20-06-2024

Культурний форум в Івано-Франківську: Рівненщина поділилася досвідом інклюзії

Директорка Рівненського обласного центру народної творчості Ірина Рачковська-Баковецька та директорка Сарненської мистецької школи Тетяна Мирончук взяли участь у форумі "Культурний ландшафт громад: громадянська свідомість, безбар’єрний та ментальний рівні", який нещодавно відбувся в Івано-Франківську.

Захід був присвячений обговоренню тем безбар’єрності, інклюзії в громадах та створенню комфортного середовища для людей з інвалідністю і маломобільних груп населення.

Ірина Рачковська-Баковецька та Тетяна Мирончук поділилися напрацюваннями щодо реалізації політики безбар’єрності в мистецькій освіті Рівненщини, яка є однією з найбільш активних областей у цій сфері. Вони розповіли про впровадження не лише фізичної доступності, але й спеціальних методик для педагогів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та дорослими.

Фахівці КЗ "Рівненський обласний центр народної творчості" РОР провели моніторинг мистецьких навчальних закладів, зібравши дані про учнів з інвалідністю. На основі цієї інформації було встановлено співпрацю зі спеціальними школами різних нозологій в області.

Протягом року методисти центру організовували семінари-практикуми та професійні студії у мистецьких школах Рівненщини. На п’ятому за рахунком, семінарі з інклюзії, що відбувся нещодавно, взяли участь понад 70 представників громад області.

Як зазначила, Ірина Рачковська-Баковецька, до заходів залучають фахівців, психологів та спеціалістів з досвідом роботи з особами з інвалідністю.

В свою чергу, Тетяна Мирончук поділилася досвідом реалізації інклюзії у Сарненській мистецькій школі, розповівши про освітні потреби учнів, адаптацію та навчання з використанням спеціальних розвиваючих засобів.

Як підсумували учасники форуму інклюзивне середовище, створює умови для того, щоб кожна людина змогла брати активну участь у суспільному житті, незалежно від її індивідуальних обмежень. Безбар'єрність забезпечує рівні права та можливості для всіх людей у самореалізації, зайнятості, пересуванні, сервісах, здобутті освіти, спілкуванні, дозвіллі й творчому та інтелектуальному розвитку.