04-10-2024

Електронні сервіси у громадах: як покращити комунікацію з жителями

Темою чергового навчання, яке провели для працівників тергромад в обласній раді, стало обговорення того, як електронні сервіси можуть допомогти підвищити ефективність взаємодії між громадянами та місцевою владою.

У заході взяли участь близько 40 спеціалістів із різних громад області, спікери - представники Програми EGAP (Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади), що реалізується за фінансової підтримки уряду Швейцарії.

Основною метою програми є активне залучення жителів до розвитку своїх громад через використання сучасних електронних інструментів. Серед уже впроваджених проєктів EGAP в Україіні — такі відомі сервіси як «Дія.Цифрова держава», «Дія.Цифрова освіта», «єМалятко» та інші, а також платформа електронної демократії «e-DEM».

e-DEM (https://e-dem.ua/) — це сервіс, який дозволяє громадянам і владі взаємодіяти для вирішення важливих соціальних питань. До платформи вже підключено 546 громад, а серед найбільш затребуваних інструментів — онлайн-опитування, електронні консультації, петиції та голосування за громадський бюджет.

На навчанні окремо наголосили на наявності такого сервісу в громаді, як електронна петиція. Це одна з форм колективного звернення до місцевої влади відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Ще один закон «Про публічні консультації», який незабаром набуде чинності, зобов'язує громади проводити електронні консультації з публічних питань. Для органів влади – це можливість зрозуміти думку громадян і обрати прийнятний варіант вирішення питання.

Представники програми EGAP під час презентації пояснили, які конкретні кроки повинна зробити громада для підключення та впровадження компонентів проєкту, які можливі ризики та виклики можуть виникнути під час реалізації програми та як їх уникнути.

Громади, що успішно інтегрують ці електронні сервіси, отримають нові можливості залучати жителів до процесу прийняття рішень та вирішення соціально-важливих питань.