
- діє без довіреності від імені Школи-інтернату, представляє її в усіх установах, організаціях;
- видає довіреності, відкриває в установах банків розрахункові та інші рахунки;
- затверджує положення про структурні підрозділи, колективний договір;
- відповідно до чинного законодавства, Статуту Школи-інтернату, кваліфікаційних характеристик розробляє і затверджує посадові інструкції всіх працівників Школи-інтернату;
- погоджує із профспілковим комітетом і затверджує правилавнутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників;
- забезпечує роботу Школи-інтернату в екстремальних умовах;
- дає відповіді на звернення юридичних осіб та громадян згідно з чинним законодавством;
- розпоряджається в установленому порядку майном Школи-інтернату і коштами;
- контролює дотримання режиму роботи Школи-інтернату, організацію харчування і медичного обслуговування вихованців та учнів, організовує оздоровлення дітей;
- здійснює контроль за проходженням працівниками, у встановленітерміни, обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- вносить корективи в норми i строки користування одягом та взуттям вихованцями Школи-інтернату відповідно до місцевих умов у межах асигнувань;
- щорічно звітує перед загальними зборами трудового колективу;
- організовує, спрямовує і координує навчально-виховний процес, несе відповідальність за його якість та ефективність;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- планує та організовує навчально-виховний процес, здійснює контроль за його ходом та результатами;
- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників,творчого пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- координує співпрацю з територіальними органами та іншими навчальними закладами;
- захищає особисті, житлові та майнові права дітей, якi перебувають на повному державному утриманні;
- забезпечує організований випуск i сприяє подальшому влаштуванню вихованців;
- сприяє участі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об'єднаннями за інтересами;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм,рівнем досягнень учнів у навчанні;
- створює необхідні умови для участі вихованців у позакласній тапозашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- забезпечує права вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного насильства;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування вихованців та учнів;
- вживає заходів щодо пропаганди здорового способу життя, дотримання дітьми правил особистої гігієни;
- застосовує заходи заохочення за сумлінну роботу та заходи дисциплінарного впливу до порушників трудової дисципліни згідно з кодексом законів про працю України та нормативних документів;
- може виконувати інші функції, передбачені чинним законодавством.
4.58. Директор відповідає за:
- дотримання вимог чинного законодавства в роботі Школи-інтернату (зокрема: в галузі охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічних вимог, вимог контрольно-ревізійної служби, трудового законодавства тощо);
- виконання вимог законів з охорони дитинства i праці, за стан та діяльність Школи-інтернату;
- організацію бухгалтерського обліку;
- якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- реалізацію Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти, базового компоненту дошкільної освіти, забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, за рівнем навчальних досягнень вихованців;
- постановку навчальної, виховної, медичної, правової, адміністративно-господарської роботи в Школі-інтернаті;
- свою діяльність: перед вихованцями та учнями, працівниками Школи-інтернату, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади, управлінням освіти і науки облдержадміністрації тощо.
4.59. Директор та головний бухгалтер Школи-інтернату несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
4.60. У Школі-інтернаті створюється постійно діючий, дорадчий, колегіальний орган - педагогічна рада.
4.61. Функції і порядок роботи педагогічної ради визначаються Положенням про навчально-виховні заклади для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування та цим Статутом.
4.62. До складу педагогічної ради входять всі педагогічні працівники Школи-інтернату, завідувач приймально-лікувальним корпусом, голова ради Школи-інтернату. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь з правом дорадчого голосу представники управління освіти і науки облдержадміністрації, представники закладів охорони здоров’я, підприємств, установ, громадських організацій тощо.
4.63. Головою педагогічної ради є один із заступників директора Школи-інтернату. Секретар ради обирається з числа педагогічних працівників.
4.64. Педагогічна рада:
- розглядає питання навчально-виховного процесу в Школі-інтернаті, приймає відповідні рішення;
- організовує роботу з підвищення кваліфікації педагогічнихпрацівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження новітніх досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
- робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб Школи-інтернату. Періодичність засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю і, як правило, становить не менше чотирьох на рік.
4.65. Обсяг педагогічного навантаження вчителів та вихователів визначається на підставі законодавства директором Школи-інтернату. Навантаження менше тарифної ставки (посадового окладу) можливе лише за письмової згоди працівника.
4.66. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника, при цьому перевага надається фахівцю, а перерозподіл здійснюється з дотриманням законодавства про працю.
5. Майно Школи-інтернату
5.1. Майно Школи-інтернату включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, що становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Школи-інтернату.
5.2. Майно Школи-інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Школою-інтернатом на праві оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління Школа-інтернат володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном вчиняючи дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановлених даним Статутом.
5.3. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Школи-інтернату здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
6. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність Школи-інтернату та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до нормативно-правових актів та Статуту Школи-інтернату.
6.2. Фінансування Школи-інтернату здійснюється на основі кошторису з обласного бюджету. Штатний розпис Школи-інтернату розробляється на підставі Типових штатів для шкіл-інтернатів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування і затверджуються управління освіти і науки облдержадміністрації у порядку, встановленому чинним законодавством. Виходячи із інтересів Школи-інтернату, навчального процесу та інших поважних причин рішенням керівника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації можуть вводитись додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку.
Джерелами формування майна Школи-інтернату є:
- кошти обласного бюджету (загального та спеціального фонду) у розмірі не нижчому від передбаченого нормативами фінансування Школи-інтернату;
- доходи від здачі в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;
- добровільні грошові внески, благодійні та спонсорські пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;
- капітальні вкладення і дотації з бюджету;
- майно, придбане у суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
- інші надходження, які не заборонені чинним законодавством.
6.3. Доходи, одержані від навчальної праці вихованців, передбаченої Статутом Школи-інтернату, спрямовуються на розрахунковий рахунок Школи-інтернату для здійснення його Статутної діяльності, зміцнення навчально-матеріальної бази, на соціальний захист вихованців, проведення фізкультурно-спортивної роботи.
Школа-інтернат користується податковими, митними та іншими пільгами згідно із чинним законодавством.
6.4. Школа-інтернат має право на придбання та оренду необхідного обладнання, інших матеріальних ресурсів, користування послугами підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.
6.5. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.6. Звітність про діяльність Школи-інтернату встановлюється відповідно до чинного законодавства.
6.7. Матеріально-технічна база Школи-інтернату включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в балансі Школи-інтернату.
7. Особливості господарської діяльності Школи-інтернату
7.1. Школа-інтернат зобов’язана виконувати завдання власника.
7.2. Школа-інтернат не має права безоплатно передавати належне їй майно іншим юридичним особам чи громадянам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Школа-інтернату має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого нею органу.
7.3. Списання з балансу матеріальних цінностей Школи-інтернату здійснюється згідно з чинним законодавством. Списання не повністю замортизованих основних фондів проводиться лише за згодою власника.
7.4. У разі зміни директора Школи-інтернату може проводитися ревізія фінансово-господарської діяльності Школи-інтернату.
7.5. Інші особливості господарської та соціальної діяльності Школи-інтернату визначаються законом.
8. Міжнародне співробітництво
8.1. Школа-інтернат за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
8.2. Школа-інтернат має право, відповідно до чинного законодавства, укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
9. Контроль за діяльністю Школи-інтернату
9.1. Контроль за галузевою діяльністю Школи-інтернату здійснює управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
9.2. Державний контроль та нагляд за діяльністю Школи-інтернату згідно з чинним законодавством здійснюють: Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів України, Рівненська обласна державна адміністрація, управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
9.3. Державний контроль за діяльністю Школи-інтернату здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої освіти та соціально-правового захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Основною формою державного контролю за діяльністю Школи-інтернату є їх державна атестація, що проводиться у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
9.4. У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) Школи-інтернату з питань, пов'язаних з її фінансово-господарською та навчально-виховною діяльністю.
9.5. Контроль за окремими сторонами діяльності Школи-інтернату здійснюють органи, які відповідно до чинного законодавства здійснюють нагляд за безпекою діяльності та праці, протипожежною та екологічною безпекою, інші органи відповідно до законодавства України.
9.6. Школа-інтернат має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок її діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачено законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України.
9.7. Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку Школи-інтернату, несуть відповідальність за розголошення інформації, яка відноситься до категорії «Для службового користування».
9.8. Відносини Школи-інтернату з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», інших законодавчих актів, які визначають компетенцію цих органів.
9.9. Контроль за ефективним використанням та збереженням майна Школи-інтернату здійснює Рівненська обласна рада або уповноважений нею орган управління.
10. Припинення діяльності Школи-інтернату
10.1. Діяльність Школи-інтернату припиняється в результаті передачі всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
10.2. Злиття, приєднання, поділ та перетворення здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
10.3. Рівненська обласна рада або суд призначають за погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з припинення діяльності Школи-інтернату (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Школи-інтернату відповідно до чинного законодавства України.
10.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Школи-інтернату може бути покладено на орган управління майном Школи-інтернату.
10.5. У разі злиття Школи-інтернату з іншим суб’єктом навчально-виховного процесу усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до суб’єкта навчально-виховного процесу, що утворений внаслідок злиття. У разі приєднання Школи-інтернату до іншого суб’єкта навчально-виховного процесу, до останнього переходять усі майнові права та обов’язки Школи-інтернату. У разі поділу Школи-інтернату, усі її майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових об’єктів навчально-виховного процесу, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів навчально-виховного процесу, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Школи-інтернату. У разі перетворення Школи-інтернату в інший суб’єкт навчально-виховного процесу, усі її майнові права і обов’язки переходять до новоутвореного суб’єкта навчально-виховного процесу.
10.6. Школа-інтернат може бути ліквідована:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
10.7. Ліквідація Школи-інтернату проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадку ліквідації Школи-інтернату за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною судом.
10.8. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління майном Школи-інтернату.
10.9. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Школи-інтернату, виявляє її дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику.
10.10. При ліквідації Школи-інтернату вихованцям та учням, які виховувались та навчались у ньому, забезпечується можливість продовження навчання в іншому навчальному закладі відповідно до чинного законодавства.
10.11. При реорганізації чи ліквідації Школи-інтернату працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.
10.12. Школа-інтернат вважається ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення її діяльності.
11. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
11.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
11.2.Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.