Прийом громадян
І Н Ф О Р М А Ц І Я
про підсумки роботи із зверненнями громадян,
що надійшли до Рівненської обласної ради
в 2011 році
Керуючись Законами України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади і місцевого самоврядування», в обласній раді проводяться відповідні заходи щодо роботи із зверненнями громадян.
В 2011 році до керівництва обласної ради звернулись з листами та побували на особистому прийомі 1150 громадян. У зверненнях було порушено 1167 питань, що на 41 менше, ніж в 2010 році.
Через органи влади до обласної ради надійшло 187 звернень. А саме – звернення народних депутатів України до голови обласної ради з проханням вирішення питання надання матеріальної допомоги постраждалим від пожеж та малозабезпеченим жителям області, звернення районних рад та адміністрацій, інших установ.
Керівництвом обласної ради в 2011 році проведено 44 прийоми громадян з особистих питань, в тому числі 16 виїздних прийоми. Зокрема, голова обласної ради провів 7 виїзних прийомів громадян в Демидівському районі, перший заступник голови обласної ради 4 - в Костопільському районі, заступник голови обласної ради 5 - в Дубровицькому районі.
Всього побувало на особистому прийомі 464 громадян. В порівнянні з минулим роком кількість відвідувачів зменшилась на 127. Повторних звернень було 7 – стосовно виділення матеріальної допомоги, приватизації кімнат в гуртожитку ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне», приватизації кімнат гуртожитку Рівненської обласної клінічної лікарні, вирішення питань будівництва зупинок на відремонтованих дорогах Дубенського, Радивилівського, Рівненського районів.
За цей же період в порівнянні з 2010 роком збільшилась кількість письмових звернень громадян до обласної ради (всього 695 чол.).
Протягом звітного періоду до обласної ради надійшло 1136 заява і 44 скарг. Кількість скарг збільшилась на 10. Скарги стосувались розгляду питань діяльності органів місцевого самоврядування, працівників відділів МВС, виконання рішень суду, комунального господарства.
У 2011 році із всіх розглянутих звернень 992 вирішено позитивно; 17 заявникам відмовлено; 7 дано роз’яснення. Ряд звернень переслано за належністю відповідно до пункту 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян». Разом з тим, до обласної ради надійшло 4 звернення, що не підлягали розгляду відповідно до статтей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» і були визнані анонімними.
Жодне звернення до керівництва обласної ради не залишилось поза увагою. Переважна їх більшість стосувалась питань, які потребують вирішення на державному рівні. Зокрема:
- надання матеріальної допомоги на оплату складного оперативного лікування в медичних установах столиці;
- вирішення питань щодо отримання державних актів на земельні ділянки;
- питання приватизації кімнат (секцій) в гуртожитках;
- питання будівництва пішохідних переходів, автобусних зупинок на дорогах державного значення, на яких проводились ремонтні роботи .
У минулому році область у повному обсязі отримала з Державного бюджету субвенції на погашення заборгованості та виплату державних допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям.
З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям” в 2011 році спостерігалось явне зменшення кількості звернень громадян до обласної ради з приводу призначення цього виду допомоги. Однак були звернення щодо присвоєння почесного звання «Мати-героїня» та виплати допомоги.
Незважаючи на роз’яснювальну роботу щодо повноважень гілок влади (виконавчої та представницької), до обласної ради надійшло 39 колективних звернень, що на 9 більше, ніж в минулому році.
Аналіз свідчить, що причиною цих звернень є неспроможність громадян самостійно вирішити проблеми:
- газифікації будинків та вулиць населених пунктів;
- ремонту багатоквартирних житлових будинків;
- електрифікації житла;
- автомобільного сполучення населених пунктів та ремонту доріг державного і місцевого значення.
Крім цього, є ряд громадян області, які постійно скаржаться до органів влади з необгрунтованими, безпідставними вимогами, які йдуть у розріз з чинним законодавством. Таким громадянам неодноразово надавались детальні роз’яснення керівництвом та працівниками виконавчого апарату обласної ради.
В 2011 році надійшло 44 звернень від учасників війни і бойових дій (на 30 менше ніж в 2010 році), 11 звернень від багатодітних сімей та одиноких матерів, 284 звернення від осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, 404 звернення від ветеранів праці, інвалідів. Найбільш характерними у зверненнях були питання забезпечення санаторними путівками, автотранспортом, надання матеріальної допомоги на лікування.
Протягом 2011 року населенням області порушено 1167 питань. З них найбільшу частину (86%) складають питання соціального захисту населення.
Так, грошова допомога надавалась пенсіонерам, інвалідам, учасникам ВВв та бойових дій, малозабезпеченим громадянам, багатодітним сім’ям. Слід зазначити, що кожному депутату обласної ради було передбачено певну суму коштів з обласної програми матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення для надання допомоги малозабезпеченим громадянам. В свою чергу це сприяло активізації роботи депутатів обласної ради на своїх округах, а також підвищенню ролі місцевого самоврядування у вирішенні проблемних питань.
Обласною радою в 2011 році надано матеріальної допомоги на суму майже 520 тис.грн. Зокрема, керівництвом обласної ради надано матеріальної допомоги 674 чол. на суму 374, 2 тис. грн. Депутатами обласної ради - 308 чол. на суму майже 145 тис. грн.
Звернень щодо вирішення житлових питань і надання комунальних послуг надійшло 31, що на 7 менше ніж в минулому році.
21 звернення в 2011 році надійшло з питань аграрної політики і земельних відносин, що на 12 більше ніж в 2010 році. Причиною збільшення кількості таких звернень є робота з інформованності населення щодо процесу реформування на селі, роз’яснювальна робота з чинного законодавства при проведенні аграрної реформи, прийняття ряду постанов Кабінету Міністрів України щодо прискорення вирішення питань отримання безкоштовних державних актів на право власності земельними ділянками.
Незмінною залишилась кількість звернень з питань охорони здоров’я; з 7 до 10 збільшилась кількість звернень з питань освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності. У своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо проведення безкоштовного лікування в медичних закладах, встановлення групи інвалідності, придбання із знижками ліків та медичної техніки в аптеках, переведення на безоплатну форму навчання студентів вищих навчальних закладів області із малозабезпечених сімей.
Варто відмітити, що в 2011 році в порівнянні з 2010 роком кількісний та якісний склад звернень громадян до обласної ради майже не змінився.
Скарг від громадян щодо організації прийому та розгляду заяв і скарг у виконавчому апараті обласної ради не надходило.
Додаток:
1. Узагальнені дані про звернення громадян, що надійшли до Рівненської обласної ради в 2011 році на 5 арк. в 1 прим.
2. Звіт по зверненням громадян, що надійшли на розгляд голови обласної ради Ю.Кічатого в 2011 році на 6 арк. в 1 прим.
3. Звіт по зверненням громадян, що надійшли на розгляд першого заступника голови обласної ради М.Кривка в 2011 році на 2 арк. в 1 прим.
4. Звіт по зверненням громадян, що надійшли на розгляд заступника голови обласної ради О.Чуприни в 2011 році на 2 арк. в 1 прим.