Положення обласної ради
З А Т В Е Р Д Ж Е Н О
розпорядженням голови обласної ради
від 25.02.2021 року №19
Порядок
обробки повідомлень про факти вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону України «Про запобігання корупції», що надходять до Рівненської обласної ради
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає послідовність дій посадових осіб Рівненської обласної ради (далі – обласна рада) під час отримання, реєстрації, розгляду повідомлень про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), що надходять через спеціальну телефонну лінію, спеціальну електронну скриньку обласної ради, іншими способами, які не суперечать антикорупційному законодавству.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
- анонімне повідомлення – повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, що здійснене працівником виконавчого апарату обласної ради, депутатом обласної ради або керівником комунального закладу, підприємства чи установи, які є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області (далі – посадові особи), без зазначення авторства відповідно до частини п’ятої статті 53 Закону;
- викривач – особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, вчинених іншою особою, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;
- повідомлення про корупцію (повідомлення) – повідомлення про порушення вимог Закону, що містить інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону посадовими особами;
- уповноважена особа – особа, до посадових обов'язків якої входить розгляд повідомлень щодо причетності посадових осіб до вчинення корупційних правопорушень.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі.
1.3. Інформація, наведена у повідомленні, має стосуватися конкретної посадової особи, містити фактичні дані про порушення нею вимог, заборон та обмежень, встановлених Законом, які можуть бути перевірені.
1.4. Повідомлення має містити такі реквізити:
- прізвище, ім'я, по батькові особи, яка ймовірно вчинила правопорушення, її посада та місце роботи;
- текст повідомлення, що містить інформацію про факти вчиненого корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, яку може бути перевірено;
- прізвище, ім'я, по батькові, адреса та підпис викривача (автора повідомлення).
Повідомлення, які надходять через спеціальну електронну скриньку обласної ради, надсилаються з підписом викривача у сканованому вигляді.
1.5. Повідомити про корупцію може викривач без зазначення авторства (анонімно) через внутрішні та/або зовнішні канали повідомлення.
1.6. Вимоги до анонімних повідомлень та порядок їх розгляду визначаються частиною п’ятою статті 53 Закону.
1.7. Повідомлення може бути письмовим або усним.
Усне повідомлення викривач викладає за допомогою засобів телефонного зв'язку через спеціальну телефонну лінію обласної ради.
Письмове повідомлення може надсилатися поштою з поміткою «Про корупцію», вноситись через спеціальну та/або офіційну електронну скриньку обласної ради, або передаватись викривачем особисто.
2. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями
2.1. Організація роботи в обласній раді з повідомленнями про порушення вимог Закону базується на таких засадах:
1) знання та обізнаність: інформування про можливість подати повідомлення;
2) доступність: забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення. Процес подання таких повідомлень має бути зручним;
3) довіра: інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;
4) ефективність: реагування на випадки порушення вимог Закону;
5) прозорість: інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;
6) аналіз та вивчення: систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями.
2.2. Принципи організації роботи з повідомленнями:
1) доброчесність: поведінка відповідального за розгляд повідомлень, внесених викривачами, має відповідати вимогам Закону та загальновизнаним етичним нормам;
2) захист прав викривачів: посадові особи обласної ради, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для викривачів, пов'язані з поданням повідомлення, а також подальшим встановленням фактів порушення вимог Закону;
3) конфіденційність: у процесі збору, використання та збереження інформації виконуються вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача;
4) зворотний зв’язок: підтримувати зв’язок з викривачем, за винятком, якщо повідомлення надане анонімно;
5) неупередженість: повідомлення розглядається по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати у результаті попередніх контактів викривача з обласною радою;
6) об’єктивність: надання повної та об'єктивної оцінки інформації, що одержана під час розгляду повідомлень;
7) рівність: забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів, незалежно від віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
3. Порядок отримання повідомлень
3.1. Прийняття повідомлень, що надійшли через спеціальну телефонну лінію, офіційний вебсайт, спеціальну електронну скриньку обласної ради, а також на особистому прийомі громадян, здійснює консультант з питань запобігання та виявлення корупції (уповноважена особа).
3.2. Номер телефону, за яким працює спеціальна телефонна лінія, та графік її роботи опубліковані на офіційному вебсайті обласної ради у розділі «Запобігання корупції», підрозділі «Повідомити про корупцію».
Режим роботи спеціальної телефонної лінії співпадає з графіком роботи виконавчого апарату обласної ради.
3.3. Повідомлення, що надійшли на спеціальну телефонну лінію обласної ради, вноситься уповноваженою особою до форми повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію обласної ради (додаток 1).
У разі, якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого правопорушення, уповноважена особа пропонує викривачу звернутися до обласної ради письмово та/або надіслати повідомлення через спеціальну електронну пошту обласної ради, та/або заповнити спеціальну форму повідомлення на офіційному вебсайті обласної ради.
Під час прийняття повідомлення через спеціальну телефонну лінію уповноважена особа повідомляє викривача про те, що у разі його бажання отримати відповідь від обласної ради необхідно надіслати повідомлення за особистим підписом засобами поштового зв'язку та/або на офіційну електронну скриньку обласної ради.
3.4. Для викривачів в обласній раді створена спеціальна електронна поштова скринька та на офіційному вебсайті обласної ради у розділі «Запобігання корупції» в підрозділі «Повідомити про корупцію» розроблена встановленого зразка форма для повідомлення (анонімно та із зазначенням авторства), через яку здійснюється передача повідомлень викривачами до уповноваженої особи.
3.5. Адреса спеціальної електронної поштової скриньки, через яку здійснюється передача повідомлень викривачами, опублікована на офіційному вебсайті обласної ради у розділі «Запобігання корупції», у підрозділі «Повідомити про корупцію».
3.6. Повідомлення, яке надійшло на спеціальну електронну скриньку чи через офіційний вебсайт обласної ради, роздруковується уповноваженою особою у день його надходження або на наступний робочий день, якщо таке повідомлення надійшло у вихідний, святкові та неробочі дні, з метою подальшої реєстрації.
3.7. Повідомлення, які надходять поштою до обласної ради з поміткою «Про корупцію», передаються безпосередньо уповноваженій особі без відкриття конверту.
3.8. Повідомлення, які надходять на спеціальну електронну скриньку, через офіційний вебсайт обласної ради та засобами поштового зв'язку, повинні відповідати вимогам, зазначеним у пункті 1.4 цього Порядку.
4. Реєстрація повідомлень, які надходять до обласної ради
4.1. Усі повідомлення, незалежно від каналів надходження, реєструються уповноваженою особою у Журналі обліку повідомлень викривачів (Додаток 2).
4.2. У повідомленнях, які надходять на спеціальну електронну скриньку обласної ради або засобами поштового зв'язку з поміткою «Про корупцію», у правому нижньому куті зазначаються дата надходження та вхідний номер повідомлення, що складається з індексу, номера за порядком у відповідному році та року реєстрації.
Реєстрація та облік повідомлень здійснюється згідно з індексами:
ЗП – заява – повідомлення;
АП – анонімне повідомлення.
4.3. Під час реєстрації повідомлень забезпечуються їх облік, зокрема щодо кількості повідомлень, що надійшли до обласної ради, стан виконання, результати розгляду.
5. Порядок розгляду повідомлень
5.1. Попередній розгляд повідомлень здійснюється уповноваженою особою у день отримання або не пізніше наступного робочого дня за днем отримання повідомлення.
5.2. Якщо повідомлення не відповідає вимогам, зазначеним у пунктів 1.3 та 1.4 цього Порядку, уповноважена особа інформує про це голову обласної ради, а у разі його відсутності – першого заступника або заступника голови обласної ради (далі – голова обласної ради) та керуючого справами виконавчого апарату обласної ради – керівника секретаріату. Якщо повідомлення не анонімне, також повідомляється викривач.
5.3. Якщо повідомлення за змістом відповідає вимогам Закону, пунктам 1.3 та 1.4 цього Порядку, після проведення ідентифікації, реєстрації уповноважена особа невідкладно передає таке повідомлення голові обласної ради для прийняття рішення щодо розгляду (перевірки) інформації, зазначеної у повідомленні, шляхом накладання відповідної резолюції.
До розгляду (перевірки) повідомлень, крім уповноваженої особи, можуть залучатися інші посадові особи, до компетенції яких належить порушене в ньому питання.
Після накладення резолюції повідомлення передається до уповноваженої особи, а також інформується керуючий справами виконавчого апарату обласної ради – керівник секретаріату.
5.4. Відповідно до резолюції голови обласної ради відповідальні виконавці забезпечують опрацювання повідомлень у строки, визначені пунктом 2 розділу 6 цього Порядку.
5.5. Якщо наведені у повідомленні інформація та факти не належать до компетенції обласної ради, таке повідомлення надсилається для розгляду до спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції. Якщо повідомлення неанонімне, про це обов'язково повідомляється викривач.
5.6. Якщо наведені у повідомленні інформація та факти стосуються дій чи бездіяльності голови обласної ради, така інформація без проведення попередньої перевірки у триденний строк надсилається до Національного агентства з питань запобігання корупції, що визначає порядок подальшого розгляду такої інформації.
5.7. У разі необхідності проведення службового розслідування чи перевірки голова обласної ради визначає заходи, які мають бути вжиті для опрацювання та перевірки інформації, викладеної у повідомленні, та терміни їх виконання.
5.8. Проведення службового розслідування за фактами, викладеними у повідомленні, його організація, проведення та оформлення здійснюється відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції», прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року №950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України “Про запобігання корупції” прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».
5.9. Уповноваженій особі для проведення службового розслідування чи перевірки надається право одержувати письмові пояснення від посадових осіб, про діяльність яких йдеться у повідомленні, а також отримувати від них необхідну інформацію та документи.
5.10. Голова обласної ради за результатами аналізу матеріалів проведеної перевірки або службового розслідування приймає рішення щодо вжиття заходів з припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних до дисциплінарної відповідальності. У випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення, уповноважена особа за дорученням голови обласної ради інформує спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.
5.11. Посадові особи, залучені до процесу роботи з повідомленнями, за розголошення особам, які не мають безпосереднього відношення до розгляду повідомлень, або використання в інший спосіб у своїх інтересах інформації, що міститься в повідомленні про корупцію, а також будь-якої іншої інформації, пов'язаної з прийняттям та розглядом такого повідомлення, несуть відповідальність, передбачену Кодексом України про адміністративні правопорушення, Кримінальним кодексом України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами.
5.12. Обробка персональних даних викривачів здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
5.13. За підсумками роботи із повідомленнями, внесеними викривачами, один раз на рік уповноважена особа складає звіт, який подається голові обласної ради та розміщується на офіційному вебсайті обласної ради. Звіт має містити інформацію про:
кількість і види повідомлень, що надійшли до обласної ради;
результати розгляду.
5.14. Документи і матеріали стосовно розгляду повідомлень, що надійшли до обласної ради, обліковуються і формуються у справи.
6. Строки розгляду повідомлень
6.1. Повідомлення, розгляд яких належить до компетенції обласної ради та які містять реквізити, зазначені у пункті 1.4 цього Порядку, підлягають обов'язковому розгляду виконавцями відповідно до резолюції голови обласної ради.
6.2. Анонімне повідомлення підлягає перевірці у строк не більше ніж 15 днів із дати його отримання, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Якщо у зазначений строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, не можна, голова обласної ради продовжує строк розгляду повідомлення до 30 днів із дати його отримання.
6.3. Відповідь на повідомлення, які надходять через спеціальну електронну скриньку або через офіційний вебсайт обласної ради, обов'язково надається заявнику в електронній формі, а у разі зазначення заявником поштової адреси для листування – і в паперовій формі.
Додаток 1
до Порядку обробки повідомлень про факти вчинення корупційного
або пов'язаного з корупцією правопорушення,
іншого порушення Закону України «Про запобігання корупції»,
що надходять до Рівненської обласної ради
Форма
повідомлення про корупцію, що надійшло на спеціальну телефонну лінію обласної ради
П.І.Б. (викривача)
_______________________________________________________________________________________
Відомості для зв'язку:
Поштова адреса |
Телефон |
Електронна адреса |
|
|
|
Інформація про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції»:
П.І.Б. особи, яка вчинила корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення:
______________________________________________________________________________________
Місце роботи, посада особи, яка вчинила корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення:
______________________________________________________________________________________
Зміст та обставини вчинення порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції»:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
З яких джерел надійшла інформація:
______________________________________________________________________________________
Хто ще може знати про факт вчинення правопорушення:
______________________________________________________________________________________
П.І.Б.__________________________________________________________________________________
Адреса та номер телефону:_______________________________________________________________
Яким чином інформацію може бути підтверджено:__________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Можливість надати докази/документи:____________________________________________________
Які дії вже були виконані (звернення до спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції, суду, інших органів):___________________________________________________________
Визначення інших учасників правопорушення та їх контактна інформація (за наявності):
П.І.Б._________________________________________________________________________________
Місце роботи:__________________________________________________________________________
Адреса та номер телефону:______________________________________________________________
________________ «___»__________20___рік ______________________
(час повідомлення) (дата повідомлення) (підпис та П.І.Б.)