18-03-2025
«Пульс» - платформа, яка аналізує бізнес-клімат в Україні
Аналітичний онлайн-ресурс представили в рамках національної платформи «Діалог влади та бізнесу».
До обговорення нового інструменту взаємодії органів влади та підприємців долучилися різні регіони України: голови обласний військових адміністрацій та обласних рад, представники бізнес-спільнот та фіскальних органів. Серед спікерів – урядовці, керівники Офісу Президента, Державної податкової служби, Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану при Президентові України.
«Пульс» - онлайн платформа для збору відгуків від бізнесу про взаємодію з державою. Її завдання – отримати єдиний цифровий інструмент для прозорих відносин між державою та бізнесом, а кінцева мета - підвищити якість державних послуг і створити максимально сприятливий клімат для ведення бізнесу.
На порталі https://pulse.gov.ua/ кожен підприємець може дати оцінку послугам, які надає держава за шкалою від 1 до 10, а також прокоментувати свою оцінку. Вже можна оцінити 22 держоргани, поступово їхня кількість зростатиме.
Крім того, ресурс дає можливість звернутися за допомогою у вирішенні конкретної проблеми. Заявку візьмуть у роботу, а підприємець отримає відповідь щодо свого запиту в онлайн-кабінеті.
Так само можна залишити позитивний відгук, щоб масштабувати хороші практики.
Бета-версію онлайн платформи «Пульс» запустили ще 2024 року. Користується нею і голова Рівненської обласної ради Андрій Карауш.
- Як платник податків я вже відчув переваги таких цифрових сервісів. Передусім, це зручно. Крім того, - корисно, адже я можу контролювати свою діяльність через особистий кабінет. Якщо ж говорити про масштаби держави, то «Пульс» - це та платформа, яка допоможе державі, органам влади, моніторити стан справ в підприємницькому середовищі. В час війни наше головне завдання, щоб бізнес міг нормально працювати, розвиватися, а отже - сплачувати податки. Бо від цього залежить спроможність наших громад, їхніх бюджетів. А це, у свою чергу, - можливість підтримувати армію, допомагати ВПО, відновлювати території та об’єкти інфраструктури, - зауважив голова РОР.
Якщо детальніше, то комунікативна онлайн-платформа «Пульс» складається з чотирьох компонентів: основної форми для звернень, дашборду, голосування за найбільші проблеми для бізнесу та особистого кабінету підприємця.
В основній формі підприємці можуть лишити відгук про взаємодію з державними органами та повідомити про проблему. Для цього потрібно авторизуватися в будь-який зручний спосіб: за допомогою електронного підпису, через банк ID або Дія.Підпис.
Після цього підприємцю запропонують пройти опитування щодо умов для ведення бізнесу та оцінки роботи державних установ. Далі, за бажанням, можна звернутися до держави - попросити про допомогу у вирішенні питань, поділитися порадою, як вдосконалити бізнес-процеси, або ж дати позитивний відгук з власного досвіду.
Усі звернення спрямовуються до Урядового контактного центру, де обробляються як звернення громадянина. У складних випадках — до Ради бізнес-омбудсмена, якщо питання належать до її компетенцій. Термін обробки звернення - до 30 днів, як це передбачено законодавством про звернення від фізичних осіб. Про результат обробки звернення заявнику повідомлять на електронну пошту.
Дашборд – це інформаційна панель для прийняття управлінських рішень. Завдяки їй можна оперативно оцінити, наскільки бізнес задоволений державними послугами.
«Пульс - це не просто онлайн платформа для скарг і пропозицій. Пульс має стати консолідованим голосом підприємців і джерелом даних для реформ. Ми створюємо «Пульс» як прикладний і прозорий інструмент взаємодії бізнесу з державою та держави з бізнесом, який відображатиме реальний стан бізнес-клімату в країні”, - наголошують розробники.