17-12-2024

Антикорупційне законодавство: нові можливості для декларантів – функція «Дані для декларації»

Процес подання декларацій для посадовців стає простішим та зручнішим завдяки новій функції «Дані для декларації». Вона доступна через особистий електронний кабінет у Реєстрі декларацій.

Функція дозволяє автоматизовано отримати інформацію з реєстрів та баз даних про доходи, активи й спадщину декларанта та членів його сім’ї. Це суттєво спрощує заповнення декларації та зменшує ймовірність помилок.

За кілька кліків мишкою декларант може надіслати запит до державних реєстрів та отримати адаптовану довідку, яка містить інформацію для ключових розділів декларації:

- об’єкти нерухомості, у тому числі земельні ділянки - розділ 3 декларації;

- об’єкти незавершеного будівництва (відомості про які є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) - розділ 4;

- транспортні засоби, у тому числі водні та повітряні засоби, крім інформації щодо тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин і механізмів - розділ 6;

- акції (пакет 5% і більше) акціонерних товариств – розділ 7;

- корпоративні права в товариствах – розділ 8;

- кінцевого бенефіціарного власника (контролера) – розділ 9;

- доходи - розділу 11;

- пенсійні та соціальні виплати – розділ 11;

- спадщину - розділ декларації залежить від виду активу;

- наявні обтяження рухомого майна – розділ 13.

Зверніть увагу! Надана інформація є довідковою і потребує обов’язкової перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду від самого декларанта. Оскільки у реєстрах, з яких НАЗК отримує дані також можуть бути неточності або застарілі дані.

Декларація для членів сім’ї: як отримати інформацію?

Декларант може отримати дані не лише про себе, а й про членів своєї сім’ї. Для цього вони мають:

1. Бути авторизованими користувачами мобільного застосунку «Дія».

2. Мати податковий номер.

3. Підтвердити запит на передачу даних у «Дії».

 

Що повинен зробити декларант?

1. У розділі «Дані для декларації» особистого кабінету в Реєстрі декларацій вибрати потрібний звітний період та натиснути «Сформувати довідку».

2. У вікні «Додати члена сім’ї» вказати ПІБ і податковий номер члена сім’ї.

3. Після збереження даних натиснути «Отримати дані» навпроти кожного члена сім’ї.

Покрокова інструкція за посиланням.

Знову ж таки, ця інформація довідкова та потребує перевірки і  уточнення на кінець звітного періоду!

Нові можливості автозаповнення

Процес заповнення декларації постійно вдосконалюється. Тепер, доступна ще одна нова функція - часткове автозаповнення чернетки декларації в Реєстрі декларацій.

Про всі деталі та покрокову інструкцію розкажемо вже за тиждень.