Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 24-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
(Двадцять дев'ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «25» вересня 2009 року № 1388
Про щорічний обласний конкурс проектів
розвитку територіальних громад області
З метою створення сприятливого середовища для сталого соціально-економічного розвитку на місцевому рівні шляхом самоорганізації та соціальної активізації громад, розроблення та впровадження громадських ініціатив у всіх районах і містах області та одержання для них додаткового фінансування через механізм грантової підтримки для подальшого розвитку місцевого самоврядування, вироблення ефективних шляхів вирішення проблем життєзабезпечення територіальних громад сіл, селищ, міст і районів, на підставі Указу Президента України "Про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування" від 28 жовтня 2002 року №952/2002, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити положення про щорічний обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад (додаток 1).
2. Затвердити склад конкурсної ради з проведення щорічного обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад (далі – Конкурсної ради) (додаток 2).
3. Конкурсній раді забезпечити здійснення заходів щодо підготовки та проведення зазначеного конкурсу відповідно до вимог положення про щорічний обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад.
4. Районним державним адміністраціям, виконкомам міських рад, спільно з районними радами області забезпечити участь територіальних громад в щорічному обласному конкурсі.
5. Обласній державній адміністрації передбачити видатки загального фонду обласного бюджету області на 2010 рік фінансування в розмірі 200 тис.грн. на проведення обласного конкурсу та на підтримку проектів, програм розвитку місцевого самоврядування територіальних громад області в 2010 році.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та Європейської інтеграції (Диновський Д.М.) і з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
Пояснююча записка
До проекту рішення Рівненської обласної ради «Про щорічний обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад області»
Надмірна централізація державного управління в Україні спричиняє постійну нестачу коштів на впровадження бюджетних програм територіальними громадами області. За таких умов, що раз та гостріше постає потреба в використанні нових механізмів приватно-публічного партнерства і залучення позабюджетних фінансових ресурсів.
В цьому руслі надзвичайно актуальним є питання грантової підтримки діяльності територіальних громад – механізму, який ще до недавна сприймався як виключно інструмент фінансування громадських організацій.
Упродовж останніх років органи місцевого самоврядування нашої країни мають можливість отримувати грантові кошти від Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, який проводиться Фондом сприяння місцевому самоврядуванню в Україні (www.municipal.gov.ua).
Наступним вагомим інструментом є фінансові ресурси Європейського союзу, яким на бюджетний період 2007-2013 на Програму Транскордонного Співробітництва Польща-Україна-Білорусь передбачено 186 млн.євро з розміром гранту в межах 100-1500 тис. євро. Регіон охоплення програми: прикордонні та суміжні області Польщі та України/Білорусі, в т.ч і Рівненська область.
Вказані фінансові ресурси доступні лише на конкурсних, конкурентних засадах, передбачають наявність відповідних навиків і професійного підходу, а насамперед – відмінної від сформованої культури мислення державно-самоврядної бюрократії. В основі цієї культури покладено проектний менеджмент, який вимагає мислення реальними проблемами, відсутністю боязні їх озвучення, наявності широкого суспільного діалогу.
Доводиться констатувати, що Рівненщина на 99 % не готова використати вказані ресурси через відсутність елементарного базового досвіду. А в порівнянні з такими областями, як Львівська, Волинська, Закарпатська – відверто програє.
Виходом з ситуації що склалась може стати запровадження Рівненського обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад, який допоможе набути відповідного досвіду територіальним громадам області. Зазначений механізм показав свою надзвичайну ефективність у Вінницькій області, де його започатковано з 2004 року з фінансуванням 140 тисю грн з обласного бюджету. Результати перевершили сподівання і його грантовий фонд щороку зібльшувано відповідно:
2005 – 442,2 тис.грн,
2006 – 468,5 тис. грн.,
2007 – 677 тис. грн.,
2008 – 1,67 млн. грн. (коштів обласного бюджету!!!).
Програма конкурсів територіальних громад Вінницької області дала наступні результати:
- залучення внутрішніх інвестицій у розмірі 50-100% на впровадження проектів місцевого розвитку;
- створення нових робочих місць;
- розвиток у територіальних громадах області кадрового потенціалу проектних менеджерів, спроможних залучати позабюджетні грантові ресурси вітчизняних та міжнародних фондів. Зокрема, від Всеукраїнського конкурсу проектів і програм розвитку місцевого самоврядування громади Вінничини залучили:
o у 2005 році – 300 тис. грн. (1 проект)
o у 2006 році – 382,5 тис. грн. (6 проектів)
o у 2007 році – 405,4 тис. грн. (7 проектів)
o у 2008 році – 699,7 тис. грн. (7 проектів)
Така програма стала каталізатором створення в кожній громаді області свого роду «точок-росту», формальних і неформальних груп та об’єднань громадян, які працюватимуть над розвитком своїх міст, селищ і районів.
Саме впровадження цієї програми є чи не найбільшою перевагою Вінничини перед нашою областю в конкуренції за зазначені вище ресурси.
Підсумовуючи вище наведене, керуючись ст. 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» пропонуємо затвердити програму «Рівненський обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад» та при підготовці проекту бюджету Рівненської області на 2010 рік передбачити на її реалізацію кошти в сумі 200 тис. грн.
Додаток 2
до рішення Рівненської
обласної ради
від 25 вересня 2009 року
№ 1388
С К Л А Д
конкурсної ради з проведення щорічного обласного конкурсу
проектів розвитку територіальних громад області
Данильчук Олександр Юрійович |
голова конкурсної ради, голова обласної ради |
|
|
Королюк Валентин Анатолійович |
заступник голови конкурсної ради, перший заступник голови обласної ради |
|
|
Павлюк Степан Іванович |
заступник голови конкурсної ради, заступник голови облдержадміністрації (за згодою) |
|
|
Крока Валентин Іванович |
заступник голови конкурсної ради, заступник голови обласної ради |
|
|
Диновський Дмитро Миколайович |
секретар конкурсної ради, голова постійної комісії обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції |
|
|
Члени конкурсної ради |
|
|
|
Воляник Ігор Володимирович |
депутат обласної ради |
|
|
Гарват Петро Олексійович |
депутат обласної ради |
|
|
Гречко Богдан Адамович |
начальник юридичного відділу виконавчого апарату обласної ради |
|
|
Грицайчук Володимир Пилипович |
депутат обласної ради |
|
|
Данилов Віктор Євгенович |
депутат обласної ради |
|
|
Жданюк Степан Іванович |
депутат обласної ради |
|
|
Кашевський Василь В’ячеславович |
президент західноукраїнської регіональної непідприємницької громадської організації"Волинський ресурсний центр" (за згодою) |
|
|
Ковальчук Олег Андрійович |
депутат обласної ради |
|
|
Красько Микола Вікторович |
депутат обласної ради |
|
|
Кульчинська Галина Григорівна |
депутат обласної ради |
|
|
Кушнер Людмила Володимирівна |
начальник головного фінансового управління облдержадміністрації (за згодою) |
|
|
Мініч Григорій Іванович |
голова постійної комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності |
|
|
Озімковський Анатолій Володимирович |
депутат обласної ради |
|
|
Самчук Леонтій Григорович |
депутат обласної ради |
|
|
Середюк Петро Леонтійович |
депутат обласної ради |
|
|
Василенко-Слободенюк Юлія Євгенівна |
консультант-прес-секретар голови обласної ради |
|
|
Слободянюк Олександр Іванович |
начальник головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації (за згодою) |
|
|
Тимошенко Ігор Олександрович |
начальник головного управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації (за згодою) |
|
|
Хомич Олег Володимирович |
голова постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 1
до рішення Рівненської
обласної ради
від 25 вересня 2009 року
№ 1388
ПОЛОЖЕННЯ
про щорічний обласний конкурс
проектів розвитку територіальних громад області
І. Загальні положення
1. Цим Положенням регулюється процедура проведення Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад (далі – Конкурс), розроблених сільськими, селищними, міськими та районними радами Рівненської області.
2. Метою Конкурсу є відбір проектів розвитку територіальних громад (далі – проекти), які фінансуються за рахунок коштів обласного бюджету відповідно до Бюджетного Кодексу України, а також інших джерел, не заборонених законодавством, і спрямовані на розв'язання актуальних проблем розвитку територіальних громад та поширення позитивного досвіду, набутого у процесі їх реалізації.
3. Учасниками Конкурсу можуть бути проекти, розроблені сільськими, селищними, міськими, районними радами Рівненської області, а також проекти, розроблені та подані спільно кількома територіальними громадами. Проекти, подані учасниками, приймаються до розгляду конкурсної ради тільки у випадку їх реєстрації в установленому порядку.
4. Основні завдання Конкурсу:
- забезпечення сталого гармонійного розвитку територіальних громад Рівненської області та їх об'єднань із застосуванням сучасних технологій, інноваційних рішень та оптимізації управлінських схем;
- розробка стратегій розвитку територій Рівненської області на основі ефективного використання місцевих ресурсів та розвитку агротуризму;
- розвиток співпраці органів місцевого самоврядування, суб'єктів підприємницької діяльності та громадських організацій;
- відбір кращих проектів для участі у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування;
- узагальнення та поширення досвіду роботи, спрямованої на розв'язання проблем розвитку територіальних громад Рівненської області та організація навчання службовців і просвітницької роботи у громадах.
II. Основні напрями, за якими розробляються проекти
Орієнтовна тематика проектів (програм)
1. Організація ефективної системи надання соціальних послуг населенню:
- створення системи обслуговування за місцем проживання людей з особливими потребами та самотніх осіб похилого віку (доставка продуктів харчування, ліків, надання медичних, транспортних та інших послуг);
- розробка та впровадження інноваційних механізмів створення системи муніципального житла;
- організація притулків для бездомних;
- сприяння організації дитячих будинків сімейного типу;
- організація компактного поселення самотніх осіб похилого віку у спеціалізовані помешкання комунальної власності з наявністю відповідного технічного устаткування та обслуговуючого персоналу;
- організація комунальної системи працевлаштування тимчасово безробітних, надання послуг з працевлаштування за скороченим режимом або гнучким графіком роботи;
- організація комунальної системи сприяння організованій реалізації надлишків продукції домашніх та підсобних господарств;
- організація системи комунальних транспортних перевезень до закладів освіти та охорони здоров'я жителів віддалено розташованих населених пунктів;
- організація системи комунальних культурних установ для обдарованих дітей та молоді (дитячі та юнацькі будинки творчості тощо);
- організація комунальної системи обміну та продажу житла й приватних земельних ділянок;
- організація ефективної системи одержання жителями повної інформації, необхідної для забезпечення їх особистих прав та життєво необхідних потреб.
2. Розвиток ефективних механізмів управління:
- розробка та запровадження новітніх форм управління об'єктами культури та освіти;
- управління об'єктами нерухомості;
- управління корпоративними правами;
- розробка та запровадження новітніх форм фінансового менеджменту;
- розробка усталених процедур делегування окремих управлінських повноважень у майновій сфері;
- розробка та запровадження ефективних механізмів контролю за якістю виконання рішень органів місцевого самоврядування;
- організація ефективної системи надання адміністративних послуг (сприяння у налагодженні приватної підприємницької діяльності, діяльності адміністративних комісій, захисту прав споживачів та забезпечення інших прав громадянина, визначених Конституцією та законами України);
- розробка усталених процедур делегування окремих управлінських повноважень органам самоорганізації населення, визначення оптимальних обсягів делегованих повноважень.
3. Удосконалення процедури прийняття рішень органами місцевого самоврядування:
- розробка та прийняття комплексних правових актів, що регламентують питання діяльності рад, їх виконавчих органів, органів самоорганізації населення;
- розробка процедур, що регламентують особливості прийняття рішень з різноманітних питань місцевого значення, зокрема, щодо процедур вступу на посаду посадових осіб місцевого самоврядування; використання місцевої символіки; проведення громадських слухань; відзначення знаменних дат територіальної громади; проведення масових акцій; нагородження відзнаками територіальної громади; використання та охорони окремих територіальних зон, пам'яток історії, архітектури та культури; здійснення заходів з дотримання природного балансу та екологічної безпеки; встановлення тарифів на послуги; встановлення місцевих податків, зборів та їх ставок; надання гарантій на користь третіх осіб, застави, запозичень, бюджетного процесу тощо;
- розробка процедур, що регламентують особливості прийняття органами місцевого самоврядування рішень у нестандартних ситуаціях: дострокове припинення повноважень головної посадової особи, рад та їх виконавчих органів, окремих депутатів; призначення виконуючого обов'язки головної посадової особи, його заступників та секретаря ради, делегування окремих повноважень посадових осіб, визначення персонального складу постійних комісій між представниками різних фракцій та груп ради тощо;
- визначення механізмів погодження рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, врахування громадської думки щодо змісту рішень, процедури здійснення громадського опитування тощо;
- розробка місцевих процедур розміщення громадських замовлень.
4. Розробка пропозицій щодо розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів:
- формування місцевої усталеної системи розмежування повноважень та відповідальності між міською радою та районними в місті радами;
- формування місцевої усталеної системи розмежування повноважень та відповідальності між міською та сільською (селищною) в місті радами;
- розробка процедур делегування міськими, сільськими та селищними радами обласній або районній в області раді повноважень з управління об'єктами комунальної власності територіальних громад, визначення оптимальних меж делегованих повноважень;
- розробка процедур делегування районними радами повноважень з управління об'єктами спільної власності територіальних громад сільським, селищним, міським (районного значення) радам.
5. Розробка та реалізація інвестиційної політики місцевого самоврядування:
- створення системи організованої торгівлі об'єктами нерухомості на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- розробка інвестиційних декларацій, інвестиційної політики та інших процедурних документів з питань управління активами комунальних пенсійних фондів та страхових компаній, порядку та процедур залучення їх коштів до фінансування процесів зведення та реконструкції об'єктів комунальної інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- розробка та запровадження механізмів іпотечного кредитування;
- розробка процедур випуску місцевих запозичень, планування та регулювання їх обсягів;
- розробка та запровадження механізмів проектного фінансування об'єктів комунальної інфраструктури;
- залучення інвестицій через відчуження майнових часток об'єктів комунальної корпоративної власності, додаткову емісію до їх статутних фондів, емісію корпоративних боргових зобов'язань;
- розробка та запровадження системи сприятливих інвестиційних умов на території відповідного адміністративно-територіального утворення у пріоритетних сферах розвитку територіальної громади.
6. Реформування системи житлово-комунального господарства:
- розробка та впровадження системи корпоративного управління підприємствами і організаціями житлово-комунального господарства;
- організація забезпечення населення питною водою в умовах сезонного погіршення якості води у централізованому водогоні;
- організація системи сприяння громадянам у прокладенні мереж електро-, газо-, водо- й теплопостачання, організованого збору та вивезення сміття, а також транспортного забезпечення у місцях індивідуальної забудови;
- розробка механізму розмежування функцій, розвитку договірних та конкурентних відносин у системі виробництва та надання житлово-комунальних послуг;
- демонополізація системи житлово-комунальних послуг, формування конкурентного середовища і ринку послуг;
- розробка і впровадження оптимальної організаційно-виробничої та корпоративної структури управління житлово-комунальним господарством;
- розробка та впровадження механізмів адресності надання житлово-комунальних послуг, додержання принципів соціальної справедливості у процесі розвитку ринкових відносин у житлово-комунальній сфері;
- розробка та впровадження поміркованої цінової та тарифної політики за рахунок економії коштів шляхом модернізації обладнання та систем обліку;
- розробка та впровадження довгострокових механізмів фінансування процесів модернізації житлового фонду;
- інша тематика з надання послуг населенню, зміст якої передбачає інноваційні механізми вирішення нагальних потреб жителів, підвищує рівень їх безпосередньої участі у здійсненні місцевого самоврядування та сприяє підвищенню рівня прозорості діяльності органів місцевого самоврядування.
7. Розвиток мережі громадського транспорту:
- розробка та впровадження інноваційних механізмів досягнення рентабельності роботи комунальних транспортних підприємств, реалізація чіткого графіка руху, подальший розвиток нових мереж громадського транспорту;
- забезпечення рівних умов конкуренції на ринку транспортних послуг;
- розробка та запровадження окремих режимів руху наземного транспорту з метою покращання екологічної ситуації та сприятливої роботи підприємств громадського транспорту;
- впровадження інноваційного механізму налагодження транспортного сполучення громадським транспортом у сільській місцевості.
8. Удосконалення системи планування, забудови та благоустрою населених пунктів:
- розробка інноваційних підходів щодо режиму забудови та раціонального використання земель для потреб будівництва на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- розробка та впровадження інноваційних підходів до використання нежитлових приміщень, незадіяних у процесах виробництва та надання послуг;
- розробка інноваційних механізмів щодо реставрації пам'яток історії, культури та архітектури, розташованих на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- розробка та впровадження інноваційних підходів щодо використання об'єктів, які потребують захисту традиційного характеру історичного та культурного середовища;
- розробка програми середньо- та довгострокових заходів з поетапного впровадження ринкових форм житлового будівництва й модернізації житлового фонду;
- розробка інноваційних архітектурно-планувальних, конструктивних та інженерних рішень у процесі проектування житлових будинків з врахуванням специфіки місцевого історичного, культурного та екологічного середовища.
9. Удосконалення механізмів організації громадського порядку та охорони довкілля:
- створення механізмів залучення широких кіл громадськості до справи підтримання громадського порядку;
- розвиток системи місцевих ініціатив з питань охорони довкілля на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
- розробка та реалізація апробаційних заходів з організації муніципальної міліції.
10. Розвиток туристичної діяльності та курортної справи:
- розробка комплексних програм та здійснення презентаційних заходів з розвитку туризму та курортів на території відповідної адміністративно- територіальної одиниці;
- здійснення комплексу заходів з розвитку місцевої інфраструктури туристичного бізнесу;
- розвиток зеленого туризму у сільській місцевості;
- формування мережі інформаційно-аналітичних агентств та підприємницьких структур у сфері туристичної діяльності з комунальною майновою участю.
11. Впровадження механізмів ефективного використання фінансових, земельних, майнових та інших ресурсів розвитку місцевого самоврядування:
- розробка та здійснення комплексу заходів з формування сталих джерел надходжень до бюджету розвитку;
- розробка та здійснення комплексу заходів з підвищення ефективності управління об'єктами нерухомості та майнових прав територіальної громади;
- розробка та здійснення комплексу заходів з раціоналізації та підвищення ефективності використання коштів бюджету місцевого самоврядування;
- розробка інноваційного механізму комплексного використання ресурсів, наявних на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
- 12. Розробка та реалізація проектів (програм) з енерго- та ресурсозбереження, у тому числі у житлово-комунальній сфері:
- розробка та впровадження проектів оснащення комунальних установ та організацій устаткуванням з використанням технологій енерго- та ресурсозбереження;
- оснащення сучасними приладами обліку споживання ресурсів в рамках здійснення комплексу заходів з реформування житлово-комунального господарства;
- оснащення комунальних підприємств устаткуванням, що забезпечує суттєву оптимізацію споживання ресурсів та економію коштів бюджету місцевого самоврядування;
- підготовка фахівців з експлуатації нового обладнання та формування мережі сервісного обслуговування.
13. Розвиток підприємництва:
- формування комплексу місцевих ініціатив з розвитку підприємництва на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (створення інформаційних центрів, компактне розміщення на пільгових умовах суб'єктів малого бізнесу на території виробничих комплексів, що мають вільні площі, розміщення муніципальних замовлень тощо);
- створення комунальної системи запобігання банкрутству підприємств, важливих для розвитку територіальної громади.
14. Модернізація інженерної інфраструктури:
- модернізація мереж тепло-, водо- , газо- та електропостачання в рамках здійснення трансформаційних перетворень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
- запровадження інноваційних механізмів збору, вивозу та утилізації (переробки) сміття.
15. Підвищення безпеки життя, зменшення ризику виникнення природних та техногенних катастроф на території адміністративно-територіальної одиниці:
- розробка інноваційних механізмів запровадження сучасних технологій з продовження терміну експлуатації комунальних мереж життєзабезпечення;
- розробка інноваційних механізмів запровадження сучасних технологій з продовження терміну експлуатації житлового фонду;
- розробка та здійснення заходів з підвищення екологічної безпеки на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
16. Реформування системи охорони здоров'я, освіти та соціального забезпечення:
- здійснення апробаційних заходів із запровадження засад страхової медицини;
- розробка та запровадження інноваційних методик та процедур з управління комунальними закладами освіти відповідно до вимог ринкового середовища та місцевої специфіки;
- здійснення апробаційних заходів з визначення процедур та організації діяльності комунальних пенсійних фондів та страхових компаній.
17. Освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку місцевого самоврядування:
- запровадження шкіл естетичного виховання молоді, професійної підготовки школярів тощо;
- розробка науково обґрунтованих концепцій, стратегій сталого соціально-економічного розвитку територій та адміністративно-територіальних одиниць;
- просторове планування районів на основі науково обґрунтованих концепцій соціально-економічного розвитку їх первинних адміністративно-територіальних одиниць з метою досягнення фактичної дієздатності та спроможності у вирішенні завдань місцевого значення;
- розробка та створення інтерактивних інформаційних систем рада – органи самоорганізації населення; сільські, селищні, міські ради, бізнесові структури, районні ради (районні держадміністрації, територіальні органи виконавчої влади);
- розробка типових інформаційних баз даних для забезпечення прийняття збалансованих управлінських рішень органами місцевого самоврядування.
18. Пріоритетні напрями проведення Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування:
- розвиток ефективних механізмів управління, зокрема, електронного врядування, запровадження європейських стандартів І8О 9001:2000;
- розробка та реалізація інвестиційної політики місцевого самоврядування шляхом підвищення ефективності використання земель територіальних громад;
- реформування системи житлово-комунального господарства;
- розвиток міжнародного співробітництва в контексті запровадження європейських стандартів в галузі місцевої і регіональної демократії;
- розвиток транскордонного та прикордонного співробітництва в контексті євро інтеграції України.
III. Організаційне забезпечення Конкурсу
1. Для організації Конкурсу затверджується склад Конкурсної ради та Дирекції Конкурсу, а також визначається на умовах тендеру Виконавчий адміністратор Конкурсу.
2. Конкурсна рада є вищим органом, який здійснює загальне керівництво щодо організації та проведення Конкурсу, а також визначає переможця.
Персональний склад Конкурсної ради затверджується розпорядженням голови обласної ради. Головою Конкурсної ради є голова обласної ради, одним із заступників голови Конкурсної ради є заступник голови облдержадміністрації.
3. До складу Конкурсної ради також можуть входити депутати обласної ради, представники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх об'єднань, громадських організацій (за згодою), незалежні експерти та науковці.
4. Голова Конкурсної ради, заступник голови та члени здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
5. Конкурсна рада:
- затверджує план здійснення необхідних організаційно-технічних заходів;
- розглядає і затверджує документи, підготовлені Дирекцією Конкурсу щодо порядку реєстрації проектів, вимог до них та порядку їх оцінювання;
- визначає переможців Конкурсу, приймає рішення про фінансування проектів;
- надає консультаційну та організаційну підтримку Дирекції Конкурсу та Виконавчому адміністратору Конкурсу з питань проведення Конкурсу.
6. Рішення Конкурсної ради приймаються простою більшістю голосів її членів і оформлюються протоколом. У разі рівної кількості голосів "за" і "проти" вирішальним є голос голови Конкурсної ради.
7. Дирекція Конкурсу є виконавчим органом конкурсної ради. Функції Дирекції Конкурсу виконуються головним управлінням економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації. Очолює Дирекцію Конкурсу начальник головного управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації.
Для здійснення своїх повноважень Дирекція Конкурсу може залучати представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх об'єднань, громадських організацій, незалежних експертів, науковців.
8. Дирекція Конкурсу:
- забезпечує підготовку і проведення Конкурсу;
- визначає на конкурсних умовах Виконавчого адміністратора Конкурсу;
-розпоряджається коштами фонду Конкурсу;
- бере участь у розробці умов Конкурсу, зокрема у формуванні вимог до змісту проектів, порядку їх оцінки;
- затверджує порядок реєстрації проектів;
- координує діяльність Виконавчого адміністратора Конкурсу;
- укладає угоду між Дирекцією Конкурсу та органом місцевого самоврядування – переможцем Конкурсу щодо реалізації проектів;
- аналізує соціально-економічні наслідки реалізації проектів та в кінці бюджетного року інформує про них Конкурсну раду.
9. Для забезпечення методично-методологічної допомоги та координації
виконання проектів, а також організаційної допомоги органам місцевого самоврядування на усіх стадіях реалізації Конкурсу, проводиться конкурс на визначення Виконавчого адміністратора Конкурсу серед зареєстрованих недержавних неприбуткових організацій, які мають досвід роботи у напрямку розвитку територіальних громад області. Виконавчий адміністратор Конкурсу здійснює методично-методологічну та організаційну допомогу на усіх стадіях реалізації Конкурсу.
10. Виконавчий адміністратор Конкурсу:
- бере участь у розробці умов Конкурсу, зокрема у формуванні вимог до змісту проектів, порядку їх оцінки;
- проводить реєстрацію заяв та інших необхідних документів, здійснює перевірку проектів на відповідність вимогам Конкурсу та подальшу реєстрацію його учасників;
- забезпечує поширення інформації про Конкурс, форм заявок на участь у Конкурсі, вимоги до розроблення проектів, додаткові коментарі тощо, та забезпечує організаційно-технічну та інформаційну підтримку Конкурсу;
- забезпечує проведення експертизи проектів;
- готує висновки щодо проектів і здійснює їх оцінку в порядку, затвердженому Конкурсною радою;
- бере участь у відборі кращих проектів;
- організує та проводить семінари за темою, яка розкриває шляхи участі громад у розвитку територій;
- здійснює моніторинг реалізації проектів.
11. У ході проведення експертизи проектів Виконавчий адміністратор конкурсу враховує:
- інноваційний потенціал проекту та наявність використання елементів сучасних технологій і методів управлінської діяльності;
- технологічну обґрунтованість проекту;
- наявність чіткого плану і механізмів розв'язання існуючих проблем та досвід претендента у їх розв'язанні;
- наявність якісних та кількісних критеріїв оцінки успішності реалізації відповідного проекту, фінансово-економічних показників, які повинні бути досягнуті шляхом реалізації запропонованого претендентом проекту;
- обґрунтованість вартості реалізації проекту, порівняння з аналогічними проектами інших учасників Конкурсу.
IV. Фонд Конкурсу
1. Фонд Конкурсу формується за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на фінансування заходів з проведення конкурсів і реалізацію проектів у відповідному бюджетному періоді, та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
2. Кошторис відповідних витрат на організацію і проведення Конкурсу затверджується відповідно до вимог Бюджетного Кодексу України.
V. Процедура проведення Конкурсу
1. Підставою для оголошення Конкурсу є рішення Конкурсної ради.
Офіційне повідомлення про проведення Конкурсу та умови його проведення публікуються в офіційних засобах масової інформації із зазначенням кінцевого терміну подання заяв на участь у ньому.
Інформація про Конкурс розміщується на веб-сторінках Рівненської обласної державної адміністрації та обласної ради, а також в місцевих засобах масової інформації.
2. Розробка проектів, що подаються на Конкурс, здійснюється міськими, селищними, сільськими радами. Вони мають право залучати до розробки проектів незалежні громадські, наукові, консультативні організації, у тому числі міжнародні або іноземні.
3.Вимоги до написання проектів.
3.1.Категорії проектів та максимальний розмір гранту:
I категорія. Проекти органів місцевого самоврядування сіл, селищ.
Максимальний розмір гранту - 35 000 грн.
II категорія. Проекти органів місцевого самоврядування міст або районів.
Максимальний розмір гранту - 60 000 грн.
3.2. Для участі у Конкурсі необхідно подати наступні документи:
- Заявку на участь у Конкурсі відповідно до форми;
- Конкурсний проект відповідно до аплікаційної форми;
- Резюме керівника проекту та ключових осіб в реалізації проекту;
- Протокол про наміри спільної реалізації проекту, завірений підписами керівників партнерських структур;
- Інформація про організацію-партнера, рекомендаційні листи.
Форми документів, необхідних для участі у Конкурсі, затверджуються Конкурсною радою.
3.3. Конкурсна документація подається українською мовою у друкованому вигляді у 2-х примірниках та електронному варіанті. Нумерація проекту повинна бути наскрізна.
Подані матеріали заявникам не повертаються.
4. У процесі підготовки проектів їх розробники мають право звертатися, у разі потреби, до Дирекції Конкурсу та Виконавчого адміністратора Конкурсу для одержання додаткової інформації. Відповідь надається протягом п'яти робочих днів після одержання запиту.
За необхідності Виконавчий адміністратор Конкурсу може організувати навчальний семінар з питань розроблення проектів місцевого розвитку.
5. Реєстрація проектів, що беруть участь у Конкурсі, здійснюється Виконавчим адміністратором Конкурсу.
6. Виконавчий адміністратор Конкурсу розпочинає приймання заяв на участь у Конкурсі з дня опублікування офіційного повідомлення.
Подання проектів на Конкурс здійснюється протягом 45 календарних днів після опублікування офіційного повідомлення.
7. Конкурс проводиться у два етапи.
На першому етапі розглядаються заяви на участь у Конкурсі. Дирекцією Конкурсу приймається рішення щодо відповідності документів, поданих претендентом, умовам участі у Конкурсі та щодо реєстрації претендента як учасника Конкурсу, або щодо відмови у реєстрації, у разі невідповідності документів вимогам щодо участі у Конкурсі.
Підставою для відмови у реєстрації претендента, як учасника Конкурсу, є:
- невідповідність претендента вимогам пункту 3 розділу І цього Положення;
- невідповідність змісту проекту основним напрямам, умовам проведення Конкурсу, вимогам щодо їх розроблення;
- недотримання умов Конкурсу щодо комплектності поданих документів;
- наявність інших обставин, визначених у тексті оголошення про Конкурс.
Відмова у реєстрації може бути оскаржена до Конкурсної ради впродовж трьох днів після її одержання.
У разі відмови у реєстрації для участі в Конкурсі апліканти мають право подати удосконалений варіант конкурсної документації, але не пізніше кінцевого терміну, визначеного в п. 6 розділу V цього Положення.
На другому етапі Конкурсною радою безпосередньо розглядаються пропозиції Дирекції Конкурсу і визначаються його переможці.
8. Виконавчий адміністратор Конкурсу забезпечує проведення експертизи проектів упродовж 20 днів або іншого терміну, встановленого Дирекцією Конкурсу. Загальний термін проведення експертизи не повинен перевищувати 45 днів. Виконавчий адміністратор Конкурсу готує рецензії на подані проекти.
9. Дирекція Конкурсу розглядає результати проведеної експертизи разом з Виконавчим адміністратором Конкурсу, проектами та рецензією на кожний окремий проект та впродовж трьох днів вносить пропозиції Конкурсній раді щодо визначення його переможців.
10. Конкурсна рада приймає остаточне рішення щодо визначення переможців Конкурсу із врахуванням висновків Дирекції Конкурсу.
11. Рішення Конкурсної ради є підставою для оголошення результатів Конкурсу.
12. Переможцеві Конкурсу надсилається типова угода щодо реалізації проекту між ним та Дирекцією Конкурсу. Угода підписується відповідними сторонами. Термін укладення угоди не повинен перевищувати 30 днів з дати оголошення результатів Конкурсу.
13. Фінансування заходів з реалізації проектів, а також відповідне звітування органів місцевого самоврядування – переможців Конкурсу, здійснюється відповідно до угод.
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 1
до Положення про щорічний
обласний конкурс проектів розвитку
територіальних громад області
ФОРМА ЗАЯВКИ
Конкурсна рада з проведення Обласного конкурсу проектів розвитку територіальних громад
Дирекція конкурсу
|
Категорія конкурсного відбору Реєстраційний номер
Заповнюється Дирекцією Конкурсу Заповнюється Дирекцією Конкурсу
І. РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА ПРОЕКТУ
Назва проекту |
|
Тематичний напрямок (напрямки), якому відповідає проект (з переліку, визначеного Обласним конкурсом проектів розвитку територіальних громад) |
|
Загальний бюджет проекту (грн.) |
|
Очікуваний обсяг фінансування проекту (грн.) |
|
Адреса організації |
|
Телефон, факс, e-mail |
|
Прізвище, ім’я, по-батькові керівника організації |
|
Прізвище, ім’я, по-батькові керівника проекту |
|
Місце роботи, посада, звання керівника проекту |
|
Адреса для листування з керівником проекту |
|
Контактні телефони керівника проекту, факс, e-mail |
|
Підпис керівника проекту _______________ Дата ________________
Підпис керівника організації _____________ Дата ________________
Додаток 2
до Положення про щорічний
обласний конкурс проектів розвитку
територіальних громад області
ІІ. ЗМІСТ ПРОЕКТУ
І. |
Реєстраційна картка проекту |
с. |
ІІ. |
Зміст проекту |
с. |
ІІІ. |
Проект |
с. |
1. |
Анотація проекту |
с. |
2 |
Докладний опис проекту |
с. |
2.1. |
Опис проблеми, на розв'язання якої спрямовано проект |
с. |
2.2. |
Мета та завдання проекту |
с. |
2.3. |
Технологія досягнення цілей |
с. |
2.4. |
Тривалість та план реалізації заходів проекту |
с. |
2.5. |
Очікувані результати проекту |
с. |
ІV. |
Бюджет проекту |
с. |
V. |
Додатки |
с. |
5.1. |
Додаток __. Резюме виконавців проекту |
с. |
5.2. |
Додаток__. Протокол про наміри спільної реалізації проекту |
с. |
5.3. |
Додаток__. Інформація про партнерські організації |
с. |
ІІІ. П Р О Е К Т
1. Анотація проекту (не більше 1 сторінки на окремому аркуші).В анотації стисло розкрийте зміст проекту за такою схемою:- - назва проекту; - - актуальність проекту; - - перелік заходів проекту; - - результати проекту; - - обсяг коштів та джерела його фінансування; - - організації-партнери, співвиконавці проекту. | |||
2. Докладний опис проекту. 2.1. Опис проблеми, на розв'язання якої спрямовано проект (не більше 3 стор.). Необхідно висвітлити наступні питання: - - опишіть існуючі проблеми в селі, селищі, місті; - - визначіть цільову групу (перелічіть категорії населення), на які спрямовані результати проекту; - - вкажіть ознаки, за якими ви визначили цільову групу (групи) проекту для; - - відповідність діяльності за проектом напрямам цього Конкурсу. - 2.2. Мета та завдання проекту (не більше 1 стор.). Чітко сформулюйте мету проекту (1-2 речення). Для досягнення поставленої мети ви перераховуєте завдання проекту; це будуть логічні та послідовні кроки для досягнення бажаних результатів. Обов’язково зазначте відповідність проекту одному із приорітетних напрямків Конкурсу.
2.3. Технологія досягнення цілей (не більше 2 стор.). Опишіть: - - методи реалізації проекту; - - заходи проекту (короткий опис кожного заходу має дати можливість уявити, що й як буде відбуватися); - - яким чином проект буде базуватися на попередніх досягненнях; - - яким чином ви будете оцінювати досягнення результатів; - - розподіл функцій організацій-партнерів. - | |||
2.4. Тривалість і план реалізації заходів проекту (не більше 1 стор.).
Тривалість проекту складатиме … (не більше ____ місяців). Подайте у табличній формі план заходів. Не потрібно вказувати конкретні дати, лише зазначте місяць реалізації даного заходу (“місяць
| |||
Тривалість заходу |
Захід |
Місце проведення (село, селище, місто) |
Організація-виконавець |
Місяць 1 |
Підготовка заходу 1 |
|
|
|
Підготовка заходу 2 |
|
|
Місяць 2 |
Проведення заходу 1 |
|
|
|
Підготовка заходу 2 |
|
|
|
2.5. Очікувані результати проекту (не більше 1 стор.).
До цього розділу включіть таку інформацію: - - короткотривалі результати; - - перспективні наслідки реалізації проекту; - - сталість результатів проекту за такою схемою: - а) фінансова сталість (з яких джерел фінансуватиметься подальша діяльність після завершення проекту);
б) інституційна сталість (чи функціонуватимуть структури, що дозволять продовжувати діяльність після завершення проекту);
в) політична сталість (чи досягнуті результати дозволять поліпшити ситуацію у селі, селищі місті). |
ІV. БЮДЖЕТ ПРОЕКТУ (починати з нової сторінки) В даному розділі ви описуєте усі необхідні кошти й вказуєте джерело отримання даних коштів. Найкраще це показати у наступних таблицях. Керівник проекту самостійно визначає статті витрат за проектом відповідно до його цілей та завдань. Зокрема це можуть бути наступні статті: оплата послуг залучених спеціалістів; відрядження; оренда місць проведення заходу; транспортні послуги; оренда обладнання; оргтехніки; прокат костюмів, одягу; художнє оформлення місць проведення заходу; послуги зв’язку; поліграфічні послуги; інформаційні послуги; канцелярські витрати; призи, сувеніри; інші витрати; податки та ін. УВАГА! Кошторис видатків може передбачати кошти, необхідні для: - отримання експертної допомоги; - розробки проектної та технічної документації; - оплати персоналу; - придбання оргтехніки; - випуск газет та презентаційних матеріалів; - придбання технічного устаткування тощо. В графі «Розрахунок» подається розрахунок конкретної статті витрат. Наприклад: Оренда зали: 34,00 грн/год х 2,5 год = 85,00 грн |
Загальний бюджет проекту
№ |
Захід |
Стаття витрат |
Розрахунок статті витрат |
Джерела фінансування | ||
Фонд Програми |
Заявник |
Партнери | ||||
1 |
Захід 1 |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
Разом по заходу 1 |
|
|
|
| ||
2 |
Захід 2 |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
Разом по заходу 2 |
|
|
|
| ||
… |
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
Разом по проекту |
|
|
|
Кошторис витрат по статтях на реалізацію проекту
№ |
Стаття витрат |
Сума витрат, грн |
1 |
Оплата послуг залучених спеціалістів |
|
2 |
Нарахування |
|
3 |
Відрядження |
|
4 |
Оренда місць проведення заходу |
|
… |
| |
… |
Інші витрати ( у тому числі банківські послуги) |
|
|
Усього (сума словами) |
Загальна сума |
Підпис керівника проекту _______________ Дата ________________
Підпис керівника організації _____________ Дата ________________
Додаток 3
до Положення про щорічний
обласний конкурс проектів розвитку
територіальних громад області
РЕЗЮМЕ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТУ
(прізвище, ім’я та по батькові;
науковий ступінь,
почесні нагороди)
Базова освіта
(повна назва вузу, рік закінчення)
Досвід професійної діяльності
(посада, місце роботи – протягом останніх п'яти років)
Вміння та навички
(які стосуються проблематики проекту)
Публікації
(за останні два роки - якщо є)
Функції та завдання
(які покладені в рамках реалізації проекту)
Контактний телефон/факс, е-mail
Додаток 4
до Положення про щорічний
обласний конкурс проектів розвитку
територіальних громад області
Протокол про наміри спільної реалізації проекту
№_____від __ . ___. 2009 року
_______________ (назва органу місцевого самоврядування-учасника Конкурсу), що надалі називається “Учасник Конкурсу” в особі _______________ – з одного боку,
та__________ (назва організації-партнера 1) в особі ______________, який діє на підставі ____________ (зазначити документ, на підставі якого здійснюється діяльність цієї організації) - з іншого боку, дійшли до згоди і вирішили:
Об'єднати свої організаційні, наукові можливості для підготовки та реалізації проекту (назва проекту) ____________________.
Розподілити обов'язки таким чином:
2.1. Учасник Конкурсу бере на себе такі зобов'язання:
(вказати функції та завдання, які виконуватиме учасник Конкурсу при підготовці та реалізації проекту).
2.2. ___________(назва організації-партнера 1) бере на себе такі зобов'язання:
(вказати функції та завдання, які виконуватиме ця організація при підготовці та реалізації проекту).
2.3. ___________ (назва організації-партнера 2) бере на себе такі зобов'язання:
(вказати функції та завдання, які виконуватиме ця організація при підготовці та реалізації проекту).
3. Подальшу діяльність здійснювати на основі додатково складеної і підписаної угоди, що є складовою частиною до дійсного протоколу.
Керівник організації-учасника _______________ Дата ____________
м/п
Керівник організації-партнера 1 _____________ Дата ________________
м/п
Керівник організації-партнера 2 _____________ Дата ________________
Додаток 5
до Положення про щорічний
обласний конкурс проектів розвитку
територіальних громад області
Інформація про організацію-партнера
Ця форма має бути заповнена для кожної з організацій-партнерів. Ви можете скопіювати цю таблицю для заповнення більшого числа партнерів.
Партнер | |
Повна офіційна назва організації-партнера |
|
Місце розташування |
|
Юридичний статус |
|
Офіційна адреса |
|
Контактна особа |
|
Телефон |
|
Факс |
|
Адреса електронної пошти |
|
Кількість штатних співробітників (постійних та тимчасових) |
|
Роль та залучення підготовки цього проекту |
|
Завдання, які покладаються на організацію-партнера в реалізації проекту |
|
Керівник організації-учасника _______________ Дата ____________
м/п
Керівник організації-партнера 1 _____________ Дата ________________