Регуляторна політика
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Восьма сесія)
від ___ ______________ 2011 року № ______
Про внесення доповнень до рішення обласної ради від 22.04.2011 № 266 «Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення» зі змінами
З метою раціонального використання лісових ресурсів і збільшення надходжень до місцевих бюджетів, відповідно до статей 72, 73, 77 Лісового кодексу України, розділу 17 Податкового кодексу України, статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Внести зміни і доповнення до рішення обласної ради від 22.04.2011 №266 «Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення» зі змінами від 04.11.2011 №451, доповнивши ставки збору за використання корисних властивостей лісів (для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області, пунктами згідно додатку.
2. Рекомендувати сільським та селищним радам, на територіях яких надаються лісові ділянки у довгострокове тимчасове користування, не менше 50 відсотків коштів, отриманих від плати за довгострокове тимчасове користування лісами, спрямувати на фінансування заходів, передбачених обласною програмою «Ліси Рівненщини на 2011–2015 роки», затвердженою рішенням обласної ради від 22.04.2011 №254.
3. Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати головному розробнику – Рівненському обласному управлінню лісового та мисливського господарства. Про хід виконання рішення інформувати обласну раду в терміни, встановлені чинним законодавством.
4. Опублікувати рішення у газеті «Вісті Рівненщини» не пізніше, як у десятиденний термін.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища (Грицайчук В.П.), з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.)
Голова ради Ю.С.Кічатий
Проект рішення підготовлений Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства
Начальник управління В.П.Грицайчук
Додаток до
Рішення Рівненської обласної ради
від ________________ №_________
Доповнення
до ставок збору за використання корисних властивостей лісів (для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області, затверджених рішенням обласної ради від 22.04.2011 №266, зі змінами
№
|
Назва постійного лісокористувача |
Назва лісництва |
Номер кварталу |
Щорічний норматив збору, грн./га |
|
І категорія |
|||||
1 |
Спеціалізований сільськогосподарський виробничий кооператив "Лісовик" Дубенського району |
|
58 |
1014 |
|
ІІ категорія |
|||||
1 |
ДП «Березнівський лісгосп» |
Березнівське |
43,65,66,74 |
1775 |
|
2
|
ДП «Висоцький лісгосп» |
Людинське |
57 |
||
3
|
ДП СЛАП "Корецький держспецлісгосп" |
|
26 |
||
IV категорія |
|||||
1 |
ДП «Сарненський лісгосп» |
Карпилівське |
27,28 |
3677 |
|
Страшівське |
77 |
||||
Костянтинівське |
30 |
||||
2 |
ДП «Клеванський лісгосп» |
Клеванське |
48 |
||
3 |
Спеціалізований сільськогосподарський виробничий кооператив "Селянський ліс" Зарічненського району" |
Морочнівське
|
12 |
||
V категорія |
|||||
1 |
ДП «Сарненський лісгосп»
|
Сарненське |
68 |
4818
|
|
2 |
ДП «Костопільський лісгосп» |
Мащанське |
54 |
||
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення «Про внесення доповнень до рішення обласної ради від 22.04.2011 року №266 «Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів
місцевого значення» зі змінами»
1. Проблема, яку передбачається вирішити
а) Опис проблеми та її проявів
Раціональне використання лісових ресурсів місцевого значення потребує державного регулювання, що забезпечить надходження коштів від сплати нормативних зборів до місцевих бюджетів.
У відповідності до новоприйнятого в 2006 році Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів є платним.
Керуючись вищесказаним, пропонується даним рішенням доповнити нормативи збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності.
б) Причини та умови виникнення проблеми
Рішенням обласної ради від 22 квітня 2011 року № 266 "Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення", зі змінами було затверджено ставки збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) в розрізі лісових господарств області.
Даним проектом рішення пропонується доповнити затвердженні ставки збору за довгострокове тимчасове користування лісамидержавної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) у відповідності до новоприйнятого Податкового кодексу України, в зв’язку з наявним попитом населення на використання корисних властивостей лісів.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 „Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. N 174”, яка установлює розрахунок індексації нормативів збору на лісові ресурси державного значення,є необхідність у встановленні розрахунку індексації ставок збору на лісові ресурси місцевого значення, а саме - за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності.
в) Обґрунтування неможливості її розв’язання за допомогою ринкових механізмів
Ринок не вирішує ці проблеми, оскільки вони вирішуються тільки шляхом державного регулювання.
г) Обґрунтування неможливості її розв’язання за допомогою чинних регуляторних актів
Діючі нормативні акти передбачають необхідність розроблення та затвердження обласною радою розміру плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення..
д) Суб’єкти, на яких проблема справляє негативний вплив
Дана проблема негативного впливу не має. Суб’єктами правовідносин виступають постійні лісокористувачі лісів та зацікавлені у виділенні лісових ділянок у довгострокове тимчасове користування юридичні і фізичні особи підприємці. Умови і порядок спеціального використання лісових ресурсів при короткостроковому та довгостроковому тимчасовому користуванні затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 „Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів” та розпорядженням голови облдержадміністрації від 24 листопада 2008 року №500 зі внесеними змінами від 1 листопада 2010 року №444.
2. Цілі державного регулювання
Ціллю впровадження підготовленого проекту рішення є доповнення затверджених обласною радою ставок збору за використання корисних властивостей лісів на умовах довгостроковому тимчасовому користуванні лісами державної власності, як цього вимагає Лісовий та Податковий кодекси України.
Впровадження підготовленого проекту рішення буде сприяти посиленню державного контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання лісових ресурсів місцевого значення, забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу та наповнення місцевих бюджетів.
3. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, відповідні заходи.
а) Опис механізму досягнення цілей державного регулювання
Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового та мисливського господарства подає на розгляд та затвердження в обласну раду ставки збору за використання корисних властивостей лісів на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області.
б) Основні заходи, які будуть вжиті
Прийняття даного рішення забезпечить платне виділення лісових ділянок у довгострокове тимчасове користування з метою використання корисних властивостей лісів у відповідності до вимог Лісового та Податкового кодексів України та постанов Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 44, від 23 травня 2007 року № 761, а також розпорядження голови облдержадміністрації від 24 листопада 2008 року №500 зі внесеними змінами від 1 листопада 2010 року №444.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
а) Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта
Зовнішні фактори, які мали б позитивний чи негативний вплив на дію акта відсутні.
б) Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами влади, фізичними та юридичними особами
Положення даного регуляторного акта розроблені у відповідності до вимог Лісового та Податкового кодексів України та інших нормативних документів, де чітко визначені повноваження органів державної влади.
Виконання вимог акта фізичними та юридичними особами буде контролюватись територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податковими і природоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.
в) Характеристика механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта
Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі дії акта в питанні використання корисних властивостей лісів буде визначений в договорі між суб’єктами правовідносин (відшкодування збитків постійному лісокористувачу зацікавленими юридичною особою або фізичною особою - підприємцем) відповідно до чинного законодавства.
За неподання (несвоєчасне подання) розрахунків збору за спеціальне використання лісової ділянки, несплату або порушення термінів сплати збору до СПД застосовуються штрафні санкції та пеня згідно з чинним законодавством.
г) Зазначається періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта
Контроль за додержанням вимог акта при довгостроковому тимчасовому користуванні лісами буде здійснюватися органами державної влади та місцевого самоврядування., у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 „Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів” .
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта:
а) Групи, на які документ має вплив
Документ безпосередньо має вплив на лісогосподарські підприємства, які є постійними лісокористувачами та власників лісів та органи місцевого самоврядування з однієї сторони, а з другої сторони - на юридичних та фізичних осіб – суб’єктів господарювання, зацікавлених в отриманні лісових ділянок з метою використання корисних властивостей лісів.
б) опис впливу
Вплив регуляторного акту на суб’єктів господарювання та на державні лісогосподарські підприємства, власників лісів, виражений у дотриманні ними Лісового та Податкового кодексів України, здійсненні функцій контролю та охорони за лісами.
в) оцінка вигод і витрат у грошовій формі
Впровадження проекту рішення дасть можливість забезпечити надходження до місцевих бюджетів області більше 50 тис. грн. щорічно за рахунок сплати зборів за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів місцевого значення.
Сфера впливу (інтереси громадян, суб’єктів господарювання та держави) |
Вигоди |
Витрати
|
Органи державної влади та місцевого самоврядування |
Органи місцевого самоврядуванняможуть щорічно отримати від впровадження даного регуляторного акта додатково більше 50 тис. грн. |
Витрат на прийняття даного регуляторного акту немає |
Суб’єкти господарювання |
Отримають законне право займатися підприємниць-кою діяльністю на лісових ділянках |
Плата суб’єктів господарювання за користування лісовими ресурсами 50 тис. грн. |
Населення
|
Збільшиться зайнятість населення та його доходи, покращиться охорона лісу. |
Негативний вплив відсутній. |
7. Обґрунтування строку дії акта
Термін дії рішення починається з моменту його прийняття і є необмеженим. Його дія може бути припинена в разі внесення змін до діючих нормативних документів та у випадку прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України з цього питання.
8. Визначення показників результативності акта
а) розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією акта
Сплата зборів за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення здійснюється до місцевих бюджетів в розмірі 100 відсотків.
б) кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта
Суб’єктами правовідносин тимчасового користування лісами є:
- постійні лісокористувачі або уповноважені ними особи;
- органи місцевого самоврядування;
- юридичні та фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності.
в) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта
Проект рішення та аналіз регуляторного впливу оприлюднені у мережі Інтернет на веб-сторінці Рівненської обласної ради, про що об’явлено в газеті «Вісті Рівненщини».
9. Визначення заходів з відстеження результативності акта.
Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податкові і природоохоронні органи та органи місцевого самоврядування здійснюють постійний контроль за виконанням рішення обласної ради, розглядають в установленому порядку виявлені порушення чинного законодавства.
Для відстеження результативності дії рішення будуть використовуватись статистичні дані та зауваження і пропозиції від лісокористувачів. Зведена інформація щодо відстеження дії рішення обласної ради буде подаватись Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства в обласну раду щороку до 1 лютого.
Базове відстеження значень буде проведено в термін до 1 року з дня набрання чинності даного акту.
Повторне відстеження значень результативності буде проведено через 1-2 роки з дня набрання чинності даного акту.
Начальник Управління В. П. Грицайчук
Пояснювальна записка до проекту рішення
«Про внесення доповнень до рішення обласної ради від 22.04.2011 року №266 "Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення ”зі змінами»
1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.
Даним проектом рішення пропонується внести зміни до рішення обласної ради від 22.04.2011 року № 266 "Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення" в зв’язку з доповненням нормативів збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт), що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області.
2. Мета і завдання прийняття рішення.
Метою впровадження підготовленого проекту рішення є посилення контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання всіх видів лісових ресурсів місцевого значення, забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу та наповнення місцевих бюджетів.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання лісових ресурсів місцевого значення::
- довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт).
Основними положеннями проекту рішення є:
- затвердження ставок збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності з урахуванням коефіцієнту індексації;
- цілеспрямоване використання коштів від сплати вказаних зборів;
- забезпечення контролю з боку відповідних органів у сфері спеціального використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів а також використання корисних властивостей лісів.
4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.
Затвердження ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів та довгостроковому тимчасовому користуванні лісами здійснюється на підставі вимог Лісового кодексу України та новоприйнятого Податкового кодексу України.
Індексація нормативних зборів за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів проводиться згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 „Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. N 174”. Розрахунок індексації нормативів збору на лісові ресурси державного значення проводиться з 1 січня 2009 року відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 44 „Про затвердження такс на деревину лісових порід, що відпускається на пні і на живицю” та пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів від 21 лютого 2006 року №174 «Про плату за використання лісових ресурсів».
Начальник управління В.П.Грицайчук