22-12-2020
Борги та перспективи: КП «Міжнародний аеропорт Рівне» повинен стати на шлях розвитку
Про проблемні питання забезпечення діяльності та сприяння розвитку комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Рівне» Рівненської обласної ради йшлося сьогодні під час наради, у якій взяли участь керівники області та підприємства, а також депутати й фахівці галузі.
Уже традиційно основною проблемою КП «Міжнародний аеропорт Рівне» є складна фінансова ситуація. Наразі борг підприємства перед Пенсійним фондом становить 7 млн грн. Накопичуються борги із зарплатні, підприємство не сплачує податки. Загальна заборгованість КП, відповідно до балансу, становить 28 млн грн.
При цьому у підприємства є боржники, загальна сума заборгованості яких складає понад 3 млн грн. Як стверджує керівництво КП, наразі ведеться претензійна робота, однак заблоковані рахунки не дають змоги провадити її у повному обсязі.
Водночас, як вважає директор КП «Міжнародний аеропорт Рівне» Ігор Насинюк, аеропорт може стати перспективним підприємством з огляду на те, що у сусідніх областях – Волинській, Хмельницькій та Тернопільській – аеропорти не діють. При цьому відродження підприємства дало б змогу не лише забезпечити потреби жителів нашої та прилеглих областей, також сусідньої Білорусі транспортними послугами, а й посприяти розвитку туризму. Потенційно перспективним у нашому регіоні є також запровадження авіасполучення з Польщею та країнами ЄС, сезонні рейси до Єгипту й Туреччини – це, серед іншого, зумовлює й вигідне географічне розташування.
- Наш аеропорт має змогу приймати літаки вагою до 210 т, до того ж він розташований близько до міста. Водночас основними слабкими сторонами підприємства є його дотаційність, відсутність техніки, потрібної для обслуговування сучасних літаків. Оновлення потребує й інфраструктура, - зазначив Ігор Насинюк.
Ймовірно потенційно вигідною сферою діяльності могли б стати вантажні перевезення, однак для цього підприємству необхідно пройти додаткову сертифікацію.
Як відомо, у наступному році рівненський аеропорт отримає фінансування з державного бюджету у межах цільової державної програми розвитку аеропортів до 2023 році на загальну суму 75 млн грн. За державний кошт заплановано провести низку будівельних робіт, які дадуть змогу частково вирішити важливі проблеми аеропорту.
Утім, навіть державне фінансування навряд чи дасть змогу ефективно розвивати летовище. Це можливо лише за умови залучення до співпраці потужних лоукостерів та туроператорів, вважає фахівець з питань розвитку аеропортів Кирило Новіков.
- Навколишні області не мають аеропортів, або ж там діють летовища з обмеженими можливостями. І якщо Рівненський аеропорт розвиватиметься, Рівненщина стане магнітом для довколишніх областей та Білорусі. А це – близько 5 мільйонів потенційних пасажирів. Проте важливо розуміти, що навіть державне фінансування, яке буде здійснено у наступному році, не є панацеєю. Для розвитку потрібно передусім розробити та втілити програму залучення повноцінних туроператорів з авіаційним запасом або лоукостерів, - зазначив Кирило Новіков.
Утім, під час наради з боку керівництва аеропорту не прозвучало чіткого поетапного плану виходу з кризи. Та попри все рівненський аеропорт як потенційно успішне підприємство повинен розвиватися, переконаний голова Рівненської обласної ради Сергій Кондрачук.
- Ми усвідомлюємо, що це важливе стратегічне підприємство, і йому потрібно приділити особливу увагу. В проєкті бюджету на 2021 рік передбачено кошти на проєктно-кошторисну документацію з капітального ремонту та реконструкції об’єктів. Передбачено й 2 млн. на погашення боргів із заробітної плати, хоч ця сума на тлі загального боргу не є надто суттєвою. Відтак потрібно працювати далі, - зазначив Сергій Кондрачук.