Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
РІШЕННЯ
від “27” березня 2009 року № 1155
Про затвердження тарифів
на послуги з водовідведення
Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку з неповним відшкодуванням витрат, які несе Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» при наданні послуг з водовідведення за діючими тарифами, та на основі економічно об╜рунтованих витрат, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1.Затвердити з 01 квітня 2009року тарифи на послуги з водовідведення, що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»:
1.1.У місті Рівне, смт Квасилів, селах Корнинської, Білокриницької, Олександрійської сільських рад Рівненського району згідно з додатком 1.
1.2.У смт Гоща і селах Гощанського району згідно з додатком 2.
1.3.В населених пунктах Здолбунівського району згідно з додатком 3.
1.4.Тарифи на послуги з очистки стоків в смт Квасилів для підприємства ВАТ «Рівнесільмаш» згідно з додатком 4.
2. Повноваження щодо відстеження заходів результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати розробнику – Рівненському обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал». Про хід виконання рішення інформувати обласну раду в терміни, встановлені чинним законодавством.
3. Рішення оприлюднити в газеті обласної ради «Вісті Рівненщини».
4. Визнати, що з 01 квітня 2009 року втратили чинність рішення Рівненської обласної ради від 23.03.2007 № 262 «Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради від 06.10.06 №117 «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення», 30.07.2008 № 886 «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення».
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
Додаток 1
до рішення Рівненської обласної ради
від “27” березня 2009 року
№ 1155
Базові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з водовідведення ,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»
в місті Рівне, смт Квасилів та селах Рівненського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
м. Рівне |
|
|
|
Водовідведення |
1,99 |
6,38 |
6,38 |
смт Квасилів |
|
|
|
Водовідведення |
1,99 |
6,38 |
6,38 |
села Корнинської сільської ради |
|
|
|
Водовідведення |
1,99 |
6,38 |
6,38 |
села Білокриницької сільської ради |
|
|
|
Водовідведення |
1,99 |
6,38 |
6,38 |
села Олександрійської сільської ради |
|
|
|
Водовідведення |
1,99 |
6,38 |
6,38 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 2
до рішення Рівненської обласної ради
від “27” березня 2009 року
№ 1155
Базові пільгові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з водовідведення,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства “Рівнеоблводоканал”
в смт Гоща Гощанського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
смт Гоща
|
|
|
|
Водовідведення
|
1,80 |
3,45 |
3,45 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 3
до рішення Рівненської обласної ради
від “27” березня 2009 року
№ 1155
Базові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з очистки стоків,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства “Рівнеоблводоканал”
в м.Здолбунів Здолбунівського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
м. Здолбунів
|
|
|
|
Очистка стоків
|
- |
- |
0,66 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 4
до рішення Рівненської обласної ради
від “27” березня 2009 року
№ 1155
Базові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з очистки стоків,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства “Рівнеоблводоканал”
в смт Квасилів для підприємства ВАТ «Рівнесільмаш»
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
смт Квасилів
|
|
|
|
Очистка стоків
|
- |
- |
2,56 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Примітка:
«Для населення, що проживає в Гощанському районі в селах Мнишин, Подоляни, Воскодави, тариф знижується на 100 відсотків
Для населення, що проживає в Здолбунівському районі в селах Копиткове, Новомильськ, Мар’янівка, та є абонентами КП «Здолбунівводоканал», тариф знижується на 100 відсотків.»
АНАЛІЗ
регуляторного впливу до проекту рішення
Рівненської обласної ради «Про затвердження
тарифів на послуги з водопостачання ».
Назва регуляторного акта – Проект рішення Рівненської обласної ради « Про тарифи на послуги з водопостачання», що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»
Регуляторний орган – Рівненська обласна рада
Розробник документу – РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»
Відповідальна особа – начальник планово – економічного відділу Воробей Н.В.
Контактний телефон – 23-50-11
1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
На сьогодні на РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» склалась критична ситуація. Діючі тарифи на послуги з водовідведення не відповідають їх реальній собівартості.
Тарифи на послуги з водовідведення чинні з 08.08.2008 року .
В умовах постійного підвищення цін на електроенергію та природний газ, зростання вартості матеріалів, мінімальної заробітної плати собівартість послуг з водовідведення , які надаються підприємством , невплинно зростає.
Вартість послуг з водовідведення збільшилась по незалежним від підприємства причинах, а саме:
- зросли тарифи на електроенергію в порівнянні з тими, що діяли на 01.08 2008року на 19% (0,5892грн. за 1кВтод. – 01.08.2008р; 0,7015грн. за 1кВт.год. – 01.12.2008р.).
- зросли витрати на деталі, вузли, агрегати.
- відповідно до Законів України мінімальна заробітна плата зросла на 15,24%.
- збільшились витрати на обов’язкові платежі та збори (плата за землю зросла на 15,32%; розмір транспортного податку зріс на 20,51%).
Рівень відшкодування населенням реальної вартості зазначених послуг становить – 60,5%.
Як наслідок – збитковість підприємства, нестача обігових коштів, погіршення фінансового стану, ріст кредиторської заборгованості за енергоносії, збільшення плинності кадрів та зниження рівня кваліфікаційних працівників.
Існує проблема щодо технічного переоснащення об’єктів водовідведення . Основні засоби зношені до 50%. З 221,9 км. каналізаційних мереж ветхі і аварійні -94,2 км., що становить 42,5%.Через значну зношеність мереж водовідведення відбуваються перерви у наданні послуг споживачам, порушується режим безперебійного надання послуг в місті.
Така ситуація ставить під загрозу забезпечення належного рівня відведення та очистки стоків і може спричинити припинення водовідведення.
2. Цілі регулювання.
Встановити економічно об╜рунтований тариф на послуги водовідведення, який дозволить дотримуватись нормативів пропуску стічних вод через очисні споруди, сприятиме рентабельній роботі підприємства, зацікавить потенційних інвесторів для залучення коштів на оновлення основних засобів, будівництва очисних споруд, дозволить дотримуватись вимог встановлених на законодавчому рівні щодо оплати праці.
3. Альтернативи.
Перша альтернатива, відшкодування бюджетом підприємству збитків, пов’язаних із невідповідністю тарифів на послуги водовідведення економічно об╜рунтованим витратам на їх виробництво та реалізацію.
Друга альтернатива, збереження існуючого стану, тобто без зміни діючих тарифів та без надання дотацій з бюджету.
Третя альтернатива, прийняття даного регуляторного акта, яка передбачає підвищення тарифів для населення.
Перша альтернатива є неприйнятною тому, що кошти на надання дотації повинні виділятись з бюджету.
Вони є досить значними (4196,0 тис. грн. та непередбачені бюджетом ) тому можлива затримка надходження, або невчасне виконання дохідної частини бюджету може призвести до несвоєчасних розрахунків бюджету з підприємством, відповідно збільшення ризику невчасних розрахунків останнього по зобов’язаннях за енергоносії, матеріали, паливно-мастильні матеріали, несвоєчасної оплати податків та зборів, затримки у виплаті заробітної плати, що буде супроводжуватись зростанням кредиторської заборгованості, виставлення штрафних санкцій та іншими негативними наслідками.
Друга альтернатива також є неприйнятною, вона призведе до зниження якості обслуговування споживачів, банкрутства підприємства, невиплат встановлених заробітних плат, втрат кваліфікованих працівників, погіршення технічного стану об’єктів.
Третя альтернатива є прийнятною, так як вона забезпечить стабільність роботи підприємства, покращить технічний стан, підвищить якість надання послуг.
4. Механізми для розв’язання проблеми.
Досягнення регуляторних цілей передбачається шляхом прийняття рішення про впорядкування тарифів на послуги з водовідведення. Рішення про затвердження тарифів на послуги з водовідведення, у разі його прийняття, буде єдиним процедурним документом відповідно до якого споживачам буде проводитись нарахування плати за послуги з водовідведення .
5. Об╜рунтування можливостей цілей.
Збільшення доходів та фінансових надходжень в результаті – досягнення рентабельної та стабільної роботи підприємства.
Спрямування власних інвестицій та залучення інвестицій зі сторони на оновлення основних засобів, на енергозберігаючі технології з метою підвищення якості послуг з водовідведення .
Підвищення рівня середньої заробітної плати на підприємстві, що дасть можливість зменшити плинність кадрів та підвищити кваліфікацію персоналу.
Все це, в свою чергу, дасть змогу підвищити якість обслуговування споживачів.
6. Об╜рунтування терміну дії.
Термін дії регуляторного акту буде залежати від зміни вартості енергоносіїв, паливно-мастильних, будівельних, сантехнічних та інших матеріалів, зміни вартості послуг сторонніх організацій, змін в законодавстві про оплату праці.
7. Показники результативності та заходів із відстеження.
В результаті проведення як базового, так і повторного дослідження будуть аналізуватись такі показники:
- рівень відшкодування тарифом витрат на послуги з водовідведення (щоквартально);
- показники прибутковості чи збитковості підприємства (щоквартально);
- показник погашення кредиторської заборгованості всього, у тому числі:
- за електроенергію, за розрахунками з бюджетами ;
- кількість звернень та скарг зі сторони споживачів.
8. Відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності даного рішення буде здійснене до моменту його прийняття, а повторне – через рік з дня набрання ним чинності. Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані.
Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати розробнику – Рівненському обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал».
9. Визначення очікуваних результатів.
Визначені в таблиці вигоди та витрати.
Таблиця вигід та витрат
Категорія суб’єктів, на яких впливає проект рішення: |
|||
Сфера інтересів держави |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
1. Збільшення: |
|
|
|
- бази оподаткування - обсягу надходжень до державного бюджету (податок на додану вартість) |
4,2 млн. грн. 0,7 млн. грн. |
|
|
Сфера інтересів РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
Зростання надходжень, які покращать фінансовий результат діяльності підприємства |
0,8млн. грн. |
Витрати з прий-няття обговорення документа |
2,5 тис.грн. |
Витрати на підго-товку рішення |
1,2 тис. грн. |
||
Сфера інтересів споживачів |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
Забезпечення безперебійного та якісного водопостачання |
|
Зростання плате-жів за комунальні послуги |
12%
|
В.о. директора В.П.Сторожук
Повідомлення
про оприлюднення проекту рішення Рівненської обласної ради « Про тарифи на послуги з водовідведення », що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»
Розробник – Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал».
Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань оприлюднюється проект рішення Рівненської обласної ради «Про тарифи на послуги з водовідведення» (надалі Проект), що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал».
Проект спрямований на приведення тарифів на послуги з водовідведення для населення у відповідність їх реальній вартості з метою забезпечення беззбиткового функціонування підприємства та забезпечення належного рівня відведення та очистки стоків .
Підставою для перерахунку тарифів є те, що чинні тарифи не забезпечать підприємству в 2009 році повного відшкодування економічно об╜рунтованих на послуги з водовідведення в зв’язку із зростання цін на енергоресурси, розміру мінімальної заробітної плати.
Проект разом з аналізом регуляторного впливу оприлюднюються в газеті «Вісті Рівненщини» та електронній пошті підприємства і обласної ради.
Строк прийняття пропозицій та зауважень до проекту становить 1 місяць з дня оприлюднення проекту та аналізу регуляторного впливу.
З текстом проекту та аналізом його регуляторного впливу можна ознайомитись також в РОВКП ВКГ «Рівнеоблодвоканал», вул. С. Бандери, 2, планово-економічний відділ, тел. 23-50-11.
Пропозиції та зауваження до проекту та аналізу його регуляторного впливу просимо надсилати у письмовій формі:
· поштова адреса підприємства: м. Рівне, вул. С. Бандери, 2, РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»;
· факсом (+38 0362) 26-69-46;
· електронною поштою за адресою: http: //www.rvodokanal.ukrwest.net/;
· електронною поштою за адресою: http: //www.oblrada.rv.ua./;
ЗВІТ
про відстеження результатів регуляторного впливу рішення Рівненської обласної ради від 30.07.2008 № 886
«Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення» в частині водовідведення.
Введення в дію рішень Рівненської обласної ради дало можливість Рівненському обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» якісно і своєчасно надавати послуги з водовідведення , вчасно розраховуватись за енергоносії, своєчасно проводити оплату обов’язкових податків та зборів, виплат по заробітній плати працівникам підприємства.
В умовах постійного підвищення цін на електроенергію та природний газ, зростання вартості матеріалів, мінімальної заробітної плати собівартість послуг з водовідведення , які надаються підприємством , по незалежним від нього причинах неухильно зростає.
Як наслідок рівень відшкодування населенням реальної вартості зазначеної послуги за 2008року склав 60,5%.
Така ситуація ставить під загрозу стабільність забезпечення належного рівня відведення та очистки стоків і може спричинити припинення водовідведення.
В даній ситуації підприємство вимушене переглядати тарифи на послуги з водовідведення для населення .
В.о. директора В.П. Сторожук