Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 13-07-2010У К Р А Ї Н А
від «08» липня 2010 року № 1645
Про програму «Діти Рівненщини» на 2010-2015 роки
З метою виконання статті 5 Закону України від 26.04.2001 № 2402-ІІІ «Про охорону дитинства», статей 13 та 14 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2009 №1263-р «Про затвердження плану заходів з виконання у 2010 році Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року» та з метою підвищення якості надання медичної допомоги дітям, враховуючи клопотання управління охорони здоров’я облдержадміністрації, керуючись статтями 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити програму «Діти Рівненщини» на 2010-2015 роки (далі – Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 02 липня 2010 року № 280, додається.
2. Облдержадміністрації:
– спільно з районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення забезпечити організацію та виконання заходів Програми.
– щороку при формуванні місцевих бюджетів у межах наявних фінансових ресурсів передбачати бюджетні асигнування на реалізацію заходів Програми.
3. Рекомендувати районним та міським радам спільно з райдержадміністраціями та виконкомами рад міст обласного значення розробити та затвердити аналогічні програми та передбачати видатки на виконання заходів з місцевих бюджетів.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства (Кобилянська В.Г.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
Програма
"Діти Рівненщини" на 2010-2015 роки
Питання забезпечення соціально-правового захисту дітей, створення належних умов для їх всебічного і повноцінного розвитку є пріоритетними для кожної цивілізованої країни.
В області 276 806 дітей віком до 18 років охоплено спостереженням та медичним забезпеченням закладів охорони здоров’я.
За останні три роки покращилися показники народжуваності з 13,7 у 2007 до 15,3 у 2009 році, зріс природний приріст населення з -0,1 у 2007 році до +2,1 у 2009 році. Зменшився показник малюкової смертності – з 11,23 у 2007 до 9,37 на 1000 народжених живими у 2009 році.
Більшість важкохворих дітей першого року життя, в тому числі новонароджених, екстрено госпіталізуються у відділення анестезіології та інтенсивної терапії для дітей раннього та старшого віку і відділення анестезіології та інтенсивної терапії новонароджених обласної дитячої лікарні.
Одним із важливих показників здоров’я дітей є хворобливість (поширеність захворювань) та захворюваність дітей. Ці показники в динаміці за 2007 - 2009 роки зростають. Поширеність захворюваності збільшилася з 18 683,9 у 2007 році до 20 028,4 на 10 тисяч дітей у 2009 році. Відповідно, збільшується кількість хворих дітей, які потребують систематичного диспансерного спостереження та оздоровлення.
Захворюваність та хворобливість дітей впливають і на формування показників дитячої інвалідності.
Кількість дітей-інвалідів у Рівненській області за 1995-2009 роки збільшилася на 55 відсотків, а в Україні за цей період – на 58 відсотків. Під наглядом лікувально-профілактичних закладів області перебуває 6312 дітей-інвалідів. Уперше визнано інвалідами у 2009 році в області 695 дітей та підлітків ( у 2008 році – 697 осіб).
За перший квартал 2010 року показник первинної дитячої інвалідності становив 7,3 на 10 тисяч дітей до 18 років (за перший квартал 2009 року – 7). Вище середнього показника по області він зареєстрований був у дев’яти районах області.
Незважаючи на те, що питома вага медичних проблем у формуванні здоров’я становить не більше 10–12 відсотків, саме медичні аспекти збереження здоров’я у ранньому дитинстві мають значно більший вплив, ніж у наступних вікових періодах. Тому найважливішим заходом попередження вродженої патології, а відповідно і дитячої інвалідності, є комплекс первинної профілактики на всіх рівнях надання медичної допомоги дітям, включаючи обласну дитячу лікарню.
Медична допомога дітям надається дитячими лікувально-профілактичними закладами, а саме: обласна дитяча лікарня на 375 ліжок з консультативною поліклінікою, Рівненська дитяча міська лікарня на 150 ліжок з двома поліклініками, Дубенська міська лікарня матері і дитини зі стаціонаром на 25 ліжок та поліклінікою, Рівненський обласний центр реабілітації дітей з ураженнями центральної нервової системи, як амбулаторно-поліклінічний заклад, та Рівненський будинок дитини для дітей віком до трьох років.
Медична допомога дітям надається також спеціалізованими відділеннями територіальних лікувально-профілактичних закладів загального профілю (центральні та районні лікарні) та дитячими соматичними відділеннями і дитячими поліклініками (консультаціями) цих закладів, обласними спеціалізованими диспансерами.
Загальна потужність дитячих ліжок всіх профілів є недостатньою і становить 1380, або 49,8 на 10 тисяч дитячого населення віком до 17 років (середній показник забезпеченості дитячими ліжками всіх профілів по Україні – 65,89). У тому числі педіатричних соматичних ліжок у всіх лікувально-профілактичних закладах області 718, що становить 25,9 на 10 тисяч дітей (по Україні – 25,13).
Стаціонарна медична допомога дітям надається з 24 спеціальностей педіатричного профілю. Однак, спеціалізована висококваліфікована стаціонарна медична допомога надається переважно в обласних спеціалізованих диспансерах та обласній дитячій лікарні.
Управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації здійснюються заходи щодо охорони материнства та дитинства, передбачені в нормативно-правових документах, прийнятих Президентом України та Кабінетом Міністрів України.
При цьому, потребують вирішення проблеми у забезпеченні медичною допомогою дитячого населення області. Однією з таких проблем є лікування хворих дітей із вродженими і спадковими захворюваннями, онкогематологічною патологією, які призводять до інвалідності та смертності, що лише частково фінансується з державного та місцевих бюджетів. Лікування таких захворювань дороговартісне та довготривале. Зокрема, для лікування однієї дитини (залежно від віку), хворої на муковісцидоз, щороку необхідно від 25 до 28 тисяч гривень із місцевого бюджету, а таких дітей в області на сьогодні 14. Для лікування однієї дитини, хворої на фенілкетонурію, щороку необхідно 50 - 55 тисяч гривень, а на онкогематологічні захворювання – понад 100 тисяч гривень. З державного бюджету фінансується лікування дітей, хворих на фенілкетонурію, тільки до досягнення ними трирічного віку.
Потреба в коштах у 2009 році для лікування дітей з онкогематологічною патологією становила 860 тисяч гривень, а з державного бюджету за програмою "Дитяча онкологія" було отримано медпрепаратів на суму 138 тисяч гривень.
Для лікування дітей, хворих на гемофілію, необхідні кошти в сумі 660 тисяч гривень на рік, а з централізованих поставок Міністерства охорони здоров’я України, закуплені за кошти державного бюджету, у 2009 році в область надійшло медикаментів на суму всього 7 тисяч гривень.
Потребує поліпшення в частині фінансового забезпечення первинна медико-санітарна допомога дітям, невідкладна медична допомога та безкоштовна стаціонарна медична допомога найбільш вразливій категорії дітей раннього віку.
Мета Програми
Метою Програми є забезпечення доступності і підвищення якості первинної медико-санітарної, спеціалізованої та висококваліфікованої спеціалізованої медичної допомоги дітям різних вікових категорій на всіх трьох рівнях її надання, зниження рівнів летальності, смертності дітей, дитячої інвалідності.
Шляхи розв’язання проблеми
Для надання дитячому населенню області якісної медичної допомоги необхідно:
1) вжити додаткових заходів і передбачити більш повне фінансове забезпечення (щороку) виконання державних соціальних стандартів у наданні медичної допомоги хворим дітям;
2) зміцнити матеріально-технічну базу дитячих лікувально-профілактичних закладів та інших підрозділів, які надають медичну допомогу дітям, сконцентрувавши потенціал кадрових ресурсів, медичне обладнання, яке необхідне для надання якісної кваліфікованої та спеціалізованої медичної допомоги дитячому населенню області;
3) укомплектувати вакантні посади лікарів-педіатрів мережі закладів охорони здоров’я області за рахунок випускників вищих навчальних закладів та організувати їх систематичне навчання;
4) провести ремонтно-реконструктивні роботи дитячих лікувально-профілактичних закладів;
5) забезпечити 100-відсоткове фінансування з обласного та місцевих бюджетів виконання заходів програм з охорони материнства та дитинства.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
1. Забезпечити доступність і підвищити якість надання висококваліфікованої і спеціалізованої медичної допомоги дітям області, в тому числі у сільській місцевості.
2. Підвищити якість та своєчасність діагностики захворювань у дітей, забезпечити своєчасне взяття на облік та проведення лікувально-оздоровчих заходів.
3. Підвищити якість та ефективність виходжування і лікування недоношених та хворих новонароджених дітей.
4. Знизити рівень загальної смертності дітей та малюкової смертності.
5. Знизити рівень загальної та первинної дитячої інвалідності.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування завдань і заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного, обласного і місцевих бюджетів, а також інших джерел фінансування, які не заборонені чинним законодавством.
Обсяги фінансування з державного, обласного та місцевих бюджетів визначаються щороку, з урахуванням заходів, згідно з додатком 2 до Програми.
Див.Додаток