11-04-2024

Безбар’єрність в освітньому процесі: в інституті післядипломної освіти пройшла всеукраїнська конференція

В Рівненському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Безбар’єрний простір в освіті: нові вимоги, виклики та успішні практики». 

Захід проходив у змішаному форматі. До участі були запрошені освітяни, науковці, представники інклюзивно-ресурсних центрів та громадських організацій нашої області. Також режимі онлайн долучились фахівці з Київської, Луганської, Хмельницької, Волинської, Тернопільської областей.

Наразі реалізація права дітей з особливими освітніми потребами рівного доступу до якісної освіти вимагає забезпечення безбар'єрного доступу до закладів освіти, створення умов для навчання, врахування вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

Ця тема є не просто актуальна, а й така, що вимагає розуміння кожного що таке безбар’єрність і яким має бути освітнє середовище в умовах війни.

- Якщо раніше поняття «безбар”єрність» сприймалось в контексті інклюзивності, толерантного ставлення, подолання булінгових проявів, то наразі безбар’єрність – це в першу чергу якісні освітні послуги поєднані з безпечним середовищем, - зазначила директорка РОІППО Алла Черній. 

Учасники обговорювали різні аспекти цієї теми, від педагогічних методик до використання новітніх технологій.

В рамках конференції працювали три локації, де педагоги мали можливість попрактикувати ту чи іншу технологію роботи з дітьми.

Перша локація присвячувалась педагогічним практикам та моделям надання спеціальних освітніх послуг, друга - використанню штучного інтелекту в навчанні, третя - формуванню безпекової культури учнів за допомогою ігор та арттехнік.

Організатори відзначили, що такого роду конференцію проводять вперше, проте планують аби вона стала щорічною.