Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
РІШЕННЯ
від 23 січня 2009 року № 1096
Про затвердження тарифів
на послуги з водопостачання
Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку з неповним відшкодуванням витрат, які несе Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» при наданні послуг з водопостачання за діючими тарифами, та на основі економічно об╜рунтованих витрат, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити з 1 лютого 2009 року тарифи на послуги з водопостачання, що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»:
1.1. У місті Рівне, смт Квасилів, селах Корнинської, Білокриницької, Городищенської, Олександрійської сільських рад Рівненського району згідно з додатком 1.
1.2. У смт Гоща і селах Гощанського району згідно з додатком 2.
1.3. В населених пунктах Здолбунівського району згідно з додатком 3.
2. Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати розробнику – Рівненському обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал». Про хід виконання рішення інформувати обласну раду в терміни, встановлені чинним законодавством.
3. Рішення оприлюднити в газеті обласної ради «Вісті Рівненщини».
4. Визнати, що з 1 лютого 2009 року втратили чинність рішення Рівненської обласної ради від 23.03.2007 № 262 «Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради від 06.10.06.№117 «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення», 30.07.2008 № 886 «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення» в частині водопостачання.
5. Провести аудиторську перевірку діяльності Рівненського обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» (до призначення його керівника) та про результати проінформувати обласну раду.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю.Данильчук
Додаток 1
до рішення Рівненської обласної ради
від 23 січня 2009 року
№ 1096
Базові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з водопостачання ,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»
в місті Рівне, смт Квасилів та селах Рівненського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
м. Рівне |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
смт Квасилів |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
села Корнинської сільської ради |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
села Білокриницької сільської ради |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
села Городищенської сільської ради |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
села Олександрійської сільської ради |
|
|
|
Водопостачання |
2,16 |
5,49 |
5,49 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 2
до рішення Рівненської обласної ради
від 23 січня 2009 року
№ 1096
Базові пільгові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з водопостачання,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства “Рівнеоблводоканал”
в смт Гоща і селах Гощанського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
смт Гоща
|
|
|
|
Водопостачання
|
1,80 |
2,98 |
2,98 |
села Гощанського району
|
|
|
|
Бабинської сільської ради Воскодавської сільської ради Дроздівської сільської ради Красносільської сільської ради Рясниківсьокї сільської ради Горбаківської сільської ради (окрім сіл Мнишин та Подоляни) |
|
|
|
Водопостачання
|
1,08 |
2,98 |
2,98 |
с. Мнишин та с. Подоляни Горбаківської сільської ради |
|
|
|
Водопостачання
|
1,08 |
2,98 |
2,98 |
села Синівської сільської ради
|
|
|
|
Водопостачання
|
1,08 |
2,98 |
2,98 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Додаток 3
до рішення Рівненської обласної ради
від 23 січня 2009 року
№ 1096
Базові тарифи (у тому числі ПДВ)
на послуги з водопостачання,
що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства “Рівнеоблводоканал”
в населених пунктах Здолбунівського району
Найменування послуг |
Вартість послуг, грн. за м3 |
||
населення |
бюджетні організації |
інші споживачі |
|
м. Здолбунів
|
|
|
|
Водопостачання
|
- |
- |
5,49 |
села Копитківської сільської ради
|
|
|
|
Водопостачання
|
- |
- |
0,76 |
Перший заступник
голови обласної ради В.А.Королюк
Примітка:
1.1. «Для населення, що проживає в Гощанському районі в селах Мнишин, Подоляни, Воскодави , тариф знижується на 100 відсотків
Для населення, що проживає в Здолбунівському районі в селах Копиткове, Новомильськ, Мар’янівка, та є абонентами КП «Здолбунівводоканал», тариф знижується на 100 відсотків.»
АНАЛІЗ
регуляторного впливу до проекту рішення
Рівненської обласної ради «Про затвердження
тарифів на послуги з водопостачання»
Назва регуляторного акта – Проект рішення Рівненської обласної ради « Про тарифи на послуги з водопостачання», що надаються Рівненським обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»
Регуляторний орган – Рівненська обласна рада
Розробник документу – РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»
Відповідальна особа – начальник планово – економічного відділу Воробей Н.В.
Контактний телефон – 23-50-11
1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
На сьогодні на РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» склалась критична ситуація. Діючі тарифи на послуги з водопостачання не відповідають їх реальній собівартості.
Тарифи на послуги з водопостачання чинні з 08.08.2008 року .
В умовах постійного підвищення цін на електроенергію та природний газ, зростання вартості матеріалів, мінімальної заробітної плати собівартість послуг з водопостачання , які надаються підприємством , невплинно зростає.
Вартість послуг з водопостачання збільшилась по незалежним від підприємства причинах, а саме:
- зросли тарифи на електроенергію в порівнянні з тими, що діяли на 01.08 2008року на 19% (0,5892грн. за 1кВтод. – 01.08.2008р; 0,7015грн. за 1кВт.год. – 01.12.2008р.).
- зросли витрати на деталі, вузли, агрегати.
- відповідно до Законів України мінімальна заробітна плата зросла на 15,24%.
- збільшились витрати на обов’язкові платежі та збори (збір за спецводокористування зріс в три рази, збір за геологорозвідувальні роботи зріс в 1,2 рази).
Рівень відшкодування населенням реальної вартості зазначених послуг становить – 80,6%.
Як наслідок – збитковість підприємства, нестача обігових коштів, погіршення фінансового стану, ріст кредиторської заборгованості за енергоносії, збільшення плинності кадрів та зниження рівня кваліфікаційних працівників.
Існує проблема щодо технічного переоснащення об’єктів водопостачання . Основні засоби зношені до 50%. З 543,4км. водопровідних мереж в т.ч. ветхі та аварійні – 106,6 км., що становить 19,6%. Через значну зношеність мереж водопостачання відбуваються перерви у наданні послуг споживачам, порушується режим безперебійного надання послуг в місті.
Така ситуація ставить під загрозу стабільність водозабезпечення міста і може спричинити припинення водопостачання .
2. Цілі регулювання.
Встановити економічно об╜рунтований тариф на послуги водопостачання, який дозволить безперебійно та якісно постачати питну воду споживачам, сприятиме рентабельній роботі підприємства, зацікавить потенційних інвесторів для залучення коштів на оновлення основних засобів, дозволить дотримуватись вимог встановлених на законодавчому рівні щодо оплати праці.
3. Альтернативи.
Перша альтернатива, відшкодування бюджетом підприємству збитків, пов’язаних із невідповідністю тарифів на послуги водопостачання економічно об╜рунтованим витратам на їх виробництво та реалізацію.
Друга альтернатива, збереження існуючого стану, тобто без зміни діючих тарифів та без надання дотацій з бюджету.
Третя альтернатива, прийняття даного регуляторного акта, яка передбачає підвищення тарифів для населення.
Перша альтернатива є неприйнятною тому, що кошти на надання дотації повинні виділятись з бюджету.
Вони є досить значними (3548,9 тис. грн. та непередбачені бюджетом ) тому можлива затримка надходження, або невчасне виконання дохідної частини бюджету може призвести до несвоєчасних розрахунків бюджету з підприємством, відповідно збільшення ризику невчасних розрахунків останнього по зобов’язаннях за енергоносії, матеріали, паливно-мастильні матеріали, несвоєчасної оплати податків та зборів, затримки у виплаті заробітної плати, що буде супроводжуватись зростанням кредиторської заборгованості, виставлення штрафних санкцій та іншими негативними наслідками.
Друга альтернатива також є неприйнятною, вона призведе до зниження якості обслуговування споживачів, банкрутства підприємства, невиплат встановлених заробітних плат, втрат кваліфікованих працівників, погіршення технічного стану об’єктів.
Третя альтернатива є прийнятною, так як вона забезпечить стабільність роботи підприємства, покращить технічний стан, підвищить якість надання послуг.
4. Механізми для розв’язання проблеми.
Досягнення регуляторних цілей передбачається шляхом прийняття рішення про впорядкування тарифів на послуги з водопостачання. Рішення про затвердження тарифів на послуги з водопостачання, у разі його прийняття, буде єдиним процедурним документом відповідно до якого споживачам буде проводитись нарахування плати за послуги з водопостачання .
5. Об╜рунтування можливостей цілей.
Збільшення доходів та фінансових надходжень в результаті – досягнення рентабельної та стабільної роботи підприємства.
Спрямування власних інвестицій та залучення інвестицій зі сторони на оновлення основних засобів, на енергозберігаючі технології з метою підвищення якості послуг з водопостачання .
Підвищення рівня середньої заробітної плати на підприємстві, що дасть можливість зменшити плинність кадрів та підвищити кваліфікацію персоналу.
Все це, в свою чергу, дасть змогу підвищити якість обслуговування споживачів.
6. Об╜рунтування терміну дії.
Термін дії регуляторного акту буде залежати від зміни вартості енергоносіїв, паливно-мастильних, будівельних, сантехнічних та інших матеріалів, зміни вартості послуг сторонніх організацій, змін в законодавстві про оплату праці.
7. Показники результативності та заходів із відстеження.
В результаті проведення як базового, так і повторного дослідження будуть аналізуватись такі показники:
- рівень відшкодування тарифом витрат на послуги з водопостачання (щоквартально);
- показники прибутковості чи збитковості підприємства (щоквартально);
- показник погашення кредиторської заборгованості всього, у тому числі:
- за електроенергію, за розрахунками з бюджетами ;
- кількість звернень та скарг зі сторони споживачів.
8. Відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності даного рішення буде здійснене до моменту його прийняття, а повторне – через рік з дня набрання ним чинності. Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані.
Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати розробнику – Рівненському обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал».
9. Визначення очікуваних результатів.
Визначені в таблиці вигоди та витрати.
Таблиця вигід та витрат
Категорія суб’єктів, на яких впливає проект рішення: |
|||
Сфера інтересів держави |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
1. Збільшення: |
|
|
|
- бази оподаткування - обсягу надходжень до державного бюджету (податок на додану вартість) |
3,5 млн. грн. 1,7 млн. грн. |
|
|
Сфера інтересів РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
Зростання надходжень, які покращать фінансовий результат діяльності підприємства |
0,5 млн. грн. |
Витрати з прий-няття обговорення документа |
1,5 тис.грн. |
Витрати на підго-товку рішення |
1,0 тис. грн. |
||
Сфера інтересів споживачів |
|||
Вигоди |
Витрати |
||
Опис |
Оцінка |
Опис |
Оцінка |
Забезпечення безперебійного та якісного водопостачання |
|
Зростання плате-жів за комунальні послуги |
6%
|
Заступник директора Н.І.Весельська
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовій формі від фізичних та юридичних осіб впродовж місяця з дня опублікування на адресу: м. Рівне, вул. С.Бандери, 2.
Контактний телефон: 23-50-11.