05-12-2019

Олександр Данильчук привітав учасників Західноукраїнського Форуму з розвитку та безпеки місцевих доріг

Сьогодні на Рівненщині відбувається масштабний захід, учасники якого обговорюють болюче питання стану доріг в Україні. До Рівного з’їхалися ключові представники дорожньої галузі: управлінці, будівельники, науковці, фахівці з безпеки на дорогах. Співорганізаторами Форуму є Рівненська облдержадміністрація та Всеукраїнська дорожня Асоціація.

«Це по суті безпрецедентний випадок, коли в одній залі зібралися ключові гравці, від яких залежить стан і майбутнє доріг в Україні. Приємно, що влада та бізнес готові до відкритого діалогу і спільно хочуть зробити так, аби в Україні нарешті з’явилися якісні автошляхи. Усі ми знаємо, що в нас практично відсутня єдина стратегія будівництва та утримання доріг. Сьогодні ми маємо шанс це змінити,» - зауважив голова обласної ради Олександр Данильчук, вітаючи учасників Форуму.

Про те, що в Україні досі не було чіткої та зрозумілої стратегії розвитку зокрема й місцевих доріг, сказав і голова Державного Агентства автомобільних доріг України Олександр Кубраков. Він не приховував, що гроші платників податків, використовуються неефективно, а фраза «закатали гроші в асфальт» - відома кожному українцю. Але справа не лише в корупції чи недосконалому підході щодо фінансування галузі. За даними ДП «ДерждорНДІ» середньорічна нормативна потреба коштів на розвиток і утримання мережі місцевих доріг становить 128,9 млрд.грн. А субвенція 2018 року забезпечила ці потреби лише на 9%.

Хоча, в цьому питанні на галузь таки чекає низка новацій. Зокрема, внесено зміни до Бюджетного кодексу в частині використання коштів державної субвенції на ремонт та утримання місцевих доріг, які повинні зняти низку обмежень щодо використання цих коштів. Крім того, в Агентстві працюють над тим, аби знайти альтернативні дорожньому фонду джерела фінансування галузі. І тут велику надію покладають на місцеві ради, зокрема, на новостворені ОТГ.

«Наступного року прошу всіх проявити креатив та шукати кошти на ремонт доріг», - звернувся голова облдержадміністрації Віталій Коваль до присутніх міських голів та голів ОТГ Рівненщини. Він також покладає велику надію, що формульний підхід, за яким відтепер розподілятимуться кошти на дороги, не лише вдосконалить сам механізм фінансування, а й помітно знизить корупційну складову.

Про корупцію в дорожній галузі говорив і заступник голови Рахункової палати України Андрій Майснер. Він оприлюднив статистику за підсумками проведених ними перевірок, і вона, не секрет, виявилася досить сумною. До прикладу, за підсумками перевірки, яку проводили шляхом фактичного обстеження 108 автодоріг у 8 регіонах України, котрі ремонтувалися 2018 року, виявили, що питома вага незаконних видатків становить 58 % від обсягу цих видатків. Що ж до інших порушень, то 12% з них стосуються питань містобудівного законодавства, 22 % - публічних закупівель, 4% бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Учасники Форуму також наголосили, що якісні дороги – означає безпечні дороги. Сьогодні 5 % дорожнього фонду повинні витрачатися саме на безпеку наших автошляхів. Зокрема, на Рівненщині визначено 18 місць з дуже сумною статистикою ДТП. Тому завдання місцевої влади першочергово сконцентрувати увагу саме на таких ділянках.

Сучасні технології будівництва доріг, їх утримання та проблеми проектування – ці питання також в полі зору учасників дорожнього Форуму. Присутні також мають нагоду оглянути спецтехніку, виставку якої розгорнули з нагоди Форуму.

А підсумком зібрання має стати розробка нової стратегії розвитку місцевих доріг.