24-12-2024
Антикорупційне законодавство: Автозаповнення декларації
Продовжуємо тему декларування і розповідаємо про нову функцію «Автозаповнення декларації».
Її впровадило Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Інновація допоможе декларантам швидше і простіше заповнювати декларації, мінімізуючи ризики помилок.
Як це працює?
Функція автозаповнення дозволяє автоматично переносити дані про майно та доходи декларанта і членів його сім’ї, які вже є у розпорядженні державних реєстрів. Це прискорює процес заповнення декларації, а також дає змогу виявляти помилки чи неактуальну інформацію в реєстрах.
Процедура складається з трьох основних етапів:
1.Збір інформації через застосунок «Дія»
- Декларант визначає період та членів сім'ї;
- Отримує підтвердження від членів сім’ї через застосунок «Дія»;
- Формує довідку «Дані для декларації».
2. Перенесення даних у чернетку декларації із запропонованих обʼєктів декларування
- Створити чернетку декларації (нову або на основі попередньої);
- Натиснути кнопку автозаповнення;
- Обрати об'єкти із запропонованих;
- Перевірити обрані об'єкти на достовірність даних.
3. Підтвердження та подання декларації
- Перенесення обраних даних до чернетки декларації.
- Перевірка на дублі, видалення неактуальних даних.
- Доповнення декларації за потреби та її подання.
Важливо! Автозаповнення не звільняє декларантів від обов’язку самостійно зазначати інформацію, яка відсутня в реєстрах. Довідку «Дані для декларації» можна формувати лише один раз на рік.
Переваги нової функції
- Економія часу. Менше часу на збір даних та заповнення декларації.
- Мінімізація помилок. Автоматизоване перенесення даних знижує ризик одруківок.
- Актуалізація інформації. Можливість виявляти і виправляти помилки в реєстрах.