24-12-2024

Антикорупційне законодавство: Автозаповнення декларації

Продовжуємо тему декларування і розповідаємо про нову функцію «Автозаповнення декларації».

Її впровадило Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Інновація допоможе декларантам швидше і простіше заповнювати декларації, мінімізуючи ризики помилок.

Як це працює?

Функція автозаповнення дозволяє автоматично переносити дані про майно та доходи декларанта і членів його сім’ї, які вже є у розпорядженні державних реєстрів. Це прискорює процес заповнення декларації, а також дає змогу виявляти помилки чи неактуальну інформацію в реєстрах.

Процедура складається з трьох основних етапів:

1.Збір інформації через застосунок «Дія»

- Декларант визначає період та членів сім'ї;

- Отримує підтвердження від членів сім’ї через застосунок «Дія»;

- Формує довідку «Дані для декларації».

2. Перенесення даних у чернетку декларації із запропонованих обʼєктів декларування

- Створити чернетку декларації (нову або на основі попередньої);

- Натиснути кнопку автозаповнення;

- Обрати об'єкти із запропонованих;

- Перевірити обрані об'єкти на достовірність даних.

3. Підтвердження та подання декларації

- Перенесення обраних даних до чернетки декларації.

- Перевірка на дублі, видалення неактуальних даних.

- Доповнення декларації за потреби та її подання.

Важливо! Автозаповнення не звільняє декларантів від обов’язку самостійно зазначати інформацію, яка відсутня в реєстрах. Довідку «Дані для декларації» можна формувати лише один раз на рік.

Переваги нової функції

- Економія часу. Менше часу на збір даних та заповнення декларації.

- Мінімізація помилок. Автоматизоване перенесення даних знижує ризик одруківок.

- Актуалізація інформації. Можливість виявляти і виправляти помилки в реєстрах.